1. leht 3-st

Kliima kalibreerimine

Postitatud: R Veebr 03, 2006 14:02
Postitas Sleid
Kas keegi oskab öelda kuidas Saab 9000 1993a kliimat kalibreeritakse?

Kliima kalibreerimine

Postitatud: R Veebr 03, 2006 14:14
Postitas KrikU
AUTO ja [<- ->] nupp õhujoa suunamise määramise reas korraga vajutada.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: R Veebr 03, 2006 15:02
Postitas teager
Visuaalselt kah. Terve protseduur peaks kestma ca 30 sek, ekraanil on 0 ning kõik tulukesed ACC'l süttivad korraks.

Lisatud failid

Kliima kalibreerimine

Postitatud: R Veebr 03, 2006 15:32
Postitas vulkanus
Milleks see kalibreerimine vajalik on, pole nagu kursis

Kliima kalibreerimine

Postitatud: L Veebr 04, 2006 8:21
Postitas Trionic
kalibreeritakse servomootorite poolt liigutatavate klappide ja andurite parmeetrid,tehakse selftest,näidatakse veakoodide arv jne.
tasub alati teha,kui mingi anomaalia tekkib.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: L Veebr 04, 2006 10:03
Postitas Zazou
Kuskilt on meelde jäänud, et kalibreerida tuleks alati pärast seda, kui aku klemm on maas olnud või aku pinge on alla 9V miskil põhjusel olnud.

teager poolt lisatud pilt on 95+ 93 aasta omal on temperatuuri juhtimise nupud väiksemad (see aga pole kalibreerimise seisukohast loomulikult oluline, lihtsalt infoks )

Kliima kalibreerimine

Postitatud: L Veebr 04, 2006 13:55
Postitas Sleid
Kliima sai nüüd kalibreeritud ja töötab nii nagu peab. Tänud?

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 10:51
Postitas mardikas
eile sai käidud pikema otsa peal sõitmas ja kliima uhas sooja nii mis kole.lühemate otsade peal nagu ei saa aru, et miskit viltu oleks. kalibreeri või ära kalibreeri ikka tuli 17 kraadise näidu juures igast august kuuma nagu saunas. mul selline tunne, et see kliima on küll neil svenssonitel väga ebaõnnestunud süsteem. ei tea ühtegi teist masinat millel sellist jama oleks.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 11:16
Postitas Zazou
nädal tagasi oli täpselt sama situatsioon. Mõtlesin juba, et see plasthoob on murdunud, mis klappi liigutab. aga enne kui jõudsin asja kontrollida hakkas taas tööle.
Tundub, et meie muutuvad miinuskraadid külmutavad selle klapi kinni ja vana mootor ei saa selle liigutamisega enam hakkama (kusjuures kalibreerimisel viga ei öeldud!)

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 11:45
Postitas KrikU
Peab ka hakkama erinevate temperatuuridega katsetama ja kraadiklaasi panema autosse... irw :D ma harjunud, et 20 asendis on alati kõik fine ja ka pikemal otsal mingit sauna ei ehitata sinna sõidu ajaks. Kasutan sagedasti HI settingut klaasidele suunatult klaaside udust puhastamiseks ja jää sulatamiseks. Tagaklaasisoojendust ruunan ka siin talvel täiega, kui ikka peeglid kipuvad udutama või tagaklaas pole päris selge siis läheb ilma pikema jututa tagaklaasi/peeglisoojendus jälle sisse kui ka kliima on ta peale mõningat soojendamist välja lülitanud.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 11:50
Postitas Tan
Tea, kas 9-3l ka mingi analoogiline süsteem on, mida peab kalibreerima, ja mis nagu siin teises teemas arutati, ise otsustab, et nüüd akendele ja nüüd jalgadele vms?? Ma omal pole igatahes sellist käitumist kohanud, äkki peaks kuidagi õpetama teda? Eks seade on teise välimusega ka kui tonnistel..

