1. leht 1-st

turbonäidik

Postitatud: N Mär 02, 2006 6:06
Postitas killer20
tere küsimus järgmine kas see on normaalne et turbonäidik jääb kusagilöegi poole peale seisma kui süüde välja keerata ega lange enam alla null asendisse,kui auto käivitada siis läheks see nagu normaalasendisse tagasi. Juhul kui see ei ole normaalne siis mis peaks tegema ja kus võib viga olla.Tänan teid.

turbonäidik

Postitatud: N Mär 02, 2006 6:49
Postitas qdwin
Täiesti õige. 9000 manokas on mehaaniline (vedrudel toimiv) mitte elektroonne. Ideaalis peaks süüte väljakeeramisel seier jääma täpselt rohelise kollase piirile (ei ole vaakumit ega ülelaaderõhku), reaalsuses on aga vedrud aastatega väsinud ja seier on kindlalt kollases ning vertikaalselt püsti. Seda saaks korrigeerida kui seier pesast välja tõmmata ja tõsta ta õigesse asendisse, ma kangutasin päris suure jõuga aga kätte ikka ei saanud. Ei julenud päris toore jõuga kallale ka minna.
See "normaalasend" peale käivitamist näitab tühikäigu vaakumit, kollane ülelaaderõhku, punane alul funni pärast remondile kuluva raha hulka.
Kõik manokad näitavad veidi erinevalt kuna ei ole mingid täpisriistad. Uudishimu rahuldamiseks võiks järgi proovida mis asendis erineva ülelaaderõhu puhul seier on, minul näiteks punaste/kollaste triipude keskel on 0,8bar, punase esimene kolmandik 1,0 ja teine kolmandik 1,2bar.

turbonäidik

Postitatud: N Mär 02, 2006 11:59
Postitas killer20
suurtänu selle teabe eest,siis ei ole vaja karta et turbo on õhtal või midagi sellist vaid lepin tedmisega et vedru on ära surnud ,,veelkord tänan ja kõike head:beer:

turbonäidik

Postitatud: N Mär 02, 2006 12:17
Postitas sebastian
'Nullasendisse' ei saagi turbonäidik seisva mootori korral minna, vaid näitab suhtelist rõhku 0bar ehk siis absoluutset rõhku 1bar. Auto käivitades tekib sisselaske kollektoris alarõhk -0,75...-0,8bar (absoluutrõhuna on see 0,2...0,25bar).
Siit vahest ka väike segadus: absoluutrõhk on merepinnal küll 1bar, aga turbomanomeetrid on numbriliselt gradueeritud näitama suhtelist rõhku. Saabi manomeetril on selleks 'nulliks' ideaaljuhul rohelise-kollase piir, aga kuna tegemist üsna ebatäpse näidikuga, võib osuti ka muud näidata.