1. leht 2-st
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 21:15
Postitas suur
Saab otsustas enda esiuksed kinni jätta hiljuti. Miskit külmus väga ära. Ei tule isegi lukust lahti. Tagauksed sain lahti ja proovisin jõuga esiuste nuppe üles tõmmata - ei jaksand. Auto soojenedes sulavad lukud/hoovastik küll lahti, aga külmast pääst on kinni mis kinni. On kellelgi ehk sarnane mure olnd või teab ehk keegi lahendust?
Tagauste kaudu on ka ikka jube tobe autosse käia.
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 21:16
Postitas cilpkonn
Polstrid lahti ja vana grafiitmääre aitas mind küll väga hästi..
Proovi

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 21:18
Postitas teager
Sama mure suur, just täna hommikul. Probleem juhiuksega, pärast väikest sõitu sulas üles ja funkab jälle. Kuni homseni ilmselt.
Lahendus? Uks lahti kiskuda ja kõik liikuvad hoovastikud ära õlitada?
terv, teager
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 21:24
Postitas KrikU
Sama mure aga juhtus see ühe tagauksega. Sai just neid tihendeid silikooniga üle lastud, aga tundub, et lukusüsteem ise kinni külmunud. Kesklukk teeb küll häält selle ukse juurest (juhi poolne tagumine uks), kuid lahti ei tule. Seest poolt ei jõudnud nuppu üles kah tirida

Hea, et juhiukse külmumise lahendab turtle waxi 'lukusula'

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 21:33
Postitas cilpkonn
Kui on lukud õlitatud ja tihendid silikoonitud ja ikka uksed lahti ei tule, siis grafiitmääre (vana veneaegne või mõni uuem tüüp... mind aitas vene oma, marki ei oska öelda) peale polstrite lahtivõtmist ja kogu hoovastiku määrimist peaks lahendama probleemid... selleks on lihtsalt natuke aega vaja
Edit: Grafiitmääre on selline vedelik, mis ronib igasse vahekäiku ja liigendisse, mis lukustussüsteemi puudutab, isegi ülespoole

kõige edukam on tavaline joogikõrs määrimiseks... omal tehtud ja kõik toimib
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 21:39
Postitas sebastian
Sama mure olnud ja just juhipoolse uksega. Võti keerab, kuid nupp üles ei tule ja seetõttu ei liigu ka teised nupud. Lõpuks tagaluugi kaudu tagumist nuppu tõstes saab sisse. Jube ebamugav!
Ja lahendust ma ei tea, aga mingi lolli loogikaga arvan, et juhipoolse luku mehanism osad on alati niisked, mingi osa aga ilma määrdeta ja külmaga jäätub. Ise teeksin nii, et polster lahti, sooja õhuga (fööniga) lukumehanism ära kuivatada ja siis pulverisaatorist mingi paksema õliga üle lasta.
CD-ga pole probleemi olnud, aga endise CC-ga iga jumala talv üks k..p.
Isand Trionic oskaks ehk täpselt öelda, kuidas ravida tuleb

.
edit. kui polster juba maas, oleks hea vaadata, mis ukse "põhjas" toimub. Seal võibolla vett loksumas, sest äravoolukanalid umbes. Klaasi vahelt jookseb ukses sisse pidevalt vett ja kui see seal millegipärast seisab, on ukse sees tohutult niiske.
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 21:44
Postitas aljoga
head põhjamaa autod need Saabid, mul käib iga talv sama n**s - juhiukse lukustusmehh külmub kuskilt kinni, ükstaspuha palju määri või kiru

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: P Dets 04, 2005 22:06
Postitas cilpkonn
ootaks nüüd Master Trionicu

arvamust...
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 0:26
Postitas Factor
No sama probleem siingi, kuid autosse olen ikka juhiuksekaudu siiani sissesaanud. Kuid mina lahendasin asja osaliselt tänapäevaste määrde vahenditega. Ukse tihendid määrisin silikon pulgaga (näeb välja nagu pulk deodorant, vaadake et segamini ei aja ja hommikul seda kaenalaalla ei tõmba!

