1. leht 2-st
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 11:33
Postitas reeves
Ahoi härrased ja neiud,
Olen suht värske Saabi omanik, soetasin mõni aeg tagasi 9-5 mudeli, 2.3 T mootoriga aastast 01. Uus sõber oli pikalt remondis, sest esiosa oli kõksu saanud, mille tõttu oli ka turbo labad (vms) paindunud.
Remondimees tegi plekitööd ära ning turbo sai ka tööle, niiet sain selle autoga 1 õhtu ringi sõita ja järgmine päev ka tööle ehk ca 150km, kui hakkas turbost kostma vilinat, helistasin siis remondimehele ja tema soovitas kohale vurada. Poolel teel tema juurde kadus turbo tagant ära, jõud vaibus ja süttis õlituli. Tõmbasin tee äärde, proovisin korra veel käivitada, aga summutist lendas valget tossu (õli ja jahutusvedelik) nagu Kimi Räikkonenil välja.
:(
Mootor õnneks kokku ei jooksnud, vaid purunenud oli turbovõll, kas te oskate nõu anda, kas mul on lootust saada see kuidagi korda mõistlikuma hinnaga kui Viikingist uus tellida.
Või kui palju see võlli purunemine turbot kahjustab?
Ja kas keegi teab, kus võiks saada info display korda. Ma ostsin pisikesed lambid, mis seal taga käivad ära, aga need ei põle, display ise töötab, et mingi nurga all on infot näha.
Tänud teadmiste eest ette!
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 11:40
Postitas wilddog
Turbol on jupid vahetatavad(kojad, võll, labad jne.) Samuti saab installida sinna ka mõne muu firma turbo. Viia mõne turbospetsialisti juurde ja arvan, et saad odavamalt kui uus tellida.
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 11:41
Postitas Trionic
See turboteema siin foorumis kõvasti läbi nämmutatud,kasuta otsingut.Soe soovitus,lase Vikingus panna UUS turbo.Garrett koos paigaldusega seal ca.10 kilo.Veelgi parem oleks G asendada Mitsu vurriga,need kestavad .
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 11:45
Postitas Cyber
Suht lootusetu teema... mingi 5-6 kilo raha ringis on selle vurri lappimine ja on teadmata kaua see kestab pärast. Remontvurr (või siis uus??) vist mingi 12k ringis?? Targemad võiks parandada mu arvamust.
Samas on mul tunne, et see vurr oli juba enne õhtul omadega. Kuidagi naljakas tundub, et ninalaksu puhul võll kannatada sai aga korpus terveks jäi. Ju see vurr ikka enne juba paha oli. Selle ajastu 9-5-ed kannatavad kõik turbo õlituse probleemide alla (va Aero mudelid, neil teine turbo). Konstruktsiooniviga. Liig vähene õlitus ja kui eelmine omanik veel hooletu ka oli ja õigel ajal mahlu ei vahetanud, siis ongi tulemus käes.
Kui see pleku või mis iganes remondimees juba vigaseid labasid nägi siis poleks tohtinud seda üldse enam kokku panna. Võiks ka tagasi viia ja öelda, et puudulik remont. 150km sõitu võiks küll garantii alla käima.
EDIT: nojah .. targemad juba avaldasid arvamust..

turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 11:46
Postitas tram
Kuna töötan Mitsubishi kahveltõstukite esinduses, ja varuosa tehas pakub ka turbosid, siis saaks neid päris soodsa hinnaga kätte. Seepärast küsin veelkord kas keegi ütleks mulle mõne varuosa numbri, mis Mitsu turbole peale on kirjutatud.
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 13:01
Postitas ptrt
SaabCentrali foorumi ühes
lõimes viidati kunagi ühele turbomüüja
kataloogile, kus on sees ka turbote OEM tootekoodid. Aero-saabide Mitsu turbote kohta on seal sellised (väikeste kärbetega ära toodud) read, tootja osakood on boldis:
EDIT: assa nugis, hakkan mina neid numbreid lähemalt vaatama, tuleb välja et nende "OEM P/N" meenutab kahtlaselt SAAB-i enda varuosakoodi, no selge, see teine number oli siis hoopis see õige "tootja number". Ühesõnaga, nüüd peaks boldina olema õige Mitsu number:
9000 Aero 2.3L P 93-98 TD04HL-15G-6
49189-01600E 913955
9000 Aero 2.3L P 93-98 TD04HL-15T-6
49189-01700E 9149634
Mis nendel kahel vahet on - ei mina tea.. aga edu uurimisel, minu liikuril võib ka varsti vist uut turbot vaja minna

turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 13:43
Postitas smargus
tuginedes oma läbielamistele ja kulutatud $, soovitan soojalt herr Trionicu juba öeldut - vaheta see Garretti turbo Mitsubishi turbo vastu (mudel TD04HL-15T) ja sa vabaned peavalust. Vikingus kuima ei eksi oli hinnaks 12000.- aga usun, et ilusti küsides annab veits tingida.
Enda 9-5'le sai just eile Mitsu vurr peale ja eile õhtuse + tänaste sõitude järel oskan vaid

Juba pelgalt teadmisel, et autot aitab edasi nö. lollikindel turbo, surub parem jalg end veelgi enam põrandasse
Mis puutub aga info displaysse (SID), siis seal pole lambikeste vahetamisega minu teada küll midagi teha. Tegu on 9-5 ühe tüüpveaga, nö pikslid kaovad seepärast, et mingitsorti lint jurab
Ja ka seda teemat on siin foorumis juba arutet.
P.S. Tervetuloa Saabiklubbenisse

turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 13:46
Postitas epsum
Ja ps - isand trionicul oli vist pakkuda 9-5SID paneele?
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 13:46
Postitas teager
Trionic, palju VT'le Mitsu vurri külgearendus maksma läks? Mis jubinad ära vahetasid ning kas peale mehaanilise töö on vaja aju ka näppida?
terv, teager
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 13:52
Postitas smargus
Algselt postitas: ptrt
SaabCentrali foorumi ühes
lõimes viidati kunagi ühele turbomüüja
kataloogile, kus on sees ka turbote OEM tootekoodid.
Kui vaadata sealset nö. hiliseimat (latest) kataloogi, siis tekib tõsine kahtlus selle firma pädevuses. OK, 9000 puhul on Aero välja toodud, aga 9-5 puhul pole isegi tava mudelite puhul andmed õiged (alates 2001 2,3 LPT 185hj, Aero üldse puudub)

turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:03
Postitas KaidoV
Algselt postitas: tram
Seepärast küsin veelkord kas keegi ütleks mulle mõne varuosa numbri, mis Mitsu turbole peale on kirjutatud.
Võtsin esimese google'i vaste mis müüb Mitsu vurre ja tegin päringu. 1997 ja edasi 9-5, mootor 2,0 või 2,3, võimsusega 150/170/230 bhp.
Vastus saabus 5 minutiga (kuskil sügaval Saksamaal asuv kooperatiiv) ja sisaldas sellised koode:
OE-Nr.: 5955703
Part-Nr.: 452204-0005
Kui üks nendest numbritest võiks mingi Mitsu kood olla siis oleks küll huvitav teada mis näiteks sinu käest see hind võiks olla. Anti nimelt "rõõmustas" eile infoga, et järgmise aastanumbri sees tuleb vurr ära vahetada.
T.
Kaido
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:09
Postitas ptrt
Algselt postitas: smargus
Kui vaadata sealset nö. hiliseimat (latest) kataloogi, siis tekib tõsine kahtlus selle firma pädevuses.
/me kehitab õlgu.. ma saan aru et see firma on puhtalt vahendaja, mitte tootja või remontija ning ilmselt saavad nad loota ainult infole, mida auto- ning turbotootjad on nõus ise neile oma toodete kohta andma. Millegipärast on mul tunne, et ei SAAB ega ka turbote tootjad ei kipu oma tehnika viimase sõna koha pealt vahendajatele palju ruumi jätma ning jätavad selle turuniši rõõmuga iseenda pärusmaaks, vanemate mudelitega võib aga lasta juba teistel ka tasapisi tegutseda.
Anyway, mind (ja ma usun et ka mõnda teist) huvitavad tootekoodid on seal vähemalt ära toodud ja ma ootan põnevusega, mida tram nende kohta leiab..
EDIT:
OE-Nr.: 5955703
Part-Nr.: 452204-0005
Mina leian selliste numbrite tagant igalt poolt hoopis Garretti GT17 turbo??? Mitsu seda nüüd vaevalt teeb.. või siis on mul juhe koos ja vaatan juba valesid asju..
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:29
Postitas KaidoV
OE-Nr.: 5955703
Part-Nr.: 452204-0005
Mina leian selliste numbrite tagant igalt poolt hoopis Garretti GT17 turbo??? Mitsu seda nüüd vaevalt teeb.. või siis on mul juhe koos ja vaatan juba valesid asju.. [/quote]
Ärge siis väga kõvasti lööge eksju...aga google "mitsubishi turbocharger" andis sellise lingi
http://www.turbolader.net/en/katalog/mi ... harger.htm ja sealt ma valisin auto ja mudeli...
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:30
Postitas Nastix
Algselt postitas: KaidoV
Anti nimelt "rõõmustas" eile infoga, et järgmise aastanumbri sees tuleb vurr ära vahetada.
T.
Kaido
Kuidas need 9-5 turbod nii aldid manala teele minema on ? Olen kogu aeg arvanud, et turbo on just selline asi, mis eriti otsi anda ei saa...või eksin

turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:37
Postitas Cyber
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:38
Postitas ptrt
Ärge mind ka eriti kõvasti lööge, kui ma eksin, aga google antavat infot tuleb võtta kriitiliselt ja seda tuleb osata ka kasutada

Sellel konkreeselt viidatud lehel näidatakse Mitsubishi poolt toodetavatele
autodele pakutavaid turbolaadureid, kui nüüd kõrvaltmenüüst SAAB valida, siis näidatakse SAAB'i poolt toodetavatele
autodele pakutavaid turbolaadureid. Kuskil pole öeldud et nimetatud lehtedel pakutaks ainult Mitsubishi poolt toodetud
turbolaadureid.
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:41
Postitas KaidoV
Vaatasin nüüd vähe pädevamast kohast mis meelde tuli
www.maptun.com ja seal on kood sama mis üleval smargus ütles: MHI TD04HL-15T, sobib vahetuseks masinatele millel originaalis oli Garrett GT17. Nagu ma oma vähese svenskaga aru saan siis tuleb vee/õlivärgi jaoks mingi adapter kit ka kaasa osta.
Mis turbo vastupidavusse puutub siis Cyber juba üleval mainis seda teatud ajastu tüüpveana + eks see sõltub palju inimese teadlikkusest. Ka oma esimese tonnise turbo lasin rumalusest suht kiiresti kotti. Palju piitsa ja kohale jõudes kohe mootor seisma - õhkjahutusega vurrile see ei meeldinud

turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:42
Postitas teager
/me tegi ka otsingu:
Specialturbo leht väidab järgmist:
Bilmodell Turbomodell Art.nr
SAAB 9000 TD04-18T-7 49189070S6
SAAB 9000 TD04-18T-6 49189170S13
terv, teager
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 14:43
Postitas KaidoV
Algselt postitas: ptrt
[Ärge mind ka eriti kõvasti lööge, kui ma eksin, aga google antavat infot tuleb võtta kriitiliselt ja seda tuleb osata ka kasutada

Sellel konkreeselt viidatud lehel näidatakse Mitsubishi poolt toodetavatele
autodele pakutavaid turbolaadureid, kui nüüd kõrvaltmenüüst SAAB valida, siis näidatakse SAAB'i poolt toodetavatele
autodele pakutavaid turbolaadureid. Kuskil pole öeldud et nimetatud lehtedel pakutaks ainult Mitsubishi poolt toodetud
turbolaadureid.
miljon vabandust ja edaspidi olen hoolikam
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 19:09
Postitas reeves
Wow! Milline informatsiooni hulk!
Kohe näha, et spetsialistid koos. Arvan, et peaks jah selle kallima mitte standard turbo vastu vahetama, sest ei jaksa kohe mitte koguse aeg õli peale valada
Tänud mehed!
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 19:34
Postitas teager
Algselt postitas: reeves
Arvan, et peaks jah selle kallima mitte standard turbo vastu vahetama
reeves, kannata veic. Kogu selle jutu iva siin on see, et ehk saab tram meile odavalt mitsu turbosid sebida. Kui selgub, et ei saa, siis tuleb jah, VM pöörduda, Antilt peaks ka vist saama?
terv, teager
turbovõll
Postitatud: K Dets 07, 2005 23:11
Postitas Trionic
Algselt postitas: Nastix
Algselt postitas: KaidoV
Anti nimelt "rõõmustas" eile infoga, et järgmise aastanumbri sees tuleb vurr ära vahetada.
T.
Kaido
Kuidas need 9-5 turbod nii aldid manala teele minema on ? Olen kogu aeg arvanud, et turbo on just selline asi, mis eriti otsi anda ei saa...või eksin
eksid ja kuidas veel........
to teager:mina sain mitsu vurri,kui ex VM`i tavott erihinnaga,aga 4 toru ostsin juba letihinnaga(-20%),kusagil 13 kilo olid jupid.aju ei pea näppima,sest isegi stock settingus on vurr oluliselt tootlikum,kui garrett.samas lag oluliselt suurem. orig. boosti controlleri puhul saaks softiga lag`i vähendada-manuaalse puhul saab jällegi lõputult rohkem nalja,kuni cut offini. mina nullisin ka selle defenderiga ära,aga seda ei soovita,kui ise mootoreid ei suuda tekitada(reanimeerida),juhul,kui detonatsioon peaks tekkima(korralikult töötav T-5 peaks selle küll ära suutma nullida,kuid olen sulanud kolbe näinud:freak: )
praegusele liikurile isegi ei kujutaks ette vurride lisamist-isegi mõõdukal vajutamisel tcs sees tekkib mõte,et milleks selliseid aparaate toodetakse,kui isegi vajutamisele mõeldes tcs tuli süttib.kui selle välja lülitad(tcs`i),siis pole enam miskit kosta,ega kusagile pista-keerled nagu vurr kohapeal ja rehvid tossavad

420 Nm..
järgmine auto on 0,5l. jaris,21 kW ja 10Nm.väänet:headbang:
turbovõll
Postitatud: N Dets 08, 2005 9:49
Postitas Cyber
Algselt postitas: Trionic
järgmine auto on 0,5l. jaris,21 kW ja 10Nm.väänet:headbang:
Sellest annab kindlasti trollibusiiturbo abil mingi 80kw välja pigistada..

turbovõll
Postitatud: N Dets 08, 2005 13:15
Postitas smargus
Algselt postitas: Trionic
järgmine auto on 0,5l. jaris,21 kW ja 10Nm.väänet:headbang:
Pakun, et siinjuures mõtleb Trionic hoopis oma kalli Treki peale, mis juba niigi kaua on pidand nukralt nurgas seisma - Trionicul ju jälle uus armastus .... oiijahh
Edit: Jutt kisub vägisi mölaks kätte, neljapäev...
turbovõll
Postitatud: N Dets 08, 2005 16:50
Postitas tram
Vist ikka ei saa asja. Ühegi eelpoltoodud numbriga asja ei näita. Samas näiteks sellise numbriga 49184-03400 (peaks vist mingi 900 oma olema) näitab mul, et Turbocharger assy, aga tellida mingil põhjusel ei saa ja hinda ka ei näita. Samas kui ma kirjutan sinna tehase programmi otsingusse turbo siis ta leiab küll igasugu turbosid ja turbo juppe. Hinnad on väga erinevad. Peab vist kõik välja kirjutama ja siis vaatama, kas miskit kuhugi sobib. Karta on, et enamus on mingid traktoriturbod.