1. leht 2-st
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: P Jaan 04, 2015 12:42
Postitas janek555
Tere.
Aeg läheb edasi ja vanemad mudelid muutuvad kallimaks ja uued jälle odavamaks ja nii ongi minu tarbeautode hulka tekkinud Saab 9-5. Kuna ma temast midagi ei tea ja pidevalt Trionicut küsimustega tüüdata pole ka viisakas siis teen siia teema , et saada targematelt nõu.
Kuna üks soolasees trügimise auto oli puudu ja siia foorumisse pakuti 300€ kokkujooksnud 9-5 , mille hind on minule tarbeauto puhul sobilik , siis nii ma ta ära ostsingi.
Pilt eelmise omaniku kuulutusest.
Toas natuke puhastatult nägi juba päris sõidetav välja, kuigi rooste on alustanud laialdaselt levikut, viimane aeg teda peatada.
Mootor sai maha tõstetud ja nüüd tuleb alustada kahest ühe ehitust.
Lisatud failid
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: P Jaan 04, 2015 14:59
Postitas janek555
Esimene küsimus.
Roolivõimu toru juurest oli õline.
Paistis nagu oleks toru klambri juurest katki aga peale puhastamist ei olnud mingit vigastust näha. Arvan , et leke võiks tulla vooliku ja toru pressliitest? Mõtlesin lasta üle pressida.
Kas see on levinud viga , ehk kas kellelgi on sama koht lekkinud? Või olen valel teel?
Lisatud failid
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: P Jaan 04, 2015 15:17
Postitas konks222
Mina lasksin survevooliku mõlemad otsad koos hülssidega välja vahetada ja juba kolm aastat puhas kuiv ja muretu tunne.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: P Jaan 04, 2015 15:45
Postitas ivomets
Juhin tähelepanu sellele, et neis kohtades kus pressitakse ei ole alati õige läbimõõduga "pakke" saabide torude ja voolikute ühendamiseks. ja siis jääb täpselt nii nagu kõvasti, kui töömehe sisetunne ütleb.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: P Jaan 04, 2015 20:58
Postitas vmaster
Tegelikult hämmastav kui palju paremaks auto puhtaks pesemine annab

Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: P Jaan 04, 2015 21:17
Postitas janek555
Aitäh roolivõimutoru juttudele , sellest oli abi.
Lugesin netist nukkvõllide ja keti märkide kohta ja sain aru,et kollaste märkidega ketil peaksid ühtima ka hammasratta sälgud. Huvitav,et minu mõlemal mootoril need ei ühti. Kas sellele on mõtet tähelepanu pöörata või võib edasi lammutada lootes,et pärast saab asja märkidega ikkagi paika?
9-5 mootor
9000 mootor
Lisatud failid
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: P Jaan 04, 2015 21:49
Postitas S9K
Lihtsamat asja pole kui B2X2 - B2X5 mootori ajastuse paika panek.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 8:35
Postitas Trionic
Aga kuidas need märgid sul ühtida saaksidki? Mootor on ju mõne tiiru peale kettide paigaldamist ka ringi käinud. 2 tiiru väntvõlliga ja pole enam mingeid ühtivaid ketimärke.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 21:07
Postitas janek555
Aga kuidas need märgid sul ühtida saaksidki? Mootor on ju mõne tiiru peale kettide paigaldamist ka ringi käinud. 2 tiiru väntvõlliga ja pole enam mingeid ühtivaid ketimärke.
Jah , see eristabki proffe amatööridest.

Viimati tegin nii lahti m-407 mootori ja sellel ju hammasrattad , oleks pidanud natuke mõtlema.
Ok, abi kui palju ja plokk nüüd valmis , vist? Mis nende kettidega on? Pole veel 9-5 mootorit avanud aga tõenäoliselt 9000 kett ja tallad ju ei sobi? Olen kuulnud palju kära nende ümber,et ei kesta kaua? Kas peaksin ostma ka uue keti või ei puuduta see seda mootorit?
Lisatud failid
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 21:51
Postitas ivomets
No mida sa jamad selle 9-5 ga- ma ei saa aru. Endal paar saab 90 masinat olemas, millest midagi ilusat teha võiks.
Ja kui sa moto juba avasid, siis vaheta rõngad kah ära.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 22:11
Postitas janek555
90 juba tehakse, küll mitte minule.

Ilusat polegi vaja , soolasees liikumiseks tarbeautot vaja ja 90 ei meeldinud ka sellele kes sõitma hakkab.
See mootor käis ilusti ja seest ka ilus , ei tea kas on mõtet kolbe välja kakkuda? Pole kulumis ranti ega midagi ja kellal oli ka alla 300 000 km. Mõtlesin,et ei torgi alumist otsa.
Või Peaks?
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 22:19
Postitas konks222
Õlivõttur tee ikka puhtaks.

