1. leht 2-st

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: K Mai 24, 2006 18:40
Postitas suur
Hakkavad jamad pihta jälle.... Seekord on kotermann jahutussüsteemis. Kahtlustan jahutusventika anduri mittetöötamist, aga ei suutnud andurit radika küljest leida. Kus pagana kohas see peidus on?

EDIT: käike vahetab automaatkast
EDIT2: kuna probleem pole jahutusventikas, siis kasutasin oma staatust ära ning liigutasin teemat ja jätkan mure kurtmisega.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: K Mai 24, 2006 19:21
Postitas melka
Kui oled näoga mootori poole siis andur jääb vasakule käele radiaatori servale. Põhimõteliselt kohe turbo vastas. Vähemasti minu omal on ta küll seal.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: K Mai 24, 2006 20:23
Postitas triibutu
Vot allikat enam ei mäleta, aga IIRC alates MY96(?) jahutusventikale eraldi andurit enam polegi, seda juhitakse jahutusvedeliku temp. anduri järgi. Viimane asub mootoribloki juhipoolses otsas...

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: K Mai 24, 2006 20:41
Postitas suur
Algselt postitas: triibutu
Vot allikat enam ei mäleta, aga IIRC alates MY96(?) jahutusventikale eraldi andurit enam polegi, seda juhitakse jahutusvedeliku temp. anduri järgi. Viimane asub mootoribloki juhipoolses otsas...
Ma ise kahtlustasin ka sama asja. Kaitsmed olid ka terved. Pagan.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: K Mai 24, 2006 23:07
Postitas sebastian
Räägi täpsemalt, kuidas viga ennast ilmutab.
Eraldi lülitit jah enam ei ole, aga üks võimalik viga on ventika relee (mustunud kontaktid?), mis asub aku kõrval releede karbis.
Peaks vist nii olema, et kui mootoriploki temp. andur õhtal, siis vist ei lähe auto käimagi korralikult. ECU saab sealt oma andmed ja selle järgi regullib külmalt segu rikkamaks.
Võin muidugi ka eksida..

edit: võib ka mõõta, +15...+10 kraadiga peaks anduri takistus olema ~3,5...4kOhm. Mida madalam temperatuur, seda suurem takistus.

edit2: skeemi järgi radika küljes(?) pressure switch, millel veel omakorda relee. Seal võib ka mingi kala olla.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 7:30
Postitas suur
Algselt postitas: sebastian
Räägi täpsemalt, kuidas viga ennast ilmutab.

Ükskord ummikus hakkas paisupaak ennast üle keetma. Mootori temp'i seier näitas armatuuris "alla poole". Sellisel tingimusel peaks ventikas ju tööle minema. Samuti pole enam kuulnud mootori seiskamisel ventika töötamist, mida tavaliselt linnasõidul (kevadise ilmaga) järel ikka kuulis.
Ehk siis asi on üsna tõsine.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 12:28
Postitas sebastian
Seieri vale näit on tonnistel tavaline...kunagi oli siin sellest juttu, et näidiku magnet ilmselt väsinud. Mul ka norm temp.-ga näitab kõvasti alla poole.

Vaata aku kõrval need releed üle (pressure switch ja ventika relee)...peaksid olema väga tavalised e. standartsed 12V releed.
See, et pärast süüte väljalülimist kuni 3,5min veel käiab, on EDU-st tulev signaal, mis ventika releed sees hoiab.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 20:51
Postitas melka
On see tõesti nii et temperatuuri seier võib näidata nagu heaks arvab? See tundub loogiline sest mina pole siiamaani aru saanud millal peaks ventikas tööle hakkama. Vahel on seier poole peal või veits peale, kui vetikas töötab. Samas aga vahel on ette tulnud kus seier on kõvasti üle kolveerandi ja ventikas ei tööta. Muidugi eks ventikas peab jahutama ka kliima radikat mistõttu hakkab ta tööle ka siis kui mootori enda temperatuur on tõesti madal.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 20:59
Postitas suur
Algselt postitas: sebastian
Seieri vale näit on tonnistel tavaline...kunagi oli siin sellest juttu, et näidiku magnet ilmselt väsinud. Mul ka norm temp.-ga näitab kõvasti alla poole.

Vaata aku kõrval need releed üle (pressure switch ja ventika relee)...peaksid olema väga tavalised e. standartsed 12V releed.
See, et pärast süüte väljalülimist kuni 3,5min veel käiab, on EDU-st tulev signaal, mis ventika releed sees hoiab.

