1. leht 1-st
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 11:28
Postitas avelito
Mure järgmine, sai korra esiklaasi peale vett lastud, ja vett jäigi tulema, nüüdsex on juba klaasipesuvahendi paak tühi, aga pump undab ikka edasi...mingi jama on esitulede kojameestega, sest üks neist jäigi liikuma ja enam seisma ei jää

Võtsin kaitsme välja, aga pesurite kaitse on istme reguleerimise kaitsmega samastatud!!! APPI
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 11:33
Postitas suur
Kuskil lülitis/relees (on selle jaoks ikka eraldi relee?) peaks viga olema olema. Tulekojamehed hakkavad siis pühkima kui esiklaasile vett pritsid. 5 tsükli pärast peaks aga seisma jääma. Nüüd kui lülitis/relees mingi kamm on, siis jääbki kogu krempel tööle.
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 12:53
Postitas sebastian
Skeem näitab, et esitulede kojameestel ei olegi releed. Järelikult kojameeste mootorites mingi vigur, mis pärast 5 tsüklit nad seisma paneb. Nähtavasti üks variant on ees kindalaegas ära kiskuda ja kaitsmeplokist katkestada vastava kaitsme tagant (minu skeemil on ta nr.7 ja 10 amprit) punane juhe, sest kollane on istmete jaoks. Või siis lihtsalt tulede kojameeste (mootorite) pistikud lahti võtta.
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 13:07
Postitas suur
Algselt postitas: sebastian
Skeem näitab, et esitulede kojameestel ei olegi releed. Järelikult kojameeste mootorites mingi vigur, mis pärast 5 tsüklit nad seisma paneb. Nähtavasti üks variant on ees kindalaegas ära kiskuda ja kaitsmeplokist katkestada vastava kaitsme tagant (minu skeemil on ta nr.7 ja 10 amprit) punane juhe, sest kollane on istmete jaoks. Või siis lihtsalt tulede kojameeste (mootorite) pistikud lahti võtta.
Esitule mootorisse läheb 3 juhet. Ühele tuleb kogu aeg pinge peale. Üks juhe on maandus ja ühele juhtmele antakse pinge peale siis kui klaasipuhastaja vedelikku klaasile pritsid. Ehk siis kangi/lüliti all hoidmise ajal on pinge peal.
Kojamehe mootoris on sellise huvitava nukkmehhanismiga lüliti, et andes ühele juhtmele korraks pinget, tõmmatakse mootor korraks käima ning nukk sõidab lüliti kontaktid kokku. Ning siis saab mootor toidet juba sellelt juhtmelt millele kogu aeg pinge peale tuleb. Pärast viit tsüklit lükkab nukk jälle kontaktid lahti ja kojamees jääb seisma. Kahtlustan, et sinna juhtmele, kuhu lülitamise ajal pinget antakse, on pinge peale jäänud. See selgitab ka klaasipesuvedeliku pumba pidevat töötamist.
EDIT:
Selle lingi all on esitule kojameeste töötsükkel ning ehitus lahti kirjutatud:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
EDIT2:
Selle teema alt leiad õpetuse kuidas releedeni pääseda
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php ... 0#pid14896
aijahh. sebastian on vahepeal midagi kirjutanud. Et polegi releed klaasipesu vedeliku pumbal?
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 14:22
Postitas erts
üks tule kojamehe mootor on lühises, võta pistikud tagant ära, omal oli sama lugu
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 14:23
Postitas avelito
Kus krdi kohas need pistikud on...olen otsinud, kuid asjatult...vastu ruttu..kiire sellega!!! Tänud
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 14:27
Postitas suur
Algselt postitas: erts
üks tule kojamehe mootor on lühises, võta pistikud tagant ära, omal oli sama lugu
See võib tõesti olla.
Tule kojamehe mootorite pistikute lahti ühendamiseks tuli vist esituli eest ära võtta.
Edit: Pistik on pildil nr 2
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 14:30
Postitas avelito
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 15:16
Postitas zill
Mul ütles üks kojamehe mootor üles. Hari ei pühi ja mootor tuline. Et siis selline küsimus, kas '87 aasta 9 kilose kojamehe mootor sobib '92 a. masinale? Kui sul on paremat poolt vaja siis võin ära müüa. 87 aasta masina pealt kui sobib.
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 15:18
Postitas avelito
Kojamehed PEAKS olema standardsed, aga ei ole 100% kindel selles....
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: E Dets 05, 2005 16:00
Postitas sebastian
Hulluks ajab

:D:D
Nagu seiklusfilmis!
to suur: relee toimetab ainult esiklaasi kojamehele...tulede kojamehed ja vedeliku pump on otse lülitist (kollane juhe), millele antakse kangi enda poole tõmmates 12V peale. Seal vool nii väike, et eraldi releed pole vajagi, seepärast ka 10A kaitse...esiklaasi relee+kojameeste mootor nõuab aga 20A kaitset, seal voolud suuremad.
to avelito: kojamehed küll mootori käimaminekut ei takista. Kontrolli ikka kaitsmed üle. Äkki tõmbasid kogemata bensupumba kaitsme välja

.
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: T Dets 06, 2005 21:17
Postitas suur
Tegin avelito teemast koopia ja rehitsesin natuke tühjemaks, kuna originaalteemasse (
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2059) tekkis muud mittevajalikku juttu kah sisse
Kuna mul oli tule kojamehe mootoriga juba varem migi kamm, siis otsustasin oma saabil ka mootorit tiba remontida. Remondi käigus jõudsin sama jamani, mis avelitol oli, et nagu vett tõmbasin, nii jäigi pump käima ja kojamees ka. Minu loogika viis järgmise skeemini (nb punasega joonistatud mõtteline mootori korpus):
PS. Mu skeemijoonistamise ja 2D CADi kasutamise oskus on pisut rooste läind.
Lisatud failid
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: T Dets 06, 2005 21:24
Postitas suur
Algselt postitas: suur
Esitule mootorisse läheb 3 juhet. Ühele tuleb kogu aeg pinge peale. Üks juhe on maandus ja ühele juhtmele antakse pinge peale siis kui klaasipuhastaja vedelikku klaasile pritsid. Ehk siis kangi/lüliti all hoidmise ajal on pinge peal.
Kojamehe mootoris on sellise huvitava nukkmehhanismiga lüliti, et andes ühele juhtmele korraks pinget, tõmmatakse mootor korraks käima ning nukk sõidab lüliti kontaktid kokku. Ning siis saab mootor toidet juba sellelt juhtmelt millele kogu aeg pinge peale tuleb. Pärast viit tsüklit lükkab nukk jälle kontaktid lahti ja kojamees jääb seisma.
Kuna ilmselt Skeemil olev diood oli läbi põlenud, siis läks klaasipesu vedeliku pumbale kogu tssükli vältel nö "tagurpidi" toide peale.
Mõõtsin testsiga mootorisse minevat punast ja kollast juhet - mõõtmistulemus ei näidanud töötava dioodi olemasolu. Lammutasin pisut mootorit ja leidsingi dioodi (pildil punasega ümbritsetud). Oli teine korpusesse valatud (selline kummi/silikooni moodi värk mida ikka elektroonikatööstuses valamiseks kasutatakse. nimi ei meenu).
Lisatud failid
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: K Dets 07, 2005 9:10
Postitas suur
Algselt postitas: suur
Lammutasin pisut mootorit ja leidsingi dioodi (pildil punasega ümbritsetud). Oli teine korpusesse valatud (selline kummi/silikooni moodi värk mida ikka elektroonikatööstuses valamiseks kasutatakse. nimi ei meenu).
Kui diood on niimoodi läbi põlenud, et laseb voolu mõlematpidi läbi (mitte nii, et täielik katkestus on), siis ei ole mõtet minu kombel seda valatud korpuse osa lammutama hakata, vaid on mõtet panna kollasele juhtmele diood lihtsalt vahele. Naksti juhe katki, diood vahele ja juhe kokku). Niipidi, et vool seda mööda saaks ainult sisse tulla. Kes soovib, võib sinna ka pedemajaka panna

Voolu seal üle kolme ampri (14V 3A) ei tohiks tekkida - ehk Tevalo või Oomipoe müüjad oskavad selle põhjal sobiva dioodi anda (muidugi võib ka varuga võtta).
Saab 9000 Esitulede kojameeste jama + lahendus
Postitatud: K Dets 07, 2005 9:19
Postitas duesenberg
paar aastat tagasi sai omale soetatud sama probleemi kartuses Tevalost dioodid 1N5401 (või oli see 1N5400).
Probleem aga pole siiani avaldunud
