1. leht 1-st

Saab NG900 süüteluku ja näidikute probleem

Postitatud: R Jaan 11, 2013 11:24
Postitas marko914
Kõigepealt autost: masin on NG900, 1993a, 2,3 liitrit 110kw, automaatkastiga.

Ja mure ise selline: auto sai ostetud näidikute ja süüteluku veaga. Eelmise omaniku sõnul pidavat aitama süüteluku ja näidikute ploki vahetusest (mille sain kaasa 1995a 900).

Probleem järgmine: näidikutest töötab ainult spidomeeter, muud näidud ja valgustus ei tööta. Kogu aeg põleb punane hüüumärgiga kolmnurk. Samas suunatuld näitavad nooled vilguvad, käsipiduri ja tulede märgutuled ka töötavad. SRS vilgub kogu aeg. Näidikute valgustus hakkab vahepeal mõneks sekundiks tööle ja siis kustub ära jälle. SID näitab ainult välistemperatuuri, kilomeetrid ja kütusekulu on nullis kogu aeg. Samas kui jahutusvedelikku tuli juurde lisada, siis seda SID ütles. Ka raadio (mitte originaal) lülitab ennast ise välja. Kui sisse tagasi lülitada, siis töötab mõnda aega ja lükkab siis ennast jälle kinni.

Peale auto ostmist masin enam käima ei läinud kaks päeva. Süüde läks sisse, aga starterit andes tegi ainult plõks. Mitte midagi muud. Ja proovisin palju palju kordi. Ja siis kolmandal päeval ärkas iseenesest ellu (nagu jeesus :)).
Tegelikult kolmandal päeval lihtsalt lambist proovisin, et kas käivitub ja auto oli matsupill. Nüüd olen sõitnud paar nädalat ja käivitumise probleeme pole olnud.

Lahendus: siin foorumis surfates ja erinevaid teemasid lugedes olen aru saanud, et kelladeploki viga on külmjoodetes, mis tuleks üle joota. Ise seda teha ei oska ja teine näidikute plokk olemas, seega proovisin seda külge. Tööle ei hakanud, ainult SRS vilkus (ka spidomeeter ei töötanud nagu teistel kelladel). Uus näidikute plokk tuleb vist arvutiga autole tuttavaks teha nagu ma aru olen saanud.
See auto mittekäivitumise viga, selle ma ajasin süüteluku kaela. Aga jälle teemasid lugedes sain aru, et vist tervet süütelukku ei ole vaja vahetada (mehaanilised osad töötavad kõik ilusti) ja oleks vaja vahetada ainult süüteluku kontaktplaat. Automaadil ja manuaalil peaksid need vist erinevad olema…

Nüüd tuleb hulk küsimusi: kas minu mõttekäik on üldse õige või olen ma hoopis millestki väga valesti aru saanud? Kas kellade ploki ja süüteluku viga võivad omavahel kuidagi seotud olla või on lihtsalt tegemist kahe erineva veaga? Kas ma võin panna enda autole lihtsalt mõne teise 900 kellade ploki või on nii, et turbokate ja vabalthingavate omad ei hakka omavahel tööle? Automaadi ja manuaali süüteluku kontaktplaadid peaksid olema erinevad, aga kui ma võtaks mõne uuema aasta 900 automaadi pealt jupi, kas see sobib? (foorumis on Ivometsal 900 automaat turbokas müüa 1997 aasta oma varuosadeks. Mõtlesin, et kui selle auto kontaktplaat osta ja enda autole panna, kas siis see sobib).

Saigi vist kogu probleem lahti kirjutatud, tänud ette juba kaasamõtlejatele.

Saab NG900 süüteluku ja näidikute probleem

Postitatud: R Jaan 11, 2013 11:25
Postitas iisak
Trionic vastab kohe su meilile:eureka:

Saab NG900 süüteluku ja näidikute probleem

Postitatud: R Jaan 11, 2013 11:37
Postitas Trionic
Aut. ja man. kontaktplaadid on samased. Arvatavasti proorisid sobimatud MIU plokki. Aasta järgi võiks arvata,et masinal on peal nn. ülemineku MIU, millel disain on NG ja sisu klassiku oma. Seal külmjoodete probleemi pole. Võib-olla on profiilis vale aastaarv.

Saab NG900 süüteluku ja näidikute probleem

Postitatud: R Jaan 11, 2013 11:49
Postitas marko914
Aastaarv ei tohiks vale olla. Tehnilises passis esmane registreerimine 11.1993 ja VIN kood YS3DC58B4R2010374

Samas kellade plokk, mida proovisin on 1995 aasta auto pealt ja ju siis sellel on MIU plokk. Võtan õhtul lahti ja vaatan kas on seest teistsugune kui praegu peal olev.

Kui on erinev, siis peaksin ostma 1993 aasta Saab 900 pealt pärineva näidikute ploki. Siin foorumis on ka üks selline varuosadeks müüa. Sealt saaks ka kontaktplaadi. See on küll manuaalkastiga, aga kui automaat ja manuaalkasti süüteluku kontaktplaadid omavahel sobivad, siis peaks selle auto pealt ka tolle vidina muretsema ja enda autole ümber viskama.

Saab NG900 süüteluku ja näidikute probleem

Postitatud: P Jaan 13, 2013 16:18
Postitas marko914
Kruvisin lahti 1995a Saabi näidikute ploki ja minu arust oli see samasugune kui mu autol praegult peal olev...

Aga täna käisin garaazis ja võtsin armatuuri jälle lahti. Kui kõik pistikud olid lahti võetud (SID, tuled, armatuuri valguse regull jne) ja ühendatud oli ainult näidikute plokk, siis panin auto käima ja imekombel jäi valgustus tööle. Tööle hakkas ka odomeeter (kogu läbisõitu näitav ütles ikka errorit edasi, aga trip odomeeter töötas). Panin armatuuri kokku ja hakkasin pistikuid ükshaaval tagasi ühendama. Viimasena ühendasin SIDi ja kui see sai külge, siis hakkas pihta jälle sama pull, et näidikute valgus ja odomeeter kustusid ära.

Ühendasin SIDi lahti ja panin kõik kokku tagasi. Praegult on siis selline seis, et SID ei tööta, sest pole juhet taga. Aga kellades hakkasid tööle trip odomeeter ja valgustus (bensu ja mootoritemperatuuri näidik ja tahhomeeter ikka ei tööta). Samas ei töötanud enne ka käigukasti winter ja sport resiimid. Nüüd hakkasid ka need tööle (mitte ainult kirjad armatuuris põlema vaid täitsa reaalselt)

Seega on mu mõistus hetkel jälle otsas....

Saab NG900 süüteluku ja näidikute probleem

Postitatud: E Jaan 21, 2013 5:28
Postitas Scorps
SIDi viga äkki? Katsu mõne teise SIDiga proovida. Kas 900NG nõuab ka SIDi autoga paaritamist?

Saab NG900 süüteluku ja näidikute probleem

Postitatud: E Jaan 21, 2013 11:54
Postitas marko914
Arvatavasti on ka SID vigane lisaks näidikute plokile, sest SIDi lahti ühendades kõik probleemid ära ei kadunud.
SID ei tohiks arvutiga paaritamist tahta.
Igatahes on mul plaan selline, et ostan mõne varuosadeks müüdava masina pealt nii SIDi, näidikuteploki ja süüteluku kontaktplaadi ja siis selgub, et kas saab korda või mitte.
Aga kuna hetkel rahadega tiba hapu seis, siis juhtub see alles siis kui tulumaksuraha tagastus tuleb.