1. leht 1-st

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 0:50
Postitas Rab
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=192362


Oleks huvi selle tegelase vastu :cool:

Arvestades hetke hindasid, siis polegi ju nii paha ja samas ka mitte just odav:)

Keegi mainis, et mida lihtsam seda vähem hilisemat peavalu-> see seltsimees tundub olevat üsnagi lihtne :P

Tänud!

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 2:02
Postitas sigaelmar
Tea kas just selle järgi lähtuma peab et mida lihtsam - see käib Volkswagenite ja Audide kohta. Ei ole kuulnud, et Saabil niiväga lisad jamaxid. 2,0 ja 2,3 9-5'tel jamavad pigem turbod, DI kassetid...loe ehk hoopis teemat http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... 3#pid22697

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 8:51
Postitas indrek
Suhtuks skeptiliselt kõige odavamasse pakkumisse (karta on et 8 aastat vana auto avariidest pääsenud pole), et kõige olulisem on selgeks teha palju oled nõus lisaks kulutama. Kui kere on sirge, siis miks mitte, vahetada turbo, DI, SID, vedelikud... Ehk las Trionic vaatab üle mis see maksma võiks minna.

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 9:14
Postitas ivomets
Algselt postitas: indrek
Suhtuks skeptiliselt kõige odavamasse pakkumisse (karta on et 8 aastat vana auto avariidest pääsenud pole), et kõige olulisem on selgeks teha palju oled nõus lisaks kulutama. Kui kere on sirge, siis miks mitte, vahetada turbo, DI, SID, vedelikud... Ehk las Trionic vaatab üle mis see maksma võiks minna.

no milleks kõike kohe vahetama??:poke:
:wall:
kui asjad töötavad?
samas kui olla nii skeptiline ja mitte midagi uskuda, et auto kyljes mõned asjad võiksid töötada ja kesta, siis 8 aastat vanas autos on ka kindlasti muud tehtud kui autoga sõidetud, ja kuidas siis kutsuda oma syytut naist sinna ryvetatud autosse??

samas võib ära vahetada ka kummid, mis kulunud, piduri kettad, sadulad, rattalaagrid, kõik simmerlingid, plokikaas lihvida ja uus plokikaanetihend, syyte võti tuleks kindlasti uus teha, immo patareid vahetada, kojamehe kummid, klaasipesuvee paagi pump, klaasipesuvoolikute klapid, kyynlad, kõik pirnid, yle lasta kontrollida airbagi seisukord, kõik veermiku puksid, amordisaatorid, sumbutaja, kõiksugu andurid, vaakumvoolikud, -klapid.
muidugi uus esiklaas annaks parema ja selgema pildi. uus rool istuks kätte paremini ja ära vajunud istmed võiks ka uute vastu vahetada, siis iste vajub just täpselt juhi järgi.

nii, et tegelikult on asju, mis kõik mõjutavad sõiduomadust ja sõidutunnet.
aga kas just nedi kõike vaja on tingimata vahetada jäägu igayhe otsustada.

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 9:20
Postitas Cyber
Ei peagi kohe. Lihtsalt potensiaalsed kohad. Tuleb üle vaadata ja siis otsustada, kas on vaja vahetust või mitte.

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 9:35
Postitas suur
Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: indrek
... et kõige olulisem on selgeks teha palju oled nõus lisaks kulutama. Kui kere on sirge, siis miks mitte, vahetada turbo, DI, SID, vedelikud... Ehk las Trionic vaatab üle mis see maksma võiks minna.

no milleks kõike kohe vahetama??:poke:
:wall:
kui asjad töötavad?

Räägin tonnise kogemusest. Üldiselt on lihtsam ostes arvestada, et salongiradikas, ketid ja turbo (ja veel nipet näpet) on otsakorral ja nõuavad investeeringut. Hiljem lappides on lihtsam. Eriti veel siis kui üllatud meeldivalt, et polegi vaja mõnda planeeritud juppi vahetada.
Palju hullem on see, kui paned viimase kopika ostes auto peale ja siis esimestel nädalatel avastad, et auto nõuab tohutut lisainvesteeringut.

9-5 puhul pole siit foorumist peale nõrga turboõlituse/-jahutuse miskit hullu kõrvu jäänud. Ehk siis arvesta lisainvesteeringutega turbosse. Muidugi kõige mõistlikum on külastada Troostautot või VM'i - nemad oskavad ehk auto seisukorra kohta rohkem pajatada.

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 10:02
Postitas qdwin
Pessimisti heietused:
Nii vanu autosid müüakse kuna reeglina on miskit masinal viga ja varem või hiljem see viga tuleb ka välja.
Samas kõik sõltub ka inimese valulävest, ühe jaoks on sama auto perfektses korras, teise jaoks on masin viimane saast. Kirjutan veelkord oma töökaaslasest kelle väitel tema oopel oli suurepärases korras ja pole mingit remonti vajanud. Auto läks lõpuks romulasse kuna uks kukkus küljest.

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 10:03
Postitas Mart900
:P@ ivomets

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 10:47
Postitas sigaelmar
Algselt postitas: qdwin
Pessimisti heietused:
Nii vanu autosid müüakse kuna reeglina on miskit masinal viga ja varem või hiljem see viga tuleb ka välja.
Samas kõik sõltub ka inimese valulävest, ühe jaoks on sama auto perfektses korras, teise jaoks on masin viimane saast. Kirjutan veelkord oma töökaaslasest kelle väitel tema oopel oli suurepärases korras ja pole mingit remonti vajanud. Auto läks lõpuks romulasse kuna uks kukkus küljest.

