1. leht 1-st

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: P Apr 20, 2014 17:26
Postitas ülemus
auto on 2004a saab 9-3 turbo bensukas. Turbo vahetati ära ja peale seda sain sõita paar päeva rahulikult ringi. Nüüd aga mootor kuumeneb üle ja paisupaagil korki maha keerates jahutusvedelik tahab üle ääre tõusta. (peab õhku vaikselt välja laskma, muidu tõuseb kohe üle ääre) Mis võiks viga olla ja kuhu oleks hea pöörduda?
õnnetu värk :(

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: P Apr 20, 2014 18:20
Postitas ülemus
kohapeal käies 20 min ei tõuse temperatuur üle keskmise ja kõik ok ,aga ca 30 min pärast hakkab jahutus tööle ja hakkab jälle kuumaks minema

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: P Apr 20, 2014 19:20
Postitas ivomets
ehk täpsustaksid, mida tähendab "kuumaks minema"?
ja et jah. süsteemis on mingi rõhk, nii peabki asi ju olema. kui mootor saavutab töötemperetuuri

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: P Apr 20, 2014 19:22
Postitas ülemus
jahutusvedeliku näidik läheb punaseks ja tuleb kiri et peab auto seisma jätma .

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: P Apr 20, 2014 19:44
Postitas ülemus
kuhu viia mida teha?

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: P Apr 20, 2014 20:22
Postitas richard
esialgu võiks viia sinna tagasi kus turbo ära vahetati/remonditi.

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: P Apr 20, 2014 21:15
Postitas AndresV
Kui mootor üle kuumeneb, tasuks kontrollida kas termostaat avaneb ja ventikas rakendub. Kuhu viia - googelda saabi remont.

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: E Apr 21, 2014 2:17
Postitas Oliver777
Saabi rem kohti mõni ikka on kuhu on suksu viia ! :)

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: E Apr 21, 2014 9:27
Postitas D116
Ventilaator hakkab töötama? Kui ei, vaata juhtmeid.

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: E Apr 21, 2014 9:54
Postitas ülemus
hakkab jah , arvatakse et plokikaanetihend hoopis :///

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: E Apr 21, 2014 10:41
Postitas SvenR
Et nagu pandi toimiv turbo külge ja puhus tihendi minema? Rõhku ei keeratud peale? Võta kork paisupaagil maha ja pane käima, kui plokikaanetihend siis peaks elama hakkama vedelik paagis. Kas sellel isendil tuleb mõni tõsisem voolik ikka ka paisupaaki, mitte nagu osadel japsidel kus ainus voolik mis paisupaaki tuleb on radika ülevoolu "kõrs".

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: E Apr 21, 2014 11:26
Postitas ülemus
jah voolikud on korralikud, õhtul proovin kas mullitab

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: E Apr 21, 2014 20:21
Postitas ülemus
mullitama ei hakanud ja suht kauaks jääb näidik normi ehk siis poole peale, ja kui sõita nats ringi siis hakkab järsult üle poole tõusma jälle...
sõber vaatas ütles et äkki veepump või termostaat, aga ei teadnud kuidas täpsemalt jupsima hakkab nendega

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: K Apr 23, 2014 14:04
Postitas ülemus
radikas umbes tuleb läbi pesta ja termostaat läbi, plokikaanetihend õnneks ok

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: N Apr 24, 2014 8:30
Postitas Andre83
... ja paisupaagil korki maha keerates jahutusvedelik tahab üle ääre tõusta. (peab õhku vaikselt välja laskma, muidu tõuseb kohe üle ääre):(
Paisupaagi korki ei tohiks lahti keerata, kui jahutusvedelik on kuum. Võib juhtuda, et saad selle korgiga ja kuuma jahutusvedelikuga litaka mööda nägemist.

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: N Apr 24, 2014 9:21
Postitas D116
... ja paisupaagil korki maha keerates jahutusvedelik tahab üle ääre tõusta. (peab õhku vaikselt välja laskma, muidu tõuseb kohe üle ääre):(
Paisupaagi korki ei tohiks lahti keerata, kui jahutusvedelik on kuum. Võib juhtuda, et saad selle korgiga ja kuuma jahutusvedelikuga litaka mööda nägemist.

Võib! Isegi peab kui rõhk süsteemis, muidu torud või radikad võivad lõhki minna. Loomulikkult aeglaselt avada!

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: N Apr 24, 2014 9:44
Postitas Cyber
duh... võib ja peab...
Ei pea ja ei või... Jahutussüsteemis on rõhk ette nähtud, seda selleks, et tõsta jahutusvedeliku keemistemperatuuri. Paisupaagi kork on ka ülerõhuklapiks ja peab laskma liigse rõhu välja! Kui ta seda ei tee, on ta vigane ja tuleks vahetada. Ja kui on nii palju rõhku süsteemis, et voolikud ja radikad lendama hakkavad, siis on kusagil midagi väga mäda ja selle autoga tuleks kiiremas korras remonti suunduda.
Kui kuumal mootoril keerata paisupaagi kork maha, langeb rõhk süsteemis ja vedelik võib seetõttu keema minna! See ei loe, et keerad vaikselt, et kork veel natuke peal on, sealt vahelt võib sellegipoolest keevat vedelikku igas suunas välja pritsida. Tulemuseks võib olla hunnik põletusi korgikeerajal.

Ärge kurat õpetage inimesi, et muudkui peab ja võib!

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: N Apr 24, 2014 12:39
Postitas D116
duh... võib ja peab...
Ei pea ja ei või... Jahutussüsteemis on rõhk ette nähtud, seda selleks, et tõsta jahutusvedeliku keemistemperatuuri. Paisupaagi kork on ka ülerõhuklapiks ja peab laskma liigse rõhu välja! Kui ta seda ei tee, on ta vigane ja tuleks vahetada. Ja kui on nii palju rõhku süsteemis, et voolikud ja radikad lendama hakkavad, siis on kusagil midagi väga mäda ja selle autoga tuleks kiiremas korras remonti suunduda.
Kui kuumal mootoril keerata paisupaagi kork maha, langeb rõhk süsteemis ja vedelik võib seetõttu keema minna! See ei loe, et keerad vaikselt, et kork veel natuke peal on, sealt vahelt võib sellegipoolest keevat vedelikku igas suunas välja pritsida. Tulemuseks võib olla hunnik põletusi korgikeerajal.

Ärge kurat õpetage inimesi, et muudkui peab ja võib!

Ma mainisin hädavajalikku protseduuri, mida enne töökoda pääsemist teha. See ei ole probleemi lahendamine, vaid et mitte tekkitada purunenuid radikaid ja lõdvikuid. Korgis klappid ei suuda nii palju rõhku väljaajada kui plokikaane tihed annab otsad.
Enda autol just hiljuti plokikaane tihend mädanes ära ja kõige ebasobilikul ajal, reede õhtul, pani rõhku süsteemi. Panin auto seisma, väga ettevaatlikult tegin korgi natukene lahti, et rõhk pääseks välja. Natukene lahtise korgiga sain sõita kojuni ära ja esmaspäeval ka remondimeesteni. Kui kork oleks kinni vaevalt kannataksid radikad ja torud survet ära. Kõik sõltub ka kui tugev surve tekkib süsteemi, mina sain nii hakkama.

Saab 9-3 SS kuumeneb üle

Postitatud: N Apr 24, 2014 13:23
Postitas ülemus
selged sotid. mul ei oleks kannatanud korki isegi natukene lahti jätta sest surus vedeliku julma survega ülespoole kohe. miskit oli vist väga umbes ja pekkis
.Täna autojärgi whoop whoop:head: