1. leht 1-st
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: E Juun 11, 2012 20:09
Postitas Artsu
Tere
Kuna mu peamine remondimees on Euroopas puhkusel, siis tuli plaan endal käed mustaks teha. Parempoolne rattalaager undab ja remondimees tuvastas samuti viimase hoolduse käigus, et vaja vahetada. Siis ei olnud kohe käepärast laagrit, aga nüüd ostsin ära. Seega küsimus, et kas võin selle töö ise ette võtta (varem pole seda kunagi teinud) või on targem lasta spetsialistil teha. Auto 9-5 2002 3.0 diisel.
Tänan
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: E Juun 11, 2012 20:38
Postitas ivomets
kui sul korralikku pressi on võimalust kasutada ja suruõhu mutrikeerajat, siiis peaksid ise hakkama saama.
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: E Juun 11, 2012 21:37
Postitas Alo777
tere,siis on ikka parem kui spetsjalist kõrval on,pärast ei saa mingi asjaga hakkama ja siis jääb töö pooleli.vahemalt ise ma ei ole nii pädev remondimees.kui ma oma esimese outo rattalaagri lasin ära vahetada ja seda kõrvalt huviga vaatasin,siis üxinda ma polex sellega hakkama saanud.praegult olen piisavalt juba nainud,nüüd juba peaxin hakkama saama.kuid 100%pole kindel omal ka saab 9-5 2.0t 98a aga kui auto võib seisma jääda ,kui pole vaja sõita siis võib küll proovida.üle mõistuse ei tohix midagi olla:)
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: E Juun 11, 2012 22:15
Postitas Executive
Ega 2002 aasta rattalaager (ees) koos rummuga pole?
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: E Juun 11, 2012 22:42
Postitas Artsu
Ega 2002 aasta rattalaager (ees) koos rummuga pole?
Rummuga jah. Seepärast arvasingi, et saab ehk ise ka hakkama.

9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: E Juun 11, 2012 22:43
Postitas Artsu
kui sul korralikku pressi on võimalust kasutada ja suruõhu mutrikeerajat, siiis peaksid ise hakkama saama.
Mida seal pressime peaks?
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 0:16
Postitas ivomets
kui sul korralikku pressi on võimalust kasutada ja suruõhu mutrikeerajat, siiis peaksid ise hakkama saama.
Mida seal pressime peaks?
egas ma näind, et sul 2002 kirjas.

2002 äkki saabki ilma?! seda ei tea.
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 7:43
Postitas Trionic
Ega 2002 aasta rattalaager (ees) koos rummuga pole?
Rummuga jah. Seepärast arvasingi, et saab ehk ise ka hakkama.

Suht lihtne töö.Ainus eritööriist,mida vajad,on momentvõti.
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 8:54
Postitas Artsu
Ega 2002 aasta rattalaager (ees) koos rummuga pole?
Rummuga jah. Seepärast arvasingi, et saab ehk ise ka hakkama.

Suht lihtne töö.Ainus eritööriist,mida vajad,on momentvõti.
Nii... Hakkab juba looma. Mis momendiga laager kinni keerata tuleks?
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 9:01
Postitas Trionic
230Nm ja uus mutter.
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 21:33
Postitas Artsu
230Nm ja uus mutter.
Sain laagri kätte, aga minu üllatuseks polnud kaasas uut mutrit. Mõni teadis rääkida, et nagu peaks laagriga kaasas olema...
Kas on nüüd väga halb, kui vana mutri edasi jätan? Kusagilt meelde jäänud mingi liimisarnane aine, mida mutri kindlustamiseks kasutatakse

Info teretulnud

9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 21:36
Postitas iisak
Mingit liimi ei ole vaja.
Vana mutriga on 170Nm ja 45 kraadi otsa.
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 21:59
Postitas Artsu
Kuidas seda nüüd mõista, et uue mutriga 230Nm ja vanaga 170Nm+45 kraadi? Oskab keegi seda seletada/põhjendada? Lihtsalt huvitab eneseharimise mõttes

9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 22:45
Postitas iisak
Mis siin kummalist on?
Kui sul dünovõti olemas on siis peaksid ju kohe aru saama, et 170Nm-le lisaks 45` on tugevalt pealt 300Nm:eureka:
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: T Juun 12, 2012 22:47
Postitas Artsu
Tänan abi eest! Homme siis asun vahetama.
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: K Juun 13, 2012 7:36
Postitas Trionic
Et olla lõpuni korrektne,siis see 170 Nm + 45" on lubatud KUNI 2002 aasta presslaagritele vana mutri puhul ja 290 Nm. uue mutri puhul.
Neil masinatel on terasest käändmik.
2002 ja edasi(nagu teemaalgatajal) on autol alumiiniumkäändmik,rummuga rattalaager ja pingutusmoment on 230 Nm. Ja lubatud ainult UUS MUTTER.
Kui pead vana kasutama, oleks tarvis mutri "lukud" uuesti eelpingestada. Mingit liimi ei tohiks kasutada(liim on selles koostus kasutu).
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: K Juun 13, 2012 8:35
Postitas Artsu
Et olla lõpuni korrektne,siis see 170 Nm + 45" on lubatud KUNI 2002 aasta presslaagritele vana mutri puhul ja 290 Nm. uue mutri puhul.
Neil masinatel on terasest käändmik.
2002 ja edasi(nagu teemaalgatajal) on autol alumiiniumkäändmik,rummuga rattalaager ja pingutusmoment on 230 Nm. Ja lubatud ainult UUS MUTTER.
Kui pead vana kasutama, oleks tarvis mutri "lukud" uuesti eelpingestada. Mingit liimi ei tohiks kasutada(liim on selles koostus kasutu).
Et nüüd päris korrektne ka ise olla, siis auto on väljalaskega 2001 november. Samas ütles varuosamüüja, et mulle läheb siiski rummuga laager. Nüüd olen jälle probleemi ees, et kust ma selle uue mutri peaksin saama, kui laagriga seda kaasas ei olnud

9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: K Juun 13, 2012 8:40
Postitas iisak
Kui sul on 3,0TID siis on sinu autol KINDLASTI rummuga laager.
Mis tootja laagri ostsid kui saladus ei ole?
9-5 rattalaagri vahetus
Postitatud: K Juun 13, 2012 8:52
Postitas Artsu
Auto on 3.0 TID. Ja laager peaks olema Optimal (kui ma nüüd peast õigesti mäletan). Määravaks sai laagri soetamisel kahjuks hind. Kvaliteedi kohta oskate ehk ise midagi kommenteerida.