1. leht 2-st

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 11:47
Postitas RAF
Selline lihtne küss, mida iga auto mees ilmselt teab unepealt. täna oli auto külma pärast kutu. püüdsin ikka käima saada aga ei midagi ja isegi abiauto kasutamine ei aidanud. eile käivitus ja sõitis veel ilusti.
ilmselt vedelikud mootoris ja kastis liiga tahked? kui ülesse peaksin ma oma auto soendama et see uuesti tööle hakkaks? kas ikka täitsa + kraadideni või piisaks -15ni?
kuidas teie klassikud üldse täna käivituvad, ning kui käivituvad hästi siis mis võiks olla minu omal valesti et see nii pipardab.
pealegi see ju peaks olema disainitud selliste ilmade jaoks. :-/

mis on teie soovitused?

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 11:54
Postitas janek555
Minu klassikud on käivitunud läbiaegade väga hästi , näiteks see klassik käivitus täna esimesest pöördest, kuigi tal puudub isegi külmkäivitus(pihusti ei tööta).
Mingit ühest nõu ei oska anda, miskit tal viga on,et ei käivitu. Tee nii nagu vanasti pael külge ja vead käima, aga klassikule omane see ei ole.

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 12:08
Postitas ivomets
peab nõustuma, et klassik käivitub nagu suvel.

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 12:13
Postitas RAF
hm, eile ja teistel päevadel käivitus ta mul ilusti peaaegu nagu suvenl (ka eelmine talv polnud ühtegi probleemi käivitusega). nüüd aga hommikul oli käivitus nagu veniv tatt kuni enam polnud pmõ midagi.

krt see rikkus mu nädalavahetuse väikse suusatripi ära.

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 12:59
Postitas janek555
Muidugi seda pean ütlema,et kui sidurit all ei hoiaks, siis autol olev aku ei oleks jõidnud autot käivitada, sest sees olev käigukasti õli on paks.
Ehk on sul aku juba seal maal, et -30 on talle liig.

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 13:08
Postitas Trionic
Sidur alla,kangist täistuled 5-10 sek. peale(elustab akus keemilised protsessid). Siis läheb ikka. Kui juba küünlad eelneva "veniva tatiga" märjaks ajad,tuleb tunnike oodata. Looja on õnnistanud NGK küünlaid elamaks üle märgumist. Korras klassik käivitub alati,nagu ka iga teine Saabi üllitis,millel on bensumootor.

edit: kõige eelduseks on piisav pöörete arv,mida starter suudab mootorile "kerida".

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 15:09
Postitas cilpkonn
1. Meie Anni suutis ennast tänase -28kraadiga ja poolpiduse akuga õnneks käima vedada... Paraku ei ole ma suutnud jälile saada fenomenile, miks masin ei reageeri külmalt gaasipedaalile... nagu oleks miski kinni külmunud ja siis aegamisi sulab lahti. Gaasitross, mis pedaali küljest tuleb, igatahes liigub; samamoodi see "hoob" või kuidas seda nimetataksegi, mille külge tross kinnitub. Sooja mootoriga kõik jutud liiguvad.. Täna valge päevaga spritseerisin WD-40'ga mõningaid liikuvaid osiseid, eks näis, mis hommikul on. Loodetavasti ei teinud ma sellega mingile detailile liiga. Äkki jäi veel miskit tähelepanuta :freak: Nõuandeid??

2. Huvitav, kas peaks Trionicu postituses mainitud nippi (täistuled peale) ka oma poolpiduse aku puhul kasutama hommikuti?

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 15:18
Postitas IQ*
Minu omal on teist päeva kaabel küljes, plokisoojendus ja salongipuhur taga. Paar tundi elektriga kütmist ja käivitub nagu suvel, ka tänase -34 kraadiga. Enne seda, kui öösel langes temperatuur juba -30ni, käivitus auto üsna vaevaliselt ja tahtis meelitamist. Veel varem, esimeste talveilmadega jäi vana aku nõrgaks ja auto keeldus käivitumast. Sai ostetud uus aku (64Ah 640A), mis probleemi lahendas. See on mul esimene talv klassikuga, alles õpin teist tundma. Küünlaid, küünlajuhtmeid ja jagaja vidinaid pole seni veel vahetanud. Ilmselt peaks, sest ei saa öelda, et auto oleks käivitunud esimesest pöördest. Soojade ilmadega tuli ikka mitu pööret anda, ja enamasti partsatas käima, kui võtme starteriasendist tagasi lasin. Talvel andsin peale aku aktiveerimist starteriga mõne pöörde ette, siis teise korraga käivitus kohe. Ilmselt võiks asi parem olla - loen siin külmkäivituse pihustist jm.

9-3, mis seni iga ilmaga esimesest pöördest käivitus, ei võtnud paar päeva tagasi hommikul enam starterit taha (ilmselt külmunud?) ja ootab nüüd soojemaid ilmu.

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 21:44
Postitas Mart900
Ma kasutan võimalusel ikka plokisoendust, tagab et pärast 1km sõitu hakkab salongi sooja tulema. Plokisoendusega käivitub koguaeg hästi, ilma aga ei taha alguses käima jääda, tahab kas gaasipedaaliga sekkumist või mitut katset. Seda sii kui külma alla 20 kraadi, meil siin läänemaal veel kolmekümmet pole olnud.

dead of cold

Postitatud: L Veebr 04, 2012 23:31
Postitas maxuud
Nüüd viimastel päevadel on korralikult käivitunud aga täna hommikul oli -25 ja juba läks natuke vaevalisemalt.
Ma alustan sellega, et keeran alati tuled maha --> gabariitide peale (see toimib siis nö. aku ergastamisena minu arvates, aku on mul 3-4 aastat vana), sidurit alla ei vajuta ning siis keeran süüdet ja edasi on juba tunnetuse küsimus, et õigel hetkel korraks törts gaasi anda ja läheb käima normaalselt. Kuigi päris suvise käivitusega seda siiski ei võrdleks.
Käigukasts on mineraalõli Valvoline 5w30 ja see annab ka tunda kuna isegi 10 min. peale käivitamist liiguvad käigud kohati nagu pudru sees, seda enam, et mõnda aega on see õli ka vahetamatta, -olen lihtsalt peale valanud vajaduse korral.
Mootoris Gulf 5w40 poolsünt ja sellega olen küll rahul.
Jahutusvedelik irdub ka mingil määral kusagilt lõdvikute vahelt nii, et peale sõitu moodustub selline väike loik radika alla. Täna valasin a 700 ml juurde ja salong on 10 minuti pärast piisavalt soe. 15-20 minutiga saab väga soojaks kui tahta aga ma pole selles osas väga nõudlik.
Ust kinni lüües käib selline mõnus metallne kõla, umbes midagi sarnast nagu koputaks metallämbri põhja peale.
No ja salongis ka niginatest-naginatest puudu ei tule kui teekate konarlik on.
Tegin ka ühe katse.
Valasin seda nö. tavalist marketist ostetud kuni -21*c klaasipesuvedelikku plastpudelisse ja lasin sellel öö läbi väljas tiksuda. Jäässe ta ei lähe isegi -25 kraadi juures, küll aga muutus selliseks tarretise moodi aineks, kuid oli seejuures üsna voolav. Nii, et ma väga ei usu, et ta süsteemi lõhkuma hakkab, -nagu ühes teises teemas oletati. Mainin ka tootja ära kuna neid on palju erinevaid, kasutasin APC Chemicals vedelikku.
Täna õhtul oli linnast väljas juba -27, auto oli enne seda seisnud 5 tundi ja käivitus tõrgeteta.
Olen klassikuga väga rahul ja praeguse pakasega auto kirumiseks pole põhjust olnud.

