1. leht 2-st

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Dets 28, 2013 0:31
Postitas xda
Tervitused SAAB-iklubi foorumi liikmetele! Sai siis poole aasta jagu uuritud millist autot naisele osta. Kopp oli juba sellest tegevusest ees. Nüüd siis on naine SAAB-i omanik. Kõik laitsid SAAB-i ostu maha, et ostsid omale 10 a. vana Opeli. Masina ostis vana tuttav Šveitsi SAAB-i esindusest turbo veaga ja tegi selle korda (väidetavalt pani uue). Eestisse jõudes lasi ka ühe eelsüüte küünla ja EGR asjanduse ära vahetada. Esmamulje on muidugi hea! Ostu hind oli 3550.- €. ARK-is arvele võtmine maksis 179.- €.







Lisatud failid

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Dets 28, 2013 1:01
Postitas Credo
Need 10 aastat vana Opeli jutuga mehed võivad endale sisse istuda.
Pole ühtegi diiselmootoriga Saabi olnud, vb. see ongi nii, kuid bensiinimootoriga masina puhul on see ikka puhas mõnitamine.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Dets 28, 2013 1:28
Postitas xda
Läbisõidu näit on: 145 000. Tundub suht reaalne olema. Meie esimene auto oli Mitsubishi Lancer, 1991, diisel. Teenis meid väga hästi viimased 10 aastat (Ma pole ühtki diislit näinud nii hästi käima minemas kui meie vana mitsu. Ta läheb lampi laksust KOHE käima, ei mingit viivitust, minu jaoks suht müstika, spido näit 502 000 aga ma pakun et tugevalt rohkem on reaalne läbisõit, sain selle auto üle 10 a. tagasi, siis oli läbisõidu näit 216 000).

Esmased muljed SAAB-i istudes on muidugi superhead, nagu teise ajastusse astuks.

Tegevused, mida vaja läbi viia:

Osta 16" valukad ja talverehvid neile (ostes olid 17" valukad all).
Osta salongi pori/tekstiilmatid (millegipärast pole neid kaasas).
Osta uued võtmeümbrised (müstiline kummisegu neil ikka).
Osta uus "shark" raadioantenn (samuti kummisegul auk sees).
Osta uued numbrialused (Šveitsi reg. numbrialused on väiksemad, eriti ees).
Ilmselt salongi ventilaator siiski teeb nõrgalt imelikku kiuksuvat häält, just siis kui auto on käivitatud, hiljem kaob see heli ära (vaja uurida).
Vaatasin, et peal on aastast 2008 Varta aku ja seegi ainult 55Ah, ilmselt enne müüki ära vahetatud. Ei usu et see meie talvises kliimas kaua vastu peab.
Tahaks ka plokisoojenduse lisada veel (on see üldse võimalik?).


Kaasas olid ka SAAB-i katusereelingud, et saame nüüd nii mõndagi katusel transportida. Puudust tunnen kärukonksust ja nati paremast audiosüsteemist. Äkki keegi saab selles osas aidata?

Sain eile siis auto süsteemi seadistatud inglise keele peale. Tuttav lasi selle auto siia tuua sealt sõites, mitte treilaga. Viimase 3000 km. keskmise küttekulu leidsin ka ülesse: 6L, sest saksast sõitma hakates oli näidik nulli pandud.
Vaatasin kodus ka kapoti alla ja uskumatult puhas, osadele alumiiniumdetailidele on siiski tekkinud korrosioonitäpid peale.
Homme, s.o. 30. dets. on siis ülevaatusele minek!

Minu südame (ja ka naise) võlus SAAB küll ära. Mis siis, et järgmine päev pärast ostu jäi käiguvahetusel käigukangi nupp pihku. :drive:

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Dets 28, 2013 13:32
Postitas andrehh
Salongiventilaatori määrimise/õlitamise jaoks on vaja eemaldada kindalaegas, et pääseda ligi õlitusavale. Rohkem juttu sellest kuidas ventilaator eemaldada kui selleks peaks põhjus olema : http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=165760

Edu Saab´ga :thumb:.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Dets 28, 2013 17:32
Postitas ats001
Muretuid kilemeetreid :head:

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: K Jaan 01, 2014 7:18
Postitas xda
Ülevaatusel selgus, et mõlemad esimesed šarniirid on läbi. Vaja uued osta!

Eile siis käisin SAAB-ile talverehve ja velgi toomas. Sõitsin ~400km. Tallinna maha, raiskasin pool päeva oma aega ja jne., Sorry aga 100€ eest ma küll neid roostes velgi ega ärakulunud naastrehve alla ei pane!

