1. leht 2-st
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: P Jaan 06, 2013 22:00
Postitas Kaspar
Tere.
Eessõna: Ilusal 2 jaanuari hommikul sai saarepäält Tallinnasse autot ostma sõidetud. Välja olid vaadatud 3 bmw-d, 1 wv, 1 toyota avensis ja 2 audit. Tagasi jõudsin hoopis Saabiga. Sai masinat enne ostu lausa kahel päeval testitud proovitud, maanteel, linnas, pimedas, valges, üle vaadatu kõik mida vaadata oskasin. Nii kui ma esmest korda sisse istusin autosse olin peaaegu kindel, et see vist ongi SEE. Masin super vaikne, mugav, hästi juhitav ja hea kiirendusega ( eriti kui S kangi peal alla vajutada).
Kõik nagu oleks väga ilus aga siiski, siiski. Ei möödunud asi viperusteta. Nimelt enne päälinnast lahkumist otsustas mootori tuli põlema hakata. Õnneks oli eelmine omanik aus mees ja sai kohe Troost Autosse sõidetud. Miskine vaakumvoolik oli vigane. Asi vahetatud ja korras. Sama lugu oli olnud ka mõnda aega varem mingi teise vaakum voolikuga ja lõppkokkuvõttes soovitati ikka kõik ära vahetada, pidavat vist oma 4 meetrit neid seal mootori ümbruses väänlema. Ühesõnaga nüüd siis põleb jälle mootori tuli ja kapotiall jälle ulgumine...

Oletatavasti siis järgmine voolik. Kuna meil siin saarel Saabi spetsialiste ei ole siis tuleb vist endal saepuru kätelt maha pühkida ja hoopis näpud õliseks teha. Kuna masinal suur läbisõit ja ka õlivahetus aeg käes siis prooviks ühe jutiga ka karteripõhja alt ära kruvida ja õlivõtu sõela ka ära puhastada, samuti võiks vahetada käigukasti õli sest miinus kraadiga tundub et mõtleb natukene enne kui käigu sisse saab, soojalt on sujuv.
Minu esimesed küsimuse siis järgmised:
1. Kas on võimalik kusagilt interneti avarustest leida pilte õhusüsteemist, milliseid voolikuid vahetada. Samuti oleks hea teada, et mis mõõdus ja kui palju neid peaks olema? Kui juba laiali kiskuda siis võiks nad ka käepärast valmis ostetud olla.
2. Kas 9-5 karteripõhi käib tõesti ainult silikooniga alla? Mingit tihendit kindlasti ei ole? Käisin asja uurimas teenindusest ja neil sellist varuosa ei näidanud!
3. Kui juba õlivahtuseks läheb kas oleks mõistlik teha ka mootoripesu? Ja mis marki õli soovitaksite sinna panna? Samuti on teretulnud kõikvõimalikud näpunäited mida veel võiks jälgida või teha nende toimingute käigus ( ei ole jõudnud tervet foorumit veell läbi lugeda.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: P Jaan 06, 2013 22:28
Postitas ivomets
vaakumvooliku läbimõõt 4 mm. 4 meetrit küll ei ole vaja. peast ei tea, pole kunagi mõõtnud kui rullist voolikut sikutand, aga tõenäoliselt mõned ka teavad.
ja ei mingit mootoripesu.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 0:18
Postitas Sohne
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 0:22
Postitas taavis1
Oleksid sa terve foorumi enne läbi lugenud oleks Saab sul ostmata jäänd ja mõne baierlasega koju veerend:D
Paljud kasutavad(mina kaasa arvatud) Mobil1 0w-40 või Liqui Moly 5w-30 õlisid. Parimat!
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 1:36
Postitas yllar
Kui foorumit lugeda siis tuleb hirm nahka küll.Tegelikult pole vaja karta kui ise hoolas. Ei lagune see Saab rohkem midagi kui mõni muu mark aga sõidurõõmu oluliselt rohkem.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 8:16
Postitas Trionic
1. Kas on võimalik kusagilt interneti avarustest leida pilte õhusüsteemist, milliseid voolikuid vahetada. Samuti oleks hea teada, et mis mõõdus ja kui palju neid peaks olema? Kui juba laiali kiskuda siis võiks nad ka käepärast valmis ostetud olla.
2. Kas 9-5 karteripõhi käib tõesti ainult silikooniga alla? Mingit tihendit kindlasti ei ole? Käisin asja uurimas teenindusest ja neil sellist varuosa ei näidanud!
3. Kui juba õlivahtuseks läheb kas oleks mõistlik teha ka mootoripesu? Ja mis marki õli soovitaksite sinna panna? Samuti on teretulnud kõikvõimalikud näpunäited mida veel võiks jälgida või teha nende toimingute käigus ( ei ole jõudnud tervet foorumit veell läbi lugeda.
1. Milleks? Vahetuse käigus ju näed ise,mida vahetad (kui just mõni "kakanäpp" midagi eelnevalt kokkusoperdanud ei ole).Vahetad KÕIK vaakumvoolikud korraga.(u. 2,5m.).
2. Karteripõhi käib spetsiaalliimiga. Mingit tihendit ei käi. Kui silikooni kasutad,siis ära kogusega liialda.
3. Mootoripesu UNUSTA ÄRA turbomootori puhul. Soovitav on kasutada ETTENÄHTUD õlisid.
Kindlasti kontrolli voolikute vah. käigus PCV klapi korrasolekut (asub klapikaane- ja gaasiklapi vahelise peenikese tuulutusvooliku(te) vahel), Samuti karterituulutuse parenduskomplekti olemasolu. Viimase puudumisel tuleb see kiiremas korras paigaldada.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 8:21
Postitas Factor
1. Kas on võimalik kusagilt interneti avarustest leida pilte õhusüsteemist, milliseid voolikuid vahetada. Samuti oleks hea teada, et mis mõõdus ja kui palju neid peaks olema? Kui juba laiali kiskuda siis võiks nad ka käepärast valmis ostetud olla.
1. Milleks? Vahetuse käigus ju näed ise,mida vahetad (kui just mõni "kakanäpp" midagi eelnevalt kokkusoperdanud ei ole).Vahetad KÕIK vaakumvoolikud korraga.(u. 2,5m.).
Ma arvan, et teema algataja peab silmas, pilti või joonist, et just leida üles
kõik need vaakumvoolikud, et midagi märkamata ei jääks ja kõik ikka vahetatud saaks.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 8:23
Postitas Trionic
Neid on seal nii vähe ja nad on kõik täiesti nähtaval,kui mootori dekoratiivkate eemaldada.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 8:58
Postitas Kaspar
[quote]Küll aga taganesid hoopiski varem lubatud Aero usust.
Ei hakanud Aerole enam hammas peale aga nüüd Saabiga ringi vurades on küll selline mõte, et seda 2,3 136 kw kauaks vist ei ole, kui tekib võimalus siis peaks ikka Aero ka ära proovima.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 9:09
Postitas Kaspar
Tänan nõuannete ja linkide eest!
Milline see karterituulutuse jubin välja näeb? Või mismoodi teda ära tunda, kas on või ei ole...