) Kuna klaasid kippudis kah kinnikülmuma ja mitte alla liikuma, siis need tihendid määrisn kergelt silikon õliga. Ukse polstrid kiskusin küljest, määrisin kogu hoovastiku litooliga (selline tavoti taoline laagrimääre) ja sama määret panin ka ukse sees alla serva, kus on veeäravoolukanalid, et seal asi roostetama ei kipuks PS! Muidugi ei tohi liialdada, muidu võid kanalid kah seda täis mätsida. Keskluku mootorid kippusid kah niiskeks jääma, need said siis kuivatatud ja lastud peale aerosoolpudelist seda ainet, mida pannakse auto süütejuhtmetele ja muudele elektrisüsteemidele niiskuse kaitseks.
Ja rohkem pole probleeme olnud.

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 1:38
Postitas Arno
Eelmine aasta sama probleem lahenes lihtsalt. Lasin lahtises seisus juhipoolse luku ära külmuda ja seisis nii pea suuremate pakaste lõpuni. Kevadel vahetati katkine jupp ära ja lukk ühendati üldse lahti. Siiamaani enam probleemi pole.
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 6:42
Postitas Trionic
See on suht lootusetu võitlus.Lühiajaliselt aitab,kui väline lukuosa (3 poldiga)eemaldada,kompressoriga läbi avade kuivaks puhuda ja õlitada.Kuna vett sinna pidevalt peale tilgub(kondensaat.soe-külm-soe),siis väga ajutine see kõik.

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 8:37
Postitas Gunn
Mul oli oma eelmise autoga (Mazda) pidevalt see jama. Lühiajaliselt aitavad need aerosool-lukuõlid (Turtle Wax ja mis nad kõik on), vurts lukuauku ja natuke ootamist (ehk on mõistlik seda teha juba siis kui auto on soe ja lukk lahti sulanud, siis takistab uuesti külmumist). Sõber Saab ei ole seda trikki õnneks veel teinud.

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 8:41
Postitas cilpkonn
vallmistuda jääajaks!

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 8:46
Postitas suur
Algselt postitas: Gunn
Mul oli oma eelmise autoga (Mazda) pidevalt see jama. Lühiajaliselt aitavad need aerosool-lukuõlid (Turtle Wax ja mis nad kõik on), vurts lukuauku ja natuke ootamist (ehk on mõistlik seda teha juba siis kui auto on soe ja lukk lahti sulanud, siis takistab uuesti külmumist). Sõber Saab ei ole seda trikki õnneks veel teinud.
Kõige nutusem ongi see, et oleks aint lukusüdamik külmunud. Ei - kogu mehhanism ukse seest on kinni. Lukusüdamiku õlitamisest pole erilist kasu.
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 9:08
Postitas Nastix
Mõtlen ka ise murega tulevale talvele. Külmaga läheb mul juhiukse lahtikeeramine suht raskelt ning avab ainult ühe luku, kesklukk küll häälitseb, kuid näiteks kõrvalistujapoolne nupp jääb suletuks ning isegi näpuga ei tõmba välja. CD-l ei roni tagaluugi kaudu kah kuidagi sisse.
Muretsema paneb veel see, et kuidas ma talvel pesulas käidud saan - pole garaaži kah, kus kuivatada ja määretega möllata

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 9:57
Postitas Cyber
Kui ma õiteti mäletan siis tonnistel jookseb tagaukse lukkude peale ilusti vesi mis katuselt sulab... Siin ei aita tihendite määrimine mitte midagi. Jõuga kangutades lõhute lihtsalt ukselingi.
Kui stabiilselt külm oleks siis võiks auto paariks päevaks sooja garaazhi jätta, uksed laiali, kuivab ehk ära ja enne õues sulaks minemist ehk enam ei jäätu nii ära.
Mul oma autol kah mingi kriva küljes. Kui ilm läks niiskest külmaks, siis ei tahtnud kõrvalistuja ukse lukk lahti tulla, vähemalt keskluku mootor ei jõudnud lükata, näpuga tuli suht kergelt. Juhiukse oma jälle ei taha kinni minna. Nüüd kui on paar päeva juba ühtlane temperatuur ja sõidetud on ka üksjagu, auto on ikka soojaks läinud ka seest, siis tõrkeid enam eriti ei ole.
Kui sooja garaazhi pole siis ehk aitab välja näiteks Mustamäe Prisma keldriparkla..