RAF -ile:
ma arvan, et päris + kraadini sa autot soojendama ei peaks, kuna ka päeva lõikes muutub temperatuur päris palju. Näiteks kui hommikul on -25 siis päeval päikesega võib juba vabalt 6-7 kraadi soojem olla ja ehk tasuks siis uuesti käivitamist proovida. Või vii aku vahelduseks tuppa sooja ja proovi siis pärast uuesti.

dead of cold

Postitatud: P Veebr 05, 2012 21:04
Postitas RAF
laupäeva hommikul sai autot käima proovitus suvalise autojuhi abiga, mulle tundus et tal oli ka kuidagi kiire. ehk lihtsalt ei viitsinud mingi suvakaga väga tegeleda. siis me viskasime kuhtmed külge ja tema aga nadis pisut pöördeid ning kohe ma ka proovisin oma saabi käivitada. sellest ei tulnud midagi.
nüüd paar tundi tagasi kutsusin ühe sõbra appi (auto oli tegelikult koduuksest teises rajoonis) nin teostasime käivitus katse nn õiget moodi:
- mõlemal auto lsüüde väljas
- jutmed külge (- juhe mootori ploki külge)
- lasime 15 min. akut laadida
- laadiv auto võttis süüte välja
- mina käivitasin
- ja :D voila läks kohe ja ilusti käima
- minul rõõmu kui palju :D

ma arvan et ehk oleks aeg akut vahetada, kuna tegelikult ma ei tea kui vane ega hea see aku üldse on. samas ma täitsa 100% kindel pole kas sellest ka kasu saab olema.

ehk on teil mingeid soovitusi aku valiku asjus? ja kas on mingeid "talveakusid" olemas? :)

dead of cold

Postitatud: P Veebr 05, 2012 21:25
Postitas RAF
mida aku valimisel peaks näiteks vaatama: tavaliselt on välja toodud 2 parameetrit: käivitusvool ja Ah. Kas Ah peab olema täpselt see, mis auto manualis välja toodud või võib olla ka suurem/väiksem, ning kui võib olla siis kui palju? ideaalis võiks see olla vist ikka manualis äratoodud? samas Saabi manualis pole ära toodud käivitus voolu. kas see tähendab, et see võib olla üks kõik kui suur/väike? olen aru saanud et mida suurem käivitusvool on seda paremini see auto talvel käima keerab. (?)

;)

dead of cold

Postitatud: E Veebr 06, 2012 21:49
Postitas RAF
Kas kellelgi polegi mingeid kogemusi ega soovitusi aku osas? :poke:

dead of cold

Postitatud: T Veebr 07, 2012 0:03
Postitas maxuud
Saab 96 -le ostsin omal ajal Fulmen 70 Ah (see oli vist selle auto jaoks natuke liiga palju) aga
Saab 9000 -le (2,3 ilma turbota) olen omal ajal ostnud Varta Blue Dynamic Silver 62Ah / 480A aga
klassik 900 -le, -sellele millega praegu sõidan olen ka uue aku ostnud 3-4 aastat tagasi, kuid numbreid ei mäleta hetkel peast. Aga tegemist on ikka mingi Varta Blue seeriaga. Homme päeval vaatan ja panen siia kirja.
Viimase aku ostsin Renovaarist Tondi tänavalt Morrise käest.

Ma olen ka vaadanud ikka pigem natuke võimsamat, kui see mis manuaalis ette kirjutatud. Aga oluline on ka aku mõõdud ära võtta ja vaadata, et ikka klemmid õiget pidi oleks. Kui poodi lähed ja vastavalt sellele otsima hakkad siis näed, et väga suurt valikut justkui polegi. Kui midagi enamat võimsuse osas tahad siis hakkab juba hind ka rolli mängima.

Just poolteist tundi tagasi tulin õuest. Laadisin oma aku pealt naise auto akut, ajaliselt 15-20 mintsi töötava mootori pealt tühikäigu pööretega. Siis lülitasin enda auto välja ja alles siis teisele autole süüde sisse ja proovisime käivitada, õnnestus. Toimisin täpselt nii nagu siin ühes teemas õpetati.

dead of cold

Postitatud: T Veebr 07, 2012 9:11
Postitas ivomets
1992 aasta manuaal annab klassikule aku: 60 ah.