Sry qdwin, ma ei tea kui vana sa oled aga see "müüme maha sest midagi on läbi või hakkab minema" on tüüpiline keskealise arvamus asjasse. Kas see ei ole variant, et inimene on autost lihtsalt tüdinud või on auto tema jaoks vanaks jäänud? Või tahab võimsamat või mida iganes? Mina näitex ei ole ühtegi oma autodest maha müünud sest midagi tahab investeeringut, mul on põhjusex olnud tüdimus, ruumikus, kütusekulu, vananemine jne....

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 10:50
Postitas indrek
Algselt postitas: ivomets


samas võib ära vahetada ka kummid, mis kulunud, piduri kettad, sadulad, rattalaagrid, kõik simmerlingid, plokikaas lihvida ja uus plokikaanetihend, syyte võti tuleks kindlasti uus teha, immo patareid vahetada, kojamehe kummid, klaasipesuvee paagi pump, klaasipesuvoolikute klapid, kyynlad, kõik pirnid, yle lasta kontrollida airbagi seisukord, kõik veermiku puksid, amordisaatorid, sumbutaja, kõiksugu andurid, vaakumvoolikud, -klapid.
muidugi uus esiklaas annaks parema ja selgema pildi. uus rool istuks kätte paremini ja ära vajunud istmed võiks ka uute vastu vahetada, siis iste vajub just täpselt juhi järgi.

No niipalju ja natuke vähem-rohkem olen minagi vahetanud oma Saani küljest (kummid, piduriklotsid, puksid, kojamehed, klaasipesuvee paagi pump, klaasipesuvoolikute klapid, pirnid, sumbutaja, õlirõhu andur, radiaator, lõdvikud, käigukasti remont ja konditsionneri toru).

Istmesoojenduse olen ise parandanud ja näinud, et istmepadjad tuleks vahetada (järgi on poroloonist räbalad).

Edaspidi tuleb vahetada esiklaas (kriibitd, täkitud ja mõraga), aku, amortisaatorid (eelmine kevad amorditestis olid veel OK, kuid ega nad igavesed pole) ning kilometraazi (250tuhat km)järgi on tulemas ketivahetuse aeg.

Mida pole vaja vahetada olnud on turbo, DI ja SID mida mu autol kahjuks polegi :)

Ega ma ei kurda, mis :drive: see kulub. Rahas kulub remondile umbes samapalju kui bensiinile + amort ehk kõik kokku ~3kr/km.

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 11:02
Postitas NO FEAR
to sigaelmar...20.06.1969 on ju profiilis selgelt kirjas;)

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 11:07
Postitas qdwin
Keskiga on üsna kaugel veel.

Erand kinnitab reeglit. Erandlikke automüüjaid on ju siingi: Iisak, Trionic...

See arvamus on mul välja kujunenud vaadates eestisse toodavaid kasutatud autosid. Iga kasutatud auto nõuab peale ostmist lisainvesteeringuid peale õlivahetuse ja muu sarnasele hädavajalikule.

EDIT: 100% kehtib see turuhinna alumise otsa autode kohta.

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 12:11
Postitas ivomets
oma 9-5 myygis lihtsalt sel põhjusel , et sai ära proovitud, mis tunne selle margiga sõita on. mul ei pea olema auto, mis 100k maksab-yldse ei pea.

nyyd kõik margid va. 9-3 proovitud: alates 96st ja 95 st. kokkuvõttes yle kõike ikka calssic; juhitavuselt meeldivad sarnaselt 96 ja 9-5.

ja õige sõidutunde saad vaid siis, kui autot omanud rohkem kui päev või paar.
nyydseks läbitud ca 5000 km kahe kuuga ja praegu kyll ei paista kusagilt suuremaid ja väiksemaid investeeringu vajadusi. ja myya vigast autot on ikka väga raske ja peita vigasid pole samuti mõtet, sest ega ostaja ei ole loll meie suurel autoturul

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 12:17
Postitas Rab
Põmst on esimeseks asjaks tõenäoliselt VM'is auto täis diagnostika, et saada võimalikult adekvaatne pilt. See vist ainuke hea võimalus saada terviklik ülevaade nii elektroonikast kui muudest detailidest....?

98' auto hinnad on praeguse seisuga 98000- 169 000.
Viimane hind on kõrge, sest VM kasutatud autode salongist saab selle raha eest juba 2000 aasta masina, mis tõsi küll on tekstiil sisuga, 2,0 mootoriga (mitte aero) ja puudub Harman Kardoni helisüsteem, kuid sama moodi esinduses hooldatud.
Järgmine auto, mis auto24 müüa 20'000 odavam... (Saab 9-5 Troll 2.3 turbo) 149'000.

Seega 117k ei tohiks alumine piir olla, vaid üsna keskmine

Või ma eksin? :fight:

Teine tõetera seisneb selles, et auto ei saa mitte iialgi olema investeering, mis kui nähtus omaette raha tagasi toob, või? :D

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 12:40
Postitas Rab
Veel üks totter küsimus....

Kas kompuutri olemasolu ei garanteeri välistemperatuuri näidikut?:freak:

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 13:09
Postitas Chipy
nii omavahel öeldes ei garanteeri auto olemasolu veel selle liikumist ;)

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 13:51
Postitas KrikU
Välistemperatuuri näit on ka tihtipeale ilma automaatse kliimaseadmeta autodel peal...

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 16:17
Postitas Rab
To Chipy -> terased ääremärkused on mulle alati meeldinud:thumb:

Mida arvata sellest 9-5'st?

Postitatud: N Veebr 16, 2006 16:31
Postitas ivomets
kas ostetud juba??