Saab 9-3 AERO XWD 2.8 V6 manuaal, 2008, Vermont Tuning stage 0, vmaster

Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 162
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#126

P Apr 22, 2018 22:33

Kui sa n-ö tunde järgi ei pargi, siis ei tohiks 225 viga olla.

Välimus on 5+ kuigi, mina langetaks autot võib-olla tsipa :D
:drive: Diisel lennuk
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#127

E Apr 23, 2018 10:24

Marko647 kirjutas:
P Apr 22, 2018 22:33
Kui sa n-ö tunde järgi ei pargi, siis ei tohiks 225 viga olla.

Välimus on 5+ kuigi, mina langetaks autot võib-olla tsipa :D
Madalam võiks olla. Valikud on Maptun või D2
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 162
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#128

E Apr 23, 2018 11:11

vmaster kirjutas:
E Apr 23, 2018 10:24
Marko647 kirjutas:
P Apr 22, 2018 22:33
Kui sa n-ö tunde järgi ei pargi, siis ei tohiks 225 viga olla.

Välimus on 5+ kuigi, mina langetaks autot võib-olla tsipa :D
Madalam võiks olla. Valikud on Maptun või D2
Ma coilidest ei tea midagi, aga see sumpalahendus D2 lingil oleks ka 5+ su autol :lol:
:drive: Diisel lennuk
Pilt
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#129

E Apr 23, 2018 17:01

Kuidas nüüd, paar kuud hiljem, rahul oled värvkatte töötlusega aasta algul?
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#130

E Apr 23, 2018 18:29

AndresV kirjutas:
E Apr 23, 2018 17:01
Kuidas nüüd, paar kuud hiljem, rahul oled värvkatte töötlusega aasta algul?
Mu arust eriti midagi muutunud pole. Keraamikakiht paistab endiselt samasugune.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#131

N Mai 31, 2018 15:56

Paar suuremat täiendust jällegi tehtud
1. Hirschi velgedelt kõik kriimud eemaldaldatud ja pulbervärvitud Rehvitaksos. Veljed nagu uued :)
2. Tellitud ja paigaldatud VKM Motorsist vesi-metanoolipritse süsteem http://www.vkmmotors.ee/pood/boost-cool ... -maf-1-8t/.
Kuna softiga kippus mootor kõrgematel pööretel veidi detoneerima, siis soovitati proovida nimetatud süsteemi. Antud süsteem alandab ka IAT ja EGT temperatuure, ei lase sisselaskeklappidele süsiniku jääke tekkida jne.
Millalgi peaks jõudma ka modifitseeritud tarkvara vesimeta jaoks. Prooviks peale seda uuesti dünos käia.
Lisan hiljem mõned pildid ka paigaldusest.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2117
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab

#132

N Mai 31, 2018 20:55

Tundub vägev! Pane siis miilile ka kirja, näeb praktikas ka tulemuse ära:)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#133

N Mai 31, 2018 21:58

Miiliga samal ajal on Intsaab pluss mõni muu samaaegne üritus. Kardan et miilisõidu peab ohverdama kuigi tahaks minna.
Sõitisn õhtupoole veidi ringi ja peab ütlema, et kiirenduse osas on ka ilma custom softita tunda paranemist. Tootja väidab 10-25% vōimsuse kasvu. Kiirendamised on sujuvad, midagi kahtlast tunda ei ole. Vb peab kontrollerit veidi seadistama aga eks näis.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#134

R Juun 01, 2018 10:32

Paigaldusest. Algul oli mõte kaustada klaasipesuvedeliku paaki ja talvist klaasipesuvedelikku. Kuna metanooli sisaldus nendes vedelikes on teadmata, ei hakanud riskima ja kasutan ainult segu 50/50 metanool/vesi pluss mõned lisandid. Leidsime, et sobilik koht paagi jaoks on pagasiruum. Samuti sai sinna paigaldatud kontroller. Pump ise läks tagastange alla. Pihusti jaoks tuli vedada voolik läbi salongi. Pihusti sai ühendatud intercooleri torusse enne throttle-body-t. Kokku läks paigaldusele 15h ja tulemus on minuarust väga viisakas. Nüüd VKM-le ka 9-3ga kogemus olemas ja tulevikus võiks kiiremini minna.

