1. leht 1-st
Liikluskindlustus
Postitatud: L Veebr 25, 2012 10:48
Postitas saabSS
Peaks olema ikka nii, et ta ise oskab arvutada õigete päevadega õiget koefitsenti. Kui see kalkulaator hakkama ei saa, pöördu kellegi teise maakleri poole.
Liikluskindlustus
Postitatud: L Veebr 25, 2012 11:31
Postitas Six
Süsteem toimib nii:
• Kui ostan uue auto ja lähen sellele kindlustust tegema, siis kandub üle mul hetkel oleva auto koefitsent.
• Kui mul on mitu autot, siis arvutatakse mingi süsteemi järgi (erinevatel kindlustusseltsidel võib metoodika erineda) keskmine koefitsent, mis saab uuele autole.
• Kui müün vana auto maha ja ostan uue, siis kandub üle müüdud auto koefitsent.
• Kui pole varem ühtegi autot omanud, hakkab koefitsent pihta 1.2-st (120).
monsieurtaavi toodud näite puhul oleks kasulik võimalusel kindlustuse tegemisega venitada aprilli kuuni, kuni koefitsent langeb. Siis saab ka uus auto madalama koefitsendi.
Kui ei kannata oodata, siis uus auto saab hetkel kehtiva koefitsendi, mis langeb alles aasta möödudes.
Riskikoefitsendist üldiselt:
Alates 01.01.2010 ei kuva kindlustusseltsid enam riskikoefitsienti kindlustuspoliisil.
Kõik kindlustusseltsid arvestavad liikluskindlustusmakse arvutamisel kindlustatava riskiga seotud kindlustus- ja kahjuajalugu. Iga kindlustusandja arvestab seda aga oma metoodika alusel. Riskikoefitsiendi kuvamine kindlustuspoliisil on eksitav, kuna peale kindlustus- ja kahjuajaloo mõjutab kindlustusmakset veel hulk tegureid ning riskikoefitsiendi väärtused ei ole kindlustusseltside vahel kuidagi võrreldavad.
Kui liikluskindlustuse algusaegadel oli liikluskindlustusmakse ja selle arvutamise metoodika kõigil kindlustusseltsidel sama, siis pärast Euroopa Liidu õiguse rakendamist loobuti Eestis hinnaregulatsioonist ning ühtse arvutusmudeli kasutamisest. Kehtiv liikluskindlustuse seadus reguleerib vaid kindlustusmakse arvutamise üldpõhimõtteid, konkreetse hinna arvutab aga iga selts iseseisvalt enda väljatöötatud metoodika alusel.