1. leht 1-st

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 9:11
Postitas MadMan
Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 9:31
Postitas teager
Algselt postitas: MadMan
Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:

Njaa, siin tekib küsimus, kuidas on 9-7x'ga, see baseerub ju Trail Blazer'il - kuidas Saabi USA SUV hakkama saab...

terv, teager

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 9:34
Postitas suur
Algselt postitas: MadMan
Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:

Kuule, sinu pandud link näitab mulle siukest pilti:

EDIT: IE siiski avab (ilma piltideta)

Lisatud failid

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 9:46
Postitas teager
Algselt postitas: suur

Kuule, sinu pandud link näitab mulle siukest pilti:

EDIT: IE siiski avab (ilma piltideta)

OT: Mul ka Firefox, 1.5.0.1, ning näitab probleemideta. Väike update vajalik?

terv, teager

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 9:46
Postitas MadMan
tee refresh. mul näitab firefox ilusasti, aga osadel inimestel joonistab sellist jura.

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 9:48
Postitas Cyber
Algselt postitas: MadMan
Crash test dummies

ja mina veel tahtsin suurt USa jeepi osta... :wall:
Pilt

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 9:55
Postitas epsum
Ehh.
Te ka usute kõike, mida näete, see ADACi test on mõttetu ühel lihtsal põhjusel : kuna see simuleerib otsasõitu betoonpostile, siis selle testi suurim mõjutaja on testitava auto mass. Mida suurem, seda suuremad vigastused autol. vaadake näiteks tänapäevaseid väikeautosid, mis saavad 4..5 tärni sealtsamast testist - ja vaadake mis juhtub nendega tallinn-tartu maanteel, kui nad busside v veoautode, või maasturitega kokku saavad? Kokkupõrkel suvalise ostukäru ja Landwindi vahel tahaks ma olla landwindi roolis, sest väikeautos olevad inimesed saavad suure tõenäosusega suuremaid vigastusi ja halvemal juhul võivad oma ADACi neli v viis tärni taevasse kaasa võtta ja seal kasvõi kaela riputada.

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:07
Postitas hoplaa
Algselt postitas: epsum
Ehh.
Mida suurem, seda suuremad vigastused autol.

Otsasõit betoonpostile imiteerib laupkokkupõrget. Sa epsum tahad väita, et kui põrkavad maanteel omavahel kokku 2 daewoo tikot või omavahel 2 nissan patrolit, et siis patrolis olnutel on suuremad vigastused?

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:13
Postitas Gunn
Kui ikka kokkupõrkavad massid on väga erinevast kaalukategooriast, siis on paratamatu, et väiksem rohkem haiget saab. :( Samas ma ei usu, et see landwind touaregist oluliselt raskem on, aga testi vahe on silmaga nähtav. Kui maanteel ikka 100km/h mingi rekkaga "silmast-silma" kohtud, ei pruugi ka SAABi tugev konstruktsioon sind päästa (kuigi pääsemise tõenäosus võrreldes riisisööjate toodanguga on oluliselt suurem)

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:19
Postitas qdwin
Maasturite ohutus on üldse kahe otsaga asi. Tänu kõrgele massi keskmele on näiteks "põdratesti" tulemus maasturil alati väga palju kehvem.

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:21
Postitas epsum
Touareg on siiski raskem. Aga üks on ka 700+ kilokrooni maksev luksusasi, teine on 300k maksev töömurdja ja nende klassid pole võrreldavad. Võrdleme landwindi uue villisega näiteks, või Defenderiga... ma arvan et saame mõlemal puhul sarnased tulemused. Ja kui sul on maasturit töötegemiseks tarvis, siis 2a garantii ja hind annavad väga ahvatleva kompoti, kuna samaväärsed töömurdjad siiski umbes vähemasti kaks korda rohkem maksavad...

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:22
Postitas MadMan
vaadake ka videosid allpool

paultan.org

mul ei ole midagi selle auto vastu, kuid nii õnnetult kortsu ei tohiks üks kaasaegne auto minna. 10 a. vana konstruktsiooni võiks veidigi kaasajastada enne euroopa turule toomist.

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:28
Postitas Cyber
ADAC-i testis on ju kõigile samad tingimused. Sama post ja sama kiirus. Selle koha pealt võiks ju küll olla täiesti võrreldavad tulemused erinevate autode korral. Laupkokkupõrge maanteel ei ole selline keskkond. Erinevad autod, erinevad kiirused. Erinevad nurgad. Kiirused veel 2-3-4 korda suuremad, kui seal testis. Samas järeldusi teha kindlates tingimustes tehtud testi põhjal ikkagi ju saab. Kui kokku saavad väga erineva suurusega asjad siis paraku tõesti pisem saab rohkem haiget. Ka see landwind ei pruugi ticoga põrkudes nii katki minna.

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:32
Postitas qdwin
Algselt postitas: MadMan
mul ei ole midagi selle auto vastu, kuid nii õnnetult kortsu ei tohiks üks kaasaegne auto minna. 10 a. vana konstruktsiooni võiks veidigi kaasajastada enne euroopa turule toomist.
Aamen!

Kui 10 aastat vana auto kaasajastamiseks raha sisse panna. poleks ta ilmselt hinna tõttu enam konkurentsivõimaline. Usun et ka plekk pole piisavalt kvaliteetne(kallis) samuti ka keevitused. Aga hind ka vastavalt odavam.

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 10:33
Postitas suur
Algselt postitas: hoplaa
Algselt postitas: epsum
Ehh.
Mida suurem, seda suuremad vigastused autol.

Otsasõit betoonpostile imiteerib laupkokkupõrget. Sa epsum tahad väita, et kui põrkavad maanteel omavahel kokku 2 daewoo tikot või omavahel 2 nissan patrolit, et siis patrolis olnutel on suuremad vigastused?
Oot oot, tuleta nüüd koolifüüsikat meelde. Liikuv auto omab teatavat kineetilist energiat, mis teatavasti on m*v*v/2 (mass korda kiiruse ruut jagatud kahega). Ehk siis sõna otseses mõttes on suurema massiga autode (kahe patroli) laupkokkupõrkel energiad suuremad kui väiksema massiga autode puhul.

EDIT: Suuremate energiate puhul peab olema kere võimeline ka rohkem energiat neelama (deformeerudes). ja kui kere ei suuda piisavalt energiat neelata, siis paratamatult kulub osa energiat kahjuks reisijatele vigastuste tekitamiseks.

EDIT2: aga reaalses elus sõltub loomulikult kõik sajaühest faktorist, mis on siin juba ka üles loetud.

EDIT3: teemakohane uudis kah:
http://www.etv24.ee/index.php?0559140

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 11:17
Postitas IFF
On neid videosid ka vaadataud ning kuna reaalklass seljataga siis paar nädalat tagasi Tartust Tallinnasse vurades, igavusest arvutasin välja, et kui nn "chickenit" rekkaga mängida, kes on täis lastis ( ca 40 t siis) ja arvestades rekka kiiruseks 100km/h, meie antud auto massi võrreldes ning arvestades, et on täiesti elastne põrge, peaksime meie sõitma 550km/h, et kodanik rekkajuhil oleks põhjust kartma hakata. :P

Seega nentisime, et spidomeeter saab juba enne poole peale jõudmist otsa :(

ahjaa, sama arvutus sai tehtut ka Poolaa, kui ise ühe taolise täis lasti rekkaga sõidetud sai. Nimelt poolas on sellised väiksed seljakotid, mis ringi sõidavad, nimetatakse Polski Fiatiks, vist. Igaljuhul sellised väiksemad kui sapikad ning peaksid olema mootorratta mootoriga. Igaljuhul arvutused näitasid, et kui 90 km/h rekka sellise väikse polski Fiatiga laubakat paneb, jätkab kodanik rekka edasi liikumist ca 86km/h, ja jällegi kui tegemist on elastsepõrkega. :freak:

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 12:40
Postitas MadMan
kusjuures veel pilte - on mille üle mõelda. Photos allpool

Crash test

ntx Subaru Forester vs Opel Frontera

Pilt

Turvalised maasturid

Postitatud: T Apr 11, 2006 19:14
Postitas midnight
landwindi kohta niipalju, et hiina autotööstus alles areneb, ...korralike masinaid peab ootama, aga ostjaid peaks ikka leiduma, kes siis ei tahaks odavat maasturit, ikka leidub neid...