1. leht 1-st
elektriprobleemid
Postitatud: E Nov 21, 2005 18:22
Postitas monustegu
jäin oma 9000-ga teele. põhjuseks see, et miskipärast ühel hetkel enam akupinget ei olnud. tore oli vaadata sõidu ajal kui kõik eluks vajalik ära kukkus, kompuutrid peal ju. kõigepealt muidugi pinge mis 14 pealt 7 peale, lõpuks ka bensupumba tuli. kartsin et genekas- aga paari päeva pärast peale aku laadimist töötas ja on nüüd nädala tõrgeteta sõitnud. samas peab kusagil mingi kamm olema- head eksperdid andke nõu- ei taha veelkord slepis autot roolida:(
elektriprobleemid
Postitatud: E Nov 21, 2005 20:26
Postitas Zazou
genekas või selle ühendusjuhtmed võivad ikka probleemiks olla - need tuleks esmajärjekorras üle kontrollida.
mis aasta auto on, äkki annab techII mingeid veakoode...
elektriprobleemid
Postitatud: E Nov 21, 2005 20:38
Postitas Cyber
Akut ju ei laeta... Ise ütlesid et pinge langes. Peale laadimist mõnda aega siis kuidagi aku pealt sõitis. Tonnisel ka miski tablett seal vist.
elektriprobleemid
Postitatud: E Nov 21, 2005 20:57
Postitas ptrt
Mul on kunagi 900-l samamoodi aku surnud. Talvine hommik, käivitus, 5min klaaside kraapimist, 500m sõitu ja sõidu pealt soss. Ükski tuluke enam ka armatuuris ei põlenud. Lõuna paiku tulin uue akuga tagasi, keerasin peale ning auto oli jälle korras. Vana aku läks kogumispunkti. Müstika (või siis mingi aku äkksurm).
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 0:20
Postitas sebastian
Võiks arvata, et generaatori ergutusmähise juhtmes (see peenike roheline valgete triipudega, mis genekasse läheb) on katkestus. Sellisel juhul genekas ei lae ja laadimise märgutuli ka ei põle. Sama efekt siis, kui märgutule pirn on läbi. Laed aku täis ja kõik toimib just niikaua, kui akus voolu jätkub...siis on sossss.
Kõige rohkem võtavad voolu esituled, tagaakna soojendus, istmesoojendused, ventilaatorid, bensupump...normaalselt toidab kogu seda kremplit genekas + laadib veel akutki.
Ainult aku voolust jätkuks vaid paariks tunniks. Kui kõik lisatarbijad välja lülida, siis nii võib isegi paar päeva sõita.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 8:40
Postitas Trionic
Tonnistel haruldane,kuid riisikatel ja sakslastel igapäevane on massipuudulikkus,nii aku-kere,kui aku-mootori vahel.Kaablikingad on kaablile pressitud,aga metall oksüdeerub ja takistus liitekohtades suureneb.Tulemuseks on uitvoolud,parasiitmahtuvused ja-induktiivsused.Elektroonikast üleküllastatud autodel tekkivad tihti sellest fataalse lõpuga probleemid.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 9:33
Postitas monustegu
olen nüüd eile täna sõitnud ca 150 km, kõik toimib, sai lihtsalt proovitud seda et kindalaekas olevaid kaitsmeid sai ükshaaval sisse välja võetud. ma loodan et seal on põhjuslik seos selle vahel et masin nüüd töötab. aga ega seda enne ei tea kui uuesti läheb.
Aku viga vähetõenäoline- 1 a vana varta aku, peaks ju need ca 4-5 aastat vastu pidama. vähemalt on nüüd ka elektriskeemid olemas, kui uuesti peaks pange panema siis saab ükshaaval igasugu otsi kontrollima hakata. tänud skeemi eest siinsele lehele.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 9:36
Postitas Trionic
Mõõda ära kõik eelpoolnimetet maandused.Lisaks puhasta äla peakaabli klemmid starterile ja akule.Süüte pearelee ja süüteluku kontaktplaat võivad
samuti kogu voole ära kaotada.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 11:46
Postitas Executive
Oma tonnisel tuleb mul umbes kord kuus (+) klemmi puhastada ja mingid määrdeained ei aita, oksüdeerib ja kõik.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 13:51
Postitas maxuud
Algselt postitas: sebastian
Kõige rohkem võtavad voolu esituled, tagaakna soojendus, istmesoojendused, ventilaatorid, bensupump...normaalselt toidab kogu seda kremplit genekas + laadib veel akutki.
On siis ikka mõistlik autot käivitades hoida tulesid ja muud elektroonikat (ACC) sisselülitatud asendis või mitte ? (kuna need nii palju voolu tarbivad ja käivitamise hetkel on ju voolu mootori tarvis vaja, lisafaktorina toon siia juurde alati pakase ilma, mille puhul voolu tarbimine võimendub.
Mina isklikult nii kui autosse istun, võtan tuled maha või maksimaalselt hoian parktuled peal, keeran süüdet , lülitan kohe ACC off , kuulan relee surinat ja kui see oma surisemise lõpetab siis alles käivitan. Selleks võib kuluda isegi 10-15 sekundit, võib tunduda paranoiline aga peaks ikka akut säästev tegevus olema. Siis lülitan vajalikud reziimid uuesti sisse.
Loodan, et tulelüliti edasi - tagasi klõpsimine on vähem kahjulikum tegevus (pirnide ja lüliti enda mehhanismi eluiga silmas pidades) kui täistuledega käivitamine, või ei ole ?
Kuigi uued autod on ju kõik vist automaatsete päevatuledega. Või toimib see süsteem neil mingi automaatse voolujaotamisega.
Kui turbo Saabiga sõitmast tuled siis võib/peab ju seda maha jahutama, miks ei võiks siis enne sõidu alustamist mõned lisasekundid kulutada ! (mul ei ole turbosaab).
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 14:04
Postitas suur
Algselt postitas: maxuud
On siis ikka mõistlik autot käivitades hoida tulesid ja muud elektroonikat (ACC) sisselülitatud asendis või mitte ? (kuna need nii palju voolu tarbivad ja käivitamise hetkel on ju voolu mootori tarvis vaja, lisafaktorina toon siia juurde alati pakase ilma, mille puhul voolu tarbimine võimendub.
Ise pole käivitamise ajaks tarbijaid tagant lükanud, kuid starterit andes lülitakse muud tarbijad vist automaatselt välja. Tuled kustuvad ja raadio jääb hetkeks vait. Muidugi on veel võimalus, et asjad jäävad pingelangu tõttu vait.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 14:11
Postitas qdwin
Kunagi Trionic soovitas hoopis pakasega kõigepealt pooleks minutiks täistuled peale panna, sellega ehmatatakse natuke hapet ja akust saab käivitamise hetkel rohkem kätte.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 14:17
Postitas KrikU
Olen ise ka mõelnud selle peale, et kas ACC ja tuled välja lülitada käivitamise ajaks, vahest nii teengi aga mitte reeglipäraselt. Ei teagi kumb õigem on ja kas on masinal ka mingi värk mis siis ülejäänd tarbijad käivitusel välja lülitaks.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 15:02
Postitas sebastian
Trionicu soovitus oli täiesti õige. Külmaga tahab seisnud aku veidi "elustamist" enne kui talle suur vool starteri näol peale lajatatakse. Kui elektrolüüt on jääkülm, siis u.10-sekundiline esituledega "meelitamine" soojendab elektrolüüdi aku plaatide pinna lähedal.
Väga pikalt pole ka mõtet, muidu võib juhtuda, et (vanema akuga) üldse ei stardi.
to suur: see, et tuled kustuvad ja makk vait jääb, on viletsa aku tunnus või on ta lihtsalt laadimata või on vilets kontakt akuklemmidel/jämeda massijuhtme ja kere vahel. Normaalse aku pinge ei lange ka starteri puhul palju alla 12 voldi.
Mul sama probleem...vana akunäru kohutavalt nõrgaks jäänud, starterit andes kukub pinge nii alla, et hoobilt makk väljas ja esituled nagu kaks küünalt. Pinget pole küll mõõtnud, aga huvi pärast mõõdan enne kui uue aku ostan.
to maxuud: ega pakasega voolutarve muidu ei suureneks, kui kliimaseade ei lüliks automaatselt tagaakna+peegli soojendust sisse. Hea oleks see veidi ümber programmeerida. Sama asi ventilaatoritega tagaustes. Minul näiteks väntavad nad pidevalt, kuigi vajadust selleks pole.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 16:03
Postitas Executive
Tegelt kõik autod käivitamise ajal lülitavad korraks omad asjad välja.
Et korras on kõik teie akudega.
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 16:04
Postitas andres
..... samas peab kusagil mingi kamm olema- head eksperdid andke nõu- ei taha veelkord slepis autot roolida:( [/quote]
enda vanemal tonnisel oli sama jama, siis süüteluku plaat -küpsenud
elektriprobleemid
Postitatud: T Nov 22, 2005 16:21
Postitas suur
OT
Algselt postitas: sebastian
to suur: see, et tuled kustuvad ja makk vait jääb, on viletsa aku tunnus või on ta lihtsalt laadimata või on vilets kontakt akuklemmidel/jämeda massijuhtme ja kere vahel. Normaalse aku pinge ei lange ka starteri puhul palju alla 12 voldi.
Mul sama probleem...vana akunäru kohutavalt nõrgaks jäänud, starterit andes kukub pinge nii alla, et hoobilt makk väljas ja esituled nagu kaks küünalt. Pinget pole küll mõõtnud, aga huvi pärast mõõdan enne kui uue aku ostan.
Ise kahtlustasin tegelikult kah seda varianti. Kui nüüd päris aus olla, siis mina pole sellel autol akut laadinud. ja klemmid on ka tiba oksüdeerunud.
Samas on laadija kodus olemas - peaks ükspäev aku laadima panema - nii igaks juhuks ennetavalt.
Uut akut ei osta ilmselt enne kui häda käes.