1. leht 1-st

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Dets 10, 2014 0:41
Postitas mindeioleolemas
Minu ja rootslase sõprus algas selle aasta maikuus, kui oli selge, et oleks aeg soetada uuem masin. Kaalusin päris pikalt 9-3 ja 9-5 vahel. Hetkel mil sain proovida 9-5 Aerot oli pilt selge - sellist masinat ongi mul vaja. Saigi käidud mõnda vaatamas. Ühel pühapäeval Tallinnat külastades saigi praegune masin minu omaks. Tehaseseades Aero mis on Eestisse jõudnud 2006 aastal Janne abil. Varasem kodumaa oli Prantsusmaa, mina masina 4 omanik Eestis. Soetades oli odomeetril ees 303000km

Pilt
Pilt
Pilt

Ostes ei põlenud üks xenonitest,vahetusse läks tule all paiknev moodul. Maikuus sai veel vahetatud ära küünlad ja õli (NGK PFR6H-10/Mobil1 New Life 0W-40). Suvekuudel oli ainult kalla ja talla. Septembris vajasid vahetus käsipiduri klotsid ja aeg oli jälle seal maal, et vaja teha ka õlivahetus. Seekord siis juba koos käigukastiõliga. (mootorisse jälle mobil1 ja kasti comma toodang). Õlivahetusega koos läks ka uus kapikambrikaane tihend. Viimane lihtsalt uudishimust, et mis seisund valitseb mootoris seespool. Vaatepilt oli rahuldav.
Pilt
Pilt

Eelmisel kuul otsustas lekkima hakata ka õlirõhu andur. Esmasel vaatlusel tundus selle vahetamine pead valutama panev tegevus, kuid google abil sain hakkama poole tunniga.

Auto positiivse poole pealt on veel üllatanud mind kütusekulu. Eelmiseks sõiduvahendiks oli Mitsubishi Galant, mis oma 2l mootoriga ei olnud märgatavalt ökonoomsem. Hetkel keskmine kütusekulu 10,2l/100km (linn/maantee 50/50). Kuid möödasõidud maanteel võrreldes eelmiste autodega on ikka :headbang:

Tulevikuplaanides on openSID, tagumiste uksekõlarite vahetus (keegi eelmistest omanikest on kõik ülejäänud kõlarid vahetanud Hertzi toodangu vastu) ja kevadel tagasilla pukside uuenduskuur.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Dets 10, 2014 8:28
Postitas mihhail1988
Mina väga proff ei ole, aga tundub, et sul puudub karterituulutus, mis võiks panna sest see on üks tähtsamatest, et anda saabile pikka elu.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Dets 10, 2014 8:36
Postitas rantto
See on MY04 peaks olema see karterituulutuse asi juba korda tehtud.
Muretut lendu!

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Dets 10, 2014 9:21
Postitas KorK
Sisust ka pilte on?
Kas automaat või manuaal?
Need originaal Aero veljed sobivad ikka tükk maad paremini sinna alla.
Piltide pealt paistab igati sile masin ning see MY04 alates on 9-5 puhul ühe ilusaima välimusega!

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Dets 10, 2014 10:19
Postitas Pootsman
300.000km sõitnud ja näha, et hooldatud hästi! Väga tihti ei kohta nii puhta klapikambrikaane alusega 9-5te :cool:

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Dets 10, 2014 21:53
Postitas mindeioleolemas
Masinat viib edasi automaatkast - mugavus ennekõike ;)

Internetiavarustest leidsin ka kunagise müügikuulutuse pildid, aasta oli siis 2006. Ise ei ole jõudnud sisemusest pilte teha. Muutunud ei ole seal peale mattide midagi, hetkel on need kummist.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Dets 10, 2014 22:06
Postitas Ride
Tartus on nii mõnedki korrad see 9-5 silma jäänud. Kordades kenam on see MY04 alates Aero kere ikka, võrreldes veidi vanemaga. :)

(leidsin ka ühe kesise jäädvustuse enda mobiilist koos kahe Aeroga :P)




Lisatud failid

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: N Dets 11, 2014 13:22
Postitas 13piisab
MY04 pamprid on tõesti kenad. Tagapamper on lisaks ka (suuremate kiiruste) downforce võtmes tehniliselt korrektne ning must plastiosa lisab veel seda efekti :)

man vs aut kast - tehaseseades vist kõike head korraga ei saa... 0-100kmh (ja 0-60mph) ajad on automaadil ja manuaalil väga erinevad. Ma tahtsin aerot manuaalina osalt just nende numbrite üüratu erinevuse (ca 1,5sek) tõttu.

nagu aru saan, siis automaadi kiirendusvõimet vähendab "torque limiter". Oled Sa uurinud, kas sellest saab lahti ning kas lahtisaamine on (kasti kestvuse mõttes) mõistlik tegu? Üherattaveo puhul võiks ju nn puudulik veoskeem tegelikult veermikku ja kasti siiski päris hästi kaitsta? :)
"torque limiter" otsinguga ei leiab millegipärast suht vähe teemakäsitlust...

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: N Dets 11, 2014 13:57
Postitas Pootsman
UK mehed räägivad, et 5-ne ATM kannatab 450nm ära :) Manuaal on kiirem küll, aga kurat saa taga kohalt minema kiirelt ilma, et pikka musta jutti maha ei jää.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: N Dets 11, 2014 14:37
Postitas ivark
Ilusad pildid ja ilus masin. Ajatu disain ikka Saabidel, midagi pole öelda.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: T Mai 05, 2015 20:22
Postitas mindeioleolemas
Vahepeal on Saab endale alla saanud suverattad. Veljed endised Homersimpsoni omad.
Pilt

Nädalavahetusel ootab autot ees suurem kevadpuhastus. Siis saab ka veidi parema masinaga Saabist pilte teha.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: K Mai 06, 2015 10:22
Postitas Renee_
Eks maitse asi. Minu silmis oli see sellisena täiesti ideaalne:


http://s412.photobucket.com/user/mindei ... 2.jpg.html

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: N Mai 14, 2015 21:59
Postitas mindeioleolemas
Minu ja Saabi sõprus on kestnud nüüdseks aasta ja selle ajajooksul on Saab mind edukalt edasi aidanud 20.000 km. Paar nädalat tagasi tundsin hommikul auto juures bensiini lõhna, auto alla vaatates leidsin paar pisikest täppi kraavi poolt tagumise ratta juurest. Kanali peal autot alt poolt uurides avanes järgnev vaatepilt.
Pilt
Tundus, et seda kütusefiltrit ei olnud mitte keegi auto eluea jooksul vahetanud, sest auk oli roostetanud selle korpusesse. Pool tundi tööd ja nüüd on Saabil küljes MANN toodang. Nüüd lubatud värskemad pildid.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ja seest ka mõned.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nädalavahetusel plaanis ära vahetada salongi õhufilter.
Tulevikuplaanidest veel niipalju, et hetkel on auto passiivselt müügis, soov oleks suve lõpuks omada 2005+ universaal kerega 9-5 110kW diislit.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: P Juun 07, 2015 21:28
Postitas mindeioleolemas
Päikeselise pühapäeva puhul sai auto ka tolmukatte alt välja aidatud.
Pilt
Järgmisel nädalavahetusel võtan Pootsmani eeskujul ka esitulede poleerimise ette ja auto saab enne suve viimase pigieemalduse.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: T Nov 24, 2015 12:12
Postitas mindeioleolemas
Enne esimest lund sai ka minu saab talverattad alla ja võib julgelt külmale ilmale vastu minna.
Pilt

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: T Nov 24, 2015 20:20
Postitas Pootsman
Hehe, meil masinad päris "lähedased"
Esmase registreerimise vahe on napp üks kuu, läbisõit samasse auku, värv sama ja ka sisu sama kahetooniline. Ainult et sul sedaan ja väheke kabedam lisavarustus. :beer:

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: T Nov 24, 2015 21:42
Postitas D116
Ja milleks 1.9TiD? Nõrgaks jääb peale Aero-t! Mul ära proovinud ja midagi positiivset öelda ei saa! Öko ei ole(SID valetab - mis näitab sinna veel +20%), soojaks läheb kaua, seistes üldse mitte, kuni 3k pööreteni uimane. Tahmafilter, EGR ja muud disla lõbud nagu traktori hääl ja haisev küttus :)

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: L Jaan 16, 2016 14:38
Postitas mindeioleolemas
Uuel aastal uue hooga. Autole sai paigaldatud pimeda aja peletajad, x-vision dominatorid. Kasutaja loffa teemast inspiratsiooni saades läksid minu Saabile ette küll ainult kaks lisatuld, kuid oma funktsiooni täidavad nad eeskujulikult. Õhtuti metsavahel sõites ei saa enam arugi, et on juba pime aeg. Vastuliikuva sõiduki juhi säästmiseks tuled ümber lülitades on kontrast nii suur, et juba ootan millal see sõiduk minust mööda jõuaks. Lisaks sai eelmise aasta lõpus sai tellitud aftermarket.ee-st endale silikoonvoolikud, mis hetkel külmade ilmade saabumisega sõidavad lihtsalt pakiruumis kaasas ja ootavad oma hetke.
Pilt
Pilt
Pilt

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: P Jaan 17, 2016 5:57
Postitas vvs
Korralik okulaar ikka paigaldatud :)

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: P Jaan 17, 2016 23:25
Postitas loffa
:o Päris vihased tuled. Ma kaalusin ka kunagi hoopis X-visioni ksenoon lisatulesid, aga et mu auto seisab kortermaja ees, siis otsustasin, et vanakooli Hella koopiad püsivad ilmselt kauem alles..

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: E Jaan 18, 2016 14:58
Postitas Martin.V
Palju seda pimedas sõitu on, et vaja need ette toppida? Päris inetud näevad välja.

Kunagi ammu pandi võre vahele sellised kandilised xenon lisatuled... need natukene sümpaatsemad kui need okulaarid.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: E Jaan 18, 2016 16:35
Postitas loffa
Eks see on maitse asi, minu autol on nad puhtalt välimuse pärast ees, reaalselt kasutan harva :)

Rootsis on väga paljudel suured ümmargused tuled ees ja seal hakkas meeldima.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: E Jaan 18, 2016 16:57
Postitas Martin.V
Eks see on maitse asi, minu autol on nad puhtalt välimuse pärast ees, reaalselt kasutan harva :)

Rootsis on väga paljudel suured ümmargused tuled ees ja seal hakkas meeldima.

Selge!

Ise näeks neid küll STi või Evolutioni ees sobivamat, aga mis ka mina asjast tean :D

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas

Postitatud: E Jaan 18, 2016 19:52
Postitas mindeioleolemas
Mul jäävad nad talvise aja lisavarustuseks, suvel tulevad eest ära. Talvel on pimedal ajal suurem osa sõite ja siis on nad abiks.