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 11:59
Postitas KrikU
Esiteks, kas kasutad ikka automaatreziimi? Ehk siis kui kliima konsoolist see valitud peaks kliima ise teadma ja toimetama oma ära nägemise järgi, et salongi maksimaalselt kiiresti soovitud temperatuur tuua ja talvel ilusti klaasid saaksid jää ja uduvabaks :)
Nagu ma ennist ühes teemas ütlesin, siis otse jalgadele puhumise reziimi ei vali kliima kunagi, seni vähemalt ma pole näinud. Olen isegi üritanud ära tabada kliima enda algoritmi - et mis tingimustes mis reziim valitakse. Kõige müstilisem on muidugi see esiklaasi all olev päikesesensor mis väidetavalt päikese kaldenurgad ja asjad välja arvutab ja selle järgi siis midagi peaks tegema... olen hakanud mõtlema, et armatuuri teatud osade valgustugevus äkki selle sisendist sõltub? Sest see mul tihtipeale varieerub üsna tugevalt.... täpselt pole suutnud reprodutseerida seda kui valgustugevus hästi kirgas ja tuhm on.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 12:05
Postitas mddr
Tonnise kohta ei oska öelda, aga NG'l on SID/ACC ja muude näidikute taustavalgust mõjutav andur SID küljes, seda päikeseandurit sel otstarbel ei kasutata.

NG kliima toimimise seletus on mul olemas, ei tea, kuivõrd see teiste mudelite
omaga kokku langeb?

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 12:23
Postitas Zazou
päikeseandur muudab kuumal suvepäeval külma puhumist. Kas siis jalgadele/küljele või ainult küljele.

Armatuuri valgustugevuse andur(fotodiood) on kella all.

Lisatud failid

Kliima kalibreerimine

Postitatud: P Veebr 05, 2006 18:01
Postitas Trionic
to mardikas ja Zazou: see ACC 2 nn. esimese põlvkonna moodul on see,mis neid anomaaliaid põhjustab ja kahjuks on täiesti ravimatud programmikalad.Mitu elektroonikut on püüdnud rauast vigu leida,kuid neid reeglina ei ole.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 4:23
Postitas Tan
Algselt postitas: mddr
Tonnise kohta ei oska öelda, aga NG'l on SID/ACC ja muude näidikute taustavalgust mõjutav andur SID küljes, seda päikeseandurit sel otstarbel ei kasutata.

NG kliima toimimise seletus on mul olemas, ei tea, kuivõrd see teiste mudelite
omaga kokku langeb?

Targemad ehk ütlevad, kas on neil midagi ühist. Minu 9-3 OG kliima "auto" asendis küll talvise külma jaoks piisavalt akendele tähelepanu ei pööra ja enammasti ikka käsitsi seda suunama pean :( Äkki ka mingi kalibratsioon - reset vms tegemist vajab kuidagi ?

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 8:50
Postitas miku
Mina küll ei suuda oma NG kliima kohta miskit halba öelda... töötab nagu kell ja paremini kui 90% mitte-saabide kliimad, millega olen kokku puutunud.

Samas, nii huvi pärast, kuidas NG kliimat kalibreetitakse, kui üldse?

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 9:29
Postitas mddr
Kalibreerimine käib sarnaselt, vajutada tuleb korraga AUTO+OFF.

Mina olen ka järjest rohkem kliima AUTO režiimi usaldama hakanud ja
ei näputa enam nii palju. Vahel ainult korrigeerin. Programmeerinud
olen ta siiski tagasihoidlike käsitsi-seadete peale, et näiteks soojast
pesulast või parklast välja sõites ei kukuks -20'ga konditsioneer uhama.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 12:12
Postitas miku
Tähendab. Korrigeerin oma eelmist postitust natuke.

Suvel töötab Auto rezhiim väääga hästi. Enamuse ajast ka talvel. Ent pisike probleem on külmkäivitusega, et siis tuleb panna käsitsi esiaknale puhuma miskiks ajaks (ca 5 - 10 min) ja siis lükkan Auto peale tagasi.

Samad sümptomid selles suhtes, mis Tanilgi. Talvel ei pööra piisavalt tähelepanu akendele. A ma süüdistan selles saksast toomist, sinna on ilmselt natukse teised sätingud pandud kui põhjamaadesse müüdavatele autodele.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 12:22
Postitas mddr
Ka minu oma võiks esiaknale rohkem puhuda. Praeguste külmadega ta
lükkab muide esiakna peale küll, aga -10 juures või 0 ringis (kus on just udu tekkimise võimalus) ta seda alati ei kipu tegema tõesti...

Teine asi, et kui mootor veel soe pole, siis ta ei taha täie tambiga puhuma hakata - mõistlik, kui õhk on suunatud salongi poole, aga küsitav, kui õhk on täielikult esiklaasile suunatud.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 12:43
Postitas Tan
Algselt postitas: mddr
Ka minu oma võiks esiaknale rohkem puhuda. Praeguste külmadega ta
lükkab muide esiakna peale küll, aga -10 juures või 0 ringis (kus on just udu tekkimise võimalus) ta seda alati ei kipu tegema tõesti...

Teine asi, et kui mootor veel soe pole, siis ta ei taha täie tambiga puhuma hakata - mõistlik, kui õhk on suunatud salongi poole, aga küsitav, kui õhk on täielikult esiklaasile suunatud.

Aga äkki mul ka toimib mingi automaatika, meenub, et korra hakkas küll täie kiirusega esiaknale puhumine automaatselt, aga siis oli küll oluliselt soojem ilm kui -20. Enamasti nohistab vaikselt ja ma pole viitsinud käega katsuda, kust pilust automaatika suvatseb välja hingata - klõps akna klahvi peale ja valmis..

EDIT: Minu jaoks suht arusaamatus saksakeelses manuaalis on midagi juttu küll progemisest. Enne kui sõnaraamatuga pusserdama hakkan, äkki on kellelgi 9-3 ingliskeelne manuaal elektroonselt olemas ? Tegelikult ajab 900 NG oma ka asja ära ilmselt ..

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 13:39
Postitas epsum
Kui sa kangesti teada tahad, kuhu ta parasjagu AUTO rezhiimis puhub, siis vajuta korra AUTO nuppu - ja kliima displeile ilmuvad need kujutised. Mul miskipärast auto rezhiimis on tema lemmikvalikud aken ja jalad.. keskmistest ta omal algatusel puhuma ei taha hakata.

Samas , soojaks läheb ilusti... kusjuures akende puhtusega probleeme mul küll pole - äkki on asi salongiõhu filtris v miskis taolises_?

Kliima kalibreerimine

Postitatud: E Veebr 06, 2006 14:07
Postitas Tan
Algselt postitas: epsum
Kui sa kangesti teada tahad, kuhu ta parasjagu AUTO rezhiimis puhub, siis vajuta korra AUTO nuppu - ja kliima displeile ilmuvad need kujutised. Mul miskipärast auto rezhiimis on tema lemmikvalikud aken ja jalad.. keskmistest ta omal algatusel puhuma ei taha hakata.

Samas , soojaks läheb ilusti... kusjuures akende puhtusega probleeme mul küll pole - äkki on asi salongiõhu filtris v miskis taolises_?

See auto vajutamine on hea hint, proovin ära.

Salongiõhufiltri vahetas master Trionic 150k hoole käigus päris hiljuti, aga kui sa -20 kraadiga istud trennist tulles märja peaga autosse ja viskad märgi asju täis spordikoti kah istmele, siis ei jaksa ka HI ja akna variant kõiki klaase kohe puhtaks lükata.. AUTO ei saa aga eriti üldse hakkama, sellepärast küsima hakkasin. Proovin kalibreeringut korra, manuaali tõlkimine andis üsna ebahuvitava tulemuse :(

Kliima kalibreerimine

Postitatud: N Veebr 09, 2006 18:12
Postitas Tan
Algselt postitas: epsum
Kui sa kangesti teada tahad, kuhu ta parasjagu AUTO rezhiimis puhub, siis vajuta korra AUTO nuppu - ja kliima displeile ilmuvad need kujutised. Mul miskipärast auto rezhiimis on tema lemmikvalikud aken ja jalad.. keskmistest ta omal algatusel puhuma ei taha hakata.

Samas , soojaks läheb ilusti... kusjuures akende puhtusega probleeme mul küll pole - äkki on asi salongiõhu filtris v miskis taolises_?

Njah, paar päeva proovimisi andsid klassikalisel tulemuse: milleks teha tööd, mille jaoks on masin leiutet... "Auto" asendis saab üksi-kaksi sõites aknad palju edulisemalt klaariks kui ise leiutades.. Ja näitab ilusti jah, et alul aken ja vaikselt, siis ventile kiirust peale ja mingil ajal jalad juurde. Ka tagumise akna juhtimise saab automaagiliseks teha.

Kliima kalibreerimine

Postitatud: R Veebr 10, 2006 8:53
Postitas miku
Mina jään enda juurde. Kui auto on saksast toodud, siis käitub kliima teisiti kohe päris kindlalt.
Vahe on selgelt näha praeguse lelu ja vanamoori vahel. Kui vana külma ilmaga pani kohe alguses hirmsad paarud peale ja puhus esiakna peale ning miskil hetkel lülitas (neetult liiga vara) ümber üles-alla rezhiimile.

Samas uus lelu käitub täpselt nii nagu eelpoolkirjutanud on selgitand.