
Olin varem Skåne-st ühe auto toonud, tee tuttav. Lennureis Kopenhaagenisse on odavam, kui laevapilet Stockholmi. Kauplesin telefonis hinna allapoole, palusin auto ära broneerida ja läksin järele. Igaks juhuks neljapäeval, et kui Stockholmi laevale ei jõua siis õhtuks Kapellskäri ikka. Hiljem selgus, et see oli hea plaan. Igaks juhuks olin Stockholmi äärelinnas ühe hotelli kontaktid ka kaasa võtnud.
Eelõhtul soovisin Check-In-i veebis ära teha, nagu ka bookinghouse oli soovitanud. Paraku selgus, et Tallinnast lendajatele ei ole SAS seda võimalust ette näinud. Ärkasin siis varem, jätsin Saabi lennujaama ukse ette, chekkasin ära ja viisin auto parklasse. Selgus, et SAS on vaid peatöövõtja, tegelikult osutab teenust kodumaine lennufirma, 2 turbo ja -propelleriga Saabiga. Sellest ilmselt ka "veebitõrge".
10 km kõrgusel oli kapteni sõnul -63° külma. Taanis oli sombune, Rootsis tuli varsti päike välja. Esimese rongi magasin maha, sest seisin parasjagu poolenisti seljaga rööbaste poole, lugesin tablood ja polnud valmis selleks, et rong tuleb ja toimetab nii vaikselt - ja esimene vagun peatub ootajatest 10m tagapool. 12 min hiljem tuli järgmine. Rootsi poolel võttis hoo maha ja teavitas, et "sõidame vähendatud kiirusega, kuna eespool on aeglasem rong." Ju seesama, millest ma maha jäin

Müüja tuli raudteejaama vastu, S-klassi saksa autoga. Polnudki ammu S-iga sõitnud, viimati oli ligi 20a tagasi. Kere mudel oli siis W126. Müüja kurtis, et S-i on Rootsis keeruline müüa. Ma küsisin - mis teil hästi müüb? Vastas - Vuoollvo V70 ... VW Passaat ... Tuojuoota Aveensis. Ma ei hakanud küsima - kuidas kollased Ferrarid (fotol) Rootsis müüvad.

Auto enamvähem vastas ootustele

Salomon pakett (turbo-kirjad istmetel ja süsinikkiudu imiteeriv kleeps ümber näidikute) ja Defa plokisoojendus. Läbisõit 175 tkm tuuris, hooldusraamat ja patakas arveid ning TÜV pabereid kaasas. 17" veljed on minu taluvuse piiril.
Olles suht vara tõusnud ja pikk tee tagasi sõita, ei tundnud ma endas seekord vaprust minna veel varuvariante vaatama. Lasin õli juurde valada (enne oli MIN), panin paagi täis ja

Kohapeal tuvastasin:
- õlivardal pisut valget tatti - puuduv kõhutuule kit
- juhipoolses tuleklaasis auk ja samal poolel kaugtuli ei põlenud, samuti kaugtule lambike (tuledemooduli ülejootmine lahendas need)
- paar roostekühmukest tagatiibadel. Müüja polnud muidugi suutnud neid märgata
- esimesed udukad ei põle
- antennimast kõver ja kinni
- sid - pooled pikslid puudu
- tagurpidikäik tahab kohati meelitamist
(Müüja viitsis neist telefonis mainida vaid sid-i ja möödaminnes esituld. Konkreetselt auku ta ei maininud! Foto on ka nii kavala nurga alt tehtud, et auku ei märkaks.)
Trionic leidis lisaks, et:
- esimesed pidurikettad on üle normi kulunud
- õõtsad ja ühed puksid on lõpukorral
- otsakaane "OEM" õlileke
- esistange pole päris õigesti küljes
Sõit läks sujuvalt. Nagu Rootsis. 160 km pärast tegin einepeatuse mingis kalarestoranis pisut enne Ljungby-d. - http://bolmenfisk.se/
Kui oli näha, et Talllinki peale jõudmine läheb liiga täpseks, lasin autole Kapellskäri praamile koha broneerida ja sinna jõudsin lahedasti. Jäi aega ka poes käia ja einestada. Kui sõitu alustades olid emotsioonid segased, siis iga saja kilomeetriga jäin autoga järjest rohkem rahule. Telefoni gps juhatas täpselt ja tõrgeteta.

Eestis sai esimese asjana õli ära vahetatud, tuulutuskit pandud. Ja tulede moodul üle joodetud. Tänan Trionicut ja Audaceri. Katkise esitule vahetasin ise terve vastu.
Müüjaga vesteldes selgus, et Rootsis lähevad omanikuna registrisse ka müügiplatsid, kus auto vahepeal uut omanikku ootab. See seletab, miks mõnel autol 10 aastaga näiteks 14 omanikku on.

Veel Rootsis liiklemise järelkaja - Rootslased on kiirteel natuke LIIGA viisakad ja tagasihoidlikud. Kui kiirem auto tuleb 2. reas ja näeb, et samal ajal vist hakkab ka 1. reas keegi eesliikuvale veokale järele jõudma - siis 4 svenssonit 5-st võtavad 2. reas olles hoo maha ja pakuvad aeglasemale 1. reas võimalust esimesena veokast mööduda. Tegelt oleks sujuvam neil vaid sutsuke juurde vajutada. 1. reas olen ma nagunii juba gaasipedaali vabaks lasknud. Või on asi äkki selles, et need 4 autot 5-st on sellised ökopillid, et pole midagi vajutada...