Roolilatt koliseb

Vasta
mellow
Postitusi: 158
Liitunud: P Mai 11, 2008 19:42
Asukoht:
Auto:

#1

Sai siis täna käidud enne talve tulekut veermiku kontrollimas. Kõik oli korras välja arvatud roolilatt mis koliseb. Arvasin ise, et võib olla mingid vardad või otsad või šarniir teevad häält, kuid need pidid korras olema. Kas roolilatti annab remontida või taastada või peab uue panema tervenisti? Mis selline lugu maksma võib minna?
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#2

Sõltub kui katki on aga parandamine on ajutine lahendus ja kui õigesti mäletan siis mul läks see vanas rahas ca 7000 kr maksma aga nyyd võivad teised hinnad olla. Ja mul läks nii õnnetult et rooli samba gardaan ka vajas vahetust mis maksis ca 6000kr vanas rahas. :wall:
mellow
Postitusi: 158
Liitunud: P Mai 11, 2008 19:42
Asukoht:
Auto:

#3

Päris karm uue hind. Eks püüan uurida palju see praegu maksab.
Lauri_R
Postitusi: 35
Liitunud: T Juul 10, 2012 22:33
Asukoht:
Auto:

#4

Juhuslikult sattusin sellele: http://autmo.ee/M%C3%BC%C3%BCk/134406/S ... omplektsus
Tundub, et tegu on päris uue osaga, mitte taastatud. Viimase saaks muidugi soodsamalt ja vahest võetakse vana lati eest veelgi hinda alla, kuid sellist varianti Saabile pakkuvat ettevõtet ma ei leidnudki.
Välisamaalt (ebay tuhnides) leiaks muidu kordi soodsamal, aga eks sellega ole ka oma risk. Jälgida tuleb muidugi, et oleks õigele pool rool:P
iisak
Postitusi: 6279
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

Mellowile U2U saadetud.
Las kommenteerib ise kui soovib!
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
henryko
Postitusi: 16
Liitunud: N Nov 24, 2011 12:26
Asukoht:
Auto:

#6

Hiljuti tegin ise ka selle läbi, aga ma palusin taastatud lati panna kuna uus maksab way out kui palju - nimelt 495 EUR´i latt koos ESP süsteemiga ja ja kokku läks tööga minu teada ja õliga 616 EUR. Selle lasin teha Agonautos Raplas. 25.- EUR tund seal ning kvaliteet tööriistad ning mehed.

PS! peale lati vahetust pead minema näiteks Troost´ist läbi, et rooli kraadid kalibreerida - muidu viskab ESP vea ekraanile. Kui uue lati ostad ning sul koliseb juba lausa, siis tasub ka kardaan vahetada - minu kardaanil polnud midagi viga ja vahetasin ilma asjata. Uus maksis 124 EUR´i aga heameelega annaks selle, mis all oli 50´ga ära :)!
mellow
Postitusi: 158
Liitunud: P Mai 11, 2008 19:42
Asukoht:
Auto:

#7

Eile sõitsin ja mõtlesin, kuidas see roolilatt seal all saab kobiseba? Tavaliselt ikka pööramistel või ebatasasustel kolisevad kõik muud vardad ja asjad. Samas, vahetult ennem suve sai esisild tänu väiksele matsule vastu äärekivi korda teha. Asi ei andnud lihtsalt eile rahu ja läksin ning käisin täna teises remondikohas ja lasin teha autole uuesti veermiku kontrolli. Tulemus täpselt sama, roolilatt koliseb. Ma ei oska nüüd hinnata kui oluliselt ta koliseb ja kui pakiline see asi on? Kolinal ja kolinal on vahe ning inimestes on ka vahe. Näiteks, sõbral on auto mis juba eemalt kuuldes koliseb, tema jaoks käib veel küll, minu jaoks ei käiks. Kus maalt algab roolilati kolina ohtlikkus sõidule? Tänane ülevaataja ütles, et annab äkki midagi peale keerata, mida? ei saanud aru. Tema ei pidanud sel alal nii spetsialist olema.
henryko
Postitusi: 16
Liitunud: N Nov 24, 2011 12:26
Asukoht:
Auto:

#8

Kui latil on hambad kulunud siis sealt see loks tulebki- taob nii palju, et lõpuks saad max 60 km/h sõita esimese teeninduseni. Ega praegu pole hullu midagi, aga siis kui otsustav hetk käes on? Mul endal oli pmst sama lugu muide, sõber proovis autot ja keeras äärekivisse ilge pauguga - tänaseks on välja vahetamata ainult amordid ja ega see pauk ma usun selle lati ära lõhkuski.
mellow
Postitusi: 158
Liitunud: P Mai 11, 2008 19:42
Asukoht:
Auto:

#9

Kui vastu äärekivi sai sõidetud, siis õnneks kasko kogu remondi korvas, pmst kogu esisild koos amortidega. Praegu kahjuks enam ei saa vist tagantjärele midagi nõuda. Sel hetkel oli korras ja esisild hea. Sai siis täna veel käidud nii mõneski kohas asja uurimas. Taastamise kohalt soovitati üksnes Lätis Riia külje all asuvat firmat, pidid tegema väga head tööd ja saab kaasa 2 aastase garantii. Olemas neil vahetusfond, saadavad taastatud lati siia ja siit minu vana latt sinna vastu. Hindasid ei hakkanud kohe uurima, kuna oli soov latti kuskil pädevas ja usaldusväärses kohas testida. Sõbrapoiss autoremondi alal keeras ja väänas ja kangutas ja loksutas ja tegi proovisõitu jne. ning arvas, et asi ei ole mitte sugugi nii halb nagu mulle räägiti. Kõik pidid kohe raha tahtma ja reaalset tegelikku olukorda ei räägita. Mõlemad remondikohad kohad kes veermikukontrolli tegid ei pannud kontrolli ajal mootorit tööle ega liigutanud rooli latti kontrollides. Seisva mootoriga pidigi see kobin või lokse märksa suurem olema roolilatis, kuna õli on paigal ja ei käi ringi. Mootori töötades ei olnud asi nii hull. Tema arvas küll, et ei ole kohe mõtet tormama hakata ja raha välja käija. Soovitas mul rahulikult edasi kulgeda ja paari kuu pärast uuesti korralikult kontrollida tema juures nii töötava kui seisatud mootoriga. Mul täitsa hea meel. Samas, usaldan teda igal juhul palju rohkem kui remondikohti kus päevas käib läbi paljusid autosid ja kellede kõikide eesmärgiks on teenida. Eks nüüd tuleb reedeõhtuse sauna õlled minul välja teha. Annan edaspidi teada kuidas läinud on...
mellow
Postitusi: 158
Liitunud: P Mai 11, 2008 19:42
Asukoht:
Auto:

#10

Ei saanud aru mida õelda soovisid. Enda arust olen autot vägagi hästi hooldanud. Kõik mis korraline tehtud, kõik mis katki või rikki läinud korda tehtud või välja vahetatud. Kuid lihtsalt mingi 500-600euri kohe välja käia roolilati kobina eest mis kannatab küll ja veel sõita paneb natuke mõtlema küll. Auto ei ole ju elu ja ratsionaalne mõtlemine on ka enda elu ja sissetulekute/väljaminekute planeerimine natuke rohkemaks kui üks nädal ette. Kui ma kuulaks kõigi pakkujate soojasid soovitusi, siis ma oleks ammu juba vaene.
vre
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 02, 2012 11:47
Asukoht:
Auto:

#11

Kunagi kui Eestis oli käibel veel kroon ja elu üldse parem oli siis ostsin omale Saksast ühe 4a vana sõiduki mille hooldusega tegeleb Eestis UM.Sai siis kohe auto esindusse saadetud ja öeldud,et vahetataks kõik mis vaja..Summa kirjutati kokku a la 30000 eek.Märkasin seal ka roolilatti,mille hind päris soolane ja mille rikkest absoluutselt aru saada polnud..Jätsin selle ainukese asjana esialgu vahetamata ja sõitsin nii 4-5 a,et isegi roolivõimu õli polnud vaja lisada,rääkimata mingist kõrvukostvast kolinast :P Huvitv,kas olin siis lihtsalt liiklusrikkuja või tahtis UM mulle hoopis tünga teha...Ei propageeri siin muidugi midagi..Võimalik,et seal mingi väike lokse ikkagi oli
Vasta