1. leht 1-st
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: P Okt 12, 2014 22:48
Postitas don_mikk
Tere,
Imelik anomaalia. Nimelt sooja õhku ei puhu salongi peale mõnekümne minutilist sõitu. Vahel saab rohkem sõita, vahel vähem. Kui auto seisab näiteks 1h, siis tööle pannes kõik korras aga kaob uuesti veid aja pärast.
Tech 2 näitas, et salongi tahetakse puhuda õhku -40 kraadist. Töömees arvas, et mõni juhe lahti/katki aga kõik oli korras (kontrolliti).
Ostsin auto enne suve ning suvel läks vahetusse mootor koos uue keti komplektiga (vanal läks väike kett katki ning lõhkus mõndagi ära). Enne aga ei pannud tähele seda probleemi, kuna suvel jahedat õhku vaja. Nüüd aga tuli probleem esile ning voolikud peaksid õigesti küljes olema. Siit ka küsimus:
kas mootori remondi ajal valesti ühendatud vaakumvoolikud võivad põhjustada seda?
Ehk siin kellegil mõtteid? Ning veakoode ei näita.
2,3t, 98a
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: E Okt 13, 2014 8:20
Postitas Trionic
Vaakumvoolikud asjasse ei puutu. Nagu sulle seletasin- salongi soojusvahetis enam vedeliku ringlust ei toimu (sellest hetkest, kui "tuba" külmaks läheb). Seega peab midagi valesti olema kas by-pass klapiga, lõdvikutega, või soojusvaheti endaga.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: R Okt 17, 2014 10:05
Postitas don_mikk
Viga teada. Keegi lekke eemaldajat valanud ning see paisudes ummistab midagi ära.
Vaja vahetada salongi radikas ja torud.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: L Okt 18, 2014 18:38
Postitas don_mikk
Viga teada. Keegi lekke eemaldajat valanud ning see paisudes ummistab midagi ära.
Vaja vahetada salongi radikas ja torud.
Tundub ikkagi imelik. Audaceris näitas Tech 2, et salongi tahetakse puhuda -40 temp õhku. See ei tohiks ju olla seotud ummistunud torudega, veel enam, et torud on veega puhtaks pestud.
Seni kaua, kuni sooja õhku ilusti tuleb näitas Tech 2, et kõik oli korras. Ning siis kui hakkas külma õhku puhuma tahab järsku salongi -40 teha.
Kuna auto Tartust pärit, kas keegi mäletab, et sellise veaga oleks 1 aasta tagasi keegi muret kurtnud?
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: R Okt 24, 2014 16:56
Postitas don_mikk
Viga teada. Keegi lekke eemaldajat valanud ning see paisudes ummistab midagi ära.
Vaja vahetada salongi radikas ja torud.
Tundub ikkagi imelik. Audaceris näitas Tech 2, et salongi tahetakse puhuda -40 temp õhku. See ei tohiks ju olla seotud ummistunud torudega, veel enam, et torud on veega puhtaks pestud.
Seni kaua, kuni sooja õhku ilusti tuleb näitas Tech 2, et kõik oli korras. Ning siis kui hakkas külma õhku puhuma tahab järsku salongi -40 teha.
Kuna auto Tartust pärit, kas keegi mäletab, et sellise veaga oleks 1 aasta tagasi keegi muret kurtnud?
Mure lahendatud, vähemalt esialgu tundub. Aitäh kasutajale
paiks Saabiantist, kes soovitas vahetada ära termostaat. Uuel termostaadil on u 6mm auk sees, teisel mitte. See auguga läks nüüd peale ja juba teoorias pidi paremaks minema, kuna kui klapp läheb kinni, siis natukene isegi voolab läbi.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: E Okt 27, 2014 9:01
Postitas Trionic
Tsitaat:
"Mure lahendatud, vähemalt esialgu tundub. Aitäh kasutajale paiks Saabiantist, kes soovitas vahetada ära termostaat. Uuel termostaadil on u 6mm auk sees, teisel mitte. See auguga läks nüüd peale ja juba teoorias pidi paremaks minema, kuna kui klapp läheb kinni, siis natukene isegi voolab läbi".
Natuke ebaloogiline. Termostaadi normaalolek on kinni. Peenike klapikene (ca 2mm.)seal tõhustab õhutamist. Ja mis põhiline- salongi soojusvaheti paikneb jahutussüsteemi "väikses ringis", seega ei mõjuta temostaadi olemasolu, või selle puudumine vedeliku liikumist soojusvahetis.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: L Nov 01, 2014 18:43
Postitas don_mikk
Tsitaat:
"Mure lahendatud, vähemalt esialgu tundub. Aitäh kasutajale paiks Saabiantist, kes soovitas vahetada ära termostaat. Uuel termostaadil on u 6mm auk sees, teisel mitte. See auguga läks nüüd peale ja juba teoorias pidi paremaks minema, kuna kui klapp läheb kinni, siis natukene isegi voolab läbi".
Natuke ebaloogiline. Termostaadi normaalolek on kinni. Peenike klapikene (ca 2mm.)seal tõhustab õhutamist. Ja mis põhiline- salongi soojusvaheti paikneb jahutussüsteemi "väikses ringis", seega ei mõjuta temostaadi olemasolu, või selle puudumine vedeliku liikumist soojusvahetis.
Termostaadil on 2 klappi. 1 hoiab mootori sooja ning teisel, nagu pildil näha on augud sees ja see liigub ava ette, millest läheb jahutusvedelik salongi radiaatorisse. Minul liikus see 2 klapp ava ette sooja mootoriga ja sulges selle täielikult. Pildil oleval on 3 väikest auku, me aga panime, millel 1 suur (ca 6mm)
https://www.saabpartsdepot.com/thermost ... 3-9-5.html
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: P Nov 02, 2014 0:58
Postitas Factor
Siin teemas saab küll keegi millesti väga valesti aru!!:poke:
See alumine 3-me auguga flants või seib või kuidas iganes seda nimetada peaks ikka olema lihtsalt tehniline lahendus vedru hoidmisele. Ava sulgemisel see osa nüüd küll rolli ei mängi, avaneb ja sulgeb ikka ülemise flantis küljes olev klapp. See flants kuhu sa selle kummist tihendigi ümber paned, et "kõrvalt "mööda ei jookseks. Ja see pisike "lulla! seal ülemise flantsi küljes on siis õhtusklapp, et süsteemist õhk välja saaks ka siis kui termostaat on suletud asendis.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: P Nov 02, 2014 19:30
Postitas don_mikk
Siin teemas saab küll keegi millesti väga valesti aru!!:poke:
See alumine 3-me auguga flants või seib või kuidas iganes seda nimetada peaks ikka olema lihtsalt tehniline lahendus vedru hoidmisele. Ava sulgemisel see osa nüüd küll rolli ei mängi, avaneb ja sulgeb ikka ülemise flantis küljes olev klapp. See flants kuhu sa selle kummist tihendigi ümber paned, et "kõrvalt "mööda ei jookseks. Ja see pisike "lulla! seal ülemise flantsi küljes on siis õhtusklapp, et süsteemist õhk välja saaks ka siis kui termostaat on suletud asendis.
Aga miks on siis nii, et peale termostaadi vahetust on sooja õhuga korras?
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: P Nov 02, 2014 20:16
Postitas Factor
No termostaadi seos asjaga võiks olla, et vana termostaat oli läbi ja avanes juba varem, kui oleks pidanud. Näiteks termostaadis meil põhjamaades on enamasti 88C aga sul avanes juba 40C pealt, ja lasti suurele ringile. Aga ehk näppisid, "läksid vastu" mõnele juhtmele, anduri pistikule vms.
Veakoodid kah kuidagi imelikud, et -40C tempi salongi puhuda, sa mine nüüd ja vaata mis koode näitab. See osa peaks seotud olema pigem salongi ja ahju temp anduritega. Äkki seal sama aegselt mõni seenetanud ühendus taastunud, kuid see on see kust mina otsima hakkaks ja seost näeksin. Eks siin veel targemad täpsustavad.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: E Nov 03, 2014 20:08
Postitas don_mikk
See alumine 3 auguga flants või seib liigub koos selle ülemise klapiga, mis peab mootori õiget temperatuuri hoidma. Sellest hetkest, kui mootori temperatuur on käes ja vaja jahutama hakata, hakkab suur klapp avanema ja laskma jahutusvedelikku läbi jahutusradiaatori. Koos suure klapi liikmisega liigub sama võrra ka väike klapp ja just selle taga on ava kust läheb jahutusvedelik salongi radiaatorisse. Kui temperatuur oli piisavalt kõrge, jõudis see väike klapp soendusradikasse mineva augu ette ja sulgeb selle täielikult (väikesel klapil olid näha augu servade jäljed, mille ees ta oli käinud). See on fakt. Selles võisin veenduda teist plokikaant uurides, mis oli mootori remondist alles. Ilmselt oli termostaat oma aja ära elanud ja ei suutnud enam nii kiiresti reageerida kui vaja oleks. Rõhutan, mootor saavutas töötemperatuuri kiiresti. Nüüd on küljes see termostaat, millega auto Tartust tuli.
Selgituseks: seoses keti kulumisega toimus mootori vahetus ja remont. Ostetud mootorist jäid külge ainult termostaat ja väntvõlli asendi andur. Ülejäänud asjad läksid vanalt mootorilt.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: K Nov 05, 2014 22:13
Postitas richard
Mul umbes sarnane mure.
Nimelt kui külmalt tööle panna siis vaikselt puhub, soenedes hakkab ilusti sooja ka tulema. Nüüd kui auto seisma jätan ja natukese aja pärast uuesti käivitan siis ei puhu miskit. Käsitsi reziimis puhumise tugevust muutes ei juhtu midagi. Siis vahel hakkab lambist keset paariminutilist sõitu järsult puhuma. Mulle endale tundub nagu et selle keskkonsooli elektroonika kala aga ehk kellelgil ideid? 9-5 2000 2.3t
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: N Nov 06, 2014 8:58
Postitas iisak
Vaheta ACC plokk välja.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: N Nov 06, 2014 9:16
Postitas richard
Vaheta ACC plokk välja.
Selge, tänud, otsin/proovin. Muidugi kuskil välismaa voorumis oli ühel sarnane lugu ja probleemiks miski "blend door"...
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: N Nov 06, 2014 15:30
Postitas praktikant
enne blenddoore ja ACC plokke kahtlustaksin ebatihedust ventika mootori ahelas, kulunud harjad näituseks.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: N Nov 06, 2014 18:51
Postitas Trionic
Viitab küll surmaeelsele vent. mootorile.
Sooja õhku ei puhu peale 15 min sõitu (Lahendatud)
Postitatud: N Nov 06, 2014 21:18
Postitas richard
Kusjuures avastasin et käivitades korra klstus nagu põrinat sealt kuskilt vendikandist ja siis jäi põrin vait ja puhus normaalselt edasi. Jopenpuhh enne talve nüüd akkab pirtsutama.