1. leht 2-st

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 07, 2011 20:21
Postitas Gals
Mis oleksid need punktid, mida teostadeds hakkaks turbot rohkem kuulda olema. See on kindlasti hea näitaja, kui turbo väga tasaselt oma tööd teeb, aga lihtsalt enda huvides mõtlesin, et tore oleks, kui kõrvadega ka aru saaks, kui turbo oma rõhku saavutama hakkab.

Originaal väljalase on all ja see koosneb hetkel kahest osast - reso ja lõpupütt. (kat.i eemaldamine ei muutnud hääles midagi).
Ei taha et asi nüüd lärmaks, aga piskut häält ta ju võiks teha, praegu on küll nii, et peale rehvimüra pole midagi kuulda.

Kas õhufiltri tüüp (kui koonus panna näiteks) toob ka turbo häält rohkem esile?

1,2 bari võiks nagu juba mingisugust heli tekitada.

Ja BOV'i kohta ka äkki mingit juttu.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 07, 2011 20:46
Postitas KorK
Tuleb lihtsalt julgemalt gaasi muljuda. See 1,2 bar'i tuleb põhjagaasiga ja küll siis on seda turbo häält ka kuulda ;) Veel üks võimalus on ka suurem turbo peale panna :P

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 07, 2011 20:46
Postitas teager
Kumedama mürina saad, kui paigaldad jämedama väljalaske.

Kui tahad turbo töötamist kuulda, siis löö naelaga kuhugi sisselaskesse auk, väga hea vilin saab olema. (Okei, ära nüüd seda tõsiselt võta) :P

Ja et kena Pshhhtt heli saada, siis Forge bypass on väga hea (ja ka kasulik, ei lase õhku atmosfääri nagu BOV'd)

terv, teager

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 07, 2011 21:12
Postitas saab1208
Kuna Saab kasutab ka MAF-i, siis BOV-i paigaldada ju ei saagi. Või osavad Saabi ajude tuuniad saavad sellega hakkama?

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 07, 2011 21:23
Postitas Gals
Kui ka julgemalt gaasi muljuda, siis lõpptulemus on selline ultraheli, mida kuulevad küll kindlasti hästi meie sõbrad koerad, aga inimkõrva jaoks on seda äärmiselt vähe kuulda. Ei jah, kui kuskil betoonseina lähedal sõita aken lahti ja siis kiirendada, siis on loomulikult sellist pisikest vuhinat kuulda.

Ja seda nüüd jah, et kunagi tahaks suuremat turbot ka ja küll seda siis hakkab ka natuke rohkem kuulda olema.

Sellist tagasihoidlikku vussu võiks ju teha http://www.youtube.com/watch?v=D7HTUmXnDxs
:P

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 07, 2011 21:58
Postitas tõh
Kuna Saab kasutab ka MAF-i, siis BOV-i paigaldada ju ei saagi. Või osavad Saabi ajude tuuniad saavad sellega hakkama?
T5-ga mootoritele (nagu Galsil) saab. Ja teeb turbot kuuldavamaks ka.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 07, 2011 23:11
Postitas Gals
Näiteks midagi sellist panna siis?

http://www.ebay.co.uk/itm/FORGE-FMDV006 ... 147wt_1139

Kui see lisada, kas siis tuleks ka midagi ümber progreda, või lihtsalt bolt-on?

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Sept 08, 2011 0:50
Postitas svenska
Panna sinna kapoti alla mikrofon ja ühendada audiosüsteemiga, saab lausa helitugevuse muuta sõidu ajal, või siis kõlar ka panna sinna mootoriruumi, mingi võimendus, siis möödakäijad usuvad ka.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Sept 08, 2011 2:00
Postitas sebastian
Et turbot paremini kuuleks? Muidugi saab. Õhufilter turbole võimalikult lähedale.
Minul u. 30cm 3-tolline roostevaba SIRGE toru ja otsas sinine sportfilter. Forge bypass puhub otse atmosfääri.

Ütleme siis nii, et viliseb ikka küll...ja 1,7 baari pealt järsult gaasi lahti lastes "ohkab" rohkemgi, kui soliidne oleks.
Abikaasale kõrvalreisijana, kusjuures, see meeldib. Sihuke "ahhhh ma olen nii kiire auto"- tunne pidi olema.
Ise tunnen möödasõitudel rohkem siiski piinlikkust. Kardan, et sellest ka teatud bensiini-ökonoomia viimasel ajal :P

edit: kõige paremini viliseb siis, kui turbo ja IC vahelt lõdvik lahti võtta. Väikeseks puuduseks pean seda,
et boost'i on siis maksimaalselt veidi alla 0 baari...

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Sept 08, 2011 9:26
Postitas Cyber
Kuna Saab kasutab ka MAF-i, siis BOV-i paigaldada ju ei saagi. Või osavad Saabi ajude tuuniad saavad sellega hakkama?
MAF on T7 juhtimisega autodel. T5 (tunned eksimatult punase DI järgi ära) on MAP.

Kõige lihtsam, keera oma olemasolev bypass BOV-iks, topi filter otsa, et kogemata sealt midagi sisse ei veaks vaakumi ajal ja õhufiltri taha tulev sisend tee pimedaks. Vastavaid filtreid ja pimedaid müüakse.

Aga omast kogemusest peaks ütlema, et tegelikult kuuled sa autosse ikka suht vähe seda, mis tegelikult toimub. Proovi lahtise aknaga kusagil suure seina ääres sõita ja peegeldusest kuuled üsna palju rohkem, kui tavaliselt autosse kuulda on.

näiteks toodud Forge bypass on bolt on.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: P Sept 11, 2011 14:13
Postitas Tom27
Korralik koonusfilter teeb ka hääle päris heaks!

