1. leht 1-st
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Dets 10, 2014 0:41
Postitas mindeioleolemas
Minu ja rootslase sõprus algas selle aasta maikuus, kui oli selge, et oleks aeg soetada uuem masin. Kaalusin päris pikalt 9-3 ja 9-5 vahel. Hetkel mil sain proovida 9-5 Aerot oli pilt selge - sellist masinat ongi mul vaja. Saigi käidud mõnda vaatamas. Ühel pühapäeval Tallinnat külastades saigi praegune masin minu omaks. Tehaseseades Aero mis on Eestisse jõudnud 2006 aastal Janne abil. Varasem kodumaa oli Prantsusmaa, mina masina 4 omanik Eestis. Soetades oli odomeetril ees 303000km
Ostes ei põlenud üks xenonitest,vahetusse läks tule all paiknev moodul. Maikuus sai veel vahetatud ära küünlad ja õli (NGK PFR6H-10/Mobil1 New Life 0W-40). Suvekuudel oli ainult kalla ja talla. Septembris vajasid vahetus käsipiduri klotsid ja aeg oli jälle seal maal, et vaja teha ka õlivahetus. Seekord siis juba koos käigukastiõliga. (mootorisse jälle mobil1 ja kasti comma toodang). Õlivahetusega koos läks ka uus kapikambrikaane tihend. Viimane lihtsalt uudishimust, et mis seisund valitseb mootoris seespool. Vaatepilt oli rahuldav.
Eelmisel kuul otsustas lekkima hakata ka õlirõhu andur. Esmasel vaatlusel tundus selle vahetamine pead valutama panev tegevus, kuid google abil sain hakkama poole tunniga.
Auto positiivse poole pealt on veel üllatanud mind kütusekulu. Eelmiseks sõiduvahendiks oli Mitsubishi Galant, mis oma 2l mootoriga ei olnud märgatavalt ökonoomsem. Hetkel keskmine kütusekulu 10,2l/100km (linn/maantee 50/50). Kuid möödasõidud maanteel võrreldes eelmiste autodega on ikka
Tulevikuplaanides on openSID, tagumiste uksekõlarite vahetus (keegi eelmistest omanikest on kõik ülejäänud kõlarid vahetanud Hertzi toodangu vastu) ja kevadel tagasilla pukside uuenduskuur.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Dets 10, 2014 8:28
Postitas mihhail1988
Mina väga proff ei ole, aga tundub, et sul puudub karterituulutus, mis võiks panna sest see on üks tähtsamatest, et anda saabile pikka elu.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Dets 10, 2014 8:36
Postitas rantto
See on MY04 peaks olema see karterituulutuse asi juba korda tehtud.
Muretut lendu!
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Dets 10, 2014 9:21
Postitas KorK
Sisust ka pilte on?
Kas automaat või manuaal?
Need originaal Aero veljed sobivad ikka tükk maad paremini sinna alla.
Piltide pealt paistab igati sile masin ning see MY04 alates on 9-5 puhul ühe ilusaima välimusega!
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Dets 10, 2014 10:19
Postitas Pootsman
300.000km sõitnud ja näha, et hooldatud hästi! Väga tihti ei kohta nii puhta klapikambrikaane alusega 9-5te

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Dets 10, 2014 21:53
Postitas mindeioleolemas
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Dets 10, 2014 22:06
Postitas Ride
Tartus on nii mõnedki korrad see 9-5 silma jäänud. Kordades kenam on see MY04 alates Aero kere ikka, võrreldes veidi vanemaga.
(leidsin ka ühe kesise jäädvustuse enda mobiilist koos kahe Aeroga

)
Lisatud failid
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: N Dets 11, 2014 13:22
Postitas 13piisab
MY04 pamprid on tõesti kenad. Tagapamper on lisaks ka (suuremate kiiruste) downforce võtmes tehniliselt korrektne ning must plastiosa lisab veel seda efekti
man vs aut kast - tehaseseades vist kõike head korraga ei saa... 0-100kmh (ja 0-60mph) ajad on automaadil ja manuaalil väga erinevad. Ma tahtsin aerot manuaalina osalt just nende numbrite üüratu erinevuse (ca 1,5sek) tõttu.
nagu aru saan, siis automaadi kiirendusvõimet vähendab "torque limiter". Oled Sa uurinud, kas sellest saab lahti ning kas lahtisaamine on (kasti kestvuse mõttes) mõistlik tegu? Üherattaveo puhul võiks ju nn puudulik veoskeem tegelikult veermikku ja kasti siiski päris hästi kaitsta?
"torque limiter" otsinguga ei leiab millegipärast suht vähe teemakäsitlust...
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: N Dets 11, 2014 13:57
Postitas Pootsman
UK mehed räägivad, et 5-ne ATM kannatab 450nm ära

Manuaal on kiirem küll, aga kurat saa taga kohalt minema kiirelt ilma, et pikka musta jutti maha ei jää.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: N Dets 11, 2014 14:37
Postitas ivark
Ilusad pildid ja ilus masin. Ajatu disain ikka Saabidel, midagi pole öelda.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: T Mai 05, 2015 20:22
Postitas mindeioleolemas
Vahepeal on Saab endale alla saanud suverattad. Veljed endised Homersimpsoni omad.
Nädalavahetusel ootab autot ees suurem kevadpuhastus. Siis saab ka veidi parema masinaga Saabist pilte teha.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: K Mai 06, 2015 10:22
Postitas Renee_
Eks maitse asi. Minu silmis oli see sellisena täiesti ideaalne:
http://s412.photobucket.com/user/mindei ... 2.jpg.html
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: N Mai 14, 2015 21:59
Postitas mindeioleolemas
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: P Juun 07, 2015 21:28
Postitas mindeioleolemas
Päikeselise pühapäeva puhul sai auto ka tolmukatte alt välja aidatud.

Järgmisel nädalavahetusel võtan Pootsmani eeskujul ka esitulede poleerimise ette ja auto saab enne suve viimase pigieemalduse.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: T Nov 24, 2015 12:12
Postitas mindeioleolemas
Enne esimest lund sai ka minu saab talverattad alla ja võib julgelt külmale ilmale vastu minna.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: T Nov 24, 2015 20:20
Postitas Pootsman
Hehe, meil masinad päris "lähedased"
Esmase registreerimise vahe on napp üks kuu, läbisõit samasse auku, värv sama ja ka sisu sama kahetooniline. Ainult et sul sedaan ja väheke kabedam lisavarustus.

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: T Nov 24, 2015 21:42
Postitas D116
Ja milleks 1.9TiD? Nõrgaks jääb peale Aero-t! Mul ära proovinud ja midagi positiivset öelda ei saa! Öko ei ole(SID valetab - mis näitab sinna veel +20%), soojaks läheb kaua, seistes üldse mitte, kuni 3k pööreteni uimane. Tahmafilter, EGR ja muud disla lõbud nagu traktori hääl ja haisev küttus

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: L Jaan 16, 2016 14:38
Postitas mindeioleolemas
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: P Jaan 17, 2016 5:57
Postitas vvs
Korralik okulaar ikka paigaldatud

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: P Jaan 17, 2016 23:25
Postitas loffa

Päris vihased tuled. Ma kaalusin ka kunagi hoopis X-visioni ksenoon lisatulesid, aga et mu auto seisab kortermaja ees, siis otsustasin, et vanakooli Hella koopiad püsivad ilmselt kauem alles..
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: E Jaan 18, 2016 14:58
Postitas Martin.V
Palju seda pimedas sõitu on, et vaja need ette toppida? Päris inetud näevad välja.
Kunagi ammu pandi võre vahele sellised kandilised xenon lisatuled... need natukene sümpaatsemad kui need okulaarid.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: E Jaan 18, 2016 16:35
Postitas loffa
Eks see on maitse asi, minu autol on nad puhtalt välimuse pärast ees, reaalselt kasutan harva
Rootsis on väga paljudel suured ümmargused tuled ees ja seal hakkas meeldima.
Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: E Jaan 18, 2016 16:57
Postitas Martin.V
Eks see on maitse asi, minu autol on nad puhtalt välimuse pärast ees, reaalselt kasutan harva
Rootsis on väga paljudel suured ümmargused tuled ees ja seal hakkas meeldima.
Selge!
Ise näeks neid küll STi või Evolutioni ees sobivamat, aga mis ka mina asjast tean

Saab 9-5 Aero 2.3T, 2003, mindeioleolemas
Postitatud: E Jaan 18, 2016 19:52
Postitas mindeioleolemas
Mul jäävad nad talvise aja lisavarustuseks, suvel tulevad eest ära. Talvel on pimedal ajal suurem osa sõite ja siis on nad abiks.