1. leht 1-st

Saab 9-5 2.0T Hirsch, 1998, imago

Postitatud: R Okt 21, 2011 10:27
Postitas imago
Tere Foorumlased

Praeguseks möödas küll väga pikk aeg masina ostust aga teen siiski teema ära, pärast endal hea jälgida mida ja millal tehtud on, elektrooniline hooldusraamat :)

Masin sai ostetud algselt ajutiseks liikuriks kuniks uus auto tehases valmis komplekteeritakse.. Ehk siis läksin ja tellisin oma uue auto ära, maksin sissemakse ja jäin masinat ootama. Seniks oli aga vaja millegagi liikuda ja väljavalituks osutus minu praegune Saab. Olles sõitnud umbes 1 nadala ei suutnud ma aru saada kuidas on võimalik, et sellise hinnaklassi auto saab olla nii hea kombinatsioon mugavusest-jõudlusest-praktilisusest.

1 kuu möödudes ei suutnud ma ikka imestust tagasi hoida. Ja seejuures ei olnud ma istunud Saabi Yarisest vaid 7 aastat uuemast Bayeri kõige-kõige tipust! Nii et ma mõistan Teid kõiki, miks sõidate Saabiga.

Enam pikemat juttu ei olnud. Leidsin tutvusringkonnast inimese, kes soovis samuti tellida endale samasugust masinat nagu olin ma endale uue tellinud, kodanik maksis mulle enamuse tellimisrahast kinni ja sai endale uue auto. Ma usun, et me mõlemad jäime rahule, mina kohe kindlasti.

Auto ise on aus. Panen lähitulevikus üles kindlasti ka pildid sellest hetkest, kui Saabi ostsin ja ka praegusest seisust. Minu käes suuremaid investeeringuid ei ole vajanud. Ilmselt osa süüst sellel, et ostsin ta VM-i töötaja käest, kes oli otseselt seotud garantiitöödega ja autol on ikka päris palju uusi originaaldetaile küljes.. Seejuures on korda tehtud karteri tuulutus ja vahetatud ketiring, ennetatud mured kliimaseadmega ja vahetatud SID. Peale ostu vahetasin kohe ära kastiõli ja filtrid ja õlid kuigi need olid tehtud ca 3000 km tagasi aga uus algus on uus algus :) Ja lasin mustad plastosad värvida kerevärvi.

Mootoriõli-filtrit olen siiani vahetanud iga 8 000 km tagant, teisi filtreid iga 16 000 tagant. Suurimaks asjaks mida teinud olen on segusiibri vahetus, midagi muud katastroofilisemat temaga juhtunud ei ole. Nipet-näpet ikka aga uskumatult korralik auto on, püüan teda ikka samasugusena ka hoida.

Praeguseks on tekkinud ka müügimõtted kuna perre lisandumas väike plika ja sedaankere pagasnik ei taha lapsevankriga koostööd teha aga samas tundub mulle, et lihtsam on osta naisele mingi universaal ja ise Saabiga edasi vurada.

Link ka siia auto24 müügikuulutusest, mida ma ilmselt kunagi ei aktiveeri, lihtsalt niivõrd kahju hakkab..

Saabik

Saab 9-5 2.0T Hirsch, 1998, imago

Postitatud: R Okt 21, 2011 15:25
Postitas AndresV
900 NG pagass vast suurem ei ole? Täismõõdus Emmaljunga mahtus sinna ära kahel erineval moel:
- võileivaks kokku lastuna risti pannes (naisele lihtsam)
- vankrikorv ja raam eraldi võtta ja kõrvuti sõidusuunas pannes. Võtsin rattad ka alt ära, et korvi ei määriks.

Ma ei saa ka Saabile palju ette heita siiani. Eriti pikemaid otsi on väga mõnus Saabiga sõita! Aga mis siis selle kõige-kõigema baieri auto juures häirima jäi? Tagaveost mina küll tunnen aegajalt puudust ja ja 6 silindri jorin ei jookseks ka mööda külge maha.

Saab 9-5 2.0T Hirsch, 1998, imago

Postitatud: P Okt 23, 2011 20:41
Postitas imago
Väga mõistlikud soovitused vankri kohta aga mina olen laisk ja ei taha vankril raami ja korvi lahti võtta autosse pannes ning rattaid ei viitsi ka ära kruvida iga kord. Seetõttu universaali-maasturi ostumõtted.

Kõige-kõigema baierlase juures jäi ennekõike häirima see, et sellest 2.5 aastast mis ta minu käes oli, oli ta vähemalt 8 kuud United Motorsis või Troostis ja seejuures enamus ajast diagnostis, et mis nüüd viga on, jälle :) Ehk elektrijamad olid sellel autol meeletud. Selle võib ajada muidugi ka eelmiste omanike süüks, ehk ei olnud masinat korralikult hooldatud.. Aga seda, et 2005 aasta seitsmenda seeria müraisolatsioon on samal tasemel 98 aasta Saabiga, seda ma juba andeks ei anna ..

Ja sõidumugavus on Saabil ka sama, eriti just Tallinna teedel. Selle võib samas ajada 20" rataste ja sportpaketi kaela nii et seda ma talle niiväga ette ei heida.

Samas kõik kokku, Saab maksis vähem, kui BMW viimane remont ja autot on selle raha eest vähemalt sama palju!

----

Ja kuna ma ei olnud ammu Saabi eest hoolitsenud, siis sai tehtud suuuur hooldus - kojamehed ja esipidurid :)

Kojamehed läksid Boschi raamita ja klotsid sai valitud Ferodo omad. Forodo on küll peaaegu kaks korda kallim, kui teised tootjad aga mu Impreza all tõendasid ennast väga hästi nii, et sealt alates on kõik mu autod Ferodot või mõnikord ka Brembot kasutanud ja rahast kahju ei ole olud. Läbisõit masinal selle suure hoolduse ajal 242 800.

Saab 9-5 2.0T Hirsch, 1998, imago

Postitatud: E Okt 24, 2011 8:08
Postitas IQ*
Hea lugu heast autost!
Meenub üks fraas SAABi (turboklassiku) kohta mingist ürgvanast Topgeari saatest (nähtud juutuubis): "Ehitatud nagu Mercedes, turvaline kui Volvo, aga palju lahedam kui BMW."