1. leht 3-st

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: E Apr 23, 2012 20:38
Postitas jorma39
Hoidsin juba pikalt silma peal sellel autol, kuid alati tuli mingi muu otsus langetada, nüüd märkasin soodushinda ka veel ja saigi ära toodud :)

Igatahes, auto ostmishetkel ei käinud, natukene pritsungit, natukene süüdet ja nüüdseks sain auto ilusti tiksuma :)

südameks on tal B201 tüüpi turbomootor, 103Kw ja vahejahutiga.

lisasid on oma aasta kohta täitsa imestamapanevalt: 4xelektriaknad, kesklukustus, elektripeeglid, cruise control ja peal on olnud ka konditsioneer :)

pika jutu peale üks pilt ka ;)
Pilt

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: T Apr 24, 2012 19:07
Postitas margusl
Jeees! Alati pole probleemid nii keerulised kui esialgu tunduvad. Turbosaab on hea. Mis konditsioonis kere on?

Margus

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: T Apr 24, 2012 20:48
Postitas jorma39
kere tahab küll vähe kõpitsemist, kuid ei midagi hullu, mõnipäev tuleb võtta kuuspakk ja paar plekitükki välja vahetada, väheke bituumenit peale ja saab täitsa okei :)

uksenurgad on väga pehmeks jäänud ja varuratta koopa alune on nutine.

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: T Apr 24, 2012 20:54
Postitas muidumehike
Väga vägev! Hea, kui ikka oskaja kätte sai ja üks Turbo klassik jälle liikuma hakkab :)

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: T Apr 24, 2012 23:40
Postitas jorma39
ütlen kohe ausalt ära et saabidega ja üleüldse turbomootoritega kogemus on tegelikult täitsa null :beer:

aga siiani täitsa hakkama saanud.

mind hakkas nüüd huvitama jubedalt see APC mod, on siin kodumaal keegi seda teinud, vajalikud tarvikud ELFA elektroonikast saada ka? kui APC ümber teha, siis ilmselt vaja ka õhupuhastit modifitseerida et paremat läbivust saavutada?

autoga hetkel testisõite teinud nii 20km umbes ja järjest paremaks läheb, homme veel stroboskoobi alla ja süütenurk täpselt paika ära :)

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: K Apr 25, 2012 0:20
Postitas ivomets
eks neid APC si siin ümber tehtud küll. otsi teemasi möödunud sajandist
aga vaata, et kere laiali ei vaju,,, minu arust seal kere nagu suurt enam järel ei olnud. pigem parem kere otsida ja motor sinna ümber tõsta...

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: K Apr 25, 2012 12:11
Postitas vulkanus
Esimesed õõtsa kinnitused sai kunagi mu poolt korralikult taastatud, seega poolass välja ei tohiks lennata muu koha pealt ei oska kommenteerida kuid puht praktika ütleb, et tagumisi pikistabikate kerekinnitusi tuleks kindlasti üle teha.Teised plekid ju sõitmist ei sega:P

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: K Apr 25, 2012 12:35
Postitas IQ*
Rõõm näha, kuidas üks fööniks tõuseb tuhast! Loodetavasti see huvitav järjejutt niipea ei lõpe.

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: N Apr 26, 2012 23:28
Postitas jorma39
kiire küsimus, mul hetkel autodatat käepärast ei ole, aga mis süüteküünlad antud mootorile soovitatud on? külajuttude järgi pidavad iridiumeid tahtma ?

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 8:21
Postitas ivomets
ngk bp6 es

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 9:22
Postitas lamp
Kui tava keermega siis näiteks denso ik20, ik22 ja ik24. neid kasutatakse suht pooltel kiiretel turbo masinatel.

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 10:18
Postitas ivomets
Kui tava keermega siis näiteks denso ik20, ik22 ja ik24. neid kasutatakse suht pooltel kiiretel turbo masinatel.

unustage ära saabi peal igasugused muud asjad peale NGK.

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 11:20
Postitas IQ*
Mitte et ma soovitaks, aga SAABi raamat (M1992) lubab alternatiivina Champion C7GY, nii vabalthingavale kui ka T 16-le.

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 12:31
Postitas jorma39
ngk bp6 said ära tellitud koos süütejuhtmetega, aitäh!

APC kell sai korda, mõned vaakumlekked eemaldatud, kõik elektriaknad on koostöölepingule lõpuks alla kirjutanud. :)

sisu :
Pilt

väljast:
Pilt

Pilt


hetkel mõlgub peas selline mõte, et kleepida üle kapott, katus ja pagasiluuk tumedama kleepsuga, ilmselt carbon immitatsioon (pruuni varjundiga)

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 12:54
Postitas Cyber
hetkel mõlgub peas selline mõte, et kleepida üle kapott, katus ja pagasiluuk tumedama kleepsuga, ilmselt carbon immitatsioon (pruuni varjundiga)
Mitu hobujõudu juurde lubatakse sellega? ..;)

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 12:57
Postitas IQ*
Ennäe, seest ilus bordellipunane, ja lagi ei ripugi! Paljud kindlasti kadestavad...

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 20:19
Postitas jorma39
hetkel mõlgub peas selline mõte, et kleepida üle kapott, katus ja pagasiluuk tumedama kleepsuga, ilmselt carbon immitatsioon (pruuni varjundiga)
Mitu hobujõudu juurde lubatakse sellega? ..;)

ei ma ei tee seda selleks et ralliauto välja näeks, autot on kunagi ülevärvitud nii, et värikiht koorub, minujaoks on see kleepimine palju odavam ja vähem vaevanõudvam variant kui pool autot üle värvida ;)



PS,lagi on eelmise omaniku poolt üle kaetud ;)


nb, auto veereb nüüd tonnise aero velgedel ;)

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: R Apr 27, 2012 22:17
Postitas janek555
nb, auto veereb nüüd tonnise aero velgedel ;)

Tere ja kõike positiivset autoga tegelemisel! Kas alla läksid 16 tolli veljed ? Kas pilte ka saaks?

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: L Apr 28, 2012 2:13
Postitas jorma39
justnimelt 16 tolli, eks hommikul selge peaga teen ka paar klõpsu ;)

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: L Apr 28, 2012 17:06
Postitas jorma39
lubatud pildid ;)

Pilt
Pilt



seltsis segasem:
Pilt

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: L Apr 28, 2012 20:55
Postitas janek555
Kas veljed sobivad hästi,kuskilt vastu ei käi ja sõiduomadusi ei halvenda? Näo poolest on 5+!

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: L Apr 28, 2012 21:53
Postitas jorma39
vastu ei käi, kuigi on tunduvalt väljaspool kui plekkvelgedega oli, tagumised rattad on nt niimoodi, et muster on koopaservaga tasa.

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: T Mai 01, 2012 19:25
Postitas jorma39
süüte käisin stroboskoobiga üle ja tagumise otsa probleemsed keretükid said välja vahetatud, pagasipõhi suures osas, koopad ja karpide otsad. :)

varuratta koobas nüüd täitsa sitke ja kaetud kenasti tõrvapapiga :beer:

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: P Mai 06, 2012 20:23
Postitas jorma39
heihei, nüüd vajaksin kogenud klubiliste abi, nimelt olen jänni jäänud base boostiga.

rõhk APC kella järgi jookseb kollase keskele, tiba peale. APC juhtploki eemaldamine ei muuda mittemidagi, wastegate varda kokkupoole keeramisega boost samuti ei muutunud.

vahetatud on KÕIK võimalikud vaakumvoolikud ja nende liited. Kontrollisin üle ka kõik ülejäänud õhutorud, kummitihendid jms.

peas mõlgub ka mõte, et APC solenoid välja vahetada manual boost controlleri vastu, kuid siis võib ilmselt terve APC süsteemi unustada, ja ilmselt tahab ideaalset süüteajastust ja küttesegu seljuhul saada?

Saab 900 T8 Turbo, 1988, Jorma

Postitatud: P Mai 06, 2012 23:26
Postitas ivomets
aga mis siis saab kui w- voolik lahti ühendada?
kas siis tuleb rõhk?
ise jõudsin pea sama teemaga niikaugele, et summutaja tagumine pott oli umbes.

muidugi need klapid surevad päris sageli.