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: P Sept 11, 2011 14:21
Postitas Trionic
Igasugused "koonused" tuleks turbomootori puhul unustada.Abrasiivi poolt tekitet häving turbo "külmale" tiivikule on kolossaalne.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: P Sept 11, 2011 14:35
Postitas ivomets
Igasugused "koonused" tuleks turbomootori puhul unustada.Abrasiivi poolt tekitet häving turbo "külmale" tiivikule on kolossaalne.

vaba valik on iga inimese vabadus: kes tahab turbo häält, kes tahab sõita.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: P Sept 11, 2011 16:31
Postitas Gals

vaba valik on iga inimese vabadus: kes tahab turbo häält, kes tahab sõita.

Ei vaidle vastu. Minu valik on näiteks sõita. Aga kui ühtlasi on võimalik pisikesi ja mittekahjulikke muudatusi tehes ka auto häält enda maitsele lähemale saada, siis teen ka seda.

Sebastian ei mõtle sportfiltri all koonust?

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: P Sept 11, 2011 17:26
Postitas sebastian
Sebastian ei mõtle sportfiltri all koonust?
Ei mõelnud koonust, vaid tavamõõtmetes filtrit, mis läheb oma "pesasse". Tavaliselt pestav ehk siis mitmekordselt kasutatav.

Üldiselt on sportfiltrid kõik natuke hõredamad originaalidest. See ju nende idee ongi - lasta läbi rohkem õhku. Paraku satub seetõttu rohkem abrassiivi (liivatolmu) turbosse ja lõpuks ka silindritesse. Turbos lihvitakse kompressori tiivikut ja silindrites kolvirõngaid, kolbe ja silindri seinu.
Koonusfilter, kui mõõtmetelt väiksem, on selles mõttes veel hullem variant. Normaalsest väiksem filtri pind peab rohkem õhku läbi laskma, järelikult peab ta ka palju hõredam olema.

Aga teisalt - performance'i taga ajamine polegi nõrganärvilistele ;)

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 21, 2011 17:26
Postitas Tom27
Kui kiirelt koonus turbole või mootorile ära peaks tegema?

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 21, 2011 17:37
Postitas Homersimpson
Kui kiirelt koonus turbole või mootorile ära peaks tegema?

Vaevalt sellist ühtset retsepti on. Korruta kulumine konstandiga T

T>1

:)

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: K Sept 21, 2011 19:15
Postitas faca
2005 Focus ST'le lasi ford teha spetsiaalse väikse toru, mis tuli salongi häält tooma :)

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Sept 22, 2011 9:56
Postitas Jupats
9-5 näiteks saab ka ilma koonuseta ja blow-offita täitsa häälekaks.
Minu kombinatsioon lärmab rohkem, kui sellisele autole viisakas oleks: Diislik õhuvõtu snorkel, sportfilter, king kobra turbo inlet, softis välja lülitatud "Anti-Howl" ja piisavas koguses boosti mitsust.

Anti-Howl on Trionicu 7 kaitse selle paljunõutud vsss-vsss vastu. Arvutatakse kogu aeg õhukogust, mis by-passist läbi peaks minema ning alustatakse by-passi avamist vajadusel varem. Põhimõtteliselt rikutakse see vsss-vsss ära.

Kui nüüd by-pass ka teistpidi panna, nagu paljudel tonnise meestel, siis see lärm läheb tunduvalt suuremaks.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Sept 22, 2011 12:11
Postitas saab1208
Et siis teoreetiliselt on Tronic 7ga võimalik täiesti normaalselt kasutada bov-i ilma, et segu käigu vahetusel, jne liigrikkaks läheks?

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: R Sept 23, 2011 11:25
Postitas Jupats
Selleks, et BOVi kasutada, tuleb soft üsna suures mahus ümber teha. Eelnev kirjeldas seda, kuidas saaks seda teatud tingimustes matkida, ilma BOVi kasutamata.

EDIT: Idee hakkab siiski toimima 1,2+bar juures, mitsuga. Alla selle vähemalt minul küll piuksugi ei teinud.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: L Sept 24, 2011 17:25
Postitas Gals
[

Kõige lihtsam, keera oma olemasolev bypass BOV-iks, topi filter otsa, et kogemata sealt midagi sisse ei veaks vaakumi ajal ja õhufiltri taha tulev sisend tee pimedaks. Vastavaid filtreid ja pimedaid müüakse.

Tegin nõnda ja tulemus on väga hea. Ei tahtnudki üldse mingit piinlikult valju vussu, aga nii palju kui see pisike Garret sellist pisikest vussu teha suudab, on täpselt paras. :)
Ise ei saanud väga aru, aga tegelikult peaks atmosfääri paiskamine läägi suurendama.
Nüüd ei teagi, mida mulle veel annaks, kui see originaal Bosch vahetada Forge vastu ära. Forget saab vist reguleerida üldjuhul, aga ei saa õieti aru mis selle reguleerimise tulemusel muutub.

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Jaan 09, 2014 22:03
Postitas fredo
Jube vana postitus aga pean ikka kirja panema, et just proovisime seda originaal BP BOViks tegemist ja pagan 2,3 LPT sussutab ikka päris okeilt :D

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Jaan 09, 2014 23:38
Postitas ARZT
Meenus kunagine "summutiehitus" seda teemat siin lugedes... Olude sunnil panin sirge toru otsast lõpuni ja vilises küll :) Tühikäigul ka, nagu traktorid vanasti.
Aga asustatud piirkonnas ei saanud paremat jalga sirgeks lükata- hakkas omal ka imelik selle lärmi peale :D

Turbot kuuldavamaks

Postitatud: N Jaan 09, 2014 23:57
Postitas mardikas