1. leht 2-st

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: L Mär 09, 2013 22:57
Postitas Nublik
Panen ka oma Saabi siia üles lõpuks. Sai viimane tegelikult juba üle 2 aasta tagasi soetatud. Polnud nagu otsest vajadust teda siia üles riputada, aga nüüd arvasin, et vist oleks aeg teistele ka näidata.

Soetamise aegu:


Tegemist siis esimese otsa üheksa-viiega, aastast 1998. Kapoti all tuksub 2.3 LPT, mida ka natukene edasi aidatud. Kena, mugav ja suur auto, minu jaoks vähemalt. Eelmine, tonnine, mis mul oli, tundus nobedam ja samuti tunnen natukene puudust avarast pagasiruumist..

Paberite ja raamatute järgi auto kunagi toodud Eesti pinnale Belgiast, siin autoaiast eraomandisse ja siis minu kätte. Hind too aeg oli turuhinnast kõvasti madalam, sellel oli ka põhjus, tagasild kääksus nagu vana vedruvoodi, samuti oli salong suhteliselt nukras seisus (juhipoolne põhja matt oli auguline ilmselt kontsadest ja kõrvalistuja poolne vettinud jahutusvedelikust) ja kerel leidus kõvasti kriipse, kraapse ja täkkeid. Ning palju muudki, mis tahtis üle vaatamist. Pildi tegi rõõmsamaks see, et aastal 2008 oli tehtud Eesti Saabi tarkade juures mootori kapitaal remont. Kuna endal suhteliselt palju kätt auro remondi juures, siis nii ta koju sai toodudki. Kilomeetreid oli siis ees 270k ringis ja nüüd on neid tiksunud sinna 326k. Belgia hooldusraamat sai otsa kuskil 184k juures. Pärast seda tühi maa ning kes teab, palju ta tegelikult liigelnud on.

Kuna auto sai soetatud veel suhteliselt soojal ajal, siis hiljem avaldus veel probleeme, mis tekitasid tunde, et äkki sai natukene valesti valitud. Esimeste külmadega ilmnes, et juhipoolele ei tulnud mitte üht tilka sooja, samuti hakkas uuesti lekkima eelmise omaniku ajal vahetatud salongi radiaator ning keset Tallinna linna said järsku otsa generaatori harjad. Samuti oli probleeme kojameeste mootoritega nii esiklaasil kui ka tuledel.

Remonttöid alustasin tagasillast, vahetasin ära stabilisaatori varda puksid, tagumised õõtsapuksid kere küljes ja neli "niidirulli", umbes aasta hiljem pidin kaks tükki neist uuesti ära vahetama. Samuti sai vahetatud esimesed õõtsapuksid ja aasta hiljem esimesed "kondid". Sellega sai kääksust lahti ja veermik ilusti korda. Järgmine suurem ettevõtmine oli kliimaahi. Esimesest talvest pool möödus juhipoolel suhteliselt külmas istudes. Siis sai mingi selline trikk tehtud, et võtsin juhi jalgade juurest plastiku maha ja sidusin katkise klapi külge nööri, mida tõmmates sai klapi kinni või lahti teha. Nii möödus ülejäänud talv suhteliselt talutavalt. Kevadel võtsin kätte ja ostsin kasutatud kliimaahju, mis oli täiesti töökorras. Sai nii otsustatud, sest tekkis kahtlus, et enda oma sees võib veel midagi katki olla. Nii ma siis kiskusin autost pool salongi välja ja vahetasin selle ahju ära. Vahetatud said ka mõlemad esimesed põhjamatid ning salongi radiaatori toruüheduse tihendid, millega lahenes selle lekke probleem.

2012 aasta suvel sõideti mulle Tartu linnas ülekäigu raja ees tagant sisse, suhteliselt kõvasti ka. Õnneks oli mul auto küljes konks, mis võttis suurema löögi enda peale. Vahetusse läkski viimane, koos põrkeraua ja väikese mõlgieemaldusega luugilt. Hiljem kuulsin, et teise poole auto läks vanarauaks. Õnnetuskohast mööda läinud jalakäija naeris ja ütles: "Saab on ikka kõva auto tõesti." Pärast väikest remonti sai lastud luuk ära värvida koos ühe tagumise tiiva kaare ja uksega, sest sinna oli miskit roostet hakanud tekkima, ilmselt sellepärast, et sinna on auto kunagi mingi pisema kõksu saanud. See oli ka ainuke koht, kus autol välist roostet paistis. Külge läksid veel Aero laiendid, koos originaal Aero vedrustusega, samal suvel sai muretsetud ka 17 tollised originaal Saabi veljed, mis nägid alguses väga nukrad välja, aga pärast liivapritsi, mitmeid lihvimis, pahteldamis, kruntimis ja värvimis kordi, nägid isegi väga kobedad välja.

Pärast kõksu suvine ja talvine variant:


Pärast seda on pikalt muretu olnud. Tavapäraseid asju nagu klotse on saanud taga korra vahetatud, ees aga kaks. Samuti on ketastest tuttav treial üle käinud. Regulaarselt on tehtud kõik, küünla, õli ja filtri vahetused, samuti on leidnud vahepeal tee auto peale uus suhteliselt värske Di-kassett. Õlivahetuste vahepeal tilkagi õli juurde valama ei pea, see mis sisse läheb sinna ka jääb, kuni järgmise vahetuseni.

Vahepeal on saanud vahetada mitmed pisikesed vaakumvoolikud, mõned tihendid ja paigaldatud on Saabi enda Harman/Kardoni helisüsteem, koos võimu ja kõigi 9 kõlariga, samuti tagumised amordid, käsipiduri trossid, üks esimene pooltelje kaitsekumm. Võib-olla veel miskit, aga ei tule hetkel midagi olulist meelde.

Ühel suvel lahkus elult üks jahutusvedeliku voolik, sees sai asendatud hübriidiga poolest tonnise ja poolest üheksa-viie jahutusvedeliku voolikust.

Muidu igati aus auto, tee peale mind jätnud ei ole ja suurt peavalu tekitavaid probleeme pole ka olnud. Pisemaid juhtumeid on olnud, kus asi on õnneks kõigest piirdunud mõne osa lahti võtmise ja puhastamisega. Üheks selliseks oli juhiistme all lolli mängiv pistikuühedus, mis pani aeg-ajalt põlema SRS'i tule.

Hetkel probleemsed punktid:
[strike]Ühe tagumise ukse keskluku mootor on õhtal.[/strike]
[strike]Kliima displei, võib öelda, on täitsa pime.[/strike]
Tulede kojamehe mootorid on mõlemad kutud.
Tagumise istme käetoe ühe poole kinnitus on murdunud.
[strike]Roolivõimupump tahab vahetust.[/strike]
[strike]Üks armatuuri kõlarikate irvitab (kinnitus katki).[/strike]

Tuleviku plaanid:
[strike]Uuendatud karteri tuulutus (esimeste soojemate ilmadega)[/strike]
[strike]Tibake kangem turbo (nii kui praegune väsima peaks)[/strike]
Siia pilte lisada ja tegemistest juttu teha




Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Mär 12, 2013 20:01
Postitas 13piisab
viisakas masin ja hoolitsev omanik :)

makivahetuseks tuli ilmselt ka "masin" ja uus makk "laulatada"?

kaks "saba andnud" tulekojameest võivad viidata, et häda on hoopis mujal ja äkki lihtsamat sorti.

muidu konksu otsa sõitmine ei ole vaid oma mättaga piirdudes mustvalgelt hea: konks annab "paugu" lahkelt keresse ja galvaniseeritud metallil + liitekohtades võivad tagajärjed alles hiljem ja justkui põhjuseta korrosiooni näol välja lüüa. Selline "häda" ei saa süüdlase (mis tagant otsasõidul on suhtkoht alati otsasõitja) kindlustuse poolt hüvitatud. Kui aga põhiosa otsasõidu-energiast võtab pamper, siis selle asendamine või algsesse konditsiooni taastamine on kenasti "võõra rahakoti pealt" toimuv tegevus.
see on muidugi teoreetiline pool - praktikas maksab vast oma aeg enam, kui "äkki kümne aasta pärast selleks ajaks 25a vana masina puhul tekkida võiv varjatud koha roostemure" ;)

jõudu,
Teet

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Mär 12, 2013 22:14
Postitas konks222
See vana veski minu kodukülas. Ainuke Eestis säilinud Hollandi tüüpi veski.

