1. leht 1-st

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 8:32
Postitas ivomets
Sattusin juhuslikult ühele pildile, kus di-d oli natuke äärtest lõigatud, et õhk pääseks liikuma.
Äkki ei olegi niipaha mõte, sest olen näinud päris mitut kassetti, mis otsadest piisavalt kõrbenud aga sellegi poolest veel töötavad.

Sellisel lõigatud juhul on kindlasti õhu liikumine parem ja äkki ka kasutusiga pikem!?

Pilt

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 9:30
Postitas Cyber
Vaadates pilti on mul tunne, et see on üldse klassiku järgiaitamise projekt seal (viltuse ploki ja väljalaske kuju põhjal). Ja järgi aidatud asjadel võib seda lisajahutust ehk vaja olla. Eriti veel arvestades, et tegu on klassikule tegelikult mitte mõeldud riistvaraga ja ehk see õhk ei liigu seal kapoti all just täpselt nii, et jahutaks korralikult. Tavakasutuses ja T5-ga autodel, kus see tehasest juba on, ma ei usu, et sellega mingit erilist efekti saavutaks. Katsetamiseks läheb ka väga palju aega ja erinevaid autosid vaja..:)

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 10:17
Postitas LPT
Vaadates pilti on mul tunne, et see on üldse klassiku järgiaitamise projekt seal (viltuse ploki ja väljalaske kuju põhjal). Ja järgi aidatud asjadel võib seda lisajahutust ehk vaja olla. Eriti veel arvestades, et tegu on klassikule tegelikult mitte mõeldud riistvaraga ja ehk see õhk ei liigu seal kapoti all just täpselt nii, et jahutaks korralikult. Tavakasutuses ja T5-ga autodel, kus see tehasest juba on, ma ei usu, et sellega mingit erilist efekti saavutaks. Katsetamiseks läheb ka väga palju aega ja erinevaid autosid vaja..:)
Geneka kronsa järgi otsustades ka klassiku oma.

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 10:30
Postitas KorK
Kas nende lahtilõigatud avade kaudu piisavalt sodi ei satu sinna alla, et mootori tööd häirima hakkaks?

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 10:37
Postitas Andrus99
Nägin sama pilti FB-s ja mõtlesin sama mõtet kui ivomets.

Selle pildi kommentaarides oli ka väide, et Saabi mootorite testistendidel kasutavad DI-d on samamoodi lahti lõigatud.

Ei usu, et sinna miskit sodi lendaks ja ega see DI selles osas eriti ei erine küünla-piibu lahendusest.

Too konkreetne mootor on muidugi upgrade projekt klassikule, väljalaske torukollektor, T5 mootori sil. pea ja sellega sobitatud sisselase.

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 10:54
Postitas ivomets
Kahju, et mul enam alles ei ole ühte di-d, mille kõik piibu otsad oli ikka mõnusalt sulanud. Oleks pannud pildi ja siis oleksite aimu saanud, mis temperatuurid seal all ikka on.

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 13:09
Postitas sebastian
Arvan ka, et jahutab paremini.
Oleks huvitav panna mingi väike temperatuuriandur DI metallkestale ja samamoodi prooviks ka hiljem tavalisele DI-le.

Kui veidi elektroonikat, siis pisike LM35 http://www.oomipood.ee/product/lm35dz-n ... or-0-100-c ,
9V patarei ja multimeeter väljundpinget mõõtma. Enam lihtsam temp.andur vist olla ei saakski :)
Kannatab 150C, nii et peaks sobima.

Freesimist muidugi omajagu ja kui pole päris uus DI, siis ei tea mis korras oli ta eelnevalt. Äkki just-just minemas..

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 13:09
Postitas Cyber
Ma saan väga hästi aru, kuskohas see DI otsapidi istub. Aga mõnusalt sulanud otsad on minu aru saamist pidi vale käsitluse tulemus. Hooldamata või ka hirmsasti kuuma saav mootor jms. Mul on siin selja taga kapi peal üks p..ses DI kassett..:) See oli mu autol peal, kui ma ta ostsin ja ma ei tea, kui vana täpselt... mingi 8 aastat kindlasti. Võiks öelda, et üks vastupidavamaid juppe auto küljes..:) Absoluutselt ilusate piibuotstega, midagi pole kärsanud. Aegajalt on teda määritud.

Kui nüüd mainiti teststende jms. siis ma kaldun arvama, et seal võib sellest välja lõikamisest kasu küll olla, et õhu ligipääsu parandada jms. Mõni lisavent jms. Kapoti all aga ma selle asja kasuteguri üle julgen pisut kahelda.
Freesimist muidugi omajagu ja kui pole päris uus DI, siis ei tea mis korras oli ta eelnevalt. Äkki just-just minemas..
Seal ei ole suurt midagi teha, need on vaid mõningad laiemad servad, mis maha lõigatud on, mingit erilist sepatööd seal ei ole.

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 15:20
Postitas S9K
Poh see mootor, vaadake parem piduriketast.

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 15:24
Postitas ivomets
Poh see mootor, vaadake parem piduriketast.


Like!

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 17:28
Postitas 13piisab
kasseti juurde tagasi.

pajatan oma arusaama süütekassettide üldpildist. Mulle nad klapikambri otsas väga ei imponeeri.
süütekassett peaks põhiolemuselt olema süütepoolide kogum. Süütepoolid on trafod. Sisaldavad päris hea hunniku peenikest (vask)traati ja lakikihte (või vaiku või misiganes isolaatorkihti). Need kaks materjali ei ole oma olemuselt just kuumuse sõbrad ehk siis mootori kuumima osa (plokikaas) peale istutamine ei ole tehniliselt kõige parem mõte. Lisaks väheneb teadupärast metallide juhtivus temperatuuri tõustes - aga see ei puhu vast väga suurt pilli.
istutatakse (ka muud tootjad) aga plokikaane kohale ilmselt, kuna süütepooli / poolide sinna paigutamine on nii odavam (pole vaja küünlajuhtmeid; jääb ka ära nende monteerimine tehases, mis on ilmselt manuaalne töö ehk tehase jaoks märkimisväärne kulu) ning ka pilt on tiba "siledam".

jahutuse parendamine ei ole aga üldse paha idee. On ju teada, et nt moodsamatel lammutatavatel Saabidel on süütekassetid ühed esimesed asjad, mis kaubaks lähevad :)

Di- le parem jahutus.

Postitatud: T Jaan 07, 2014 18:39
Postitas Trionic
T5/T7 DI kassett ei koosne ainult süütepoolidest, vaid lisaks ka detonatsiooni fikseerivast elektroonikast. Jahutus pole seal kunagi probleemiks, vaatamata max. 40 000 voldisele tööpingele.