1. leht 1-st

K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Postitatud: E Apr 09, 2012 0:17
Postitas Mõmm
Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. hetkel peal 74Ah peaaegu surnud aku. Kavatsen osta uue aga ei tea millise. Tehase andmete järgi peaks tal olema 62Ah? Mida targad soovitavad?

K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Postitatud: E Apr 09, 2012 1:13
Postitas Credo
ei tee see 72'ne aku ka midagi halba. minu tonnisel sama peal (enne mingi õnnetu 55'ne) ja üldise heaolu mõttes pole mõtet hakata pingutama, et täpselt tehase andmetega aku peal oleks.

K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Postitatud: T Apr 10, 2012 17:42
Postitas olaviv
Mahtuvusest olulisem on käivitusvool, eriti miinuskraadide juures. Seda mõõdetakse mitme eri standardi järgi ja numbrid varieeruvad ca. 2x. Netist leiab võrdlustabeli, nii saab eri viisil mõõdetud mudeleid omavahel võrrelda.
Üldiselt ei ole mõtet liiga suure mahtuvusega akut muretseda, suurem mahtuvus võimaldab kauem "starteriga käiata" aga sooritusvõime pakasega märkimisväärselt ei parane.

K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Postitatud: T Apr 10, 2012 17:53
Postitas Myller
Ma läksin poodi ja ostsin kataloogi järgi kõige tavalisema 9000-le pakutud Varta. Peaks voolujuhtmed ka üle vaatama, sest uue akuga eriti energilisemat käivitust ei tulnud, kui eelmisega, nii et vahetasin ilmselt täiesti toimiva aku teise samasuguse vastu. Võibolla ongi Saab sellise rahuliku käivitusega. Vähemalt ei jäänud see talv ükski sõit aku pärast sõitmata.

K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Postitatud: T Apr 10, 2012 20:54
Postitas Mõmm
Lahendus leitud. Ostsin 64 Ah aku, toimib ideaalselt. Starter teeb oluliselt vähem pöördeid enne kui auto käivitub. Vana aku oli ikka nii otsas omadega et kui peale käivitamist sai sõidetud lühem ots siis ei pruukinud enam käima saada autot. Tänan tähelepanu eest.

K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Postitatud: K Apr 11, 2012 15:42
Postitas olaviv
Vana aku oli ikka nii otsas omadega et kui peale käivitamist sai sõidetud lühem ots siis ei pruukinud enam käima saada autot.

See lause viitab nagu puudulikule laadimisele, kontrolli kas genekas suudab ikka ~14V väljastada. Kui gene harjad on enamvähem lõpuni kulunud, siis see võib käituda nii, et kord laeb akut ja järgmisel hetkel enam ei lae.

K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Postitatud: K Apr 11, 2012 19:18
Postitas Mõmm
genekas laeb nagu peab, vana aku oligi juust. kohe väga juust. noh...olgem ausad...ega see aku nüüd autost palju noorem polnud ka.