Vilin/susin + märgatav õlikadu + SULIN!?

Vasta
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#1

Heippa,

Kõigepealt: 99a 9-5, 2,3t 125kw

Ise poleks suurt numbrit teinud, aga kuna sõber märkas ebatavalist susina-vilina segu kui kiirendan, siis igaksjuhuks küsin. Nimelt (minu arust) varem seda päris salongi kuulda polnud, kui just aken lahti polnud, kuid nüüd nagu oleks (kuigi jah, mitte väga hullult, tasakesti ainult, võib ka minu paranoia olla).
Saan aru, et turbo peakski sellist häält tegema mingil määral, kuid kui hullu? Iseenesest on ilus hääl...aga igaksjuhuks küsin. Mida peaksin kontrollima (foorumis päris palju ringi tuulanud aga ühest vastust saanud ei olegi, ja usun, et seda päris täpselt öelda ei saagi).

Ja seoses selle lõigu lõpuga…kas keegi asjapulk tahab ise masinaga väikse tiiru teha, et aru saada kas on põhjust muretseda ja korra kapotigi alla piiluda (vajadusel tasun) või lendan kohe kuskile teenindusse?

Teine probleem: Minu jaoks arusaamatu õlikulu. 3 nädalat tagasi umbes oli õli alla miinimumi ja sai maksimumini kallatud. Selle aja jooksul on suhteliselt okeilt ringi sõidetud ja ei ole lihtsalt igapäevane paar kilti tööle-koju vaid ikka rohkem ja nii pea et igapäevaselt. Odoka näidu unustasin viimase kallamise ajal üles täheldada, nüüd siis tehtud, et jälgida. 1000km kindlasti selle 3 ndädalaga täis ei tule.
Kui suur on üldse min-max vahe masinal ja millest võib tulla selline kulu? Lekkeid ei ole täheldanud.

KOLMAS veidrus:

Parkisin eile suhteliselt kaldusel pinnal, nina kõrgemal. Auto pärast käivitades hakkas kostuma salongis kuskilt altpoolt keskelt (umbes) veidrat sulinat. Umbes nagu keegi kallaks pudelist vett kuskile või koer jooks vms (ehmatasin alguses ära, et ehk keegi mulle lahtise pudeli autosse jätnud).
Mootor välja suretades asi kadus ja uuesti tööle pannes oli tagasi. Kaldpinnalt lahkudes ei kippu ega kõppu. Saan aru, et mingid vedelikud autos liiguvad, aga...see oli esmakordne kogemus. Oskab keegi kommenteerida?

Enne kui kuskile kohale vuran, on hea ka siinolijatelt üht-teist kuulda. :drink:
lemps14
Postitusi: 259
Liitunud: E Okt 31, 2011 21:08
Asukoht:
Auto:

#2

Õlikadu kindlasti nii suur olla ei tohiks, kui turbo läbi siis õlikadu kindel, aga kui tugevat häält ta lõppetes tegema hakkab ei tea.
Kes sõidab?
Katus sõidab!
Aga kui katust pole...
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

Mul teeb vilinat ja sulinat Volvo S70 konditsioneer näiteks. Gaasid või midagi seal torustikus nii toimetab.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 2006
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#4

Mul teeb vilinat ja sulinat Volvo S70 konditsioneer näiteks. Gaasid või midagi seal torustikus nii toimetab.

Kont võib suliseda jah, aga see tähendab, et gaasi on seal vähe. Täis kont ei tohiks suliseda/kohiseda.
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#5

No see vilin mida ma kirjeldasin, ei ole kindlasti kondivilin. Seda väikest unnamist on kuulda kui kont sisse lükata ja seda häält tean.

Aga sulin siis võib tõesti see olla. Aga ainult kaldpinnal? Kuidas kondi gaasitaset mõõdetakse?
iisak
Postitusi: 6280
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

Miks sa ei taha autot kuhugi asjatundja juurde viia?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#7

Miks sa ei taha autot kuhugi asjatundja juurde viia?

Aga meie ju olemegi asjatundjad, äkki kellelgi kogemust analoogse asjaga. Foorumis arutada ju huvitav. :)
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#8

Tahan. Loll asi on see, et asjatundjad töötavad samadel aegadel mis mina (ning hetkel eriti kriitiline mitte eemal olla kasvõi tund-kaks) ja hea on enne avalikult pinnalt küsida.

Kohe kui võimalik, tulen ilmselt sinna, mis su signatuuris pesitseb.
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#9

Minu masinal teeb sulinat näiteks salongis soojendusradikas.Miks ta suliseb,seda ei tea.Sulin kostub käivitamisel ja kiirendamisel.Käidud sai erinevate "spetsialistide "juures aga selline sulin oli kõigi jaoks tundmatu.Algul üks teadja väitis,et kindlasti on tegu kliima sulinaga,mis paraku osutus valeks.Praegu siis olen pikalt selle sulinaga sõitnud aga ootaks huviga infot kas kellegil on ka midagi taolist ette tulnud ja milline võiks olla põhjus ja lahendus.

Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14461
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

Umbes (katlakivi täis) salongiradikas? Kontrolli ka jahutusvedeliku tase üle.

Min-max vahe õlivardal peaks olema ~1 liiter.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
richard
Postitusi: 947
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#11

No kurja, liiter alla 1000km? Praegu sai viimane tilk mis varuks oli sisse kallatud, peab vist jälle varuks ostma. Õnneks saan õli poole hinnaga (täissünt valvoline sees) Kirjutasin odoka näidu üles ja vaatan millal siis jälle kallama peab. Kuigi jah, kuna abs blokk on ka õhtal siis siin ühe teema järgi ei tööta vist korralikult odokas ka, ei taha seda väga uskuda (samas pole ise seda hetkel täheldanud).

Eniveis lendan asap kellegi garaazi asjale täpsemat selgust saama.

Tänud igaljuhul vastajatele, vähemalt tean mida enamvähem oodata ja selle arvelt vähem raha naisele riiete ostmiseks anda. :beer: (õlu ei jää ostmata).
Vasta