hommikul lähed, pargid kuhugi nurka ja teed oma tegemised ära. Sealsamas on pesula ka, lakuvad kuivaks su auto peale pesu.
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 14:23
Postitas Gunn
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: Gunn
Mul oli oma eelmise autoga (Mazda) pidevalt see jama. Lühiajaliselt aitavad need aerosool-lukuõlid (Turtle Wax ja mis nad kõik on), vurts lukuauku ja natuke ootamist (ehk on mõistlik seda teha juba siis kui auto on soe ja lukk lahti sulanud, siis takistab uuesti külmumist). Sõber Saab ei ole seda trikki õnneks veel teinud.
Kõige nutusem ongi see, et oleks aint lukusüdamik külmunud. Ei - kogu mehhanism ukse seest on kinni. Lukusüdamiku õlitamisest pole erilist kasu.
Siis on muidugi suurem jama - tuleb ikkagi vist uks lahti nokkida ja kõik, mis seal sees liikuma peab, ära määrida/õlitada. Kui vesi sinna korra sinna juba tee on leidnud, siis leiab ka edaspidi

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 17:08
Postitas sebastian
Eks peakski kogu lukuosa ukse sees mingi paksu möginaga katma, mida vesi naljalt maha ei pese, aga enne kuivaks, et niiskus kuhugi alla ei jääks. Esteetilisel välimusel pole vahet...niikuinii lukumehanismi väljast ei näe.
Kahju, et suvel midagi kinni ei jäätu, oleks hulga kergem montida...loodan, et sel talvel pole vaja sedaani suusaluugist sisse trügida

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 22:27
Postitas tarmiit
.....ja enne magama minekut midagi positiivset!!:)....minu saapal kõik OK! Uksed lukud käivad, tuled põlevad ja mootorgi juba soe,kui hommikul minekut teen!!:thumb:
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 22:30
Postitas tog
Olen kogenud sellist mehhanismi külmumisprobleemi oma vanal autol (kah Mazda:). Too sai lahendatud nii, et kogu hoovastik sai paksult kaetud vaseliin-spreiga. Kaheks talveks oli seejärel rahu majas.
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: E Dets 05, 2005 23:18
Postitas Trionic
Algselt postitas: tog
Olen kogenud sellist mehhanismi külmumisprobleemi oma vanal autol (kah Mazda:). Too sai lahendatud nii, et kogu hoovastik sai paksult kaetud vaseliin-spreiga. Kaheks talveks oli seejärel rahu majas.
Õnneks VT on suht mõistlikult käitunud külmadega,ainult juhiuks külmub totaalselt.Griffinisse näiteks ei saa tihtipeale üleüldse sisse:mad:
ÄRGE KUNAGI ÜRITAGE TAGAUSTE LUKKE AVADA SEESPOOLT LUKUSTUSNUPUST juhul,kui need kinni on külmunud.Purunevad nõmedad plastjupid hoovastikus.
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: T Dets 06, 2005 14:10
Postitas suur
Minu autol on vea peamiseks põhjuseks väsinud lingitihendid. Konkreetselt oli näha kuidas lingi juurest oli uksepleek seestppoolt pritsmeid täis. Kuna kohta lammutamiseks eriti polnud, siis jäid tihendid esialgu vahetamata/uuendamata. Õlitasin/määrisin esialgu lihtsalt lukud ära ja pingutasin lingipolte. Kui jama uuesti tuleb, siis saadan üht-teist rohkemat korda.
OT: krt iga kord kui Tog sõna võtab, arvan et tegu on Trionic'uga. Tahab harjumist see avatari pilt. Muuseas arvan et nägin lauba lõuna paiku Tog'i Tartus Kannikese tänaval ringi sõitmas. Seda just natuke peale seda, kui olin oma masinal uksed lahti saanud ja provva sellega päälinna poole saatnud (ja arvasin kaugelt tonnist nähes, et no mis nüüd, et miks tagasi tullakse).
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: T Dets 06, 2005 16:20
Postitas Cyber
Algselt postitas: suur
OT: krt iga kord kui Tog sõna võtab, arvan et tegu on Trionic'uga. Tahab harjumist see avatari pilt.
Ma eile õhtul Trionicu palvel kabetasin pildi ringi..

tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: T Dets 06, 2005 17:24
Postitas tog
OT:
Esimese hooga tabas ka mind ennast identiteedikriis:) Kuid sellega harjub kiiresti.
Küllap harjuvad teisedki:freak:
tonnise esiuksed kinni külmunud
Postitatud: T Dets 06, 2005 18:33
Postitas Cyber
OT: aga identiteedikriisi saab lahendada ka isiklike seadete alt uue avatari paikasättimisega..

Kui pildi hoidmise jaoks kohta pole, siis võid ka mulle saata ja ma paigutan selle saabneti serveri peale.