1. leht 1-st
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: K Dets 07, 2011 20:00
Postitas K-1
Tervist!
Seoses koolitööga sooviksin abi mönelt kaasfoorumlaselt, kellel kodus olemas Haynes manual - seal peaks vajalik info olemas olema.
1.) Sooviksin teada mootori gaasijaotusfaase, parimal juhul koos joonistega (Inglise keeles
valve timing diagram). Vaja oleks neid nii sisse- kui ka väljalaske jaoks.
NÄIDE:
SL avatud 5 – 180 – 43
VL avatud 52 – 180- 1
Joonise näide:
2.) Samuti sooviksin teada kepsu pikkust. (mitte segi ajada kolvikäiguga!)
Ehk siis mööt millimeetrites kepsu ülemise ja alumise silma tsentrite vahel.
Autost:
Mark: Saab
Mudel: 9-5
Väljalaskeaasta: 2002
Mootor: 2,3 t, 136kW
Olen abi eest väga tänulik ja huvi korral vöin tehtud tööd ka Teiega pärast jagada.
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: K Dets 07, 2011 20:09
Postitas ivomets
Räägi see lahti:
Samuti sooviksin teada kepsu pikkust. (mitte segi ajada kolvikäiguga!)
kohe nagu kipun arvama, et see ongi sama mis kolvikäik?
Gaasijaotus sõltub sellest, milliseid nukkvõlle kasutada
Mingi väga huvitav sidekriipsuga väljendusviis:
Muidu saab 95- l ( mitte segi ajada saab 9-5 ga) on asi selline:
sisselase: opens 21 kraadi BTDC; sulgeb 82 kraadi ATDC
väljalase: opens 63 kraadi BTDC; sulgeb 40 Kraadi ATDC
Ja palju huvitavam asi selle teema juures on hoopis nukkide profiilide lahti joonistamine ja võrdlemine; näiteks standard nukk, ja siis racing nukk.
huvi pärast vaatasin klassiku haynesi, seal küll midagi sellist ei ole; ja see ka normaalne, sest klassikul kasutati palju erinevaid nukkasid.
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: K Dets 07, 2011 20:42
Postitas K-1
Räägi see lahti:
Samuti sooviksin teada kepsu pikkust. (mitte segi ajada kolvikäiguga!)
Stroke ehk kolvikäik ja
rod lenght ehk kepsu pikkus on kaks erinevat asja. Nagu ma esimeses postis ka selgitasin on mul vaja
rod lenght'i ehk kepsu pikkust teada.
Vajalik mõõt näidatud pildil:
Gaasijaotus sõltub sellest, milliseid nukkvõlle kasutada
Olen sellest teadlik

huvi pakuvad esialgu standardmootori näitajad.
Mingi väga huvitav sidekriipsuga väljendusviis:
Saabi foorumis vöib töesti saatuslikuks saada. Ideeliselt vöiks seda kriipsu käsitleda kui möttekriipsu, kuigi keelereeglite kohalt valesti kasutatuna. Üritan ennast parandada.
Ja palju huvitavam asi selle teema juures on hoopis nukkide profiilide lahti joonistamine ja võrdlemine; näiteks standard nukk, ja siis racing nukk.
Nukatöusud ja pöhiprofiilid on avalik teave, vaja ainult CAD programmi arvud sisse lüüa. Kui soov saada väga täpseid andmeid siis nii TTKs kui TTÜs vastavad möötepingid olemas.
Ivomets on muidu välja toodud andmetega väga öigel teel, kui keegi nüüd mu mootori kohta ka need andmed postitaks oleksin juba omadega mäel.
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: K Dets 07, 2011 22:04
Postitas ivomets
ajasid ise mind sassi sellega, et kepsu pikkuse ja kolvikäiku ühte lausese panid, ja mu pea ei jagand välja kohe, et kolvi käik sõltub ju vändast, mitte kepsust.
aga äkki sa ikka peaksid vikingisse pöörduma, ehk sealt saad midagi mõõtude ja asjade kohta.
aga pane oma tööst siia kah midagi, lahe midagi asjalikku lugeda ja end harida. mida iganes, tehnilist ja täpset.
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: K Dets 07, 2011 22:22
Postitas keenius
Saab 9-5 MY 00
Cam lift 8,31 inlet start 12 BTDC end 39 ABDC
exhaust start 37 BBDC END 14 ATDC
Kepsu pikkus 153mm
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: K Dets 07, 2011 22:53
Postitas K-1
SUUR SUUR AITÄH keenius! Uskumatult kiiresti tuli teave.
Saan arvutama hakata - kursusetöö teemaks on tutvuda gaasisurvest tingitud jöududega väntmehhanismis. Sinna lisaks teooria mootori läbipuhke ning "pikem keps vs. pikem kolvikäik" kohta.
To Ivomets: Täpsuse kohta pead ei anna, kuna möned parameetrid on siiski ligikaudsed suurused (n: gaasiröhk pölemiskambris kolvi ÜSS korral). Seda suurust vast Haynes'ist ei leia..
Kui köik vormistatud ja kontrollitud siis postitan siia ka valmistoote.
EDIT: kontrollides tuli välja, et see '00 aasta 2,3t mootor on lahjem kui '02 variant.
Peaks olema nii, et '98 kuni '01 oli 125kW ja '01 kuni '09 oli 136kW.. aga eks saab nendegagi arvutatud. Pärast on täpsustamiseks nagunii andmeid kerge muuta (Excel).
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: K Dets 07, 2011 22:56
Postitas ivomets

:)
see on alati täpsete arvutuste ja täpsete tööde puhul nii, et mingis kohas on mingi konstant, mis on vabalt valitav suurus....ja mis võib asja näidata nii- või naa moodi .
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: N Dets 08, 2011 8:41
Postitas Cyber
EDIT: kontrollides tuli välja, et see '00 aasta 2,3t mootor on lahjem kui '02 variant.
Peaks olema nii, et '98 kuni '01 oli 125kW ja '01 kuni '09 oli 136kW.. aga eks saab nendegagi arvutatud. Pärast on täpsustamiseks nagunii andmeid kerge muuta (Excel).
Mehhaaniliselt pole vahet. Kogu see numbrijada saavutatakse softiga mängides..

Täpselt sama raua otsast võib sulle ka 170kW leiutada. Tere tulemast turbomnootorite maailma...
Gaasijaotusfaasid Haynes manualist
Postitatud: N Dets 08, 2011 8:48
Postitas keenius
Minu Antud info on võetud tehase remondi programist WIS.
Seal ei ole tõesti rauas erinevusi (plokk, kaas, kolvid kepsud peaks samad olema) Kaas on sama koos nukadega nii 2,0 ja 2,3.