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: K Mär 13, 2013 11:45
Postitas Nublik
viisakas masin ja hoolitsev omanik :)

makivahetuseks tuli ilmselt ka "masin" ja uus makk "laulatada"?

kaks "saba andnud" tulekojameest võivad viidata, et häda on hoopis mujal ja äkki lihtsamat sorti.

muidu konksu otsa sõitmine ei ole vaid oma mättaga piirdudes mustvalgelt hea: konks annab "paugu" lahkelt keresse ja galvanis....

jõudu,
Teet


Tänud

Tegelikult makki välja ei vahetanud, nii palju kui uurimustööd sai tehtud, siis tundus, et AS2 ja AS3 on makk samasugune. Seega läksid vahetusse ainult võim, kõlarid ja muidugi sai juhtmeid natukene uusi veetud.

Kojameestest nii palju, et kui kaitse sisse panna, siis üks teeb midagi natukene, nii kuidas heaks arvab, aga teine ei liigu üldse.

Kui autod sai sellest ülekäigu värgist remonditud (muidugi kindlustuse abiga), siis sai uuritud ja puuritud igale poole, et kuskil mingi üllatust poleks. Muud hullu ei paistnud kui tagavararatta süvendile oli voldi sisse lükanud ja üht põrkeraua kinnitust kere küljes oli natukene põrutanud/muljunud. Koos nendega sai lappida ka selle süvendi põhja, kus ühe seal asetseva punni ümber oli rooste oma tööd teinud.
Võib öelda, et suhteliselt õnnelikult läks see.

Ja Konksule, see pilt on tõesti kuskil Tudulinna lähistel tehtud. Ilus kant on see...

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: K Mär 13, 2013 14:05
Postitas Nublik
Leidsin mõned pildid kui sai põhjamatte ja kliimaahju vahetatud. Võib öelda, et päris suur ettevõtmine oli see. Et kõik korralikult saaks, võtsin ühel päeval rahulikult lahti ja järgmisel panin kokku.







Kõrvalistuja poole peal oli miskit põnevat ka peidus.



Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: N Mär 14, 2013 23:09
Postitas Nublik
Täna juhtus midagi omamoodi põnevat, aga samas muret tekitavat. Nimelt sai natukene otsitud ja leitud ühest lammutusest asendus, tagumisele, otsa lõppenud keskluku mootorile. Hakkasin siis rahulikult, inimese kombel läbi linna liikuma, lammutuse poole. Sai sõidetud igati viksilt ja viisakalt. Ei mingeid järske kiirendusi ega pidurdusi. Aga siis süttis järsku armatuuris "check engine" tuluke, liikumise pealt. Mingit muutust mootori töös ei toimunud, kuni jäin järgmise foori taga seisma, siis vajusid vabakäigu pöörded kuidagi väga madalale, kella järgi võib vist isegi pakkuda, et kuhugi sinna 200-400 juurde. Ei tea täpselt, igatahes kiskus sinna poole, et mootor tahab nagu päris välja surra. Kui fooris tuli roheliseks läks ja autode rivi vaikselt liikuma hakkas, hakkasin isegi ilma probleemideta liikuma. Auto sõitis ja polnud nagu midagi aru saada, et kuskil probleem võiks olla. Aga siis pärast üht väiksemat ringi avanes tee ja liiklus eest poolt kadus, sai teise käiguga kuskil 30 pealt kiirendama hakata ja oi kurat, kus siis tuli järsku jõudu nagu paisu tagant, võttis ratta puhta asfaldi peal no ikka väga lihtsalt ringi. Kuna linna piirist välja polnud pikk maa, siis sai sinna poole sõidetud ja natukene proovitud, mis ja kuidas seis on. Esimese ja teisega natukene järsemalt vajutades hakkas ratas ikka väga lihtsal ringi käima... Nagu kuskilt oleks järsku mingi kari lisa hobuseid tulnud. Pidamist hoides tulid need esimesed 100 km/h kuidagi kiiremini kui enne, tunne oli vähemalt selline. Sai lammutuse juurde sõidetud ja autol lasta kohapeal käies natukene jahtuda, pöörded rippusid ikka seal alumise otsa peal ja välja suremise piiril. Sai kapoti alla piilutud ja silmale midagi probleemset sealt vastu ei paistnud. Jätsin auto seisma, tõin teise keskluku mootori, vahetasin seal samas õue peal ära, et asjas kindel olla. Nüüd võib öelda, et üks probleem on lahedatud. Panin auto uuesti käima, kolm korda, sest tühikäigul olid pöörded nii madalal, et lihtsalt mootor ei jäänud käima. Pedaaliga mängides sain sealt kodu poole hakata liikuma. Endiselt oli mootor kuidagi kõvasti särsakam ja närvilisem. Täpselt nagu kuskilt oleks jõudu juurde tulnud.. Ja siis muutusid ka seismisel tühikäigu pöörded, enam alla ei vajunud vaid jäid kuhugi sinna 1200-1300 juurde ja terve tee, läbi linna, kodu värvani oli täpselt nii. Ja nii auto tänaseks õhtule jäigi, koos põleva "check engine" tule ja närvilise olekuga... Eks homme hommikul ole näha, mis ta teeb. Üritan minna ja välja selgitada veakoodi ja siis edasi uurida/vaadata.

Äkki peaks ka mainima, et Crossroad'i soft on peal...

Aga.. Pean tõdema, et see särtsakus kiskus ikka näo naerule küll. Lihtsalt puhtalt see kui äkiline ja hea minekuga auto tundus olevat. Tuli meelde noorus aeg, kui esmakordselt sai istutud 85kw Omega A'st, Tonnise Aero Saabi rooli. Seda muiet oli ikka väga raske näolt pühkida.

Need Saabi teed on ikka müstilised vahepeal...



Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Mär 26, 2013 10:06
Postitas Nublik
Sai viimasele probleemile lahendus leitud, kui seda üldse väga probleemiks nimetada sai. Peaaegu kaks nädalat tagasi juba. Aga saabiku "throttle body" oli avarii-režiimi läinud, sellest ka külma mootoriga madalad pöörded ja isu mitte käima jääda. Veakoodi ma teada ei saanudki, seega ei oska arvata, miks ta sellesse režiimi läks. Aga pärast "limp-home mode'ist" välja võtmist sai ka aku juhe mõneks ajaks eemaldatud ja nii see "check engine" tuluke, koos pöörete teemaga kaduski ja siiamaani pole midagi rohkem viga olnud. Käib nagu kellavärk jälle.

Tänud Sebastianile väikese konsultatsiooni eest!

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Mär 26, 2013 12:24
Postitas AndresV
Ei saanud aru. Limp home võtab ikka hobuseid vähemaks, mitte ei pane juurde.

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Mär 26, 2013 13:17
Postitas Nublik
Ei saanud aru. Limp home võtab ikka hobuseid vähemaks, mitte ei pane juurde.

Vot mina ka sellest aru ei saanud, kuidas ta nii käitus. Loogiline oleks jah, et vähemaks. Mäletan, et mingi aasta tagasi oli sarnane olukord, throttle body oli avarii-režiimis, samas autol polnud jõudu ei rohkem ega vähem kui tavaliselt, vaid tühikäigul vajusid pöörded madalale ja kippus välja surema.
Nii palju on kindel, et praeguse juhtumi korral sai mootor pidevalt rohkem õhku peale, kui ette nähtud. Open-sid oli seda näha. Ilmselt tekitas selle soft, mis läks natukene segaseks.

Ma ei tea täpselt kui palju mängib rolli avarii-režiimi korral, kas kast on manuaal või automaat. Tean et automaadiga S80 ei lase avarii-režiimis mitte mingeid kiiremaid liigutusi teha. Saabi kohta kahjuks ei tea.

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Apr 09, 2013 14:33
Postitas Nublik
Sai nädalavahetusel auto puhtaks pestud ja nagu kiuste, hakkas juba samal päeval lund sadama ja järgmisel ka. Nii palju siis puhtast autost... Kapoti embleemi värvikiht otsustas ka lahkuda. Peab selle kuskilt uue hankima.



Sai ka tõstuki peale aetud ja juhipoolne "kont" ära vahetatud. Tagasillas hakkab vist üks niidirull väsima.. Paar tihendit tuleks uuematega asendada. Mõlemad seotud käigukastiga. Üks seal, kus kast ja veovõll ühinevad, ning teine seal, kus hoovastik ja kast ühinevad. Hakanud viimased lekkima. Aeg oleks vist ka karterituulutus kit ära vahetada. Nüüd on ilmad juba soojemad küll...

Ja millegi pärst põletavad lisa/udutuled oma kaitset läbi. Juhtmed tunduvad küll kõik terve olema. Peab sellesse ka süvenema natukene.

Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: K Apr 17, 2013 12:31
Postitas Nublik
Nii...

Sai nädalavahetusel natukene autot nokitsetud. Vahetasin ära eespool mainitud lekkivad tihendid ja kasti läks ka värske õli. Nagu ka tonnisel oli selle hoovastiku tihendi vahetamine üks päris aega nõudev ja tüütu tegevus.. Samuti läks külge veel uuendatud karterituulutus komplekt. Piilusin sisse ka sealt klapikambri kaane tuulutusavast ja tundub, et asi on seal natukene tõrvane, võib-olla isegi rohkem kui natukene.

Ei tea, kas peaks kaane maha võtma ja natukene puhastama seda elu seal? Muidu mootor õli ei võta ja ainuke leke, mis silma paistab on juhipoolne esimene nurk. Õli olen vahetanud kuskil 10-15k tagant ja sisse on läinud alati 5w. Samas ei tea ma, mis ja millal eelmise omaniku käes sinna sisse läks..

Varsti jõuabki nagunii kätte aeg hakata õli vahetama, mõtlesin, et äkki võiks karteri põhja maha võtta ja õlivõtu sõela üle vaadata. Omajagu nokitsemist, aga äkki tuleb kasuks?

Alla sai kruvitud ka natukene suvisemad pastlad.



Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: L Juun 22, 2013 16:56
Postitas Nublik
Vaatasin, et peaks nagu midagi vist kirjutama siia.. Lubatud nagu sai nii, et hoian teema elus. Igatahes, üheksa-viis liigub nii nagu peab ja midagi põnevat pole vahepeal juhtunud. Sai üks õhuklapp vahetatud, millega lõppes väikese osakese õhu plehku panek süsteemist. Edukalt sai ka läbitud ülevaatus, ilma ühegi probleemita. Muretsetud sai veel roolivõimu pump, mis nüüd vahetust ootab. Üritaks vist järgmine nädal selle ette võtta. Õnneks pole see töö midagi väga kaela murdvat. Kunagi sai arutletud natukene selle üle, kas on mõtet klapikambri kaas maha võtta või mitte ja pärast väikest konsulteerimist otsustasin, et ei ole vist vaja teha seda hetkel. Aga karteri põhja tahaks küll maha võtta ja selle sõela üle vaadata. Kindluse mõttes. Aga eks näeb, millal.. Ahjaa, õli sai ka vahetatud.
Viimase kuu tööpäevade õhtupoolikud on endale nõudnud üks muretsetud tonnine, mis vajas natukene päästmist. Nüüd on viimane täitsa sõidus ja igapäevases kasutuses.

Minu Saabid siis hetkel:

Tumedam läheb arvatavasti müügiks.

Tegelikult on saanud viimase paari kuu jooksul üheksa-viiele veel üht-teist soetatud:


Needki peavad hetkel oma järge ootama. Plaanis veel paar asja soetada ja siis kõik koos külge kruvida. Aga sellega on aega.. Kui nimekiri paari asja võrra pikeneb, siis tuleb pilte juurde ka.

Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: P Juun 23, 2013 10:46
Postitas Nublik
Eilne kirjutamine ajas isu peale ja sai õhtul käidud ja paar jubinat ära vahetatud. Polnudki ammu auto kallal midagi nokitsenud. Vahetatud sai siis räbaldunud ja ajutiselt lapitud kummist õhutoru, mis läheb intercoolerist throttle body'sse ning siis pildil olev õhu snorkel või kuidas iganes seda kutsuma peaks. Mahtus kenasti ära. Tulevikuks...



