saab 9-5 kliimaseadme remont
Postitatud: K Mär 22, 2006 20:30
Ühel hommikul tööle sõites ei tahnud salong enam korralikult soojeneda ning ka udu ei tahtnud esiklaasilt kaduda. Lähemal uurimisel selgus ei sooja õhku tuleb vaid reisijate poolele ning juhipoolel pole võimalik ka muuta õhu liikumist erinevate väljund kanalite vahel. Siit foorumist otsides sattusin teemale http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2194
Suured tänud asjaosalistele.
Vaatasin siis auto üle ning ennäe imet, kõik oligi täpselt nii nagu kirjeldatud. Stopper katki, võll pooleks mis omakorda ei lasknud õhusuunamissiibril liikuda. Niisiis oli mul remondiks põhimõtteliselt 3 võimalust:
1. Viia auto teenindusse. Viiimane tundus päris kulukas olevat eriti kui lugeda Saabi enda lahendust problemile. Minu autol on juba vanust piisavalt, et garantii alla mitte kuuluda.
2. Üritada lappida olemasolevat juppi nagu on tehtud siin EDIT: 06.01.2009 link enam ei tööta.
3. Teha päris uus osa millega asendada purunenud, http://www.thesaabsite.com/95/saab%2095%20heater%20box%20repair%20aluminum.htm
Mina valisin 3 variandi. Ma ei hakka siinkohal pikalt seletama kudas ligi pääseda ning mis täpselt vea põhjustab- sellest kõigest on juttu ülevalpooltoodud linkides.
Otsustasin teha võlli alumiiniumist ning stopperi osa klaastekstoliidist kuna mõlemad on hästi töödeldavad ning antud juhul ka piisava tugevusega. Võlli töötlesin sobivaks ning stopperi kinnitasin 4mm seadekruvidega.

Paigale sobitamisel näeb asi välja umbes nii

Selle lahendusel on ka mõned puudused. Kuna mehhaanikas ma väga kõva käsi pole siis samm-mootori otsustasin lihtsuse mõttes kinnitada ka seadekruvidega. Selle asja miinus on see et "küünarvarre" laadse õhukanali üks kinnituskruvi jääb paigaldamata kuna õhukanal tuleb paigaldada peale mootori monteerimist, mis aga pole võimalik kui võlli seadekruvid tuleb pingutada mootri võlli vastu. Samuti ei õnnestu uut võlli vana külge asetada kui ei saa teise käega kaasa aidata, sest õhukanal seda takistaks. Nii et kelle võimalus see suhteliselt keerukas mootori võlli profiil sinna sisse teha siis see natuke kokkulappimist lihtsustab. Samuti tuleb mootori võll sobivasse asendisse pöörata. Enne mootori paigaldamist nägi asi välja umbes nii:

Peale kokkumonteerimist vajutasin ka nuppe AUTO+OFF et veenduda et seade vigu ei tuvasta ning seade ennast ise ilusasti ära kalibreeriks.
Suured tänud asjaosalistele.
Vaatasin siis auto üle ning ennäe imet, kõik oligi täpselt nii nagu kirjeldatud. Stopper katki, võll pooleks mis omakorda ei lasknud õhusuunamissiibril liikuda. Niisiis oli mul remondiks põhimõtteliselt 3 võimalust:
1. Viia auto teenindusse. Viiimane tundus päris kulukas olevat eriti kui lugeda Saabi enda lahendust problemile. Minu autol on juba vanust piisavalt, et garantii alla mitte kuuluda.
2. Üritada lappida olemasolevat juppi nagu on tehtud siin EDIT: 06.01.2009 link enam ei tööta.
3. Teha päris uus osa millega asendada purunenud, http://www.thesaabsite.com/95/saab%2095%20heater%20box%20repair%20aluminum.htm
Mina valisin 3 variandi. Ma ei hakka siinkohal pikalt seletama kudas ligi pääseda ning mis täpselt vea põhjustab- sellest kõigest on juttu ülevalpooltoodud linkides.
Otsustasin teha võlli alumiiniumist ning stopperi osa klaastekstoliidist kuna mõlemad on hästi töödeldavad ning antud juhul ka piisava tugevusega. Võlli töötlesin sobivaks ning stopperi kinnitasin 4mm seadekruvidega.

Paigale sobitamisel näeb asi välja umbes nii

Selle lahendusel on ka mõned puudused. Kuna mehhaanikas ma väga kõva käsi pole siis samm-mootori otsustasin lihtsuse mõttes kinnitada ka seadekruvidega. Selle asja miinus on see et "küünarvarre" laadse õhukanali üks kinnituskruvi jääb paigaldamata kuna õhukanal tuleb paigaldada peale mootori monteerimist, mis aga pole võimalik kui võlli seadekruvid tuleb pingutada mootri võlli vastu. Samuti ei õnnestu uut võlli vana külge asetada kui ei saa teise käega kaasa aidata, sest õhukanal seda takistaks. Nii et kelle võimalus see suhteliselt keerukas mootori võlli profiil sinna sisse teha siis see natuke kokkulappimist lihtsustab. Samuti tuleb mootori võll sobivasse asendisse pöörata. Enne mootori paigaldamist nägi asi välja umbes nii:

Peale kokkumonteerimist vajutasin ka nuppe AUTO+OFF et veenduda et seade vigu ei tuvasta ning seade ennast ise ilusasti ära kalibreeriks.