1. leht 1-st

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:13
Postitas qdwin
Küsiti mult nõu mida teha. Et küünlad on ka Saabidel kasutusel laiendaks oma silmaringi tagajärgede likvideerimise osas. Nimelt üks kodanik keeras oma 8 silindrilisse mootorisse küünla puruks. Ei tahtnud teine kuidagi sisse minna aga kuna jõudu oli kodanikul piisavalt, anti aga hagu edasi. Nüüd on küünal korralikult paigas aga kahjuks ka puruks, arvati et isegi keere on kannatada saanud.
Omad vitsad peksavad - seda niikuinii, aga mida sellisel juhul ette võetakse et mootor siiski uuesti käima saada? Auto on pemm 740.

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:21
Postitas wilddog
kuda see küünal täpsemalt puruks on? Kas pooleks kuskilt või keraamika viga saanud? Kui ta küünla sinna sisse vägistas siis keermed kindlalt maas. Ja asi way hapu :( edasine on juba keemia ja aretamine....aga keerajale suur :notworthy:

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:23
Postitas qdwin
Väidetavalt on küünal pooleks.

Sila jest, uma ne nada.

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:24
Postitas Nastix
Mnjahh, T-40 puhul tuli silindri alumiiniumkaas välja vahetada - kuid tegemist on traktoriga ;)
Auto puhul huvitav küsimus. Kas tõesti plokikaas vahetada ?

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:27
Postitas qdwin
Kutt heietas mõtteid et puurida küünlasse auk, keere sisse (!!!) ja ongi valma

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:29
Postitas sebastian
Vanasti tehti vist nihukest keemiat, et plokikaas maha, küünal puuriti(?) välja, siis suurem auk, keere sisse ja kaane-küünla vahele treiti mingi vahejunn, sellele siis omakorda sise- ja väliskeermed.
Kas tänapäeval kuidagi teisiti nii lolli olukorda lahendatakse...pole aimugi :(

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:29
Postitas Nastix
Nojah, kuid siis ka diameeter väiksem - küünlad ju standardsed.

Edit: Mõtlen, et kui küünla sisse auk puurida.
Sebastiani variant isegi vist mõeldav - vana välja puurida, sobiva mõõduga vahejunnile sisemine keere, siis uue küünla otsa, peale vastupidine keere ja pessa panna. Huvitav, kas kuumaga mingi suvalisest metallist vahejunn mängima ei hakka ?

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:38
Postitas Cyber
Puruks keeratud poltide jaoks on olemas isegi ju väljakeeramiskomplektid. Lastakse poldi sisse peenike auk ja spets koonus jubin keerab end vindiga vastupäeva sisse sinna. Lõppkokkuvõttes keerab sellega poldi välja. Ise olen sellise metoodikaga pooleks läinud termostaadi kaane poldi välja keeranud. Kui ruumi on siis võib ehk üritada ka seda, kuigi kardan, et lõppkokkuvõttes peab seda laua peal tegema, sest puurimiseks ruumi väga vist pole. Ja kui juba väljas ja vint omadega pees on, siis saab kohe ka uue kaane tagasi panna..:P
EDIT: ahsoo .. tegelikult pole seal küünla sees vist midagi, mille sisse puurida või keerata midagi.

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 21:51
Postitas Trionic
Algselt postitas: sebastian
Vanasti tehti vist nihukest keemiat, et plokikaas maha, küünal puuriti(?) välja, siis suurem auk, keere sisse ja kaane-küünla vahele treiti mingi vahejunn, sellele siis omakorda sise- ja väliskeermed.
Kas tänapäeval kuidagi teisiti nii lolli olukorda lahendatakse...pole aimugi :(

Täpselt nii tehaksegi,Würth müüb neid hülsse ja abinõud,millega paigaldada.Treilaast sattub silindrisse,see on pähh,pea tuleks maha võtta.

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 22:07
Postitas djk
Suutsin oma Saabil keerme metsa keerata.
Lahendus oli järgmine:
Lasin küünla avasse mingit tavoti laadset asja et keermestajast tekkivad laastud silindrisse ei lendaks, keermestasin uuesti ära ja küünal läks ilusti lõpuni kinni.

Siit õppetund - et kui küünalt keered siis käsitsi lõpuni ja siis poolteist pööret peale - pole mõtet vägistama hakata!

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: N Mär 02, 2006 22:09
Postitas Nakataja
Ka mina olen lasknud küünla vinti Würthi hülsi komplektiga parandada (seda küll Hyskvarna mootorsael) aga asi toimib ja siiamaani ka peab survele ilusti vastu. :thumb:

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: R Mär 03, 2006 8:52
Postitas mart96
mnjahh-plokikaas ju alumiiniumist-targem annab järele;)
Nii ütles üks vana autoelektrik.