1. Vesi-metanooli paak suurusega 3l. Sellest suurusest peaks piisama, kuna süsteem aktiveerub 3000rpm-st, siis linnasõidul eriti vedelikku ei kulu.
Pilt

2. VC-MAFU kontoller. Võtab MAF-sensori signaali ajust. Saab seadistada missuguse MAF sensori pinge juures süsteem aktiveerub ja missuguse pinge juures pump töötab maksimaalsel võimsusel. Praegu pumba töövahemik 2-4 volti. Süsteem aktiveerub umbes 3000 rpm juures.
Pilt

3. Pihusti paigaldatud vahejahutist throttle-body-sse minevasse torusse. 200-350 hj jaoks sobib 175 ml/min pihusti.
Pilt

4. Süsteemi aktiveerimise märgutuli (roheline led) ja vedeliku taseme märgutuli (kollane led) salongi.
Pilt
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#135

L Juul 14, 2018 14:27

Vahepeal tehtud;
* Hooldus (õlid, filtrid) - AAC Ferdinand
* Uued salongi tekstiilimatid "Griffin" - MapTun
* Salongi keemiline puhastus, nahahooldus, põhjalik välispesu. Paremaks vist enam ei saa ja uuena polnud see auto ka sellises seisukorras kui nüüd :d - ChemicalGuys Estonia.
* Vesimetanooli pritse jaoks ajusse kirjutatud uus kohandatud tarkvara. Sai ka pihusti ümber tõstetud tmap sensori ette, mispeale ecu sai jälle aru, et jahedam õhk. Peale seda IAT normis, misfired silindrites kadunud ja detonatsioon vähenes pea olematuks. Testsõidud on näidanud, et IAT üle 30 kraadi ei lähe. Enne süsteemi paigaldamist tulemust alla 55 kraadi ei saanud. Vedeliku kulu ajavahemikus 01.06 - 12.07 10 liitrit, mis hõlab erinevaid testimisi, dünot jms. Tavasõidul võiks 5l kuus hakkama saada. Liitri hind VKM-s 1.18 eur.

18.07 nädal ES Racingu dyno külastus. Saab näha kas kõik lubatud 320 hobujõudu on nüüd olemas. VKM-i dünos käidud, saab mingi võrdlusmomendi.
Kasutaja avatar
vvs
Tartu pealik
Postitusi: 3278
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006

#136

P Juul 15, 2018 9:20

Miks Sa düno kohta vahetad?

Vahe tuleb juba ainuüksi erineva stendi vahel sisse sest kalibreeringud ju pole identsed!?
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#137

P Juul 15, 2018 11:57

VKM-i düno veidi kalas ja huvipärast tahaks ka näha erinevust. Muid põhjusi nagu polegi. Lisaks saab võrrelda nende kunagise ja praeguse usa softi erinevusi.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#138

K Juul 18, 2018 14:00

Dynod nüüd läbi käidud ja lisan VKM-i düno pildi, kuna ESRacingus tuli suht sama tulemus.
Pilt

Kokkuvõttes, siis umbes 235kW/490Nm. Langeb enamvähem kokku softitegija poolt lubatuga. FWD autol on ilmselt veidi suuremad numbrid, sest xwd kaod peaks olema umbes 20%. Nt. originaalsofti tulemused olid 204.6kw 5228 p/min ja 406Nm 3699 p/min

Järmiseks peab cooleri ja torude survetesti tegema kuna logist näha õhuleket.
Softitegija kommentaar:
The logs looked pretty good - the turbo was maxed out in both the Stage 0 logs, so the main gains with meth water are from higher ignition timing (~ +5 degrees compared to without). The fuel trims in the run without meth/water were -10%, so it is possible that you could have a slight air leak between the turbo and the engine. If possible, pressure test the pipes and intercooler to check for leaks.

