1. leht 2-st

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: K Aug 29, 2012 23:03
Postitas laht
Tere saabiklubilised,

Olen nüüd muutmas oma igapäevast automarki. Suutsin paari aasta jooksul läbi pidada 4 Mercedest, kuid nüüd tänu üsna headele (loe: odavatele) hindadele, oleks tarvis perre tuua mõni suurem ja uuem vagun. Mercedestest kõrini. Mitte, et ta kehv auto oleks, kuid vaheldust oleks ka vaja :).

Igatahes, pilk jäi püsima Saab 9-5 AERO-le. Just vagunile. Aastaks nii 2002-2004. Loomulikult mida rohkem varustust, seda parem. KUID...

Saabiga kokkupuuted puuduvad ja seetõttu ka siia kirjutan. Nimelt jäin vaatama kahte erinevat kuulutust, üks manuaalkastiga, teine automaatkastiga.

Olen tavaliselt täiesti passiivne selles suhtes, kas masin on automaat või manuaal. Minu igapäevtöö viib mind kokku umbes 100 "pealise" autopargiga, ning iga päev sõidan ma mitmeid kordi just mõlema kastitüübiga. Viimased 3 MB-d on mul olnud automaadid. MB väga võimekate bensumootorite puhul, mida ma olen omanud, on automaatkast olnud alati näitude puhul manuaalist parem - nii kiirenduses kui ka kütusekulus.
Minu läbisõidud jagunevad 50:50 pooleks maantee ja linna vahel. Metsas ja mudamülkas seiklemas ei käi.

See on koht, kus tahaks teadjamatelt inimestelt küsida Saabide käigukastide kohta. 184 KW on kindlasti piisav, et ka automaatkastiga see vagun üsna kiirliftiks muuta. Kuid kui suur vahe sel konkreetsel autol tekib kahe erineva käigukastiga? Internetist leitavad andmed on esitatud ainult manuaalkasti kohta.
S.t. kui suur on kiirenduse vahe? Ilmselt küll läheb asi millisekunditesse või nati enam, kuid ikkagi, millised on tehaseandmed?
Suurem kütusekulu automaadiga on arusaadav, mugavus maksab, see on mul selge eelnevate autode pealt.
Samuti tekitas mu peas küsimuse Saabi 4-käigule automaatkast.. Kui kõrgel ta pöördeid nt maanteekiirusel hoiab? Võiks keegi tuua ka paralleeli 5-käigulise manuaali kohta. Ei oleks eriti huvitav sõita 184kw elukaga, kui maanteel 90km/h oleksid pöörded 3000rpm või peale. Muidugi oleneb kasti ülekannetest, ehk on need automaadil pikemad? Sellest ka vajadus enda uudishimu rahuldada.

Olen ka sõitnud pikemalt Volvo S80 T6 automaadiga, kuid see oli 5-käiguline ja see on täitsa mõnusalt sõidetav aparaat. Kas võib Saabilt midagi sarnast oodata?

Fakt on see, et Aero ma endale soetan. Kuid pole käinud proovimas veel kumbagi aparaati, ning hing ei suuda otsustada.

Loodan, et aitate tuua uue liikme oma Saabi perre :notworthy:

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: K Aug 29, 2012 23:23
Postitas vvs
Minu teada on selle aja (2002-2004) automaadid 5-käigulised (igatahes Aerodel küll) :o
Maanteel on 100-ga lennates pöörded 2000 peal ja mootori ei lärma.

Kui kasti eelistusi ei ole, siis on ju valik lihtsam :)
Mina olen oma automaadiga väga rahul ja manuaalist ei tunne küll puudust!

0-st kiirendamine ei ole Saabide puhul teema aga 80-st edasi elad juba uues maailmas :D
Ja alati on võimalik väike softi uuendamine teha ning 184kW on üle 200kW :)


Edu :beer:

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 2:00
Postitas Executive
Neljane automaat on palju vastupidavam kui viiene, kuid ka nats janusem.
Kiirendus on neljasel parem.
Turbomootorit omades on kombeks selle võimsuse tõstmine, sel juhul neljane on kindlam valik.
Alates 2003/2004 oli rakendatud "Save Cost" programm mille tulemusena muutusid üheksaviied iga aastaga odavamaks (ebapiisav viimistlustase ja vähem mugavust pakkuvaid lisavidinaid).