Seal oli 2 ventika releed. Üks suurte, teine väikeste pöörete jaoks. Nõrgemal releel sain kaane maha ka, aga suuremal ei saand. Ei olnd millegagi releesid testida ka toas. Kapoti all oleks muidugi toidet saanud. Mängisin ise releed ja panin sobivatele klemmidele silla vahele - mõlemate kiirustega hakkas ventikas pöörlema. Ehk siis probleem peaks olema kuskil releedest eespool.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 21:08
Postitas sebastian
Algselt postitas: melka
On see tõesti nii et temperatuuri seier võib näidata nagu heaks arvab? See tundub loogiline sest mina pole siiamaani aru saanud millal peaks ventikas tööle hakkama. Vahel on seier poole peal või veits peale, kui vetikas töötab. Samas aga vahel on ette tulnud kus seier on kõvasti üle kolveerandi ja ventikas ei tööta. Muidugi eks ventikas peab jahutama ka kliima radikat mistõttu hakkab ta tööle ka siis kui mootori enda temperatuur on tõesti madal.

Seal on neist temp. näidiku anomaaliatest juttu: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=746

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 21:08
Postitas ivomets
aga kas selline võimalus ei ole, et termostaat jäi kinni??

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 21:17
Postitas triibutu
Mina pakuks, et mitte näidikus pole kala, vaid see jahutusvedeliku temp. andur on sul ikkagi pekkis - mootor läheb kuumaks küll, aga andur ei viitsi enam reageerida. Seepeale ei peeta vajalikuks ka ventikat käivitada.

Mu saabil kalas see andur nii, et vahel töötas ja vahel oli täitsa null. Temp. näidik oli nullis ja seepeale pandi ventikas (igaks juhuks?) täie auruga tööle. Anduri vahetamine päädis normaalolukorra taastumisega.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 22:14
Postitas sebastian
Algselt postitas: suur
Seal oli 2 ventika releed. Üks suurte, teine väikeste pöörete jaoks. Nõrgemal releel sain kaane maha ka, aga suuremal ei saand. Ei olnd millegagi releesid testida ka toas. Kapoti all oleks muidugi toidet saanud. Mängisin ise releed ja panin sobivatele klemmidele silla vahele - mõlemate kiirustega hakkas ventikas pöörlema. Ehk siis probleem peaks olema kuskil releedest eespool.

Need peaks olema ühesugused releed, omavahel vahetatavad.
"Sild relee pesasse" ei ütle veel, kas relee kontaktid korralikult sulguvad või relee mähis korras. Saab küll nii, kui releed ilma kaanteta oma pesades ja maandada need mähiste otsad, mis EDU-sse lähevad. Skeemil need juhtmed sinine (low speed) ja sinine/valge (high speed) või mõlema relee kontakt nr.5
Peaks nii olema, et EDU-st tulevad otsad releedele maandatakse ära, kui EDU saab näiteks vastava käsu oma temp. andurilt. Seepärast võib neid prooviks ka "käsitsi" maandada.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 22:18
Postitas suur
Käisin väiksel linnaringil ühe sõbra juures. Just piisavalt kaugel ja vähese fooritihedusega kohas - et mootori soojaks saaks, kuid samas ei kasvanud temperatuur liiast. kOhapeal käia lastes sain ventuka pöörlema, kusjuures mõlemal kiiruse. Tuleb kotermanni mujalt otsida. Kahtlustan ka paisupaagi korki.
Termostaat on umbes pool aastat tagasi vahetatud. Muidugi on võimalus, et ta kinni on, aga siis ei tohiks ka salongiküte ju toimida?

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 22:25
Postitas suur
Algselt postitas: sebastian
"Sild relee pesasse" ei ütle veel, kas relee kontaktid korralikult sulguvad või relee mähis korras.
Ma vist väljendasin enne ennast tiba valesti - sildamise idee oli veendumaks, et releedest ventuka poole kõik toimib.
Vahetatavusest: Releed olid erineva amperaažiga. Suurte pöörete jaoks oli võimsam relee mehisemate jalgadega (vist oli isegi 30A), mistõttu see väiksema pessa ei mahu. Väikest aga suure pessa ei julge pista :)
Väike relee oli igatahes seest väga puhas (võrreldes näiteks kunagi puhastatud täistulede releega).

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 22:34
Postitas ivomets
kui nyyd asi toimib, siis las olla!

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: N Mai 25, 2006 22:53
Postitas sebastian
Ehk on ka abiks:

Pilt

Pilt

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: R Mai 26, 2006 5:58
Postitas Trionic
Algselt postitas: suur
Käisin väiksel linnaringil ühe sõbra juures. Just piisavalt kaugel ja vähese fooritihedusega kohas - et mootori soojaks saaks, kuid samas ei kasvanud temperatuur liiast. kOhapeal käia lastes sain ventuka pöörlema, kusjuures mõlemal kiiruse. Tuleb kotermanni mujalt otsida. Kahtlustan ka paisupaagi korki.
Termostaat on umbes pool aastat tagasi vahetatud. Muidugi on võimalus, et ta kinni on, aga siis ei tohiks ka salongiküte ju toimida?

Salongiküte töötab tonnisel igal juhul ja alati,kuna puudub kraan,muudetakse ainult õhuvoolu,kas läbi soojusvaheti,või sellest mööda.Selliste hädade puhul soovitaks vahetada mõlemad temp.andurid(ka trionicu oma) sest EDU saab infot nii enda anduritelt,kui ka trionicu data siinilt.Paisupaagi kork ja termostaat vaheta ka ära.
VT`l ja Griffil,kui temp.kelli kalibreerisin,et osuti õigesse kohta roniks(kusagil olen siin sellest pikalt kirjutanud).Proovisin vente ka ilma EDU andurita käima saada.Igatahes nii trionicult,kui motronicult saadud info abil käivitas EDU vendi ka ilma enda andurita.Mootori ja EDU massid kontrolli kindlasti üle,et oleksid ikka alla 0,5 oomi.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: R Mai 26, 2006 6:01
Postitas Trionic
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: sebastian
"Sild relee pesasse" ei ütle veel, kas relee kontaktid korralikult sulguvad või relee mähis korras.
Ma vist väljendasin enne ennast tiba valesti - sildamise idee oli veendumaks, et releedest ventuka poole kõik toimib.
Vahetatavusest: Releed olid erineva amperaažiga. Suurte pöörete jaoks oli võimsam relee mehisemate jalgadega (vist oli isegi 30A), mistõttu see väiksema pessa ei mahu. Väikest aga suure pessa ei julge pista :)
Väike relee oli igatahes seest väga puhas (võrreldes näiteks kunagi puhastatud täistulede releega).

sildamise asemel imiteeri releede käivitussignaali (altpoolt pesast maanda vastav pin.)siis saad kõige tõesema info.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: R Mai 26, 2006 8:13
Postitas suur
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: suur
Termostaat on umbes pool aastat tagasi vahetatud. Muidugi on võimalus, et ta kinni on, aga siis ei tohiks ka salongiküte ju toimida?
Salongiküte töötab tonnisel igal juhul ja alati,kuna puudub kraan,muudetakse ainult õhuvoolu,kas läbi soojusvaheti,või sellest mööda.

Kas ka siis kui termostaat vigane on ja suurele ringile ei lasegi?

Üldiselt tule ilmselt hakata andureid vahetama ,et säärane jama ei korduks.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: R Mai 26, 2006 8:56
Postitas Trionic
Soojusvahetis on alati ringlus,sõltumata,kas on suur,või väike ring ja mis seisus
termostaat on.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: R Mai 26, 2006 8:58
Postitas suur
Algselt postitas: Trionic
Soojusvahetis on alati ringlus,sõltumata,kas on suur,või väike ring ja mis seisus
termostaat on.
MUIDUGI. Ei tea mis ma mõtlesin, kui postitust tegin. Klapp lülitab ju jahutusradika vahelt ära :)

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: P Mai 28, 2006 8:10
Postitas Trionic
Klapid lülitavad õhuvoolu soojusvahetist läbi,või sellest mööda-nii oleks vast täpsem sõnastus.

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: P Mai 28, 2006 19:41
Postitas suur
Mured jätkuvad. Ventikas töötab, kuid jahutussüsteemis on ikka mingid jamad sees.
Probleem nr 1: Vedelikku lekib ja seda eriti sõidu ajal. Lekib sellest voolikust, mis on turbo jahutustoru ja enne turbot oleva õhutoru vahel (see koht kuhu ka karterituulutus läheb). Mis voolik seal on? kas mingisugune erivolla või täiesti tavaline N millimeetrine voolik? Hetkel pole EPC-d käepärast, mistõttu pilti ei saa panna.
Probleem nr 2: Kipub nii kuumaks minema, et paisupaagist hakkab mulksumist kostuma.

Üks põhjus on kindlasti vana paisupaagi kork (selle klapid ei pruui eriti hästi oimida). Kahtlustan ka temp. andurit ja termostaatklappi. Mida veel kahtlustada?

kotermann jahutussüsteemis - Saab 9000 '96

Postitatud: P Mai 28, 2006 20:45
Postitas tripp
Mina kahtlustaksin seda, et kui survet enam süsteemis ei ole, siis hakkabki keema. Või kui palju sul seda lekib, töötava mootoriga ikka mingi surve on sees?