1. leht 2-st

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 17:12
Postitas vallo.
Tere.Kuidas ma saaksin enda autole lisada jõudu? Tegemist on siis Saab 9-5 3.0 v6 turbo-ga aastast 1999.
chip aitaks kindlasti seda teha aga kus seda tehakse?
ja kas saaks ka turboga midagi ette võtta?

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 17:16
Postitas napoleon
Kui tahad teha lasta, siis kindlasti saad pädevat abi siit. Eks targemad kommenteerivad, aga kui nüüd õigesti mäletan, siis turboga on see "häda", et see on ainult ühel poolel ehk saab jõudu ainult kolmest silindrist.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 17:49
Postitas Jupats
V6 mootoriga ei anna kahjuks midagi teha. Turbo pöörleb seal mootori küljes suhteliselt spontaanselt ja midagi seda juhtimas pole. Teiseks see mootor liialt nõrk, et hakata süütenurgaga ja seguga mängima.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 19:14
Postitas Jorma
Noh, maptun pakub chipi, õhufiltrit ja väljalaset.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 19:28
Postitas ivomets
müü see 3 liitrine maha ja osta 2,3 l.
siis saad jõudu niipalju kui tahad ja oskad kasutada. meie poisid teeks sellise aju, et hoia vaid kinni!:notworthy:

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 19:44
Postitas vallo.
paraku ma just ostin selle 3 liitrise

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 20:00
Postitas ivomets
paraku ma just ostin selle 3 liitrise

ma tean :beer:

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 23:48
Postitas Executive
Eelmisel omanikul tekkis sama küsimus, kui tuunimisega tuli lisakaalu juurde.
Siin on mõned lahendused:
Maptun
Nordic
Speedparts
BSR

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: P Okt 21, 2012 23:58
Postitas qdwin
Ei suuda mina uskuda et selle titeturboga midagi teha saab.
Aga samas on 3l titeturboga Saabiga rajum sõita, kui 2,3 aeroga.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 10:05
Postitas ivark
Mis sa tast ikka tuunid, V6 peaks ise mõnus dünaamiline olema. Tee kõigepealt kõik korralikult korda, ega mingit imeriista sa esiveolisest ikka ei tee, kuskil tuleb piir ette.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 11:30
Postitas D116
Mis sa tast ikka tuunid, V6 peaks ise mõnus dünaamiline olema.
Mis autodega oled varem sõitnud, kui sulle tundub see V6 3.0 dünaamilisena? Peaaegu 9sec. sajani, võrreldes 9k Aeroga ei mingit dünamikaat.
V6 vale mootor tuunimiseks!

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 12:23
Postitas Jorma
Noh, "kerge" ümberehitus ja suur turbo peale. Ega see a-sümmeetriline mingi turbo pole jh.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 13:17
Postitas ivark
Mis sa tast ikka tuunid, V6 peaks ise mõnus dünaamiline olema.
Mis autodega oled varem sõitnud, kui sulle tundub see V6 3.0 dünaamilisena? Peaaegu 9sec. sajani, võrreldes 9k Aeroga ei mingit dünamikaat.
V6 vale mootor tuunimiseks!
Ilmselt siis heas korras olevaga, ma ei tea, kas kõik 3.0 V6 tingimata 9.0 sek. teevad, see on mingi standard või? Aga läheb off topicuks.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 13:22
Postitas D116
Noh, "kerge" ümberehitus ja suur turbo peale. Ega see a-sümmeetriline mingi turbo pole jh.