Aga see vahehülss lahendab asja.
Vana küünal välja puurida????? Kui kaas maas peaks ju kuidagi niisama ka kätte saama. Lihtsalt kuna küünal on rauast, siis võib see puur hakata kõrvale libisema ja tulemuseks on juba ovaalne ava. ise olen kaantest murdunud polte kätte saanud nii, et keevitad mingi paksu plekiriba(kui on võimalik tasapinnas opereerida) või mingi rauast kuuskandi kasvõi(küünla puhul) selle murdunud osa külge ja keerad välja.

Mismoodi see tavoti küünlaavasse panemine välistab laastude sattumist silindrisse?????? Kuidas selle pärast sealt avast koos laastudega kätte saad. Või loodad, et laastud ronivad kõik ainult väljapoole-noh lootus oli ainuke hea asi, mille iidsed jumalad Pandora laekasse panid;)

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: R Mär 03, 2006 12:12
Postitas Ryhkija
Meie vanemal 900-l ehk Nunnul suutsin ma kah miinus 32 celsiuse juures kuidagi ühel küünlal keerme tuksu ajada (see selgus hiljem) siis pandi sinna kah miski hülss sisse (karta laseb küll, et mitte Würthi oma). Igatahes pidama jäi ja mina vahetan pääle seda küünlaid väga ettevaatlikult - eks oma kogemus õpetab kõikse paremini :red:

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: R Mär 03, 2006 17:51
Postitas mardikas
kui tüüp on nii rikas et omada sellist masinat siis võib ta ka minna kuskile vähe korralikumasse autoteeninduse kus võetakse see küünlaräbal välja, puuritakse auk suuremaks ja pistetakse uus spetsiaalne hülss keermega sisse ...see töö võtab aega umbes tunnikese nii, et mingi 500 raha läheb ära. Muidugi teil seal kilukarbisiluetiga linnas on asjad kallimad aga no mis teha. Sellel tüübil ei ole küll sinna kapoti alla asja seega autoremondi töökoja külastus. ja sõitku oma 7 silindriga kohale. ma arvan, et jõuab küll ära vedada see moto:)

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: E Mär 06, 2006 18:34
Postitas KT100
Würthis on need asjad kõik kallid, aga seda keeret saab igaüks suvalisest autotarvetekauplusest tellida ja ise sisse keerata (kui on insenerimõtet, et abivahend teha). Põhimõtteliselt käib asi nii, et keeratakse natuke suurem keere ette ja siis pannakse keermetraat sisse. Helicoil meetodiks nimetatakse. Stokker vist teeb ka seda kuskil Tallinnas.
Kardispordis väga tarvilik abivahend igaljuhul. :thumb:

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: E Mär 06, 2006 18:38
Postitas Trionic
Algselt postitas: KT100
Würthis on need asjad kõik kallid, aga seda keeret saab igaüks suvalisest autotarvetekauplusest tellida ja ise sisse keerata (kui on insenerimõtet, et abivahend teha). Põhimõtteliselt käib asi nii, et keeratakse natuke suurem keere ette ja siis pannakse keermetraat sisse. Helicoil meetodiks nimetatakse. Stokker vist teeb ka seda kuskil Tallinnas.
Kardispordis väga tarvilik abivahend igaljuhul. :thumb:

Vedrude sissekeeramisabinõude komplekt maksab oluliselt rohkem,kui Würth`i hülsid.Vedrud ise ei maksa erti si...i.

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: E Mär 06, 2006 21:31
Postitas KT100
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: KT100
Würthis on need asjad kõik kallid, aga seda keeret saab igaüks suvalisest autotarvetekauplusest tellida ja ise sisse keerata (kui on insenerimõtet, et abivahend teha). Põhimõtteliselt käib asi nii, et keeratakse natuke suurem keere ette ja siis pannakse keermetraat sisse. Helicoil meetodiks nimetatakse. Stokker vist teeb ka seda kuskil Tallinnas.
Kardispordis väga tarvilik abivahend igaljuhul. :thumb:

Vedrude sissekeeramisabinõude komplekt maksab oluliselt rohkem,kui Würth`i hülsid.Vedrud ise ei maksa erti si...i.

Aga selle abivahendi saab ise teha ;)

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: E Mär 06, 2006 21:35
Postitas qdwin
Enne sissekeeramist kulub marjaks ära helicoili keermepuur, see aga maksab miljoni.

Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Postitatud: E Mär 06, 2006 22:24
Postitas KT100
Algselt postitas: qdwin
Enne sissekeeramist kulub marjaks ära helicoili keermepuur, see aga maksab miljoni.

Vot ei tea, lihtsalt nentisin fakti, et asja on võimalik ka koduste vahenditega edukalt teha. :drink: