1. leht 2-st

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 8:50
Postitas Martin1
Täna siis juhtus selline lugu,maanteel sõites viskas tagant korraliku suitsu pilve ülesse,kui natukene gaasipedaali vajutada ja nii mitmeid kordi ja veel peale seda lõi armatuuris õli kannu tule põlema...kustus ära ja uuesti põlema.Sooja mootoriga veel tõukurid ka tiksuvad.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 8:57
Postitas iisak
Turbo ütles töölepingu üles.
Edasine käi vitamine ja sõitmine on RANGELT MITTESOOVITATAV :facts:

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 10:49
Postitas Martin1
Ise aimasin ka et turbo lõpetas autoga lepingu ära.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 12:50
Postitas Martin1
Sai nyyd auto vahepeal käima pandud ja tossas nagu auruvedur,aga tagant tulev valge paks suits polnud mitte põlenud õli haisuga vaid see oli midagi muud....meenutas nagu plastmassi ja õli kork sai ka pealt keeratud ja seal ka mingi aeg tossas ja siis normaalne.Tundub nagu oleks miskit muud viga kui turbo.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 12:57
Postitas iisak
Ma just kirjutasin,et käivitamine on RANGELT EBASOOVITATAV!!!
Praeguseks on ka katalüsaatorid õli täis:wall:

Ja on turboviga-100% :wise:

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 13:40
Postitas Cyber
Ja et kõik õli on katalüsaatoris, siis ei määri suurt miski enam mootorit ka ja saad sedasi veel mootorist tervikuna lahti...

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 19:50
Postitas Martin1
Õli tase on normis ja õli ei kao.Viga on tuulutuses,kui võtta voolik lahti ja siis gaasi anda ei löö suitsu välja ja kui tagasi panna ja sama asi teha siis lööb tagant suitsu pilve välja.Ja see mis tagant välja lööb ei ole päris see põlenud õli kärsakas mis tegelikult peaks olema.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: K Apr 24, 2013 22:12
Postitas tauts32
kui turbo kutu võid minuga ühendust võtta.:)

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: N Apr 25, 2013 19:11
Postitas Martin1
kui turbo kutu võid minuga ühendust võtta.:)

Selge...jätan meelde,aga hetkel kindel veel ei saa olla kas on või ei ole..ei taha niisama umbes ka vahetama hakata.
2009.a on masinal korra juba turbot vahetatud.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: N Apr 25, 2013 23:12
Postitas ivomets
turbo surm on põhjus. neid võidki jääma vahetama, kui muid asju kord ei tee.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: N Apr 25, 2013 23:21
Postitas tõh
turbo surm on põhjus. neid võidki jääma vahetama, kui muid asju kord ei tee.
Ikka "tagajärg", tahtsid sa öelda?

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: N Apr 25, 2013 23:24
Postitas ivomets
jah, keel läks sõlme;
nagu kord ühel bussireisijal, kes ütles, et vitt jäi kortsu, selle asemel, et öelda, kott jäi virtsu :cool:

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: L Mai 18, 2013 21:39
Postitas Kaspar
Kui küsida tohib siis mis teemast ka saanud on?

Endal juhtus täna suhteliselt samalaadne kummaline asi. Sai päeval veidi sõidetud ca 40 km ja probleeme ei esinenud. Nyyd õhtul tahtsin auto 20m eemale parklasse liigutada ja peale käivitamist paar sekundit ja taga oli päris julm valge/võibolla ka kergelt sinakas pilv, masin hakkas ka imelikult puterdama. Suretasin masina kiiresti välja ja helistasin tuttavale mehaanikule kes esialgu kahtlustas turbot aga kuna turbo rõhk oli olemas ja uuesti käivitades läks ilusti pöördesse ja kadus ka suitsemine siis on küll jälle selline loll seis, et kas imeline paranemine või on mõni tõsisem probleem nurgataga piilumas.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 7:45
Postitas Kaspar
Mnjaa. Proovisin nüüd hommikul uuesti ja suitseb ikka. Kapotiall mingi imelik hääl ka. Kuidas koduste vahenditega asi kindlaks teha? Tääkoda ca 60 km kaugusel ja sõita sinna loomulikult pole võimalik... :) Võtsin lahti selle ülemise vist siis cooleri lõdviku, see oli puhas. See toru mis turbost sinna radika alla suundub oli vaakumklapi/ ühendusklambri juurest välast kaetud õlimöginaga. Üli ei ole nagu kusagile väga kadunud. Varda peal langenud tase umbes 5 mm aga see võis ka enne olla. Vaikselt kaob teda niikuinii. Viimati kontrollisin ca ca 500 km tagasi.

Nüüd siis järgmine küsimus. Kas 9-5 2.0 t 1998 turbo sobib minu 2,3t 136 kw 2002 mudelile? Seisab tuttaval aias üks selline mille mootor koos.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 9:00
Postitas Kaspar
Võtsin ka selle alumise ehk siis vist väljuva lõdviku lahti. Seintel oli värsket õli küll. Täitsa kollane isegi kuigi eelmisest vahetusest juba 5000 km. Kui palju seda siis peaks seal olema või ei peaks olema. Vanal autol midagi ikka ju lekib. Minu diisel chrysleril olid ka need lõdvikud seest veidi õlised. Hääl kapoti all meenutas mingit käginat kahinat klõbinat. Umbes taoline nagu oli veepumba rikke puhul pumbalabad mööda plokiseinu käisid. Karterituulutus oli ka puhas ja õlivõtusõel sai ka eelmise õlivahetusega üle vaadatud. Vann ja sõel olid täiesti puhtad!