dead of cold

Postitatud: T Veebr 07, 2012 9:33
Postitas RAF
minu küsimus oleks pgem siis selline:
KUI PALJU VÕIMSAMAT AKUT TOHIB AUTOLE MANUALIS ÄRATOODUST PANNA? ning kas ja kuidas see mõjutab auto tervist?
tegemist siis sellise autoga: 900i 16v 2,0 93kw 1991
selle manualis oli Ah-ks toodud 62.

dead of cold

Postitatud: T Veebr 07, 2012 9:57
Postitas Cyber
Kui on väga võimas ja sa pikki otsi ei sõida, siis ei laeta ka seda akut täis ja ta on kogu aega pooles vinnas. See 62Ah on klassikule küll ja veel, kui mootor korras. No ja kui just mõne kuni 75-se leiad.. rohkem küll ei hakkaks sinna panema.

dead of cold

Postitatud: T Veebr 07, 2012 10:03
Postitas IQ*
Panin klassikule (2,1, 1992) talve hakul Exide 64Ah 640A ja seni on see end hästi õigustanud. Automaailmas on praegu talvekampaania hind (69.90), mõõdud sobivad.
Vt http://www.automaailm.ee/am/infokiri/ta ... aania.html

dead of cold

Postitatud: T Veebr 07, 2012 13:02
Postitas RAF
Kui akude firmadest rääkida siis tavaliselt ikka Bosch ja Varta on need mis kvaliteedist kõnelevad. mida Exide-st arvata? või on see brändist lähtumine jälle nagu pisut ülepingutamine tänapäeval?

dead of cold

Postitatud: T Veebr 07, 2012 14:22
Postitas pumps
Sama siin, endal on juba mitmendat aastat Bosch S5 aku ja kestab väga hästi, taga on nii eelsoojendus, kui teen ka lühikesi otsi. Suurte külmadega pidin aitama aasta vanu Hankooke ja Exide, et mootorit tööle saada.

dead of cold

Postitatud: N Veebr 09, 2012 15:54
Postitas maxuud
Homme päeval vaatan ja panen siia kirja.

60Ah / 540 on need numbrid minu praegusel akul Varta Blue Silver

P.S.
mida see teema pealkiri ikkagi maakeeli tähendab ?
"Külma surm" ?

dead of cold

Postitatud: N Veebr 09, 2012 20:09
Postitas triibutu
Kui on väga võimas ja sa pikki otsi ei sõida, siis ei laeta ka seda akut täis ja ta on kogu aega pooles vinnas.
Niipalju kui starter pealt ära rüüpab, niipalju peab ka generaator suutma tagasi valada. Vahet pole, kui suur või võimas aku ise on.

dead of cold

Postitatud: N Veebr 09, 2012 20:12
Postitas triibutu
KUI PALJU VÕIMSAMAT AKUT TOHIB AUTOLE MANUALIS ÄRATOODUST PANNA? ning kas ja kuidas see mõjutab auto tervist?
Nii võimsat, kui su auto ära vedada jaksab. Lihtsalt pole pointi eriti, sellest tootja poolt ette nähtud akust jagub maa ja ilm, kui aku ja auto ise korras on.

dead of cold

Postitatud: N Veebr 09, 2012 20:19
Postitas farmacoma
Minu arvates loeb väga palju mis õli sul talvel sees on ja kui korras mootor on. Aku jaksab kergemini vedada, kui õli pole hangunud.

dead of cold

Postitatud: N Veebr 09, 2012 22:57
Postitas AndresV
Sidur alla,kangist täistuled 5-10 sek. peale(elustab akus keemilised protsessid). Siis läheb ikka. Kui juba küünlad eelneva "veniva tatiga" märjaks ajad,tuleb tunnike oodata...
mu kunagine karbussiga opel kippus ka külmematel hommikutel "täis tõmbama - märjaks minema". Siis kirusin ja ootasin, 15 min. Mingil hetkel tuli mõte, et gaas (aaeeglaselt) põhja ja starterit - peaks ju läbi tuulutama? Ja see aitaski :). Alati! Saabiga pole olnud juhust seda nippi proovida. Kas pritsung peaks teisiti käituma või?