1. leht 1-st

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: K Veebr 01, 2012 12:49
Postitas Rauno
Tere,

Palun arvamusi, kas tasuks Saab (9-5 2.2 TID) üle -23 kraadiste külmadega seisma jätta ja kasutada mõnd bensiinil töötavat masinat.

Kumb on diislile kasulikum, kas teda iga päev kasutada, et õlid ja mootor soojeneda saaks või pigem aku maha kruttida ja masin mitmeks päevaks külmapühadele jätta?

Kas on üldse mõtet akut maha kruttida, kas pärast ei või tekkida anomaaliaid immo äratundmisega? Aku iseenesest ok korras.

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: K Veebr 01, 2012 12:51
Postitas turuplats
Kui ahi peal, minul oli 2.2 diislil ja ka uuel 1.9 mootoril siis külmad liiga ei tee ;)

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: K Veebr 01, 2012 14:26
Postitas que
Väga hea teema :D
Peaks liigutatama naljarubriiki

elagu diiselmootorid :beer:

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: K Veebr 01, 2012 17:21
Postitas suvekas
No minu traktor peale starteri vahetust pole kunagi hoolinud sellest, et kas väljas on külma -20 või -35. Ükskord tegin küll suure pakasega sellise vea, et lasin ahjul töötada vaid mingi 15min. ja siis pidin sõitma minema ja siis ei tahtnud hästi käima minna, sest eelsüüteküünlad enam ei rakendunud ja auto arvas vist, et tegu on 0-lähedase temperatuuriga. Hiljem olen teinud nii, et ei pane ahju töölegi, kui see ei saa vähemalt 30 min. töötada, vaid annan 2x küünlaid ja siis (kui kütus pole jääs) läheb poolest pöördest käima. Eks ta algul ikka uriseb ja käigukast ei taha aru saada mis nüüd toimub aga külma pärast autot seisma jätta, pole ka mõtet.
Ja selle aku koha pealt teab kindlasti kod. Morris rohkem rääkida, kuid kuna ma ka tegelen siin natuke nüüd akudega ( 960kg kaaluvate tõstukiakudega) siis neid just säilitatakse külmhoones, tingimus on, et aku oleks täis laetud ja külmhoones (-28)pidid need paremini säilima. Kuid see võib kehtida ainult tõstukiakudele.

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: K Veebr 01, 2012 21:15
Postitas Artsu
Ahi on tore küll, aga mul on mõningaid probleeme põhjustanud. Kasutasin see talv eelsoojendust kuni täna hommikuni. Täna istusin ka autosse, mis oli kenasti soe, aga käima enam ei läinud. Tavaliselt on ahi onud mingi 20-30 mintsa enne sõitma hakkamist sees. Tööle sõidan ca 40 minutit. Panin juba varem tähele, et ahju kasutamise järel tahab auto pikemat käivitamist, kui külmast peast käima pannes. Kuna see ahi ka akut kulutab, siis täna enam käivitusvoolu ei jätkunud. Aku vanus ca 1 aasta. Krt teab kas see nüüd normaalne või mis...

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: N Veebr 02, 2012 12:06
Postitas Rauno
Minu vahval traktoril ahi puudub. Käimaminemise üle ei kurda, eelmine aasta turtsatas ka -30 kraadiga käima, kuid need hääled mis seejuures olid ei olnud kindlasti mitte kasulikud ei starterile ega mootorile.

Küsimuse tekitasin pigem seetõttu, et kas on tervislikum külmadega aegajalt masinat kasutada või pigem tal seista lasta.

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: N Veebr 02, 2012 15:21
Postitas saabSS

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: E Veebr 06, 2012 0:45
Postitas juss1977
Ka ahju pääl pole ja käivitub ok ka kõige krõbedama miinusega. Autol korralikud ja kallid õlid sisse ,filtrid möllud korda enne talve ja kvaliteetne kytus/aku ,siis pole midagi kurta:cool:

Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Postitatud: E Veebr 06, 2012 8:51
Postitas Rauno
Ka ahju pääl pole ja käivitub ok ka kõige krõbedama miinusega. Autol korralikud ja kallid õlid sisse ,filtrid möllud korda enne talve ja kvaliteetne kytus/aku ,siis pole midagi kurta:cool:

Ei käivitu ikka küll (vt. kaks teemat allapoole).