1. leht 1-st
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: P Dets 14, 2014 5:21
Postitas Scorps
Tervitus,
otsustasin täna jahutusvedeliku külmakindlust testida ja avastasin, et roheline vedelik on hoopis pruuni värvuse omandanud. Lisasin ka pildi - sealt paistab ta veidi punakam kui tegelikult, aga aimu vast saab.
Vedelik ise sai vahetatud eelmisel suvel. Mingil määral vedelikku ka kaob, täpselt ei oska öelda, aga ümmarguselt ütleks 100 ml poole aastaga - seetõttu olen vahepeal juurde valanud, olude sunnil eri tootjate omasid, aga alati rohelist.
Ka on mootoril pakasega raske soojeneda, isegi nii -5 kraadi juures tõuseb temperatuurinäidik kõige rohkem veerandi peale ja salongiski on napilt soe, kui küte põhja keerata. Lisasoojendusahi mul küll ei tööta, aga ikkagi päris normaalne see ei tundu...
Milles võib asi olla? Mida kontrollida, millest alustada?
Aitäh!
Lisatud failid
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: P Dets 14, 2014 12:41
Postitas aednik
loe
Sa leidad ikka radika küljest jah.vedeliku väljalaskmise korgi/punni üles? mina küll ei leia, alati tulnud lõdvik lahti ühendada:poke:
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: P Dets 14, 2014 13:31
Postitas yksheikki
Jahutusvedelik on olnud varem pikalt vahetamata ja nüüd pesi värske vedelik ajapikku kogunenud löga lahti. Alusta esmalt sellest, et vaheta see ollus kiiremas korras värske jahutusvedeliku vastu.
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: P Dets 14, 2014 14:42
Postitas D116
Jahutusvedelik on olnud varem pikalt vahetamata ja nüüd pesi värske vedelik ajapikku kogunenud löga lahti. Alusta esmalt sellest, et vaheta see ollus kiiremas korras värske jahutusvedeliku vastu.
+Eelneval soovitaks läbipesta
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: P Dets 14, 2014 14:55
Postitas ivomets
Ärge segage niigi sogast vett!
Jah. värvusel pole mingit vahet, mis see on. veelvähem, et uus, midagi lahti peseb. Tähtis, et värske oleks, vanal vedelikul ei ole enam korrosioonivastaseid omadusi, ei muud.
Väike kadu on täitsa ok, sest üks komponent seal sees on vesi, ja vesi aurustub.
aeglase soojenduse viga, kui temp ei tõuse on peetis termostaat.
Alusta termostaadi vahetusest ja kui rikas mees oled, pane uus sisse, kasvõi sini-must-valge!!

Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: P Dets 14, 2014 15:46
Postitas Scorps
Tänud, vahetan termostaadi ja vedeliku ära. Mis värvi vedelik oleks kõige parem? 2000. aasta auto, 2.2 diisel, 85 kW.
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: E Dets 15, 2014 14:51
Postitas wilddog
Punast loetakse parimate omadustega olevat.
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: T Dets 16, 2014 12:42
Postitas 13piisab
Väike kadu on täitsa ok, sest üks komponent seal sees on vesi, ja vesi aurustub.
jahutussüsteemid on viimase 30a+ otto- ja diiselmootoritel valdavalt kinnised ja (soojana) ca 1bar rõhu all. Küllap ka siinse teema mootor, niiet tehasest ettenähtud ekspluatatsiooni korral ei ole jahutusvedelikul ega selle vee-osal kusagile aurustuda

kuuldavasti pruugiti muistsel ajal nn ventileerivates jahutussüsteemides metanoolipõhiseid vedelikke ning need kaks asja soosivad mõlemad "normaalset aurustumist". Aga see oli ammu-ammu
üldreeglina on punane nn longlife, millele lubatakse 5a eluiga. Mõistlik.
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: T Dets 16, 2014 16:49
Postitas Trionic
Tsitaat: "
jahutussüsteemid on viimase 30a+ otto- ja diiselmootoritel valdavalt kinnised ja (soojana) ca 1bar rõhu all. Küllap ka siinse teema mootor, niiet tehasest ettenähtud ekspluatatsiooni korral ei ole jahutusvedelikul ega selle vee-osal kusagile aurustuda

kuuldavasti pruugiti muistsel ajal nn ventileerivates jahutussüsteemides metanoolipõhiseid vedelikke ning need kaks asja soosivad mõlemad "normaalset aurustumist". Aga see oli ammu-ammu

".
Loomulikult saab ka "kinnisest süsteemist vesi välja aurata. Selleks ju ongi paisupaagi kork,milles on ülerõhuklapp. Ja veeaur ongi see, mis sealt pidevalt välja "susiseb".
Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt
Postitatud: K Dets 17, 2014 17:29
Postitas 13piisab
ülerõhuklapp on küll teoreetiline koht, aga praktika kõrval jääb see vist küll puhtteoreetiliseks kohaks.
kui meenub, tulen nt aasta pärast siia teemasse tagasi - jälgin ekstra, kas mu masinad nõuavad vedelikku juurde või mitte. Saab ehk teooriad faktidega ümber lükata
