Väike uuring turbo kohta ???

Tonnised ja nende mured
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#1

Nimelt tekkis eile väike kahtlus, et minu saabikesel turbo ei tööta enam:freak: , kui auto ostsin, oli 2500-3000 p/min tunda väikest jõnksu, millest ka aru sai, et Turbo järele võttis, samuti oli kuulda ka Turbo töötamisele viitav vilin:cool: , nüüdseks pole enam vilinat ja ka seda meeldivat jõnksu kiirendamisel :mad: . Mida peaksin kontrollima, või tegema, et teada saada kas ta mul töötab, ja kui ei tööta, kas siis lahendusex uus turbo osta w :freak:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

Ühtlasi kaasan siia veel ühe küsimuse mida sai eile Avelitoga arutatud. Kus asub LPT-l blow off valve? See klapike mis käiguvahetusel teeb pssss.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

Sellel pildidl on ta näha (toitekaabli ja mingi plkitüki taga) ja ka minu avataril, aga tagurpidi panduna.

Turbo jõnksu küll tunda pole, veab täiega 2000 pöörde juures. Ilmselt ka alla selle kuna mingit jõnksu tõesti pole. Peale turbo remonti pealt 3000 pööret tuli tõesti mingi tuntav järsk momendi hüpe aga sellest sain jagu (Trionicu heakskiidul) wastegatele lisavedrude lisamisega ja surnud BPC asendamisega manuaalse klapiga

Lisatud failid
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#4

Seda SAABNINETHOUSAND lahti kruttiski, aga mingit pssss...i sealt ei tulnud (aknad olid muide lahti, nii et kuulma olex pidanud ikka):wall:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#5

Saabil originaalseades küll BOV-i ei tohiks olla, selle asemel on by-pass valve.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kus asub LPT-l blow off valve? See klapike mis käiguvahetusel teeb pssss.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

Kisu klapp maha ja puhu sisse (mitte vaakumi august muidugi), ma arvan et sealt ei tohiks jaksata midagi läbi puhuda.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2342
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

Algselt postitas: aljoga
Saabil originaalseades küll BOV-i ei tohiks olla, selle asemel on by-pass valve.
Sa viitad sellele susisemisele jah? Selle klapi susin on gaasi järsul lahtilaskmisel suht kaugele kuulda.

OT! Mulle ausaltöeldes meeldiks kui ta üldse ei susiseks, mind häirib igasugune lärm! Ja mõned panevad sinna veel neid "pardiprääksusid"...
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#8

ei tea tonnistest küll suurt halligi, aga minu teada ei ole tehases ühelegi Saabile blow-off valve`sid (BOV) peale pandud, mis seda sisisevat häält teevad. Saabidel kasutatakse by-pass klappe, mis ei saada õhku käiguvahetusel mitte atmosfääri (nagu BOV-id), vaid tagasi ringlusesse (enne turbot asetsevat õhutorusse) ja mingit sisinat sealt ei tohiks tulla.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#9

To Qdwin: Klapis ei suutnud ka kõige suurema puhumise juures läbi puhuda!!!

ega mind see sisin ei huvitagi, huvitab see, kas turbo töötab või ei ?!?!?!?!
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#10

no ega sa muud moodi ei saa, kui viid masina Troosti/Antile/Vikingusse või installid endale turbomanoka (odavamad maksavad poes 400.-) ja vaatad, kas turbo lööb sul rõhu üles või mitte.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#11

Järgmine põhjus mix tallinna poole sõitma hakata...ootan veel vähe, kunix veel mõned vead välja tulevad, ja siis põrutan Tallinna poole !!!:headbang:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#12

sul APC/BPC klapi taga ikka juhe on pistikus? kui juhe lahti, siis ei löö ka rõhku üles ja sõidad base boost`iga (max vist ca 0,3 bar, vähemalt klassikul on nii).

EDIT: ahjaa, kui sul LPT masin, siis ei pruugi sul seda BPC klappi üldse ollagi.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#13

To Aljoga: Võrreldes qdwini mootorit minu omaga, siis mul on seal mõningad puudujäägid, vaadake ise: http://pilt.ee/i/p/6/9/15807096108dc1.jpg


BPC-d mul tõesti pole :freak:
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#14

2.3 turbo mis on 125kw ongi LPT...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#15

Kas LPT-l rõhku saab juurde kruttida? On sellel mõtet üldse:freak:
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#16

susiseb ikka, mis tai susise siis. mulle susin väga meeldib, muidu nagu polekski turbot kui ei vilista ega susise. ja see oleks ju igav.
õnnestus 305 hobujõulise Impereza turboga millalgi sõita. see susises ja vilistas ja podises veel eriti mõnusalt.
Nimevahetus vl -> Veiko
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2138
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

SAABNINETHOUSAND: Loomulikult saab juurde kruttida. Vaata qdwin-i avataril seda asjandust...;)
Mul on ka LPT, aga mõõtmatagi tean, et istumise all on >250hj. Küsimus lihtsal selles, kui palju julged keerata ja kas remontturbo jaoks on juba raha kogutud :P
Kas ka mõtet on? Minu meelest on.
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#18

sõidad base boost`iga (max vist ca 0,3 bar, vähemalt klassikul on nii).

9k LPT-l on see base boost (ehk kõik mis tulla saab) selline nagu wastegate vardast keeratud on. Fuel cutoff tuleb kuskil peale 0.6-t vastu.

Peaks ikka oma LPT-le ka osuti või LEDbari hankima, p***etundest on vähe, tahaks ikka numbrites ka lugeda, mida turbo kapoti all teeb.

EDIT: ahjaa, susiseb ikka küll. Bypass küll, aga ikka susiseb.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

Ahhaa, aga kus on wastegate varras?
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#20

Ma ei viitsi hetkel netist pildimaterjali otsida ega ka fotokaga auto kõhu alla ronida, nii et pead leppima sõnalise kirjeldusega. Turbo korpuse küljes on üks.. üks.. (kuidas krt sellise looma nimi tegelikult on?) rõhuga juhitav julla, mille ühe otsa külge tuleb voolik, julla kõhus kesksel kohal on vedruga membraan ja membraani küljes otsapidi varras. Voolik tuleb sisselaskekollektorist (peale turbot), varras läheb turbo väljalaske pool oleva klapi külge, millega saab üleliigset vurtsu turbo tiivikust mööda lasta. Kui turbo ühel hetkel rõhku liiga kõrgeks hakkab ajama, siis rõhk liigutab membraani ja keerab sellega klapi lahti, lastes osa väljalaskegaase turbost mööda. Selle varda pikkusest nüüd sõltub, millal sisselaske rõhk hakkab wastegate'i paotama, ehk - kui suureks rõhk sisselaskes minna saab.

FPT puhul ei tule wastegate mebraani voolik mitte enam otse sisselaskest, vaid seal on vahel veel BPC-klapp, millega aju saab "venitada" wastegate avanemist.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#21

Selge pilt. Kuhu poole seda keerata, et hiljem avaneks?
Kasutaja avatar
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#22

http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html

Ära oma pilli siis lõhki lase puhuda ;)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#23

Ega minu omal turbot polegi, ma üritan avelito oma kallal veidi nokitseda. Seda psssss häält võiks kah kuidagi saada.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#24

To SAABNINETHOUSAND: Krt Minu SAABI nokitseme alles 2-3 kuu pärast, ma ju homme minema!!!:poke::poke::poke:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

:D Ma ju tean, et sa homme minema. Siis kui saksast tagasi tuled olen mina juba valmis ja siis keerame rõhu juba 2.2 bar peale.:D
Vasta