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 7:37
Postitas rantto
Sry aga ma küll enda Aeros mingit mugavuse või kvaliteedi langust ei tunneta. Äkki räägid lähemalt mille arvel kokku hoiti. Seda tean, et alates 04 on paljud tüüpvead mis varasemalt esinesid kõrvaldatud/parandatud.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 7:56
Postitas Trionic
Alustades kõiksugustest polstrite kinnitustest, -materjalidest(paljudes varjatud kohtades puudub plastidel kangaskate,mis enne modimist oli olemas). Kinnitite hulk on vähenenud,ühtlasi kasut. odavaid ühekordseid kinniteid. Müramatte on vähem.Tekstiilkangaste tootjaid/materjale on muudetud,plastide materjale/tootjaid on muudetud.Elektrikaablite ja elektroonikakomponentide tootjaid/materjale on muudetud.Istmete kattenaha aluse "maailma" kvaliteet on oluliselt kehvem,kui varastel aastakäikudel.
Jne,jne...

Nimekirja võiks lõputult jatkata.Aasta-aastalt on üha rohkem kasutusele võetud kuulsusrikka GM`i odavtoodangut-materjale.
Kõik see on lisanud salongimüra,-naginaid.On tekkinud sarnaselt SS/SC`ga el.juhtmestiku rikkeid, mis varem olid pea tundmatud jne.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 9:11
Postitas Cyber
Kas mitte 4 ja 5 käigulise puhul see"viimane" 1:1 ülekandega pole? Ehk siis pole erilist vahet, kui maanteel "viimase" käiguga sõita.
4 käigulise andmed AW50-42LE
5 käigulise andmed AW55-50SN

Lisakäik annab võimaluse linnatingimustes pisut ökomalt läbi ajada vist. 5-käiguline adapteerub ja teda peab vahepeal "õpetama", et erksaks jälle muutuks. 4-käigulisega seda muret pole.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 9:30
Postitas Jupats
Nii 4 kui 5-käigulise pöörded vs kiirus on peaaegu 1:1. 90km/h sõites on pöörded seal kusagil 2000rpm kandis(tahhomeetrid võib kohati mööda näidata). Adapteeruvad tegelikult mõlemad kastid ja kipuvad linnasõidul uimaseks jääma. Selle vastu aitab paar korda aastas aku juhtme eemaldamine. Või softis "Eco" mootorirežiimi eemaldamine.

Käiguvahetus on 5-käigulisel omajagu pehmem, kuid madalamast kastirõhust tingituna on ka käiguvahetus uimasem. 4-käiguline vahetab käike üsna kärmelt, kuid selle tulemusena on ka kerged jõnksud tunda.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 9:53
Postitas konks222
Aga kummad on töökindlamad?

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 10:52
Postitas Cyber
Aga kummad on töökindlamad?
Neljane kast.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 12:15
Postitas 13piisab
kui suur vahe sel konkreetsel autol tekib kahe erineva käigukastiga? Internetist leitavad andmed on esitatud ainult manuaalkasti kohta.
S.t. kui suur on kiirenduse vahe? Ilmselt küll läheb asi millisekunditesse või nati enam, kuid ikkagi, millised on tehaseandmed?
sealt leiab palju numbreid ja kasutajakogemust.
muud kohad kinnitavad, et 0-100kmh (0-60mph on peaaegu sama number) muutub Aerol automaadiga manuaalist hulka suuremaks. "MPGd" lisab kah teoorias ca 10% keskmist. Need numbrid olid üheks põhjuseks, miks ma automaadimõtte maha matsin. 0-100 on küll vaid üks näitaja ning reaalsuses on pilt laiem, aga see on siiski konkreetne number ning ilusamatele numbritele on ju parem mõelda :)

muidu aut vs man viimase ülekannete võrreldavusest annavad aimu lõppkiirused - kui need on samad-sarnased, võib üldjuhul sarnaseid viimase käigu ülekandeid oodata. Võimsamatel ja sportlikumatel (aeglasemad ülekanded) masinatel määrab enamasti viimase käigu ülekanne ka tippkiiruse (kui seda just moodne elektroonika ei tee). Nn vanema aja näited on Impreza STI ja hea hunnik üheksakümnendate risti asetseva 2.0 DOHC motoga oopeleid (mida mul nn allkirjas kaks tk on).

kui juba numbritest räägime, siis lisaküsimus:
230hp vs 250hp motodel antakse samad 0-100kmh numbrid - suisa kõigi keredele-kastitüüpide puhul. Kas-mis selle pea 10% kasvanud tippvõimsuse "ära sööb"? Kas on massi lisandunud, kastid sellele vahemikule vähemsobivad või on 250hp puhul momendikõver rohkem A-tähe kujuline ning asju tegelikult määrav võimsuskõvera alune pindala on (0-100kmph puhul) 230hp-ga sama?

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 13:09
Postitas sigaelmar
Mercedes ongi enam vähem ainus automark, millel automaatkast ei ole aeglasem ega janusem manuaalist. Vähemalt niipalju kui ma olen tehaseandmeid vaadanud. DSG on muidugi omaette teema. Aga Saabi puhul peaks ikka arvestama, et automaat on janusem ja aeglasem kuigi minumeelest pole see manuaal nüüd ka teab mis püss (R4 mootorist polegi vist mõtet mingit imet oodata :) )

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 13:12
Postitas sigaelmar
Alustades kõiksugustest polstrite kinnitustest, -materjalidest(paljudes varjatud kohtades puudub plastidel kangaskate,mis enne modimist oli olemas). Kinnitite hulk on vähenenud,ühtlasi kasut. odavaid ühekordseid kinniteid. Müramatte on vähem.Tekstiilkangaste tootjaid/materjale on muudetud,plastide materjale/tootjaid on muudetud.Elektrikaablite ja elektroonikakomponentide tootjaid/materjale on muudetud.Istmete kattenaha aluse "maailma" kvaliteet on oluliselt kehvem,kui varastel aastakäikudel.
Jne,jne...

Nimekirja võiks lõputult jatkata.Aasta-aastalt on üha rohkem kasutusele võetud kuulsusrikka GM`i odavtoodangut-materjale.
Kõik see on lisanud salongimüra,-naginaid.On tekkinud sarnaselt SS/SC`ga el.juhtmestiku rikkeid, mis varem olid pea tundmatud jne.


Kui piltide pealt vaadata, siis viimase eelmise põlvkonna 9-5 armatuurlaud näeb küll üsna odav ja jube välja, eriti see Daewoo-Chevroleti stiilis raadio.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Aug 30, 2012 20:39
Postitas kaido9
autoweek andmetel man kastiga 12,9 linnas 6,7 trassil ja 9,0 keskmine.kiirendus 7,3 sek. aut.kastiga 15,3 linnas 7,1 trassil ja 10,1 keskmine.kiirendus 8,5 sek. minu arust üsna suur vahe man kasti kasuks. pluss man. kast oluliselt lollikindlam. seoses tööga näen ikka kuidas juba mingi 150000 km sõitnud autodel hüdraulikkaplokkid lendavad. ja see ei ole odav lõbu aga eks mugavus maksab.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: R Aug 31, 2012 0:56
Postitas Skybound
Kui sul 2002+ mudelid valikus (uuema nospliga), siis automaatidest ju ainult 5-käiguline. Neljane on 98-01 mudelitel. Kui sul eriti eelistust pole (man. vs atm.), siis äkki manuaal õigem? Lollikindlam ja teoorias ka kiirem. Ma nüüdseks viis aastat kulgenud automaat-Aeroga (5-käiguline) ja selle aja jooksul kast korra vahetatud rikke tõttu. Uus /loe: kasutatud/ kast on tipp-topp, aga ka mitte päris 100% - ma suht nõudlik selles suhtes - ja vahel esineb liiga suure jõnksuga käiguvahetusi. Lisaks olen sõitnud mitmete tuttavate 9-5tega ja pole veel automaati näinud, millel mõni käik ei rapsi. Seda foorumit lugedes näed, et 5-käigulisi on palju kirutud selle tõttu ja enamasti pole ka rohtu, mis selle välja raviks (mõnedel juhtudel olevat aidanud solenoidbloki vahetus).

Olen muide lugenud 2002-2004 Aerode arvustusi, kui nad veel uued olid. Automaati kiideti kiirete ja pehmete vahetuste poolest, peeti paremaks kui Volvo kaste. Kahjuks pole need osutunud kõige töökindlamateks. Kuna otsid ca. 10-aasta vanust masinat, siis pead arvestama, et võid samasuguse väsinud kasti otsa sattuda.

Kui sulle 0-100 kiirendus oluline, siis manuaal numbrite järgi üle seki kiirem (6.9 vs 8.1). Aga ka automaat pole S-režiimis teps mitte aeglane auto. Proovijad imestavad selle 8sek kiirendusaja üle... sest tundub reaalselt palju väledam. ;)

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: R Aug 31, 2012 0:59
Postitas Skybound
Alates 2003/2004 oli rakendatud "Save Cost" programm mille tulemusena muutusid üheksaviied iga aastaga odavamaks (ebapiisav viimistlustase ja vähem mugavust pakkuvaid lisavidinaid).

Päris huvitav inff, pole enne kuulnudki (v.a. 2006+ mudelid, kus silmaga näha tagasiminekut mitmel rindel). Ma loodan, et mul veel sellele eelnev masin (2002 september), seniajani pole salongis veel midagi nagisema hakanud.....

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: R Aug 31, 2012 12:31
Postitas sigaelmar
pluss man. kast oluliselt lollikindlam. seoses tööga näen ikka kuidas juba mingi 150000 km sõitnud autodel hüdraulikkaplokkid lendavad. ja see ei ole odav lõbu aga eks mugavus maksab.

Ma arvasin ka kuni oma Aeroni samamoodi aga tuleb välja et see Saabi manuaalkast samasugune mureallikas. Kasutatud KORRAS kasti raske leida, kastivahetusega sain ühest veast lahti ja teise asemele. Praegu meenub, et kunagi nooruses sai oma NG900 manuaalkasti ka remonditud. Olen omanud elu jooksul pea 40 autot ja ainsad mis on manuaalkasti remonti vajanud, on kaks Saabi :)

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: R Aug 31, 2012 12:54
Postitas AndresV
Sry aga ma küll enda Aeros mingit mugavuse või kvaliteedi langust ei tunneta. Äkki räägid lähemalt mille arvel kokku hoiti. Seda tean, et alates 04 on paljud tüüpvead mis varasemalt esinesid kõrvaldatud/parandatud.

Sa oled vähemalt teine '04 aastakäigu omanik, kes siin '04 aasta parandatud tüüpvigu mainib, viimase kuu jooksul. Millised need siis on? Lase tulla, ära häbene! Karterituulutus on tõhusam? (Õigupoolest sobib see jutt muidugi sellesse teemasse paremini.)

Mind häirib meie '02 aasta juures vaid paar viginat salongis - üks tuleb topsihoidjast, KUI see on peidus (pidi saama lihtsalt fiksida, lähipäevil vaatan üle.) Teine ja kolmas - üsna harva esinevad - kostavad kindalaeka käepideme/lukusüdamiku suunast ja salongivaiba alt, keskkonsooli kaassõitja poolselt küljelt.

Veel peaks üles lugema 1L õli, mis iga 10 000 km peale vaja juurde kallata. Ja väsinud välimusega iluantenn katusel - raudselt tüüpviga!:).

Plusspoole pealt - vähemalt 5 aastat / 80 000 km pole see auto vajanud ÜHTKI sumbutajadetaili. Ja kui mälu ei peta, siis veermiku osas on vaja läinud vaid uut paari tagaamorte ja 1-2 sillapuksi. Minu arvates väga tubli meie olusid arvestades.

Edit 06.2016: meie 9-5 MY02 on nüüdseks sõidutanud meid Eesti teedel 8 aastat ja 110-115 kkm, summuti on endiselt täies pikkuses originaal ja vaikne. Tagapütt puistab juba väliskesta tükke ja sukk on ka seda nägu, et varsti vaja vahetada. Enne mind sõitis auto aastake Skånes ja enne seda Itaalias.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: R Aug 31, 2012 16:21
Postitas laht
Tänud kõigile vastuste eest. Silmapiirile on jäänud kaks autot. Äkki keegi on neid vaatamas käinud?

Esiteks, automaat, Tartus:
http://www.auto24.ee/used/1051424

Olen küll lugenud siit õudusi Uno auto kohta, kuid kõik raskused on ületatavad, kui ise suu peale kukkunud pole :head:

Teine siis, manuaal, Tallinnas:
http://www.auto24.ee/used/1056009

Mis oleksid esimesed asjad, mis kindlasti peale ostu tuleks korda saata? Saan aru, et karterituulutus vajab kindlasti seda uut kiti, kuid mis veel?

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: R Aug 31, 2012 16:40
Postitas vvs
Mis oleksid esimesed asjad, mis kindlasti peale ostu tuleks korda saata? Saan aru, et karterituulutus vajab kindlasti seda uut kiti, kuid mis veel?
2002-lõpp ja edasi võib karterituulutuse asi juba korras olla :)

Külasta enne ostu kindlasti pädevaid tegijaid - VM, Audacer, Troost. Tartus pole kahjuks kellegi poole pöörduda, et adekvaatset infot saada :(

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: L Sept 01, 2012 16:02
Postitas Executive
Sry aga ma küll enda Aeros mingit mugavuse või kvaliteedi langust ei tunneta. Äkki räägid lähemalt mille arvel kokku hoiti. Seda tean, et alates 04 on paljud tüüpvead mis varasemalt esinesid kõrvaldatud/parandatud.
Erinevustest võib aru saada ainult neid võrreldes. Mis kohe meenub, lisaks Trioniku poolt öelnule, on näiteks külgmiste päikesesirmide puudus ja universaalil pole tagaukse alumises servas tulesid, mis annavad punast valgust taha ja valget alla, siis kui uks lahti on. Näiteks esirattalaager on palju kallim, kuna pole eraldi vahetatav. Neid pisiasju on päris palju ja kõik need korraga pähe ka ei tule.
...man. kast oluliselt lollikindlam...
Ära unusta, et man. kastiga koos käib ka sidur ja siduri juurde käib ka selle töö ja pea silindrid :wise:
Need on kõik kuluosad, automaadi puhul aga kuluosasid pole seega on ta palju palju kindlam :drive:
Kuluosad aga lasevad „lollikindlama” kasti availability taseme kohe tunduvalt madalamaks :facts:

Mis puudutab aut. kasti, siis neljasel on aruka kasutamise ja hooldamise juures, harva ainult üks mure, mis juhtub ainult mõnedel ja mitte üle ühe korra elus - kangiasendiandur.
Usun et viiene, kohe algusest peale, ülevalpool loetletud tingimuste täitmisel, on sama kindel, kui neljane.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: L Sept 01, 2012 19:24
Postitas vader
Kui sulle meeldib vähegi gaasi anda, siis võta kindlasti manuaal. Mul on 2 manuaalkastiga Aerot olnud, mõlemad `06 ja nüüdseks läinud :(, müüdud. Mõtlesin marki vahetada, kuid ostsin lõpuks jälle Aero, kuid seekord automaadiga. Linnas ummikus istuda on kindlasti mugavam ja mõnusam, kuid muidu... Sorry, aga võrreldes manuaaliga on automaat ikka lahja küll. Krt, Eestis on Aerod alates 2006st aastast ainult automaadid, mitte ühtegi manuaali. Kahju tegelikult. Automaat on kindlasti 1-1,5 L/100km janusem ja mis veelgi olulisem, ka kiirendus sajani on 1,3 sek aeglasem.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: L Sept 01, 2012 19:40
Postitas D116
Õige Aero ikka manuaaliga, + saad pärast ka tuunida paremini. Aero-l ikka kiirus esikohal.
Griffin automaat kastiga, seal on mugavus esikohal.
Automaat kasti remont on kordades kallim kui manuaal kasti oma.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: P Sept 02, 2012 10:11
Postitas laht
Nii, kellele ema, kellele tütar :D
Igatahes, sai eile vaatamas käidud Tartu AEROt. http://www.auto24.ee/used/1051424

Autol mõned kriipsud-kraapsud. Nende arvelt tehti ka hinda paremaks. Uus aku sai peale, ning sain siis iseseisvalt autot uudistada kaua tahtsin. Selles suhtes kiitused UNO Auto meestele - reeglina passitakse kõrval, et "kas ostad nüüd või lähed minema?". Üldse oli nendepoolne suhtumine selline mõnus ja humoorikas.

Tänavale kahjuks ei saanud minna, kuid uuesti vaatama minnes tahan kindlasti autoga sõita ka tänaval ning viia ta ka ostueelsesse kontrolli. Tartus nimelt leidsin, et Autoasi teeb üsna põhjaliku kontrolli + pannakse ka juhe sappa.

Igatahes, kõik mis autol peal, see töötab, sai ära proovitud. Maru kiiresti hakkab sooja puhuma ja kondi sisse pannes kohe külmaks ära. Ka tagumiste istmete soojendus on märkimisväärne arvestatav lisa. Minekut autol on, sai platsi peal mõned ringid tehtud. Kuskilt ei leki ning roostet märkasin ka ainult põhjakatte kruvide küljes ning mõnel esisilla detailil. Alumine grill on katki ühest nurgast ning mõndadest kohtadest veel nühitud autot kellegi teise vastu. No visuaalsed vead.

Varsti uuele ringile, ning siis pikem testisõit ja ostueelne kontroll.

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Jaan 03, 2013 13:50
Postitas laht
Teema jätsin lõpuks unarusse. Ei andnudki teile lõplikku otsust. Aga praegu on kontoris nii igav, et otsisin oma vana teema välja ja mõtlesin siis lõplikust valikust teada anda.

Eespool mainitud linkidest valisin siis välja Tartu automaatkastiga AERO. Huvitaval kombel on Tallinna manuaal endiselt müügis - ei tea, mis põhjusel?

Auto sai ära toodud septembri keskel. Esmamulje oli jahmatava panev, kui Tallinnasse tagasi sõitsin. Kruiisiga sõites spidomeeter 90 km/h ja keskmine kulu 6,5 :P. Hiljem muidugi GPSiga võrreldes, näitab see spidomeeter aiateibaid. Tookord jäi reaalne kiirus 84 km/h või sinnakanti. Sellest ka selline kulu.

Muidugi sai ka nauditud kohe Saabi möödasõidukiirendust - esmamulje vapustav. Kõik oli vinks vonks. Auto töötas nagu kell.

Kuna vaimustus oli peal suur, sai terve see päev Saabi roolis veedetud. Õhtu aga pälvis sellega, et lõi põlema armatuuris aku tule ja hoiatused. Kuna peal oli tutikas aku, oli selge, genekas ei tööta. Õnneks lasi koju ära sõita.

Järgmine päev siis kodust otse Audaceri. Sinna sõit oli närvesööv. Kadaka-Tammsaare ristis oli vool nii otsa saamas, et käigukast lükkas end ilmselt avarisse (3. käigu start), seierid kukkusid nulli, tuled kustutasin ise ära, kulgesin ohukatega. Audaceri jõudes need ka enam ei vilkunud. Iisak võttis ette ja mõne tunni pärast oli kõne, et genekas tõesti kutu. Põhjuseks - mootori survepesuriga pesemine. Rahakott kergenes 180 EURi võrra ja Saab oli elujõuline.

Parem uudis oli AGA SEE, et Iisaku sõnade järgi vajavad varsti mingusugused suuremad puksid eespool vahetust kuid muidu on väga korralik auto. See tõi lõpliku rahu südamesse ja sellest hetkest (septemberi keskpaik), olen igapäevaselt AERO roolis.

Jah, käigukast vahel rapsib mõnel käigul, konditsioneeri peab ikkagi täita laskma veel enne suve ning mõned pisikesed nipet-näpet asjad vajavad veidi tähelepanu. Kuid tegemist pole siiski ju esindusest tulnud autoga. Ka ABS moodul suri ära, nii et praegu ilma spidota ja ABSita ja muude abivahenditeta. Kuid selle lahendab esimese asjana ära. Hetkel vahetanud õli ja bensiini peale kallanud. Ptü-ptü-ptü. Muidugi bensiinist siis rääkides- vahel ta lööb mul pikematel otstel spido tööle, seega saab ka SIDi kulunäitaja ära nullida ja kulu mõõta. Kuna elu toimub paralleelselt kahes linnas (Tallinn-Rakvere), on Lenska peal kulu ikka väga mõistlik selle rammu juures. Enamasti tiksub 7,5 kandis. Linnas on muidugi teine asi, julgelt 2x suurem. Automaadi rõõmud.

Aga auto on mugav, mulle meeldib, minek toob lollaka naeratuse näole ning hetkel end kuskil teise auto roolis igapäevaselt näha ei tahaks. Teemat ma temast ilmselt tegema ei hakka, sest auto on igapäevases kasutuses, mistõttu saab hoolt nii nagu ta seda vajab ning mingit täiustamist/tuunimist temaga eriti ei toimu. Võib olla ehk ainult suurem velg ja toonklaas.

Aga, et ainult tühja juttu poleks, lisan ka pildi oma kiirliftist:
Pilt

Terv,
Tõnis

Ostuabi: Saab 9-5 AERO - automaat/manuaal

Postitatud: N Jaan 03, 2013 21:38
Postitas kaido9

Eespool mainitud linkidest valisin siis välja Tartu automaatkastiga AERO. Huvitaval kombel on Tallinna manuaal endiselt müügis - ei tea, mis põhjusel?

eks ikka sellepärast, et ta on punane ja manuaal.Oleks ta mul must ja automkastiga oleks juba ammu müüdud.