1. leht 1-st

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 8:20
Postitas warum
auto 2.3 t.125 kw 97a. imelik asi juhtus et kurvis hakkas vikuma õlituli vaatsin õli taset ja oligi vähe, valasin juurde ja nagu kõik korras, klapisääre tihendid ei ole kuna ei viska suitsu , gaasi andes kohapeal ka nagu ei ole sinine, pigem kui mitukorrda põhja vajutada nagu viskaks nati musta, õliloiku ka all pole kuigi tean et otsakaane simmerling õrnalt lekib, äkki keegi oskaks nõu anda, või millest see kadu võis tulla külmade ilmadega, sõtsin ka talvel väga vähe.

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 12:45
Postitas Trionic
3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 16:37
Postitas warum
3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.
ega automaat kastiga eriti ei saagi peeneks lasta kui mitte kohapeal vajutada, eks tal seistes lähevad jah need tihedid pekki.Sõidan niigi väga vähe aga muresid ikka jätkub...

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 16:50
Postitas Homersimpson
No ... läheb atm kastiga pöördesse küll... Kuigi jah.. oma tavasõitudega seda praktiliselt kunagi ei juhtu, et pedaal 100% põhja läheks. Logimisel vahest peab.. ;)

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 17:57
Postitas Trionic
Väga hästi saab. Võimalik on ju manuaalselt käike lülitada.
3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.
ega automaat kastiga eriti ei saagi peeneks lasta kui mitte kohapeal vajutada, eks tal seistes lähevad jah need tihedid pekki.Sõidan niigi väga vähe aga muresid ikka jätkub...

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 20:07
Postitas warum
Väga hästi saab. Võimalik on ju manuaalselt käike lülitada.
3 varianti: klapisääres,turbo,kolvigrupp.Õlilekke võid unustada.sealt kaob marginaalne kogus. Ürita ilmade võimaldades mootor "peeneks" lasta ja tee seda süstemaatiliselt,vähemalt kord nädalas,et vältida vaikude ladestumist kriitilistele õlitatavatele pindadele.
ega automaat kastiga eriti ei saagi peeneks lasta kui mitte kohapeal vajutada, eks tal seistes lähevad jah need tihedid pekki.Sõidan niigi väga vähe aga muresid ikka jätkub...
saab ka manualselt aga ei kasuta seda varianti, võibolla ongi automaat selleks jama, et mootor töötab poole võimsusega, üle 3500 pöörded eriti ei lähegi....kahju, eks hakkan peedistama rohkem

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 20:13
Postitas ivomets
proovi ikka klapisääretihendid vahetada ; minul olid samad sümptoomid, et õli kadus aga jälgi ei jätnud.
nüüd peale kl-sääretihendite vahetamist nagu püsib...
kuigi veel pole mitmeid kümneid tuhandeid sõidetud.

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 21:12
Postitas warum
sai nüüd proovitud peeneks lasta ja salongi tuli õli ving, vaatasin kapoti alla ja tundub et lekib jagaja punni juurest(vanadel) aga mujalt nagu kuiv, proovisin gaasi ka kohapeal anda ja ei pritsi, kas turbo töötab kohapeal?mõtlen kui gasi andes kohapel kas ta rakendub, tegelt peaks aga juba imelikuks mutub se viga

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 21:23
Postitas Homersimpson
Karterituulutus?!
Ja se ``punn`` on koos klapikambri kaane tihendiga tihendatud....

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 21:32
Postitas warum
Karterituulutus?!
Ja se ``punn`` on koos klapikambri kaane tihendiga tihendatud....
karteri tuulust kontrollin homme, hea meeldetuletus

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 22:01
Postitas ivomets
Karterituulutus?!
Ja se ``punn`` on koos klapikambri kaane tihendiga tihendatud....

minu arust küll ei ole; see punn on seal mingi asja sees, mille peale käib klapkambrikaanetihend ja punn on tavaline nagu õllepidelikork, lihtsalt mitte tihedalt seal sees kinni

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: L Mär 31, 2012 22:18
Postitas saabotska
Ma arvan, et Trionic pidas silmas rõngaste kinni põlemist. Sümptomiteks on suur õlikulu ilma nähtavate tunnusteta, umbes 0,5 liitrit 1000km kohta. Mootor ei suitse ja suuri lekkeid ei ole aga õli kaob. Kui nüüd korralikult peale hakkad andma siis tunned õli kärsakat, ( kärssab õli mis on väljalaskesse ) ilmselt gaasi pedaali põhja vajutades tuleb ka summutist korralikult sinist suitsu.

Mina olen kasutanud selle vea ravimiseks meetodit: autkastil 2 käik sisse ja umbes 60km/h pealt vajutan gaasipedaali põhja ja pöörded punasesse, hoian seal mõnda aega ( aga mitte nii punases, et jõuga 3-ndale vahetaks) ja siis lasen gaasi lahti ja lasen mootoril kiiruse pidurdada jälle umbes 60km/h ning jälle otsast peale sama protseduur jne umbes 3-4 korda. Pärast seda õlikulu kaob, paraneb mootori töö ja väheneb isegi natukene õlikulu. Kõlab natuke julmalt aga minu masina puhul toimib ( kahjuks küll mitte Saab )



PS: enne seda protseduuri kontrolli kindlasti, et mootoris oleks õli ja mootor oleks täielikult töö soe, pärast lase turbol korralikult maha ka käia.

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: P Apr 01, 2012 7:32
Postitas warum
Ma arvan, et Trionic pidas silmas rõngaste kinni põlemist. Sümptomiteks on suur õlikulu ilma nähtavate tunnusteta, umbes 0,5 liitrit 1000km kohta. Mootor ei suitse ja suuri lekkeid ei ole aga õli kaob. Kui nüüd korralikult peale hakkad andma siis tunned õli kärsakat, ( kärssab õli mis on väljalaskesse ) ilmselt gaasi pedaali põhja vajutades tuleb ka summutist korralikult sinist suitsu.

Mina olen kasutanud selle vea ravimiseks meetodit: autkastil 2 käik sisse ja umbes 60km/h pealt vajutan gaasipedaali põhja ja pöörded punasesse, hoian seal mõnda aega ( aga mitte nii punases, et jõuga 3-ndale vahetaks) ja siis lasen gaasi lahti ja lasen mootoril kiiruse pidurdada jälle umbes 60km/h ning jälle otsast peale sama protseduur jne umbes 3-4 korda. Pärast seda õlikulu kaob, paraneb mootori töö ja väheneb isegi natukene õlikulu. Kõlab natuke julmalt aga minu masina puhul toimib ( kahjuks küll mitte Saab )



PS: enne seda protseduuri kontrolli kindlasti, et mootoris oleks õli ja mootor oleks täielikult töö soe, pärast lase turbol korralikult maha ka käia.
kõlab päris julmalt see asi, aga võib proovida, vaatab veel mis teised arvavad:)

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: P Apr 01, 2012 13:05
Postitas Trionic
Pole siin midagi julma.Iga sisepõlemismootor,eriti turbomootor töötab normaalselt ainult tingimustes,millistesse see on projekteeritud,ehk siis lubatud pööretevahemikus PIDEVAL kasutamisel. Saabi turbomootorid ja BMW pika plokiga mootorid arnastavad suuri pöördeid.Alati on õlirõhk piisav, töötemperatuur jaguneb ühtlaselt, kartertuulutus toimib.

Miks esineb üliharva Saabi Aero versioonide mootorite "kokkujooksmist"? Aero omanik üldjoontes kasutab mootoriressurssi sihipäraselt,ehk siis "peenestab" agregaati aeg-ajalt.Suurtel pööretel ja kõrgetel tempaeratuuridel käivas mootoris ei tekki šlaki ja vaikude ladestumist kriitilistesse kohtadesse.Kolvirõngad ei kleepu kinni,ketiosakonnast "puhutakse" kõrge õlrõhu toel kõik sitt minema , toimiv tuulutus laseb turbost tuleva õli vabalt tagasi ringlusse jne.

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: P Apr 01, 2012 17:23
Postitas warum
ega siis eko masinat saabist ei saa, peab ainult palju vajutama ja bemmi-meetele lüpsi tegema. ühesõnaga noorte püss või järgmine rullnokkade tulevik

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: P Apr 01, 2012 17:26
Postitas warum
lähen proovin seda rõngaste varianti

kuhu võis talvega kaduda õli?

Postitatud: P Apr 01, 2012 18:28
Postitas warum
nüüd on päris lõpp, õli surve kadunud aga õli on alles...proovosin peedistada nagu soovitati ja nüüd lõpp kääs enam ei julge käima panna