1. leht 2-st
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 16:38
Postitas Sprinter21
Tere tere kõik see Saab`i pere. Mina siin uus ja auto mul esimest korda. Kna olen kuulnud vastupidavuse ja osade saadavuse kohta juba hirmsaid tondijutte, siis pidasin targemaks uurida Teie käest.
Kuidas on antud autol lood vastupidavusega?
Varuosade saadavus?
Ja kuna õlivahus tuleb teha siis küsin igaksjuhuks. Kas turbomootori puhul peab midagi spetsiifilist teada, mingid nüansid, nõksud, soovitused?
Kas vastab ka tõele, et iga 100 000km tagant tuleb puhastada õlivõttur karteris?
Mõistvale suhtumisele lootma jäädes
ELMO
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 17:20
Postitas Sprinter21
Ei taha keegi oma koemusi jagada? Kiita? Laita?
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 17:38
Postitas Myke
Õnne uuele saabiomanikule.
Kõige tähtsam asja juures see :kui heas korras antud hetkel masin ja teadaolev hooldusajalugu, sellest lähtuvalt ka järgmised sammud.
Mina alustasin karteri tuulutusest ja õlivõtturist.
Jupid ja saadavus on ok ja vastupidavus on ka hea kui õigel aja kõik vajalikud hooldused ja pisiremondid ära teed.

Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 17:45
Postitas Sprinter21
Hooldusraamat olemas. Viimane ametlik hooldus tehtud 07.2012 šveitsis ilmselt. Sealt auto pärit.
Müüa sõnul kõigest pool aastat platsil seisnud. Viimasest hooldusest u 7000 sõidetud. Mitte mina siis.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 18:41
Postitas iisak
Äkki saadad viimase templi omanikule meili ja küsid kas ja millal tegelikult hooldus tehtud on.
Siis saab juba edasi vaadata:eureka:
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 18:54
Postitas Sprinter21
Hea teada, et Saab hea auto. Sõnavõtjate osavõtu vähesuse järgi otsustades. Hakkas kergem.
Tänan
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 19:44
Postitas kasparius
õli vaheta enivei kui on seisnud"vaid" pool aastat ja oli 7000km tagasi.
Ära peenesta enne kui mootor korralikult soe, jahuta kui oled lõpetanud sõidu tempokamalt, et turbiin saaks jahtuda.
hirmujuttudest: Kuna auto on vana, siis ketid , turbod, sillad(mis eriti peale Eestisse toomist hakkavad häält tegema)
See ka, et ära siin nii kiireid vastuseid kui BMW klubis või SR foorumis oota.
Kasutajaskond palju väikesem,a ga küll saad oma küsimustele ajapikku vastused.
isegi hea, et kolme tunni jooksul 4 vastust

Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 19:53
Postitas Sprinter21
Tänud vastajatele.
Võttis rahulikumaks. Auto vana? Kõigest 11 aastat. Siiamaani olen sõitnud 20 aastastega.

Esimene asi siis õlivahetus 5w40 eks. praegugi sees.
Õlivõtturi ja karterituule puhastus.
Saab tehtud.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 21:26
Postitas yllar
Ainus hirmus asi asja juures on et Tartus pole võimalik Saabi remontida. Ei pidanud siin silmas ratta vahetust vms. Kui hooldad siis sõidab,tean omast käest.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 21:33
Postitas ivomets
Veel,...
et sul oleksid peal õiged küünlad ja õige sädevahe. samuti üle vaadata ja vahetada kõik vaakumvoolikud . uurida kuidas näeb välja karterituulutus ja et see ikka töötaks.
peaksid olema valmis süütekasseti ja vändaasendianduri ja bensiinipumba surmaks. mis juhtub etteteatamata.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 21:52
Postitas kasparius
kusjuures Ivomets - nendest sinu nimetet asjaoludest on mul kolme T7 juhtimisega Saabi (9-5 ja 9-3) puhul juhtunud vaid üks- bena pump (ja seegi andis ca 100 km enne teada- kurvis enam mootor ei saanud kütet kätte hästi, sirgel oli ok)
Minu õnn
Igat moodi saab

Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 22:29
Postitas Sprinter21
Väga hull ei tundugi.
Kas keegi tahab minu saabikul õli ära vahetada. Võtturi ja tuulutuse puhastada.
On kellelgi äkki kogemusi?
A võibolla saab ka nii, et ma ostan õli ja filtri ära. Tulen Sinu juurde garaasi ja teeme kahepeale ära.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: E Okt 14, 2013 23:31
Postitas kasparius
Sellega saab iga remonditöökoda hakkama. Ka Tartus.
Tuulutuse kohta loe netist- crankcase ventilation kit. See tuleks vahetada kui sul pole seda veel tehtud.
Võtturi saab puhastada kui auto üles tõstetud.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 13:03
Postitas Myke
Õlivõtturi puhastus on selline töö kui pole enne teinud siis siin sulle hea juhend:
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-oil-p ... -sludge-7/
Samalt lehelt ka karterituulutuse kohta:
http://saabworld.net/f29/crankcase-vent ... 9-5-a-732/
Jõudu tööle kui mingeid küsimusi anna tulla.

Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 16:01
Postitas Sprinter21
Super seltskond siin. Tänan abi eest.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 16:32
Postitas Sprinter21
Üks pisike asi veel. Kuna mul SID ei tööta. (Laupäeval saan korda tänu daags´ile) siis ma ei tea mis kus.
Ühesõnaga spido keieri all süttib aegajalt punane "info displey" Kui vajutan SID´i peal "clear" kustub.
Mõtteid.
Jälle tänan.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 16:42
Postitas epsum
Igasugused tühised veateated ilmuvad SIDile (miski pirn katki, klaasipesu-, piduri-, või jahutusvedeliku tase madal, uks lahti ka lihtlabase teksti kujul). Kui 'clear' nuppu vajutad, siis ta kustutabki selle veateate SIDi pealt ära. Kuna sul SID ei tööta, siis sa järelikult seda, mille üle auto kurdab ei näe.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 16:47
Postitas Sprinter21
See mind hetkel kurvalks teebki. Ma ei tea mis Tal viga on. Õlivahetus tegemata. Karteri tuule vahetusest rääkimata. Äkki õlisurve madal? Teeb ettevaatlikuks.
Btw. ega ei tea keegi kas eestist saab ka ruttu ruttu karterituulutuse komplekti. Mõtlesin siin et vahetaks torud värgid puhastuse asemel välja.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 16:51
Postitas richard
See mind hetkel kurvalks teebki. Ma ei tea mis Tal viga on. Õlivahetus tegemata. Karteri tuule vahetusest rääkimata. Äkki õlisurve madal? Teeb ettevaatlikuks.
Btw. ega ei tea keegi kas eestist saab ka ruttu ruttu karterituulutuse komplekti. Mõtlesin siin et vahetaks torud värgid puhastuse asemel välja.
õlisurve oleks madal oleks vastav märgutuli spidol.
Mõned mõtted oma kogemusest mida SID-il on kuvatud:
Vaata tuled üle, kas kõik tuled põlevad (ees-taga/lähi/kaug).
Klaasipesuvedeliku tase vaata üle.
Jahutusvedeliku tase vaata üle.
Rohkem nagu enda kogemusest ei meenu aga eks need ole sellised kõige tavapärasemad vast

Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 17:07
Postitas sipelgaz
Sõltub kauaks oma tulevikku antud autoga siduda soovid. Mina näiteks vahetasin lihtsalt eelmise sügise lõpus (Kui mingi 210 tuh täis sai) kogu mootori ära ja otsustasin, et sõidame veel 5 aastat ... ama aasta auto ning mudel.
http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 064&car=95 saad uue mootori ... transa tallinna oli 100 raha ning siis mingid tunnid tööda ka. Ehk 2 kilo peale natuke suurusjärk on tutikas mootor vahel ja süda võib pikemalt rahus tuksuda.
A.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 17:17
Postitas mortenx
kas on mingi variant, et saab teated, mis tulevad sid`ile, kätte obd august?
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 17:20
Postitas Sprinter21
Ei hakka uut mootorit ostma. Auto ise maksis 2.2 tuhat. pole vast pointi.
Teeme lihtsalt suurema hoolduse.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 18:02
Postitas Myke
Karterituulutus tuleb esmalt üle chekata kas ja millises seisukorras,ning kui pole uuendatud kit i siis kindlasi paigaldada uus saadaval Tatu Carringus.
Lisaks kui puhastad karterisõela siis tee ka ühe hooga järgnev
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid222668
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 18:51
Postitas Sprinter21
Johhaidii... Eks ta vist teha tuleb. Aga praegu turgatas. Kui viimane hooldus esinduses tehtud, siis ehk on õhkõrn lootus et kõik see on esinduses tehtud 7000 tagasi.
Saab 9-5 2.3T 136kw 2002a
Postitatud: T Okt 15, 2013 19:01
Postitas Myke
Hooldusi tulebki iga 7000 km teha ja vaevalt seal midagi sarnast tehakse ,nimelt on need tööd saabifannide ajapikku kogunenud tarkuseterad.