1. leht 1-st

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: K Mai 29, 2013 22:31
Postitas ivomets
Päris huvitava asja kuulsin Lätis, et ka süüteküünla külgelektroodi asend on tähtsust omav komponent bensiinimootori heas töös.
Ühesõnaga asi selline, et külgelektrood pidavat sisslaske ajal tekitama liigseid keeriseid ja halba täituvust kui eletroodi kinnitusosa jääb otse ette sisselaske klapist tulevale seguvoole.
seepärast tuleks kontrolida, et ta nii ei jääks ja küünlaid omavahel vahetada, et ta külgelektrood jääks küljepeale.
:poke:

edit: kusjuures selle teadmise olid saanud koolist....

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: K Mai 29, 2013 22:42
Postitas mardikas
Ma ise isiklikult arvan, et selle tulemus on "nol tselõhh, h.. desjatahh" kilovatti ja sa oma tagumikuga seda ei tunneta. Ehk mingis laboris on see tunnetatav.

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: K Mai 29, 2013 23:32
Postitas ARZT
Lugesin ka seda kunagi ühest Ameerikamaa foorumist....Aga jah, tõenäoliselt see rohkem täppisteadus :)

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: K Mai 29, 2013 23:39
Postitas heikiw
Ivomets, küünalt vahetades plokikaan maha või? :D, kui DI kassett pole?

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 10:08
Postitas sebastian
Natuke sarnane teema sellele, et nelja düüsiga pihustite (Deka 630 jt.) õige asend teeb mootori töö stabiilsemaks.
Mõni väidab, et teebki. Ise olen neid keeranud nii ja naa, aru pole küll midagi saanud. Eks vist kah natuke täppisteadus..

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 10:35
Postitas Cyber
Ot, aga mitme soonega keere küünlal on? Teoreetiliselt siis nii mitu asendit seal siis võimalik ju on. Üldiselt tundub suht pastakast välja imetud teema. Sest eks ole ju ka silindripäid erinevaid ja küünla asend nendes erinev jms...
Natuke sarnane teema sellele, et nelja düüsiga pihustite (Deka 630 jt.) õige asend teeb mootori töö stabiilsemaks.
Mõni väidab, et teebki. Ise olen neid keeranud nii ja naa, aru pole küll midagi saanud. Eks vist kah natuke täppisteadus..
Kui see pihtsti korralikult pihustab, siis ei peaks ju vahet olema, sest see, mis moodustub, on ju nn udupilv või mis?

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 10:58
Postitas sebastian
Kui see pihtsti korralikult pihustab, siis ei peaks ju vahet olema, sest see, mis moodustub, on ju nn udupilv või mis?
Seda minagi, et kui pihusti korras, peaks silindrisse jõudma suht ühtlane udupilv.
Küünla külgelektrood on silindri mahtu arvestades siiski küllalt väike, et seal oluliselt mingeid keeriseid muuta.

Ma arvan, et tegu rohkem emotsiooniga a la "pesulast tulles on auto kuidagi vaiksem".

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 11:24
Postitas ivomets
tegelikult me arutasime seda teemat vabalthingavate juures.
ja seal võib mingi tõetera sees olla kyll. kui iga asja pealt 1 % võita, siis peaks tulemus tunda kah olema :)

pidi tulemust andma kytuse kokkkuhoiu puhul maanteel.

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 12:39
Postitas mardikas
sel juhul huvitaks mind väga see tehnika, kuidas saada keeratud küünlad õige njuutoniga sellesse õigesse asendisse

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 22:20
Postitas jupid
sel juhul huvitaks mind väga see tehnika, kuidas saada keeratud küünlad õige njuutoniga sellesse õigesse asendisse

katsetad sobiva paksusega seibidega küünlale. Isegi seda moodust kasutanud autoralli mootoril. Vene masinatel kippusid kõik küünlad erineval sügavusel plokikaanes istuma. Siis sai seibide lisamisega kõik küünlad ühele sügavusele.

