Kui auto märtsi kuus müüki tuli, siis sai kohe ka seda vaatama mindud. Eelnevalt uuritud ka auto ajalugu, täpsemalt keti vahetuse kohta. See on teostatud 2010 aastal 152191km pealt Saabiantis. Loomulikult sai ka uuritud foorumist auto kohta. Leidsin vaid müügikuulutuse, äsja Rootsist tooduna.
Teemat enam ei leia, kuid 2 pilti olen ära salvestanud


Kuna auto meeldis ning oli suht heas korras, hoolimata iluvigadest, mida vanadel autodel ikka leidub, sai masin samal kuul ära ostetud.
Autoga oli kaasas hooldusraamat, tehtud töödest tsekid jms.
VIN decoder ütleb nii:
- VIN: YS3DG55KXY2035920
- Manufacturer: Saab Automobile AB
- Product line: SAAB 9-3
- Body type: 5-door Hatchback
- Gear box: 5-Speed Manual
- Engine type: 2.0 Turbo, 205 hp
- Model year: 2000
- Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
- Serial number: 035920
- Control symbol: Passed
- SRS: Model range IV, Driver's airbag, AERO
Ostupäeval tehtud pildid


Mõnda aega sõitsin teadmatuses, milliste jõunumbritega auto sõidab. Eelmine omanik uuris ostu-müügi päeval välja, et peale olevat lastud Nordicu soft ning tõstetud ka pöörete piirajat, kuid numbrilist infot ei saanud. Kuna mulle tundus, et madalatel pööretel on kuidagi tuim, siis sai üks hetk kirjutatud CR Performance’ile, et äkki on võimalik nende poolt pakutavate softidega alumist otsa paremaks muuta. Selgus aga see, et auto sõidabki nende (või siis Sebastiani) poolt peale lastud softiga, mille jõunumbriteks max 270HP ja 400NM. Esimesel käigul on vääne piiratud 290NM’ga. Seega kõik pidi olema nii nagu peab. Tundub, et ma lihtsalt olin harjunud turbodiisliga, millega sai veidi sõidetud mõni aeg.
Seega mootor/muudatused on järgmised:
- B205R
- Mitsubishi TD04HL-15T
- Nordic soft (270hp ja 400nm)
- De-cat
- 2,5“ downpipe
- 4mm silikoonvoolikud
- Küünlad BRC8ES
- Sport lõpupütt
Mis puutub remondi/hoolduspäevikusse, siis minu kasutusajal on vahetatud/tehtud järgmised asjad:
- summuti kinnituse keevitus
- õli ja õlifiltri vahetus (180 800km pealt, GM 5w-30)
- pandud peale karterituulutuse kit
- õhufiltri vahetus
- süüteküünalde vahetus (BCR8ES)
- kliimapumba remont/vahetus (sellega kaasnev freoonist tühjakslaskmine ja uuesti täitmine)
- veepumba vahetus + tosool
- salongi temperatuuri anduri puhastamine ja õlitamine
Kindlasti on midagi veel, mis kohe ei meenu.. täiendan meeldetulemisel.
Paar pilti kapotialusest, puhtamana


Salong
Salongi üldine seisukord on päris hea. Nahkrool pole ülemäära kulunud ning ka muud detailid korralikud peale puhatust ja hooldust. Nahahooldust olen teinud paar korda enda kasutusaja jooksul spetsiaalsete vahenditega. Viimati kasutasin nahakreemiks Valma Excaliburi toodet, eelnevalt puhastusvahendiga nahka puhastades. Tulemuseks pehmem nahk. Küll on aga juhiiste väsinud – esineb kulunud/pragunenud nahka ning kuidagi on suudetud tekitada ka auk. Siin aitab ainult sadulsepp.
Vigadest veel salongis nii palju, et nagu enamikel, puuduvad ka minul osad pikselid SID’ilt. Kliimadisplei seevastu korras ning olemas kõik pikselid. Samuti on ära kustunud mõned pirnid spidomeetri valgustusel.




Helisüsteem
Helisüsteem on saanud osaliselt uuendust. Tehasest on peale pandud talle AS3 süsteem, mis tähendab võimendatud uksekõlareid ees. Originaalkõlarid on välja vahetatud Clarioni omade vastu. Armatuuris pesitsevad tweeterid ning on kõik filtrite taga. Tagumised ovaalid on hetkel originaalid ning mängivad maki taga. Kunagi on olnud tagumisel aknalaual mingid asjalikumad 6x9 ovaalid, mis on mänginud tõenäoliselt eraldi võimendi järgi. Hetkel on ainult kõlarikatted tühjade aukudega. Kuna eelnevalt tuli juttu eraldi võimust, siis loomulikult olid veetud juba voolujuhtmed, mis tegi lihtsaks mul subwoofri paigaldamise. Ostetud sai hi-low konverter (tean, et helikvaliteet pole hea) ning helisignaal võetud tagumistest kõlaritest. Kuna ostetud subwoofer oli koos kastiga ning spetsiaalselt arvutatud, siis ei olnud mõtet hakata uut kasti ehitama. Tuli vaid „ilusaks“ teha. Võimendi sai pandud seljatoe külge.
http://images55.fotki.com/v508/photos/8 ... 133-vi.jpg
http://images12.fotki.com/v252/photos/8 ... 163-vi.jpg
http://images60.fotki.com/v661/photos/8 ... 228-vi.jpg
Välimus
Tegu siis tavalise SE kerega, ehk kahjuks puuduvad Aero kenad spoilerid. Valuvelgedeks suvel 17“ Saab Double 3 Spoke (rehvid 225/45) ning talveks 15“ plekkveljed kilpidega.
Kerel esineb väiksemaid iluvigu. Koledaim ehk parem esispoileri nurk, mille alumises lisas on pragu sees ning värvi koorub vähe. Roostet leidub bensiinipaagi luugi äärest.
Muus osas väga hullu pole. Värv väga pleekinud pole ning läigib veel küll. Olen korduvalt ka vahatamist teinud.
Ports pilte, mida olen teinud aegade jooksul