Kontrolli veovõlli vahepuki laager ka kohe ära. Kui häält teeb on teda pärast igavene tripper vahetada.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 22:42
Postitas D116
See mootor käis ilusti ja seest ka ilus , ei tea kas on mõtet kolbe välja kakkuda? Pole kulumis ranti ega midagi ja kellal oli ka alla 300 000 km. Mõtlesin,et ei torgi alumist otsa.
Või Peaks?
Kindlasti vaheta rõngad ja sealed ka, mootor on juba maas.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 22:46
Postitas S9K
Saalesi tasub kontrollida vähemalt ja just kepsude ülemisi.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: E Jaan 05, 2015 23:51
Postitas janek555
Puhtaks teen kindlasti kõik asjad ja käigukasti ja sillani pole veel jõudnud . Seda laagrit korraks silmasin, raske kontrollida.
Saalede ja rõngaste jutule peab mõtlema.See on ju tarbe auto ja plokil peaks sellise sisuga veel kestmist jaguma, 200 000km ikka? Aga peab mõtlema.
Tänud vastuste eest.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: T Jaan 06, 2015 8:00
Postitas Trionic
Ketikomplekt vaheta igal juhul. Hangi 9-5 ketikomplekt. Selles on kõik vajaminevad jubinad,k.a. simmer,tihendid, hermeetik kaante jaoks jne. Suurimaks probleemiks on kulunud bal.keti tallad/pinguti. Kui sul veab, sobib komplekt 1:1`le. Kui ei, jätad bal. võllide hammasrattad (kui need korralikud on) tonnise omad (distantsivahe).
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: T Jaan 06, 2015 14:11
Postitas D116
Ketikomplekt vaheta igal juhul. Hangi 9-5 ketikomplekt. Selles on kõik vajaminevad jubinad,k.a. simmer,tihendid, hermeetik kaante jaoks jne. Suurimaks probleemiks on kulunud bal.keti tallad/pinguti. Kui sul veab, sobib komplekt 1:1`le. Kui ei, jätad bal. võllide hammasrattad (kui need korralikud on) tonnise omad (distantsivahe).
Seda bal. ketti võiks mitte pannagi.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: N Jaan 08, 2015 21:43
Postitas janek555
On kiired õhtud olnud ja vähe tehtud. Täna võtsin 9-5 mootori lahti , see oli ikka väga must! Ja üks kepsusaale täiesti koos.
Ja karteri tuulutuse torust tuli välja suur hunnik nagu tahma?
Sisselaske kollektori all oleva karterituulutuse mingi karbi külge minevad voolikud olid nagu seest põlenud ja pehmed.
Mis selle mootoriga võis siis juhtuda? Harv õli vahetamine?
Lisatud failid
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: R Jaan 09, 2015 18:46
Postitas janek555
Kuidas kontrollida turbo seisukorda? Pole ju ise sõitnud selle mootoriga ja samuti võis kokkujooksmine turbot kahjustada. Käega tugevalt võlli otstest lükates on tunda pikilõtku , 9000 võetud turbol seda ei tunne.
Või saab üldse kasutada 9000 turbo sisu 9-5 kestas?
Või peaks turbo õlikanalid läbi pesema ja alles siis loksutama?
Pilt 9-5 turbost.
Lisatud failid
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: R Jaan 09, 2015 20:44
Postitas janek555
Uurisin karterituulutuse asja ja sellel autol oli see kit paigaldatud, aitäh Overspeedile info jagamise eest.
Puhastasin voolikuid ja kontrollisin klappe , kõik väga ilus aga see voolik mis läheb klapikambrikaande on mõraline ja vedel nagu plastiliin. Huvitav kas see on kokkujooksu tulemus või on voolik hoopis kokkujooksu süüdlane? Vooliku pind on seest nii pehme,et võib kruvikeeraja otsaga nagu juustu kraapida.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: L Jaan 17, 2015 18:39
Postitas janek555
Oskab keegi öelda 9000 2,0 turbo 110 kw. Kolvirõngaste lukuvahet ?
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: L Jaan 17, 2015 20:01
Postitas ivomets
klassiku raamat näitab : ülemine 0,35....0,48, keskmine 0,25....0,38, õlirõngas 0,38...1,4.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: L Jaan 17, 2015 20:47
Postitas janek555
Mul ülemine 0,6 keskmine 0,7 õlirõngas 1,0 mm. Seega vaja uusi rõngaid ka.
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: L Jaan 17, 2015 21:27
Postitas janek555
klassiku raamat näitab : ülemine 0,35....0,48, keskmine 0,25....0,38, õlirõngas 0,38...1,4.
Need turboka mõõdud, või kõigil 16 klapistel samad?
Saab 9-5 2.0T, 1999, janek555
Postitatud: L Jaan 17, 2015 22:24
Postitas ivomets
no kui sa kolvid juba välja võtsid, ega siis samade rõngastega neid tagasi panna saa.