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 22:32
Postitas daags
Kas antud idee veidi liiga ulmeline ei tundu ? Mitte kriitikaks, aga mõtlemiseks. Põhiline osa sisselaskest toimub ikkagi siis, kui kolb liigub alla. Kolvi allaliikumisel tekitatakse nn hõrendus, mis imab siis vabalt hingaval mootoril õhu ja kütuse segu silindrisse, kolvi peale. Et see juhtuda saaks avatakse klapp(klapid). Mööda klappi liigub kütuse segu ikkagi otse silindrisse, mitte ei hakka ennast küünla poole murdma. Ja kui see isegi juhtub, siis pm ei tohiks selline väike takistus teha muud, kui tekitab paar väikest pöörist enda ümber. Pöörised aga kuuluvadki sisselaske takti juurde, kuna aitavad kütusel ja õhul paremini seguneda.
Ülelaetud turbo mootoritel on ju silindri täituvus veelgi effektiivsem.

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 22:37
Postitas Cyber
Daags, sul on õigus kahelda. See on täielik "Teoretiliselt on võimalik et mõjutab 0.1% " teema..:) Ja kes tahab vaielda, tooge palun mingisugenegi materjal.

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 22:40
Postitas daags
ah ei, eks kah niisama arutlen:)

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 22:43
Postitas ARZT
Sättisin eduliselt ühel mootoril 7 küünalt nii, nagu ülalpool kirjeldatud. Kaheksas ei jäänud.
Põhimõtteliselt on sel teemal mõttetu vaielda, kui kellelgi konkreetset uurimustööd selle kohta ette näidata ei ole. Vabalt võib olla tegemist ka pseudoefektiga :)

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 22:50
Postitas Cyber
Mitte "ei või olla" vaid ongi....

Krt ma olen aastaid (tänaseks 10+) igasugu autofoorumeid lugenud ja see on küll esimene kord, kus sellist kamarajura üritatakse ajada.

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: N Mai 30, 2013 23:08
Postitas ARZT
Ei või kindel olla, kui tõestusmaterjali pole ;) Mul iseenesest s... või moos :D

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: R Mai 31, 2013 0:51
Postitas sebastian
Kolme külgelektroodiga küünla puhul oleks siis rahu maa peal - keera kuda tahad, ühesuguse tümaka paneb alati :cool:

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: R Mai 31, 2013 7:11
Postitas mardikas
kui siit edasi seda täppisteooriat arendada, siis kolmega on veel rohkem takistusi silindri täitumisel. Vaba ruumi jääb vähemaks ja 3 kütusemolekuli siseneb silindrisse vähem, mis omakorda vähendab põlevat kütuse hulka ja sealt saadava hobujõudude arv väheneb niipalju, et maanteel olevatest kahest liivaterast on märksa raskem üle sõita ja hoiaks jumal selle eest kui peaks mõni sääseparv metsavahelisel teel ette sattuma. Siis kukub kiirus 0,0000000023 km/h(kui parves on mustmiljoni sääse asemel lisaks veel 4 ülearust sääske kukub 0,00000000023,1) ja kui veel korraks täistulesid tõmmata siis mine tea, millised katastroofilises suuruses kiirus langeb. Selle kompenseerib ehk see kui piloot käib enne sõitu kergenduskuurist läbi ja raputab ikka kõik tilgad potti, mitte ei jäta viimast tilka püksi.

Süüteküünla asend mootoris

Postitatud: R Mai 31, 2013 8:01
Postitas Trionic
"Lodge" (kelle küünlaid paljud itaallaste supermootorid kasutavad) küünaldel puuduvad üleüldse väljaulatuvad elektroodid. Tekib ringikujuline pöörissäde keskelektroodi ja korpuse vahel.
Kunagi sai remonditud üht täiesti kohviks kulunud R6 mootorit, millel ükski tavaküünal segu ei suutnud süüdata. Lodgedega hakkas mootor tööle ja kunde loobus edasisest ja sõitis veel aastaid.
Lihtsalt ot.