Kogu see ümberehitamine läheb maksma kaks-kolm korda rohkem kui auto turuväärtus.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 17:57
Postitas sebastian
Mingist fooumist lugesin, et taheti lisada B308E-le suurem turbo ja eraldi BPC klapp mida siis ECU juhiks.
Tegijal jäi aga projekt pooleli, kui selgus, et B308 mootor lihtsalt ei kannata suuremaid rõhke.
Ülerõhku toodab see GT1549 ainult 0,2 baari (base boost antud mootorile, wastegate'i pole) ja parem, kui see nii jääbki.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 18:13
Postitas ivomets
Mingist fooumist lugesin, et taheti lisada B308E-le suurem turbo ja eraldi BPC klapp mida siis ECU juhiks.
Tegijal jäi aga projekt pooleli, kui selgus, et B308 mootor lihtsalt ei kannata suuremaid rõhke.
Ülerõhku toodab see GT1549 ainult 0,2 baari (base boost antud mootorile, wastegate'i pole) ja parem, kui see nii jääbki.

Mina seda ei usu.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 19:19
Postitas sebastian
Mina seda ei usu.
Keegi peab siis proovima.
Äkki ongi nii, et kusagilt jutt liikuma lastud ja kõik nüüd kordavad foorumist-foorumisse nagu papagoid (mina muidugi kaasa arvatud) :cool:

Tehniliselt on siiski veidi tülikas sinna eraldi turbot aretada.

Turbot toidavad seal minu meelest kolme silindri heitgaasid. Võiks järeldada, et suurem turbo jääb hätta kuna turbiini jaoks on gaase vähem, kui 2.0/2.3 mootorite puhul.
Masin "ärkab" hiljem?
Pole ka päris selge, kuidas aju kõike juhtima hakkab..

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 22, 2012 22:13
Postitas Executive
Vallo. auto, tänu väga põhjalikule tuunimisele, on väga raskeks läinud, seega on ka omaniku vajadus väga põhjendatud. Samas see võimsuse juurdekasv ei anna eriti midagi tuntavat juurde. Pöördmomenti peab kasvatama, kuid siin tuleb esile järgmine probleem - automaat käigukast, mis ei kannata suuremat momenti.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: T Okt 23, 2012 20:22
Postitas vallo.
Just täpselt seda pöördemomenti olekski vaja.
Selle jutu põhjal mis siin räägitaks tuleb mul tõdeda,et lihtsam on vist
v6-e jõudu nautida.
Tänud siiski.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 29, 2012 21:16
Postitas No-kia
.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 29, 2012 21:28
Postitas iisak
Ei ole paraku peale ploki midagi ühist 9-5 V6 mootoriga...

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: E Okt 29, 2012 23:11
Postitas jupid
väntvõll, õlipumba majandus, klapid on samad mis Omega 3,0 v6. Nukkvõllid on 2,5/2,6 V6 pealt. Nii et üht-teist peale ploki on ikka veel samad mis Opeli mootorilgi. Isegi vist hammasrihm klappis. Aga selle koha pealt 100% kindel ei ole. Hammasrihma väntvõlli ja nukkvõlli rattad igal juhul sobisid.

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: N Mär 20, 2014 21:58
Postitas creese
kuna mul originaal turbo andis otsad griffinil, siis sai aku pagassi visatud ja sinna auku sobitatud Volvo FL6-e turbo ning wastegate. turbot ajavad ringi ka nüüd kõik 6 silindrit. Mootor töötab ilusti, kuid on üks anomaalia, kui sõita rahulikult on kõik ok aga kui paugutada ja gaas maha lasta, siis kipub välja surema, ehk siis laseb pöörded hirmus madalale korraks, samuti kohapeal gaasitades sureb vahel välja kui gaas maha lasta. Proovisin vahetada trossel klappi 2 korda, kuid tulemust ei andnud. Kellegil ideid?
võiksin ka uuest lahendusest pildi panna aga ei oska seda siia postitada
Ja huvitav kui palju rõhku mootor ja kast taluvad?

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: R Mär 21, 2014 2:02
Postitas Homersimpson
Kast kannatab küll, ilmselt mootor ka... Aga ma olen üsna kindel, et sinu masina mõistus saab otsa selle kompotiga toimetamisel :)

kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Postitatud: R Mär 21, 2014 9:10
Postitas praktikant
Selle auto läbisõitu küll ei tea, aga 99.a masinale peaks päris palju jõudu juurde saama, kui kulunud osad uute vastu vahetada.