
Jõhkardid
No meil kodumaal ka mu arvates jõhkardeid ju:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1167
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1167
Minu arust on tore, et mõned ka Saabiga rallit sõidavad. Seal Rootsis on ju neid Saabe sadu tuhandeid, pole ju kahju ka kui mõne ära retsivad ja sellest rallipilli teevad. Müügikuulutustelt hakkab ju ka üsna palju silma neid mis aia ääres konutavad ja paremaid päevi ootavad, sellistega ongi paras käulata nii, et ribad järgi. Pea-asi et margile promo oleks ja lõbu on niikui-nii meestele garanteeritud. Kellel rahakott peale hakkab andku minna.
P.S Saabist, kui mingist võistlussarjas osalevast margist on küll vähe kuulda, vist Saksas mingis tänavasarjas sõidavad või ??
Rohkem ongi selliste isehakanud svenssonite ja sommide rallifanaatikute rida. Minu poolt roheline tuli. Kus sa ikka paremini auto võimeid (ja piloodi omi ka) proovile paned kui mitte rallirajal.
P.S Saabist, kui mingist võistlussarjas osalevast margist on küll vähe kuulda, vist Saksas mingis tänavasarjas sõidavad või ??
Rohkem ongi selliste isehakanud svenssonite ja sommide rallifanaatikute rida. Minu poolt roheline tuli. Kus sa ikka paremini auto võimeid (ja piloodi omi ka) proovile paned kui mitte rallirajal.
Saabil on tegelikult suhtpikk rallikarjäär seljataga kaheksakümnendatel, kui FIA MM'il isegi osaleti (mul kusagil sellest eestikeelne referaat ka olemas, pole jõudnud ja ei tea kas isegi huvi on et seda siia riputada:P) .
Ehk siis päris MM rallidel sõideti nii 92, 95, 96 kui ka 99'ga. Oli saab ka esimene (enne B rühma autosid), kes turbo ralliautol kasutusele võttis ( Saab 99 EMS). Aga kuna rallisaabidel oli nõrgimaks kohaks käigukast, siis tolleaegsetele suurtele tiimidele vastu ei saadud ja 82 otsustas Saabi juhtkond ralli mm'st loobuda. Peale seda on sõidetud rallisid soomes-rootsis-saksamaal sõitjate endi poolt ette valmistatud 900'del ( nii OG kui NG), ja peamiselt rahvuslikes rühmades, ringrajal pooltehasetoega 900NG'l, kui autokrossidel jällegi 900NG'l.
Huvitavaks masinaks oli ühekordselt ettevalmistatud Saab 9-3 Viggen 'Pikes Peak' 4WD , millel siis viggeni mootor, üle 750hp ja nelivedu.
Engine - Original Saab engine block and cylinder head. Engine tuned by
Trollspeed of Trollhattan. Longitudinally mounted, four-cylinder,
1 6-valve with twin overhead camshafts
- Garrett turbocharger with intercooler (3.0 bar or 42.8 psi)
- Displacement: 2.0 liters
- Bore/stroke: 92/77 mm
- Compression ratio: 9.0:1
HP Rating 750 HP at 8,000 rpm
Peak torque 518 Ib.-ft. at 6,500 rpm
Transmission Four-wheel drive with programmable active differentials and
six-speed Prodrive gearbox
Weight 2,090 Ibs.
O - 60 mph 2.3 seconds
Top speed 155 mph
http://www.saabnet.com/tsn/press/000704.html
Ehk siis päris MM rallidel sõideti nii 92, 95, 96 kui ka 99'ga. Oli saab ka esimene (enne B rühma autosid), kes turbo ralliautol kasutusele võttis ( Saab 99 EMS). Aga kuna rallisaabidel oli nõrgimaks kohaks käigukast, siis tolleaegsetele suurtele tiimidele vastu ei saadud ja 82 otsustas Saabi juhtkond ralli mm'st loobuda. Peale seda on sõidetud rallisid soomes-rootsis-saksamaal sõitjate endi poolt ette valmistatud 900'del ( nii OG kui NG), ja peamiselt rahvuslikes rühmades, ringrajal pooltehasetoega 900NG'l, kui autokrossidel jällegi 900NG'l.