?
Tahtsin veel täpsustada neid kummalisi helisid mis kapotialt tulema hakkasid peale esimest 300 km. Võibolla tulevad ka näiteks rattakoopast. Üks selline hääl meenutab natuke vigast roolivõimu samas natukene generaatori laadimishelis ( kui näiteks mõni vigane juhe keresse käib siis raadiost on sellist häält kuulda, nagu elektriauto või nii.)
Teine heli tuleb rohkem kapoti alt ja see meenutab natukene trollibussi ulgumist, kord kõrgemalt kord madalamalt, nagu keegi mängiks orelit või midagi. Esimene kord kui seda kuulsin pidasin seda mingiks hoiatus tooniks.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 10:08
Postitas Factor
Tänan nõuannete ja linkide eest!
Milline see karterituulutuse jubin välja näeb? Või mismoodi teda ära tunda, kas on või ei ole...

?
Kasuta ikka pisut otsingut, esimeste tulemuste seas juba vastus olemas!
Toon siis seekord ikka lingi välja:
Siin
See on küll paiagldusjuhend, aga näed ära millega tegu!
EDIT:
Siin teemas on palju linke, kus näed kõike elusuuruses
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 17:39
Postitas Kaspar
Tänan nõuannete ja linkide eest!
Milline see karterituulutuse jubin välja näeb? Või mismoodi teda ära tunda, kas on või ei ole...

?
Kasuta ikka pisut otsingut, esimeste tulemuste seas juba vastus olemas!
Toon siis seekord ikka lingi välja:
Siin
See on küll paiagldusjuhend, aga näed ära millega tegu!
EDIT:
Siin teemas on palju linke, kus näed kõike elusuuruses
Ühesõnaga need valgete kirjadega lõdvikud seal piltidel ümber õlikorgi on siis see karterituulutuse värk....

Mul on taolised täitsa olemas.
Jälitasin kapoti all ka õhususinat ja jõudsin ühe plastik vooliku juurde mille ümbruses oli tunda õhu liikumist. Tegemist mingi piduri vaakumvoolikuga. See tuleb siis arvatavasti plastikuga ka asendada? Või võib sinna ka silikoon vooliku panna?
Kas see samune pidurivaakumi leke võib ka olla mootoritule põlemise põhjuseks või tuleb viga edasi otsida? Kas see tuli kustub pärast ise ära või peab ikka akujuhtmed maha võtma?
Selle kummalise ulumise põhjuseks on mehaanikute poolt pakutud ka genekarihma ja rullikuid, loomulikult pole siis midagi kuulda kui kellegile näitama lähed. Ulub ta kõvemini vist järelikult külma mootoriga.
Elektriautole omane kõrin on ka endiselt alles ja ootab huvitavaid pakkumisi. Tuleb ta kõrvalistuja poolsest rattakoopast ( kuulmise järgi) ja hääl muutub koos rataste pöörlemiskiirusega mitte mootoripööretega. Laagrite undamist olen kuulnud, rehvide undamist olen ka kuulnud, veovõlliotsa raginat olen ka ennem kuulnud, aga sellist häält küll mitte!
Ühesõnaga tegevust jagub ja kõikvõimalik nõu on alati teretulnud.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 18:01
Postitas iisak
Onomatopoeetika(rsk,kus mulle see sõna meeldib

) abil autot remontida on sama kui nuusutamise abil head restorani leida:eureka:
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: E Jaan 07, 2013 18:14
Postitas Kaspar
Onomatopoeetika(rsk,kus mulle see sõna meeldib

) abil autot remontida on sama kui nuusutamise abil head restorani leida:eureka:
See on tõesti hea sõna...

Siiski leian, et igale helile on ka loogiline vastus ja seletus olemas. Mina seda muidugi teha ei oska aga need kes päevast päeva ja juba aastaid on Saabidega kokku puutunud on ehk selliseid kummalisi hääli juba kuulnud ja oskavad suuna kätte näidata kuhu kõigepealt kontrolliks vaadata. Muidu aja nagu tuult väljal taga või vii kusagile esindusse ja lase siis seal täämeestel 40 euri tund ümber auto kõndida kuni keegi vea välja mõtleb.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: T Jaan 08, 2013 0:30
Postitas yllar
Onomatopoeetika(rsk,kus mulle see sõna meeldib

) abil autot remontida on sama kui nuusutamise abil head restorani leida:eureka:
Muidu aja nagu tuult väljal taga või vii kusagile esindusse ja lase siis seal täämeestel 40 euri tund ümber auto kõndida kuni keegi vea välja mõtleb.
Saaremaal võib juhtuda küll.

Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: T Jaan 08, 2013 18:46
Postitas Kaspar
Nii, sai siis selgust häälte suhtes. Läbi on esimene rattalaager, sisiseb piduri vaaakumvoolik, ja häält teeb ka genekarihma pingutusrull. Uurisin siis varuosade hindu ka veidi, 170 eurut tahavad laagri eest saada, 19 oli vist rihm, 39 pingutusrull ilma pingutita jne. Lisame sinna juurde siis kastiõli vahetuse, õlivahetuse, karteripõhja eemaldamise ja tööraha saamegi sellise sõmboose teise saabi raha juurde...

Aga see ei ole veel kõik. Täna teenindustes vigu tuvastades ja varosade hindu uurides lõpetas mingil imelikul moel tegevuse võtmepult ja autosse enam ei pääsenud. Prooviti siis patareid vahetada aga kuna pulti lahti teha ei osatud jäi see vahetamata...

Teisel katsel siis hakkas pult õnneks tööle!
Ja nagu teleturu reklaamis " ja ka see ei ole veel kõik" eile avastasin, et armatuuris ei põle täistulede märgutuli, täna ei hakanud täistuled ka enam tööle, tunnikene maja eest seismist ja täistuled hakkasid jälle tööle aga seekord siis paar piuksu ja infodispleyl kiri et üks tuli ei tööta vms. Kas nüüd võib siis varuosade nimekirjale lisada 140 eurise relee ka?
Nyyd oleks siis oodatud varuosa soovitused...

Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: T Jaan 08, 2013 18:53
Postitas ivomets
Lausa mõnus on lugeda uue 9-5 omaniku rõõme( ja ka muresid )

:)
piduri vaakumvõimendid ise hakkavad susisema tavaliselt.
aga nii palju tean, et vanematel ja uuematel 9-5 l võimendid erinevad, seega sulle äkki vanema oma ei sobi, lihtsalt teadmiseks.
genekarihma mõne pingutusrulli saad korda kui määret sisse toppida, kui viitsid ise jamada ja käed tavotiseks teha. peaks kauem kestma kui uus, millel samuti määret pole
ps: aga kas sa autot alt kah oled uurind?
kui ei, siis seal kah abiraami puksid jne... ootavad
aga muidu on 9-5 täitsa HEA, isegi paar päeva ühega sõitnud
mulle meeldib seele juures kõige rohkem auto värv!:headbang:
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: T Jaan 08, 2013 19:05
Postitas Kaspar
EKs ta ole jah, ilus ja mõnus auto. Suur, lapsevanker mahub ilusti peale ja muu kola ka sinna juurde, liigub hästi ( nägu naerul kogu aeg) aga iga päev süttib armatuuris uus tuli...

Mis sellest, et sai autot lausa kaks päeva proovitud ja uuritud, hooldusraamat templeid täis kuni lõpuni, auto vaikne ja veatu, eelmine omanik sõbralik ja abivalmis.
Sellest siis hoiatus teistele " 10 aastat vana auto võib olla kasutatud! " ja ehkki see tundub võimatu võib kasutatud autol esineda ka kulumise märke

Eks tuleb see aeg võtta ja päev üheskoos garaaziz veeta.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: T Jaan 08, 2013 23:39
Postitas triibutu
Nii, sai siis selgust häälte suhtes. Läbi on esimene rattalaager, ...
Enne rattalaagri vahetust kontrolli igaks juhuks, ega piduriketas mingi servaga vastu oma kaitseplekki ei käi

Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: K Jaan 09, 2013 7:49
Postitas Kaspar
Nii, sai siis selgust häälte suhtes. Läbi on esimene rattalaager, ...
Enne rattalaagri vahetust kontrolli igaks juhuks, ega piduriketas mingi servaga vastu oma kaitseplekki ei käi

Seda ei ole kontrollinud aga sai proovitud vänderdamis meetodit suuremal kiirusel...

Peaks ikka olema laager.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: K Jaan 09, 2013 7:56
Postitas Trionic
Täistulede relee ei puutu üldse asjasse. LKM (lamp contr. module) tahab ületinutamist. Pult streikis arvatavasti seepärast,et süüteluku südamik ei tõusnud võtit eemaldades üles, oma algasendisse.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: K Jaan 09, 2013 10:08
Postitas Kaspar
Täistulede relee ei puutu üldse asjasse. LKM (lamp contr. module) tahab ületinutamist. Pult streikis arvatavasti seepärast,et süüteluku südamik ei tõusnud võtit eemaldades üles, oma algasendisse.
Hommikul istusin autosse ja kõik toimib! Selline asi ajab ikka närvi küll...

Oleks siis viga konkreetne, parandad ära ja kõik aga sellised vead mis tulevad ja lähevad siis kui ise tahavad on kõige hullemad.
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: K Mär 20, 2013 7:20
Postitas Kaspar
Tekkis küsimus kastiõli vahetuse kohta? Kas minu isendi automaat tahab ka enne vahetust kindlasti pesu saada. Ons kellegil kogemust. Kui lihtsalt õli vahetada siis vist ei pidavat kaua kestma? Saaremaal pole kastipesu võimalust ja sellepärast nüüd kusagile sõitma hakata tundub ka natuke mõtetu. Olen kuulnud veel mingist variandist, et 3 korda õli vahetada aga see tundub veidi kummaline...
Ega kellegil pidurivõimendit pakkuda pole. Minu oma susiseb seega peaks vist välja vahetama!
Küsimus püsikiiruse kohta ka, 90km/h maanteel selline tagumiku tunne et nagu jõnksutaks. Tahokablokil liigub natukene ainult turborõhk, ülejäänud seierid on paigal. Küünlad uued, di vahetatud ca 50 000 tagasi, vigadeks vaakumileke, natuke puine kast! Samas kukub temperatuuri andur vahest nulli! Kui järgi mõelda siis minu arvates siis hakkabki jõnksutama?
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: K Mär 20, 2013 11:49
Postitas AndresV
Täistuledega nüüd korras või?
Saab 9-5 2.3 t 2002
Postitatud: K Mär 20, 2013 11:56
Postitas Kaspar
Täistuledega ei ole korras. Kuna sõidan enamus ajast linnas siis ei ole häirinud veel niivõrd, et võiks hakata viga otsima. Selle mooduli võtsin korra pesast välja ja panin tagasi, vaatasin, et oksüdeerunud ei oleks, vahest aitab ka see. Vahetasin ka pirnid korralike vastu aga ka see ei aidanud. Seega tuleb vist mingi hetk see moodul elektroonikute juurde viia.