1. leht 1-st

Mure käsipiduriga

Postitatud: N Jaan 23, 2014 23:01
Postitas olar
Tere. Autoks 9-5 aero 2000a. Kui tõsta autol üks tagumine ratas üles ja siis käsipidur peale tõmmata siis liigub ratas koos kettaga umbes 1-2 cm sõidusuunas edasi kui rattast kinni võtta ja keerata.Ehks siis hoopealt kässerit tõmmates käib kolks. Kõik detailid on puhastatud ja töötavad. Ja nii on mõlema tagumise rattaga.

Mure käsipiduriga

Postitatud: N Jaan 23, 2014 23:17
Postitas yksheikki
Käsipiduri trumlite sisse vaatasid? Pakuks, et seal midagi katki või lahti, et selline lõtk sees.

Mure käsipiduriga

Postitatud: N Jaan 23, 2014 23:18
Postitas Executive
Üheksaviiel ei tohi "hoopealt kässerit tõmmata" :wise:

Mure käsipiduriga

Postitatud: N Jaan 23, 2014 23:26
Postitas olar
Sai lahti võetud ja kõik oli korras. Polnud midagi katki ega kinni jäänud.

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 0:04
Postitas 13piisab
see ongi nii ja kalduvus kui selline käib nende pidurite juurde.
käsipiduriklotsid tõmmatakse trumlis küll laiali, aga saavad natuke pöörelda, kuni nad silla liikumatu osani põrkavad. Tsentrist eemal ehk rehvipinnal on see milllimeetri-paarine loks aga juba hulka suurem. Teoorias peaks kulumata klotsi ja kettasisese trumliga loks pisem olema. Praktikas pole ma oma masinate puhul isegi pead vaevanud, aga päris mitut cm vast mu masinad ei loksu. Vaata kulumised üle - nt klotsid on materjalina väga odavad ja mingi vähenemise peaks uus klots oma tiba paksema ning servast närimata kattega andma.

muide käsipidurisüsteem on 9-5-l sama, mis üheksakümnendate alguse 4x ketaspiduriga ooplitel. Mu Saab ja oopelid omavad taga käsipidurile isegi täpselt samu klotse. Kui Saabi ketta eemaldamisel käsipiduriklotsi kate põrandale pudenes, panin isegi ajutiselt oma Vectra vanad ja veel garaazhiprügikastis vedelenud klotsid Saabile alla ;)

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 0:42
Postitas looderdaja
Üheksaviiel ei tohi "hoopealt kässerit tõmmata" :wise:

Kui seda teha ei tohi siis kas peaks auto igaaastasel tehnilisel ülevaatusel ülevaataja peale karjuma hakkama kui ta käsipiduri korrasolekut kontrollib?

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 8:39
Postitas Trionic
Tere. Autoks 9-5 aero 2000a. Kui tõsta autol üks tagumine ratas üles ja siis käsipidur peale tõmmata siis liigub ratas koos kettaga umbes 1-2 cm sõidusuunas edasi kui rattast kinni võtta ja keerata.Ehks siis hoopealt kässerit tõmmates käib kolks. Kõik detailid on puhastatud ja töötavad. Ja nii on mõlema tagumise rattaga.

Kuna sa sinna trumlisse juba "tungisid", olekid ju võinud loogikat kasutada ja järeldada- nn. "ujuvas" koostus, kus ükski detail pole jäigalt käändmiku külge kinnitet, vaid tilbendavad vabalt vedrude küljes... . Selline koost ei saakski teisiti toimida ju.

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 10:04
Postitas D116
Üheksaviiel ei tohi "hoopealt kässerit tõmmata" :wise:

Ja miks:?

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 10:42
Postitas 13piisab
Üheksaviiel ei tohi "hoopealt kässerit tõmmata" :wise:

Ja miks:?
...sest see ei ole lihtsalt soliidne :)

(tehnilist põhjust on raske leida. Ilmselt, kuna see puudub. Isegi nelikveolist varianti pole, mille puhul üldiselt ei ole tõesti hea mõte.)

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 14:49
Postitas praktikant
Trionic seletas ju asja ammendavalt lahti. Seisupiduril pole lõtk probleemiks, avariiolukorras kannatab selle kolksu ära, küllap siis on suuremaidki muresid.
Mulle meenub, et minu autol teeb ainult uks ratas kolksu, aga see-eest on kolakas liikuvas sõidukis üsna muljetavaldav:freak:. Kui tausta ei tea, siis ehmatab tõesti ära.

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 15:10
Postitas yksheikki
Kummaline, NG 900-l on ju samasugune süsteem ja olen omanud ka identse süsteemiga Vectrat ning ei kolisenud seal midagi hoo pealt käsipidurit tõmmates :freak:

Mure käsipiduriga

Postitatud: R Jaan 24, 2014 15:50
Postitas Trionic
Kolksuma hakkab, kui lõtkud juba liigsuurteks on kulunud ja ka trumli sisediameeter tuntavalt suurenenud on.

Mure käsipiduriga

Postitatud: L Jaan 25, 2014 14:24
Postitas Executive
Üheksaviiel ei tohi "hoopealt kässerit tõmmata" :wise:

Ja miks:?
...sest see ei ole lihtsalt soliidne :)

(tehnilist põhjust on raske leida. Ilmselt, kuna see puudub. Isegi nelikveolist varianti pole, mille puhul üldiselt ei ole tõesti hea mõte.)

Tehnilist põhjust ei peagi siin otsima, kuna üheksaviie trumli süsteem pole selleks projekteeritud ja löök kinnitab seda.
Mehaanikat ei hakka praegu seletama.

Võib öelda, et üheksaviiel on seisupidur mitte käsipidur.

Näiteks tonnisel on hoopis teine ehitus. Seal tross rakendab tavalisi tagapiduriklotse mehaaniliselt. See on juba paremini toimiv süsteem "hoopealt tõmbamiseks".

Minu jaoks see oli see downgrade pettumus, sest olin harjunud tonnisel käsipiduriga mängima.

Ülevaatusel aga pole teist meetodit seisupiduri kontrollimiseks. Ja kui ülevaataja hakkaks järsult kangi tõmbama, siis ma hakkaks küll tema peale karjuma, kuid siiani pole ma seda näinud.

Mure käsipiduriga

Postitatud: P Jaan 26, 2014 10:44
Postitas 13piisab
Tehnilist põhjust ei peagi siin otsima, kuna üheksaviie trumli süsteem pole selleks projekteeritud ja löök kinnitab seda.
Mehaanikat ei hakka praegu seletama.
ma arvan, at Sa oled mehaanikast valesti aru saanud. Aga võta teinekord aega ja kirjelda see mehaanikapool ära. Häält teevad klotsiotsad vastu silla liikumatut osa. Nendega ei juhtu midagi.