Head Jaani kõigile!

Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: N Juun 27, 2013 19:53
Postitas Nublik
Sai täna käidud ja natukene nokitsetud jälle, nimelt vahetasin lõpuks roolivõimu pumba ära. Natukene mulistamist oli, aga tehtud ta sai. Sisse läks ka värkse roolivõimu õli. Õnnestus üht-teist pudistada põhjakaitse plastikute peale ja pidin üht nurka natukene kergitama, et lihtsamini ligi saada. Üksiti sai ka kontrollitud üht esimest rehvi, mis kippus mingi aja peale tühjaks minema. Tuli välja, et rehvi ja velje vahelt lekkis natukene. Sai seegi korda tehtud. Ja tundub, nagu kuskil rihma all tahab mingi rullik hakata vaikselt häält tegema või juba natukene teed tegelikult. Aga sellega on aega.

Väike pilt ka


Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: N Juun 27, 2013 21:00
Postitas 9-5LPT
See rull võib sind üllatada oma otsalõppemisega, ma arvasin ka et aega on, aga lõppes suhteliselt kiirelt sellega, et olin teeääres ükshetk. Kõik rullikud (k.a. geneka pinguti) ja rihm on umbes 180 euri.

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: R Juun 28, 2013 18:39
Postitas Nublik
No ma väga loodan, et midagi sellist hetkel ei juhtu, aga eks peab mingi aeg üle vaatama, mis olukord seal on. Ei taha nagu päris kõike ka ära vahetada, sest rihm on veel päris kõbus ja väsimuse märke ei näita. Aga eks ta hea mõte oleks need rullikud üle käia..

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: L Juul 06, 2013 23:03
Postitas Nublik
Vahepeal sai Saabile üks selline kena sinine õhufilter paigaldatud ja ega vist muud uut vahepeal polegi juhtunud. Masin toimetab igati eeskujulikult.



Lisatud failid

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: E Juul 08, 2013 8:14
Postitas iisak
Uue turbo tellisid ära juba?

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: E Juul 08, 2013 10:14
Postitas Nublik
Ei ole veel jõudnud. Aga see on järgmine asi nimekirjas, mille ma plaanin soetada. Õige pea... Pean veel otsustama, kas minna taastatud/uue teed või siis vaadata mingi viisakas kasutatud. Ma arvan, et kaldub sinna kasutatud poole peale...

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: E Juul 08, 2013 10:24
Postitas iisak
Kui sa selle "sinise junni" sinna topid siis võta turbosid kohe mitu :eureka:

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: E Juul 08, 2013 21:51
Postitas Nublik
Kui oleks piisavalt teadmisi sellest valdkonnast, siis kõlaks see mitme turbo variant päris põnevalt. Kuid ma arvan, et alustuseks on ühest tibake kangemast küll ja veel. Aga, kas selle "sinise junni" jutust võib välja lugeda, et selle filtri jaoks peaks kapoti all olema hobuseid rohkem kui küll ja veel?

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: E Juul 08, 2013 21:53
Postitas iisak
Tänu sellele "sinisele junnile" saad sa küll ja veel ainult turbosid vahetada.

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: E Juul 08, 2013 22:33
Postitas Nublik
Ongi nii hoopis? Mõningase uurimise järel sain aru, et ei tohiks midagi hullu olla. Mis ta siis teeb, et mind selline saatus ootab?

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Juul 09, 2013 1:40
Postitas sebastian
Ei ole selle "sinisel junnil" miskit häda. Tuleb lihtsalt õlitada nagu ette nähtud,
pesta umbes iga poole aasta tagant (kindlasti mitte survepesuriga!),
mitte kasutada pesuvahendeid, jälle õlitada ja kõik kestab korralikult.
Spetsiaalne õli muidugi...saab enamasti samast kohast, kust filtrigi.
Juhtu selle turboga hullemat, kui originaal-filtrit kasutades.

Saab 9-5 LPT, 1998, Nublik

Postitatud: T Juul 09, 2013 2:37
Postitas Homersimpson
Õlitamisega ära ainult üle pinguta ... Õhulugeja ei pruugi sellest liigsest õlist pärast hästi arvata ;)