1. leht 2-st
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: N Mär 08, 2012 20:10
				Postitas margusl
				Tervitus,
	
	Seoses läheneva kevadega avastasin enda edevama külje ja näitan nüüd oma masinaparki. Sellised Saab tüüpi sõiduautod on nüüd minu õuel (piltikult, õu pole tegelikult minu).
	
	900 T16 '92
	Tõin hetkeemotsioonide ajendil septembris 2010 Soomest. Vaatasin nettiauto.fi kuulutusi ning tol hetkel teadmata Saabide hingeelust vähimatki, helistasin omanikule ja sõitsin paar päeva hiljem autole järgi. Kuulutuses seejuures oli ainult üks pimedas garaazis tehtud pilt, aga kuna klassik oli minu jaoks nii kole auto, et see tundus lausa ilus (nüüd tundub klassik tõesti väga ilus auto), siis miks mitte. Kohapeal selgus muidugi, et koopaservad olid roostes, uste alumistest servadest läks sõrm läbi jne. Tavalised igapäevasõidus olnud ja mõneks aastaks käest lastud klassiku mured. Tehnika poole pealt oli huvitav originaalne tehasetuuning, mis tähendab tegelikult aero APC-d (punane pealekauba) ja kütuserõhuregulaatorit.   Nüüdseks on üksjagu sõidetud, auto endiselt igapäevasõiduk ja ennast väga töökindlana tõestanud. Üksjagu on ka parendatud - kere on korda tehtud, kett vahetatud jms.
	
	900 T16 Cabrio '90
	Ja teise tõin rohkem kaalutletuna Pärnust täna...
	Vot nii on praegu lood. Cabriot hakkan järgevatel päevadel rohkem lahkama, praeguseni pole eriti probleemseid kohti veel leidnud.
	
	Mõni hädine pilt ka (combikupee suvel 2011, cabrio täna), kui ilmad soojemaks lähevad, siis pärast korralikku suurpuhastust kindlasti korralikumad pildid.
	
	
	Margus
	
	edit: ja tervitused Ivometsale loomulikult!
	
	
	
	    
	
								 Lisatud failid                 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: N Mär 08, 2012 22:05
				Postitas KT100
				äge 

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: N Mär 08, 2012 22:34
				Postitas Homersimpson
				Pole paha edev külg 

   Krt klassiku cabriot või aerot vaatan alati mokk töllakil 

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: N Mär 08, 2012 22:46
				Postitas margusl
				Täna just mõtlesin, et aero ongi puudu, või siis T8 special, aga peab ennast natuke aega tagasi hoidma. Selleks suveks piisab, oluline on nad korras hoida.
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: N Mär 08, 2012 22:48
				Postitas ivomets
				Väga tore on, et kasvab peale noori mehi, kes koledatest autodest rõõmu oskavad tunda, nii et see haiguseks saab.
	Nagu põhja-läti vanasõna ütleb, et kus on 2, sinna tuleb kolmaski pea juurde,  üks 8v special või aero näiteks 
	
	Ega see polegi paha tunne sõita linnas  lahtise cabrioga ja kuulata  mõnusalt kõvasti kurjamilt lugu: mul oli väga raske lapselõlv!
	
	Igaljuhul loodan, et see saabipisik jääks ravimatuks mis vanaduses hullaris helgetel hetkedel meelde tuleb a-la  mul oli  kunagi cabrio klassik! 

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: N Mär 08, 2012 22:50
				Postitas TGB
				Hea oli seda lauset lugeda: "oluline on nad korras hoida"
	Palju õnne!
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 9:11
				Postitas Vitautas
				Aga täitsa ilusad "koledad" autod ju! Kunagi jõuan ehk kah mõne selliseni 

  Edu, kannatust ja lõppematut rahakotti!
 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 9:21
				Postitas Andrus99
				Super, tore näha, et on veel klassikute fänne kes ka autode omamiseni jõuavad 

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 9:47
				Postitas margusmaa
				Punane on ilus masin. Kevade poole kui lumi läinud ja maa roheline siis klõpsi sellest ka fotoalbumi pilte. Kindlasti näeks selline masin välja hea, kas mai, juuni, juuli või augustikuu pildil saabiklubi kalendris. Head nokitsemist siis masinatega 

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 20:59
				Postitas Mart900
				Viimaks ometi, ma juba mõtlesin et kaua see pärnu mees üksi oma kaunitaridega seal uhkeldab, eesti suvi on liiga lühike, et ta neid kõiki üksi piisavalt sõidutada jõuaks 

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 21:39
				Postitas margusl
				Panin cabriole korralikud rehvid alla, katusega saabil juhtusid sellised vähesõitnud kuuris olema, ta ise sõidab nagunii mõne aja veel lamellidega. Mitte eriti suureks üllatuseks kadus vist vibratsioon ära, mida pärnu-tallinn trassil täheldasin, midagi nagu on endiselt teistmoodi, aga see võib praegu ka luulu olla. Noh nagu ikka esimestel päevadel kuulad ja üritad igasugu vigu leida, mida ei pruugi tegelikult üldse olla ja hakkad asju ette kujutama.
	Kärukonksu võtsin ka ära. Tuleb hea tuju, kui 22 aastat vana auto põhja all sujuva käeliigutusega ropendamata polte võid lahti keerata... Umbes sama hea tuju nagu siis, kui vaatad 22 aastat vana auto rattakoobaste sisse ja sealt vaatab vastu punane värv.
	
	Margus
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 21:53
				Postitas Trionic
				Kontrolli kindlasti kõigi isendite alumiste esiõõtsade tagakinnituste seisukorda. Tavaliselt on seal visuaalne pilt kaunis,kuid heebeldades tuleb pisar püksi.Kui need 2 sõlme ideaali ajada,võib auto tankiks lugeda.

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 22:42
				Postitas KT100
				Kindlasti tasuks ka roostetõrjele mõelda mõlema isendi puhul. (Karbid õli täis, põhi, koopad jne)
	Aa, kus kandis masinad liiguvad ka?
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Mär 09, 2012 22:54
				Postitas ivomets
				Kindlasti tasuks ka roostetõrjele mõelda mõlema isendi puhul. (Karbid õli täis, põhi, koopad jne)
	Aa, kus kandis masinad liiguvad ka?
	
	kui sa vaid teaks palju sellel 4 ukselisel seda grafiitõli oli sisse ja peale pandud!!
	  vähemalt 5 auto jagu; 

 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: L Mär 10, 2012 16:42
				Postitas Trionic
				Kindlasti tasuks ka roostetõrjele mõelda mõlema isendi puhul. (Karbid õli täis, põhi, koopad jne)
	Aa, kus kandis masinad liiguvad ka?
	Sellel keretüübil pole mingeid "karpe", vaid on osaline topeltpõhi, mis on täiesti erinevad asjad.
 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: L Mär 10, 2012 16:48
				Postitas Trionic
				Kindlasti tasuks ka roostetõrjele mõelda mõlema isendi puhul. (Karbid õli täis, põhi, koopad jne)
	Aa, kus kandis masinad liiguvad ka?
	
	kui sa vaid teaks palju sellel 4 ukselisel seda grafiitõli oli sisse ja peale pandud!!
	  vähemalt 5 auto jagu; 

	
	Pole sellest tonnist grafiitõlist tolku,kui seda on poolmädanenud konstruktsioonidesse lastud. Hetkel asume ehitama üht sellist,millesse hõimuvelled on ämbriga grafiiti- ning muud sarnast peale-sisse möksinud,et varjata eneste "üliprofessionaalseid" keevitustöid (lapid peale,puhastamata pinnad,neile veel lappe peale jne....)
 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: L Mär 10, 2012 23:32
				Postitas IQ*
				Küsimus: Mis on parem kui SAABi klassik?
	Vastus: Kaks SAABi klassikut.
	Lycka till!
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: P Mär 11, 2012 9:04
				Postitas cabric
				Küsimus; Mis on parem kui Saab klassik?
	Vastus:   Turbo klassik!
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Apr 06, 2012 19:04
				Postitas margusl
				Nii, mõned päevad on cabrioga ringi sõidetud, katus maas loomulikult. Minu jaoks on väga üllatav see, et kui just taevast sodi kaela ei saja, siis võib selliste ilmadega - mõni kraad sooja - lahtise autoga mõnuga kulgeda. Ja hr. Ivometsal oli õigus - tuuletamm teeb imesid.
	Mis on vahepeal tehtud: katus ei tahtnud alati sulguda, lootsin, et probleem on lülitis, sinna vea ka jälitasin. Lisaks hüdraulikasüsteemi kontrollisin visuaalselt üle, tase normis, lekkeid pole. Õli tasub muidugi nagunii vahetada, aga see jääb suve peale, sest kogu kompott (pump, silindrid) tuleb selleks maha võtta.
	Suurem puhastus sees ja pagasnikus. Jällegi oli hea meel, et ei leidnud ka pagassipõhjast roostet.
	Mis edasi: järgmisel nädalal esiklaasi vahetus (pidi olema üleeile, aga tellitud klaas oli transportil viga saanud) ja suurem hooldus: mahlad, küünlad, juhtmed, voolikud, kett. Natuke kuivemate ilmade saabudes katsub ka suuremaid armatuurinaginaid natuke vähendada. Kui on kellelgi pakkuda korralikku keskkonsooli (see vertikaalne osa, kus on sahtlid), siis andke tulla. Seal on korralikku itaalia kodu<b>[Censored]</b>ot harrastatud, lahtivõtmisel leitud 200 liiri ei lohuta.
	Mis vajab uurimist: kiirendusel, eriti teisel käigul, mingi võdin (ei, see pole turboklassikule omane rataste tühjakäimine 

  ),
	Kombikupee on ka praegu garaažis ja viimase kuu jooksul sõitnud umbes 50km, kuna odavam, eriti Tallinna teedel on sõita tööautoga. See tähendab, et nagu juba mõni aeg olen plaaninud, aga siis jälle loobunud, tuleb ta maha müüa. Kahju on, aga peab endale aru andma, et seismine on auto surm. Pildid ja müügikuulutus tulevad siis, kui ilmad natuke kevadisemaks lähevad, et saaks ta väljast ja seest ära pesta.
	
	Margus
 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Apr 06, 2012 19:13
				Postitas ivomets
				käigukasti minevad poolteljeotsad tuleb ümbertõsta.
	
	kas sa signat ei leidnud sealt keskkonsooli alt??
	:freak:
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: R Apr 06, 2012 21:08
				Postitas margusl
				Ei leidnud, ise ootasin seda ka seal olevat.
	
	edit: huvitav tähelepanek veel, vaakumipaak on cabriol pagasnikus, muidu vähemalt mu hallil mäletamist mööda on kapoti all. See sai ka õigesse kohta kinnitatud, töllerdas seal lahtiselt.
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: P Apr 15, 2012 19:56
				Postitas margusl
				Turbo SAAB.
	
	
	
	Vahelduse mõttes kulgesin üle tüki aja jälle halliga. Pidi jälle täkku andma ja loomulikult olin jälle unustanud akujuhtme maha võtta, et selgust saaks kuhu see pinge kaob.
	Hall on muide ideepoolest müügis (vt. kuulutuste rubriiki). Cabriol on esiklaas vahetatud. Päike paistab ja ilm on ilus - vääga mõnus. Kui nüüd töö ja kool vaid rohkem vaba aega annaks...
	
	Margus
 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: K Mai 02, 2012 23:25
				Postitas margusl
				
	
	
	
	Teise pesuga hakkab ka katus puhtaks saama, järgmisega ehk juba saab kassikarvadest päris lahti. Saabianti juures on esmaspäev broneeritud tavaliseks hoolduseks - mahlad, kett jms, pärast seda tuleb käiguvahetaja hingeellu süübida. Käigud ei lülitu hästi, vaatab siis kas hoovastik tahab lihtsalt regulli või on kangi "muna" kulunud.
	Ja hall on garaažis, tõesti ei ole aega olnud temaga sõita, ostke ära, ega kuulutuse hind pole kindel - vaatame, räägime.
	
	Margus
 
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: K Mai 02, 2012 23:44
				Postitas ivomets
				aga äkki proovid ka kasti õli vahetada?
	seal sees kastiõli, mitte mootoriõli.
	 1000 aastat vana asi, et kes mida kasutab.
	peale seda kui sel punasel kasti laager kokku jooksis ma enam ei julge mootoriõli sinna sisse panna;
	 ka oma hõbedasele panin kastiõli ja kah käikudega nagu natuke probleeme, et nagu sidur täiesti ei lahutu, tuleb rahulikult panna, siis OK. aga punasel ju uus sidur komplekselt. seega võid õli  vahetust proovida; (mul 1  kast tagavaraks kah.)
			 
			
					
				Saab 900 T16 1992  Saab 900 T16 Cabrio 1990, margusl
				Postitatud: N Mai 03, 2012 8:25
				Postitas farmacoma
				aga äkki proovid ka kasti õli vahetada?
	seal sees kastiõli, mitte mootoriõli.
	 1000 aastat vana asi, et kes mida kasutab.
	peale seda kui sel punasel kasti laager kokku jooksis ma enam ei julge mootoriõli sinna sisse panna;
	 ka oma hõbedasele panin kastiõli ja kah käikudega nagu natuke probleeme, et nagu sidur täiesti ei lahutu, tuleb rahulikult panna, siis OK. aga punasel ju uus sidur komplekselt. seega võid õli  vahetust proovida; (mul 1  kast tagavaraks kah.)
	
	
	Kunagi Saabianti mulle just käigukastiõli eest hoiatas, et pidi nõellaagritele halvasti mõjuma. Aga see on jah see igavene teema... Kunagi panin seda paksu sisse ja kokku ei jooksnud aga edaspidi ei pane igaksjuhuks. Usun Saabi insenere rohkem kui neid teisi.