SID käsib õlitaset kontrollida, tase on normis...?
Postitatud: R Juun 01, 2012 18:00
Tere taas!
Juhtus selline lugu. Sõitsin täna autoga ~435 km maha (käisin Peipsi ääres) ning tagasi Tallinnas põrutas üks masin mulle foori alt startides tagant sisse - väikesel kiirusel ja autod jäid terveks, kuid siiski suri mootor, esimene käik sees, üpris suure jõnksatusega välja.
Kas juhus või mitte, aga pärast umbes 45-minutilist peatust käskis SID õlitaset kontrollida ("CHECK OIL LEVEL"). Kontrollisin, varda järgi oli pisut alla maksimumi. Valasin igaks juhuks ca 250 ml õli peale, ikka käskis kontrollida. Keerasin siis starterit, mootor käivitus ja töötas ilusti, õlituli põlema ei jäänud, kahtlasi hääli samuti ei kostunud. Pärast väikest sõitu uuesti süüdet sisse pannes on teade endiselt ekraanil.
Tean, et masin natuke õli võtab, samuti annab vahel EGR mootoritule ja avariirežiimi minekuga märku, kuid see kustub tavaliselt ruttu pärast mõnevõrra kõrgematel pööretel sõitu.
Miks ikkagi SID õlitaset kontrollida käsib? Kas juhtunud sündmustel võib sellega mingi seos olla ja kuidas peaks nüüd toimima?
Autoks ikka 2000. aasta 9-3, mootor 2.2 TiD 85 kW.
Tänud ette!
Juhtus selline lugu. Sõitsin täna autoga ~435 km maha (käisin Peipsi ääres) ning tagasi Tallinnas põrutas üks masin mulle foori alt startides tagant sisse - väikesel kiirusel ja autod jäid terveks, kuid siiski suri mootor, esimene käik sees, üpris suure jõnksatusega välja.
Kas juhus või mitte, aga pärast umbes 45-minutilist peatust käskis SID õlitaset kontrollida ("CHECK OIL LEVEL"). Kontrollisin, varda järgi oli pisut alla maksimumi. Valasin igaks juhuks ca 250 ml õli peale, ikka käskis kontrollida. Keerasin siis starterit, mootor käivitus ja töötas ilusti, õlituli põlema ei jäänud, kahtlasi hääli samuti ei kostunud. Pärast väikest sõitu uuesti süüdet sisse pannes on teade endiselt ekraanil.
Tean, et masin natuke õli võtab, samuti annab vahel EGR mootoritule ja avariirežiimi minekuga märku, kuid see kustub tavaliselt ruttu pärast mõnevõrra kõrgematel pööretel sõitu.
Miks ikkagi SID õlitaset kontrollida käsib? Kas juhtunud sündmustel võib sellega mingi seos olla ja kuidas peaks nüüd toimima?
Autoks ikka 2000. aasta 9-3, mootor 2.2 TiD 85 kW.
Tänud ette!