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 9:54
Postitas daags
No kui ikka mingi lagin sees, siis võiks arvata, et mingi saale on ikkagi juba suht pihta saanud. Noh selline foorumi diagnoos :eureka:

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 10:11
Postitas Kaspar
Mis moodi saaled ja turbo omavahel seotud on?

Mootori peal olevad õhulõdvikud olid ka õlised seest. Selle hääle kohta tahtsingi tegelikult küsida, et kõik räägivad ainult suitsemisest aga lõppenud turbo nagu häält ei teegi või? Või siis lõppema hakkav?

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 11:32
Postitas D116
Mis moodi saaled ja turbo omavahel seotud on?

Mootori peal olevad õhulõdvikud olid ka õlised seest. Selle hääle kohta tahtsingi tegelikult küsida, et kõik räägivad ainult suitsemisest aga lõppenud turbo nagu häält ei teegi või? Või siis lõppema hakkav?
Miks sa arvad, et turbo õhtal? Võid kontrollida lõtku üles-alla mingi mm võib liikuda, aga pikkupidi mitte. Paar tilka õli sisselaske lõdvikutes on täitsa normaalne.
Plokikaane tihendid kahtlustaks pigem.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 11:35
Postitas Martin1
Ei hakka uut teemat tegema,aga kui kellegil on pakkuda korraliku turbot siis võib ühendust võtta siin.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 11:46
Postitas Kaspar
see on jälle midagi uut... :) aga mis siis põhjustab selle veidra hääle? Kas mootor siis seistes õhtale läinud. Minu arust on kummaline see, et sõidust tulles oli kõik ok ja uuesti käivitadea pool päeva hiljem selline pauk.
Mis moodi saaled ja turbo omavahel seotud on?

Mootori peal olevad õhulõdvikud olid ka õlised seest. Selle hääle kohta tahtsingi tegelikult küsida, et kõik räägivad ainult suitsemisest aga lõppenud turbo nagu häält ei teegi või? Või siis lõppema hakkav?
Miks sa arvad, et turbo õhtal? Võid kontrollida lõtku üles-alla mingi mm võib liikuda, aga pikkupidi mitte. Paar tilka õli sisselaske lõdvikutes on täitsa normaalne.
Plokikaane tihendid kahtlustaks pigem.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 11:48
Postitas Kaspar
ps: turbot üritasin kangutada üles alla ja edasi tagasi, st siis ikka korpusest logistada. Minuarust ei liigu küll kusagile. vahetatud on tavikingis ca 100k tagasi. aga kus kohast see toss tuleb siis?

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 13:07
Postitas D116
Jahutusvedelik on normis?

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 13:22
Postitas Kaspar
Jahutusvedelik on normis?

Nii. Sai siin nyyd natuke mõeldud ja mõne tuttava pädevama isikuga arutatud. Turbost väljuvas torus võiks õrn õlikiht iseenesest ju olla aga mitte värske kollane õli. Mis viitabki rohkem plokikaane tihendile. Jahutusvedelikku on isegi kadunud 1 cm paagist ja õli 5mm vardapealt. Eile katsetades aja suitsu just külma mootoriga ja kui soojenes siis kadus suits ja puterdamine. St kuumaga paisudes leke peatus arvatavasti.

Millest aga asi võis juhtuda: Peale veepumba vahetust ca 500km tagasi hakkasin kuulma mootorist sellist kerget undamist mis võib vihjata õlipumbale. Karteripõhi käis alt ära ja sõelad olid puhtad. Samas olen lugenud ka mingitest õlituskanalitest mida peaks ka puhastama. Tundub siis nii, et kehv õlitus, eilne kuum ilm... :) ja kaan kõver tihend kutu. Nyyd jääb ainult loota et midagi veel hullemat ei juhtunud, et see mootori suretamisel kostunud kägin??? võib olla mingi lihtsam asi. Aga nyyd siis kuna tegemist on tagajärjega, tuleb üles leida ka põhjus. Kas siis umbes õlikanalid võion pump vigane. Saab olema vist suuremat sorti tegemine. Kui on mingit infi ja näpunäiteid siis on need loomulikult teretulnud.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 13:28
Postitas Kaspar
Vaja minevate varuosade nimekiri võiks ka keegi umbkaudsete hindadega kirja panna... :D Võis siis ilma hindadeta kui ei oska öelda. Need peaks siis ka ära tellima.

Sõidu aeg viskab tagant suitsu pilve ülesse.

Postitatud: P Mai 19, 2013 14:04
Postitas ivomets
kle, sul on viga veel leidmata ja sa juba ostad varuosasid.
ole nyyd mõistlik ja tee ikka viga selgeks, kõik ei saa korraga peetis olla: nii turbo, kui plokikaas, siis veel saaled ja õlipump ja karterituulutus ja õlitorud jne...

kui kahtlustad kaanetihendit, siis
pole ju raske maitsta, mida sumpast tuleb, kas vett või jah. vedelikku; maitseid on mitmeid, neist yks- ... jah. vedelik

või kyynlad maha võtta, siis kyynalde järgi vaadata, kas kuskil mõni eriti õline küünal on. või pestud puhtaks jah. vedeliku poolt...

või on sul hoopis valed küünlad ja/või suureks põlenud sädevahe, et ei tööta ta sinder... või sellest tingituna peetis di?

ja kui juba kolin sees, siis prügimäe kaup. neid 9-5 mootoreid on seal juba oi, oi kui palju.....