Kui keegi soovib , siis annan need tasuta ära. 4x16" SAAB 9-3, plekkveljed koos talverehvidega, autole aastast 2003. Augumõõte jne. ma ei oska kommenteerida. Rehvidel max. sügavus miski 5-7mm.

Kuigi rehvil isegi mustrisügavust on... Ma ei ostnud seda SAAB-i küll mingiks... Sita maitse sain täna, ei tea küll kuhu... Firmat kust selle veljejama sain ei hakka mainima.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: K Jaan 01, 2014 12:17
Postitas skyline
Mis siis selle rehviostuga nii halvasti läks? Pidid ju nägema, mida ostad.
Eesti kliimas on plekkvelje roostatamine suht paratamatus. Ma ostsin ka sügisel oma autole kasutatud plekkveljed, mis omajagu roostes. Tegin ise liivapritsiga puhtaks, roostesurm, krunt, 2-3 kihti värvi peale ... ja tulemus on see, et peale 1 kuud soolatud teid on veljed taas rooste minema hakanud :( Seega võta roostes velgi suht paratamatusena.
Mina piirdusin samuti 6-8mm pruugitud naastrehvide ostuga ja olen siiski üsna rahul, veelgi rohkem oleks rahul kui oleks isegi lamellid ostnud arvestades praegust lumeta talve.
Tasuta rehvide ja velgede ära andmine oleks üsna arutu tegu.

Rõõm tõdeda, et ka see auto toodud Aaretal Garage'st, sealt üsna suur osa Eestisse toodud pruugitud Saabe pärit :)


Ja head uut aastat ning muretuid kilomeetreid ka!

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: K Jaan 01, 2014 17:07
Postitas heikiw
Mina kammisin näiteks selle foorumiosa mitu korda läbi, kui oli vaja plekkvelgi koos rehvidega:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/forumdisplay.php?fid=56

Siitkaudu sain igatahes hea pakkumise Saabi 15 tollistele originaalvelgedele koos lamellrehvidega. Auguvalem 9-3 SS ja SC velgedele on 5x110, ET41 ja keskava oli vist 65,1mm. Mul need veljed küll veel ei roosteta. Diisel 9-3 -le soovitaks 74ah 680A akut või veidike suuremat. Üleliia suurte numbritega akut pole ka vaja panna, sest see jääks enamus aega lihtsalt täielikult täis laadimata. Vanema Mitsu diisliga võrreldes oleks soovitus diisel Saabiga sõites, kasuta pöördeid ikka, et tahm saaks kenasti ära põleda. Aga muidu muretuid kilomeetreid !

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: K Jaan 01, 2014 20:10
Postitas nael
Inimesed on läbisõidu puhul ikka väga naiivsed. 145 000 teeb kuu läbisõiduks 1200 km, diiselmootoriga auto puhul väga ebareaalne. Ei ole nüüd nii uhke pill, et ainult pühapäeval ka välja ajada.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 04, 2014 21:05
Postitas xda
Mis siis selle rehviostuga nii halvasti läks? Pidid ju nägema, mida ostad.

HUA! Kahjuks uskusin inimest kes soovitas. Lendasin sinna ja tegime tehingu ära. Ma pole eriti pädev autoasjanduses ja ei uurinud ka kohe kaupa. Muidugi oma viga. Pärast hiljem vaatasin rahulikult, et seda ma poleks siiski tahtnud. Usun et need plekkveljed koos rehvidega jäävad suht lühikeseks ajaks alla. Esmalt ikka rehvi pärast. Ja siis annan nad ära, nii nagu lubasin. Niikauaks kui saan muretsetud uued rehvid/veljed.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 04, 2014 21:14
Postitas xda
Inimesed on läbisõidu puhul ikka väga naiivsed. 145 000 teeb kuu läbisõiduks 1200 km, diiselmootoriga auto puhul väga ebareaalne. Ei ole nüüd nii uhke pill, et ainult pühapäeval ka välja ajada.
Kui neid läbisõidupabereid, mida oli 2, võltsiti, siis seda tehti juba algusest peale. Mul oma on Mitsu Lancer aastast 1991 ja VW Caddy aastast 1998. Mitsu sain 10 a. tagasi ja olen temaga sõitnud 284 000 km. Caddyga olen sõitnud 120 000 km. 4-ja aasta jooksul. Ma ei oska kommenteerida selle SAAB-i läbisõitu nii täpselt aga vist tõesti naiivne on sellist väikest läbisõitu uskuda. Aga kui palju odomeetrit keritud võib olla teab vaid jumal taevas.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 04, 2014 21:43
Postitas xda
Diisel 9-3 -le soovitaks 74ah 680A akut või veidike suuremat. Üleliia suurte numbritega akut pole ka vaja panna, sest see jääks enamus aega lihtsalt täielikult täis laadimata. Vanema Mitsu diisliga võrreldes oleks soovitus diisel Saabiga sõites, kasuta pöördeid ikka, et tahm saaks kenasti ära põleda. Aga muidu muretuid kilomeetreid !

Tänud soovituste eest! Ostsin Varta SILVER E44 77Ah 780A. Ja juba rääkisin naisele et vaja on nati rohkem ka gaasi vajutada. See SAAB pole meie vana mitsu.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 04, 2014 21:51
Postitas ivomets
Mulle tundub ka ikka pigem kahtlane pill, kahtlaselt müüjalt kui, et Sweitsi esinusest.
Mõned näited, millele tähelepanu pööraksin:
1. sharniirid läbi
2.põrandamatid puudu ( need visatakse ära, sest nad kuluvad koledaks)
3. pildil korralik suur aku, sina kirjutad, et 55 ah
4. niiii pisike läbisõit peaks auto hoidma nagu uuena ja kõikjalt. ja sellest ei tekiks punktides 1, 6, 7 tekkivad asjad
5. pandud uus turbo, egr; ei tea, kes müüatest/vahedajatest tahaks neid suuri kulusid kulutada. see ikka päris kallis, kui uued
6. võtmed kulunud
7. antennikumm puruks

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 04, 2014 21:54
Postitas xda
Mulle tundub ka ikka pigem kahtlane pill, kahtlaselt müüjalt kui, et Sweitsi esinusest.
Mõned näited, millele tähelepanu pööraksin:
1. sharniirid läbi
2.põrandamatid puudu ( need visatakse ära, sest nad kuluvad koledaks)
3. pildil korralik suur aku, sina kirjutad, et 55 ah
4. niiii pisike läbisõit peaks auto hoidma nagu uuena ja kõikjalt. ja sellest ei tekiks punktides 1, 6, 7 tekkivad asjad
5. pandud uus turbo, egr; ei tea, kes müüatest/vahedajatest tahaks neid suuri kulusid kulutada. see ikka päris kallis, kui uued
6. võtmed kulunud
7. antennikumm puruks

Need kõik mõtted on ka minul peast läbi käinud. No see sõber pole kuhugi kadunud kes selle mulle müüs. Tal saksas miski pisike autoaed.Ma ju tunnen teda. Jah juba kuulsin et šarniir ei tohiks 100 000 km peal läbi minna. Sorry, nüüd saan ise ka tigedaks. Jah aku on pildil ju suurem! FAKK. Küsin müüjalt need asjad üle, sest ma küll väliselt ei näinud et see turbo uhiuus oleks. Samas nägin ülevaatusel ise ka põhja alla, peaaegu nagu uus... Salvestasin muidugi kõik enne ostu kodulehelt ära. FAKK, FAKK, FAKK, sorry. Tänud akule vihjamise eest.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: E Jaan 06, 2014 12:23
Postitas 13piisab
Tegin ise liivapritsiga puhtaks, roostesurm, krunt, 2-3 kihti värvi peale ... ja tulemus on see, et peale 1 kuud soolatud teid on veljed taas rooste minema hakanud :( Seega võta roostes velgi suht paratamatusena.
isegi 1k (ühekomponentseid) autovärve kasutades ja ussi metalli sisse jättes võiks rooste paar aastat peidus püsida. Mullitada värvi all, aga püsida peidus. Värvisid ilmselt spraydega - nendega pole roosteohu korral tõesti mõtet vaeva näha.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: E Jaan 06, 2014 14:54
Postitas skyline
isegi 1k (ühekomponentseid) autovärve kasutades ja ussi metalli sisse jättes võiks rooste paar aastat peidus püsida. Mullitada värvi all, aga püsida peidus. Värvisid ilmselt spraydega - nendega pole roosteohu korral tõesti mõtet vaeva näha.

Jep, tõepoolest värvisin spreivärvidega. Takkajärgi muidugi mõtlen ise ka, et oleks pidanud mingisuguse Hammerite otsima ja pintsliga paksu kihi peale kandma, aga kuna oli nädalavahetust ja asjaga kiire sai piirdutud Bauhofist soetatud krundi ja veljevärviga.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 25, 2014 23:13
Postitas xda
Tervist kõigile saabifännidele üle pika aja :beer:

Nüüd siis kuu aega möödas auto ostmisest. Masin sõidab.
Šarniirid on veel vahetamata (nad on olemas, kuid töömehel on olnud nati kiired ajad).

Käima on läinud hommikuti (siin siis olnud max. -25 kraadi külma) väga ilusti. Praktiliselt kohe ja ei puterda jne. ka. Sõita on muidugi ülimugav :headbang:, ei väsi kordamast :head:.

Mõned negatiivsed asjad on, et nüüd suuremate külmade tulekuga on nati nõrk salongisoojendus (mootori temp. ei lähe isegi esimese pulgani näituri peal). Käivitumine peale esimest hommikust käivitust on suht imelik. Mõnikord käia kasvõi 5 sek. ja vaikus ja siis kui kohe uuesti proovida, siis läheb käima kohe. See ilmselt masina ajuga seotud. Ka eelsüüteküünalde sisslülitamine käib tal oma loogika järgi. Aga siiamaani ei kurda. Üks tuttav ütles et tal peaks ka mingi ahi peal olema. Mis see on ja kuidas ma saaks selles veenduda et ta seal on? Aga kõik muu töötab, nii külglibisemise/veojõu kontroll, cruise control, vihmasensor, parkimisandurid jne.

Mul on jäänud tunne (eriti seoses kliima seadistamisega), et masin on targem kui mina, sest näiteks esiistmete soojendus töötab ka sellisel moel, et ma tema loogikast aru ei ole saanud (samas jällegi ei kurda istmesoojenduse töö üle).

Käigukangi nupu sisse lasin natuke superatakki ja peale seda pole nupp enam pihku jäänud ;).
Sain ka peaaegu uued tekstiilist originaalmatid :thumb:

Olemas ka Viking Motorsi numbrialused, eesmise sain ilusti paika, kuid tagumine on siiamaani kinnitamata (ükski auk ei sobitunud õigesti, isegi mitte 1). Praegu ongi tagumine reg. nr. salongis.

Sain ka 30€ eest uue originaal võtmeümbrise (sees oli ameerika sisu, sagedus teine).

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 25, 2014 23:38
Postitas tõh
Mõned negatiivsed asjad on, et nüüd suuremate külmade tulekuga on nati nõrk salongisoojendus (mootori temp. ei lähe isegi esimese pulgani näituri peal).
Siis pead küll ikka suht lühikesi otsi tegema, kui mootor töötemperatuuri ei saavuta. Või siis on termostaat läbi.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: L Jaan 25, 2014 23:42
Postitas xda
Kusjuures mootori temperatuuri suhtes ei teinud lühikest otsa. Käisin Mustvee kandist Tartusse ja tagasi (see on siis umbes 60 kilomeetrit edasi ja tagasi). Kohapeal seistes, kui mootor töötas Tartus, langes mootori temp. näidik veelgi. Krt kahju et ma pilti ei teinud.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: P Jaan 26, 2014 0:54
Postitas tõh
Siis pole muud kui termostaadivahetus. Saad salongi soojaks ja kütusekulu väikse(ma)ks. :)

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: P Jaan 26, 2014 1:21
Postitas xda
Paistab, et keegi teab millest ta räägib. Kütusekulu jah on mul ka tõusnud natuke liiga kõrgeks võrreldes peale miinuskraadide tulekut. Seda ma varem ei maininudki.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: P Jaan 26, 2014 12:12
Postitas saab 123
Mul tänu selle samuse ahjule on mootor kiirelt soe ja salong samuti. Ahi asub kunde pool mootori taga. Kui auto töötab ja seisma jätta undab ahi veel oma mitu mitu sec.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: P Jaan 26, 2014 13:25
Postitas xda
Mul tänu selle samuse ahjule on mootor kiirelt soe ja salong samuti. Ahi asub kunde pool mootori taga. Kui auto töötab ja seisma jätta undab ahi veel oma mitu mitu sec.
Jah seda undamist olen küll kuulnud, mul isegi vist kuni 10 sek. unnanud.

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: P Jaan 26, 2014 13:41
Postitas saab 123
diislit läheb talvel ka rohkem tänu ahjule. Aga jh siis sul aitab termostaadi vahetus. Ei pea tervet termostaati vahetama ära vaid saab ka ainult sisu vahetada. Alvadi müüb seda sisu mingi u 9 euri .

http://alvadi.ee/kataloog/varuosa/137421/11338

SAAB 9-3 Linear SS 2.2 TiD 92kW manuaal, 2003, xda

Postitatud: E Jaan 27, 2014 0:44
Postitas xda
Mulle tundub ka ikka pigem kahtlane pill, kahtlaselt müüjalt kui, et Sweitsi esinusest.

Müüja koduleht:
http://home.mobile.de/AUTOHAUSBOZKURT

Otsustage ise:conf: