1. leht 1-st
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 12:48
Postitas epsum
Kas keegi oskab lihtsalt seletada, mis vahe on(kui üldse on) 900 turbo S8(118kW), 900 turbo S16(129kW) ja saab 900 aero (?? kW) vahel?
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 12:53
Postitas part
no esimene asi on ju kohe klappide arv, nii nagu mina aru saan, s8 peaks olema kitsa peaga, st 8 klappi, s16 on 16 klappi, st 4 klappi silindri peale, surveastmetega kindlasti on mingi mängumaa, edasi tuleb juba turbode vahe (aerol suurim), aga eks kohe minust palju targemad mehed võtavad sõna
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 13:39
Postitas Cyber
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 13:52
Postitas duesenberg
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 14:42
Postitas aljoga
aero veermik on madaldatud-jäigendatud + välimusele on lisatud spets küljeplastid-liistud. mootoriks loomulikult T16, aga minu teada classic-900 aerol stockis mingit suuremat-kõvemat turbot ei olnud - see vahe tuli alles 9000ndel!?
aerodest veel pikalt ja laialt (sh ajaloost)
www.900aero.com
erinevate 900-mootorite parameetritest nt
siit.
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 14:53
Postitas epsum
Tänud.
Ühesõnaga, kõik 900 S16'ed mida fritsud üritavad sulle aero pähe määrida pole veel aerod.
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 15:20
Postitas aljoga
just, rootsi-svenssonid üritasid (ja üritavad veel siiani) ka t8-t aero pähe müüa - aero küljeplastid-liistud külge kleebitud ja kuulutuses kohe aero. ostmisel tuleb (kui võimalik) vaadata masina vin-koodi (rootsis on mõnus süsteem, kus auto reg.numbri järgi saad online teha tasuta päringu, mis annab vin-i + lisaks muud huvitavat konkreetse auto kohta). vin-koodi järgi tuleb kohe välja, kas t8 või t16. kui t16 ja masinal küljeplastid olemas, võib tegu olla isegi aeroga...
EDIT: kusjuures, S tähistab minu teada classic-900 juures üldse madalrõhuturbot. praktilist näidet tuues -
see on S16 ja
see on T16 aero (välimuse järgi vähemalt küll).
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 22:49
Postitas fofa
Aljoga, S16 kohta loen mina nii:
In Europe it became the Saab 900 Aero. In the UK, it was the Saab 900 turbo 16 S, in the US it was the Saab 900 turbo with Special Performance Group (SPG)
900 aero
Postitatud: T Sept 21, 2004 23:13
Postitas aljoga
fofa: nõus sinuga 101%, aga lugesid seda Saab 900 16S kohta, mitte S16 kohta

tõepoolest britid nimetavad euroopas tuntud aerot 16S-iks ja jänkid SPG-ks. seda kinnitavad ka rootslased
siin. aga lisaks sellele nimetavad rootslased OG900 madalrõhuturbot 2,0 S-iks, nt
siin.
ps: selle aruteluga seoses tuli mul meelde, et kokkutuleku viktoriinil arvestati LTT kasutuselevõtu aastaks 1991 (kusjuures seda kinnitab ka saab.com), ehkki kõik rootsi ja sommide lehed kinnitavad LTT kasutuselevõtu aastaks 1990. kus peitub tõde?
900 aero
Postitatud: K Sept 22, 2004 0:30
Postitas fofa
äkki jõudis lihtsalt LTT soome ja rootsi turule pisut ennem kui mujale? uued mudelid tulevad tavaliselt liini pealt vist millalgi sügisel, nende parvetamine mere taha ja müüki paiskamine võtab äkki mingi aja + kes teab mis muud marketingikavalused? selleks ajaks oli äkki näiteks USAs juba aastanumber teine?
lihtsalt uitmõte
(enda 9000 on näiteks saksas esinduses müüdud hiljem kui tuttava 9-5 rootsis)