I think your best option for further gains is to upgrade the turbo next.
marti420
Postitusi: 167
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: 9-3. 2,8T. 230kw, 590nm / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#139

K Juul 18, 2018 14:40

Kas sa lasid base boosti ka tõsta?
Vaikselt lootsin sellest vesi metast natuke paremat tulemust, et siis enda omale ka panna, aga selle turbo piir on ikkagi seal 235kw juures.
Vesi meta on muidugi kuumade ilmadega abiks ja mootorile kasulik.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1034
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#140

K Juul 18, 2018 14:42

marti420 kirjutas:
K Juul 18, 2018 14:40
Kas sa lasid base boosti ka tõsta?
Vaikselt lootsin sellest vesi metast natuke paremat tulemust, et siis enda omale ka panna, aga selle turbo piir on ikkagi seal 235kw juures.
Vesi meta on muidugi kuumade ilmadega abiks ja mootorile kasulik.
Kas sa lasid enda masinale softi teha samade inimeste poolt kes vmasterile tegid? lihtsalt väände vahe on mäe kõrgune -> 590nm :love: summuti ka teine all muidugi...
Viimati muutis Pootsman, K Juul 18, 2018 14:51, muudetud 1 kord kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#141

K Juul 18, 2018 14:51

Pean küsima, kas base boosti ka tõsteti aga ega sealt turbost rohkem tule ka. Vb kui veidi suuremad metanooli pihustit kasutada, siis veidi saab juurde. Praeguse välistempetatuuri ja ka jahedama ilmaga liigub tõesti väga hästi. Lisaks on kadunud kerge jõnksutamine-poomine külma mootoriga. Ma soovitaks selle süsteemi ikkagi paigaldada - hoiab temperatuurid madalal ja sisselaskeklapid puhtad. Poolide-küünalde elu vist on ka veidi kergem :D ESRacing tunnustab ise ainult Aquamisti. Muude süsteemidega nad tegemist teha ei taha.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#142

K Juul 18, 2018 14:55

Pootsman kirjutas:
K Juul 18, 2018 14:42
marti420 kirjutas:
K Juul 18, 2018 14:40
Kas sa lasid base boosti ka tõsta?
Vaikselt lootsin sellest vesi metast natuke paremat tulemust, et siis enda omale ka panna, aga selle turbo piir on ikkagi seal 235kw juures.
Vesi meta on muidugi kuumade ilmadega abiks ja mootorile kasulik.
Kas sa lasid enda masinale softi teha samade inimeste poolt kes vmasterile tegid? lihtsalt väände vahe on mäe kõrgune -> 590nm :love: summuti ka teine all muidugi...
Minu autole tegi softi Vermont Tuning USA-s. Marti autole ESRacing ise. Mu autol ka väljalase originaal ja vb ka midagi rauas viga nagu nt. see mainitud õhuleke.Tegelikult ei saa erinevaid dünosid üks-ühele võrrelda. Pigem on düno ikkagi indikatiivse iseloomuga ja seda puhta kullana võtta ei saa.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1510
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#143

E Sept 24, 2018 15:15

Paar uuendust ka vahepeal auto juures:

Vasak esimene õõtshoob vahetatud. Oli viimase piiri peal.
Uus nappanahast käsipiduri kate, kuna eelmise olid kohalikud sadulsepad ära lõhkunud ja logises.
Carbon-nahast armatuur. Salongi kvaliteet jälle samm parem ja plastiku naginaid vähem.
Pilt

Salongidetailid tellisin http://stephan-individual.de/
Paigalduse teostas AAC Ferdinand töökas kollektiiv.
Vasta