Huvitavaks masinaks oli ühekordselt ettevalmistatud Saab 9-3 Viggen 'Pikes Peak' 4WD , millel siis viggeni mootor, üle 750hp ja nelivedu.
Engine - Original Saab engine block and cylinder head. Engine tuned by
Trollspeed of Trollhattan. Longitudinally mounted, four-cylinder,
1 6-valve with twin overhead camshafts
- Garrett turbocharger with intercooler (3.0 bar or 42.8 psi)
- Displacement: 2.0 liters
- Bore/stroke: 92/77 mm
- Compression ratio: 9.0:1
HP Rating 750 HP at 8,000 rpm
Peak torque 518 Ib.-ft. at 6,500 rpm
Transmission Four-wheel drive with programmable active differentials and
six-speed Prodrive gearbox
Weight 2,090 Ibs.
O - 60 mph 2.3 seconds
Top speed 155 mph
http://www.saabnet.com/tsn/press/000704.html
Kõik jah väga õige jutt,
Selle lingi pealt, mis võtab kokku WRC Rootsi ralli tulemused 42-aasta jooksul (loodan, et link toimib):
http://www.rally.ee/?a=a009&b=224
... lugesin kokku a 30 rootslastest koosnevat ekipaazi ja 9 korral on Saab teistele tagatulesid näidanud + Volvod lisaks. Just need mehed alustasidki samamoodi oma kodukülas esimesi Saabe peedistades.
Aga ikkagi, kuidas on lood tänapäeval ??
Miks ei kuula me viikingute vägitegudest täna, miks ei näe me "rootsi raua" tegemisi lumehangede vahel ja mudas möllamas ??
Vastan ise. Tänapäev on trööstitu, Saab võitleb oma identiteedi eest, margi püsima jäämise eest, töökohtade säilitamise eest nendele samadele viikingitele kes on au ja kuulsust toonud ...
Kui veel õnnestub kannapöörd teha siis võib-olla jagub raha ka spordi tarvis.
Üleskutse. Fännid, meie oleme need kes seda marki elus hoiavad. Edasi !!!
:head:
Selle lingi pealt, mis võtab kokku WRC Rootsi ralli tulemused 42-aasta jooksul (loodan, et link toimib):
http://www.rally.ee/?a=a009&b=224
... lugesin kokku a 30 rootslastest koosnevat ekipaazi ja 9 korral on Saab teistele tagatulesid näidanud + Volvod lisaks. Just need mehed alustasidki samamoodi oma kodukülas esimesi Saabe peedistades.
Aga ikkagi, kuidas on lood tänapäeval ??
Miks ei kuula me viikingute vägitegudest täna, miks ei näe me "rootsi raua" tegemisi lumehangede vahel ja mudas möllamas ??
Vastan ise. Tänapäev on trööstitu, Saab võitleb oma identiteedi eest, margi püsima jäämise eest, töökohtade säilitamise eest nendele samadele viikingitele kes on au ja kuulsust toonud ...

Kui veel õnnestub kannapöörd teha siis võib-olla jagub raha ka spordi tarvis.
Üleskutse. Fännid, meie oleme need kes seda marki elus hoiavad. Edasi !!!
:head:
Ja jäi veel lisamata, et hooajal 2003 sõitis eesti juunioride rallimeistrivõistlusi Romet Tsirna OG Saab 900 turboga.
Pilt
Ja ajavahemikus 99-02 käis ka rahvarallidel Laurid, siiski, vähemasti korra rajal Saab 99'ga. Pilt
Lisaks on Eestis nähtud autokrossirajal ( Toomas Sepp roolis) Saab 99t. Pilt
Lisaks vist Cyberi poolt ostetud 900 turbo (see, mida autoleht "ilusaks " tegi ja miski 3k müügis oli, peaks olema ka kunagine Sooperi rahvaralli võistlusauto..
Pilt
Ja ajavahemikus 99-02 käis ka rahvarallidel Laurid, siiski, vähemasti korra rajal Saab 99'ga. Pilt
Lisaks on Eestis nähtud autokrossirajal ( Toomas Sepp roolis) Saab 99t. Pilt
Lisaks vist Cyberi poolt ostetud 900 turbo (see, mida autoleht "ilusaks " tegi ja miski 3k müügis oli, peaks olema ka kunagine Sooperi rahvaralli võistlusauto..