1. leht 1-st
Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: K Mai 31, 2006 8:11
Postitas tomm
Tere
Loodan, et mu uudishimuavaldus käib ikka ostuabi alla. Soov mingil ajal soetada endale igapäevasõidukiks Saab. Mudeliks peaks siis olema 900 Classic, manuaalkastiga, 2 uksega, (vist siis alla 92/93 aastat), uuemad ja 9000 ei meeldi väliskuju poolest. Kuna olen oma plaanide realiseerimisel üsna pika vinnaga(ajalugu on vähemalt nii näidanud) siis autosid pakuda pole vaja

. Aga küsimused ...
1. kas sellist autot on võimalik ise remontida, pean silmas lihtsamaid asju a'la piduri töösilindrite puhastus, õli/õhu/kütusefltri vahetus, geneka rihma vahetus, sillajubinate vahetus jm sellise raskusastmega töid? Hetkeautol saan selliste asjadega kenasti hakkama. Kas ta elektriosa on väga elektrooniliseks aetud?
2. kui planeerida auto ekspluatatsioonikulusid ... kas 500 eeq per kuu on vähe? Aga 1000 eeq per kuu? Jutt siis juppidest, siia alla ei käi kütus, vedelikud, rehvid. Läbisõit oleks vast ca 2000-3000 km kuus.
3. kas 900 Classicut on olemas ka elektrilisadega(pole nagu ise eriti trehvanud materjale lugedes)? Ehk siis huvitavad el.aknad ja kont. Või on neid võimalik suhteliselt valutult hiljem lisada. Aknad polegi nii 101% olulised kuid krt, suvel on ikka jõle palav olla autos

.
4. ... ilmselt ununes midagi ära ka aga eks ma küsin jälle ehk kui lubate
Ette tänades
Tomm
Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: K Mai 31, 2006 8:24
Postitas Cyber
1. remontida saad ise, kui käed p..sest välja ei kasva ja koht selleks on, Elektroonikat väga palju pole, pritse aju on, muud eriti pole. 8v mootoriga autol pole sedagi. Seal on mehhaaniline K-jet või karpa.
2. Kui algul ehk pisut rohkem välja käid ja auto korda teed, siis pole probleemi selle 500 eeguga hakkama saada.
3. Elektriaknad-luugid on olemas, ka konditsioneeriga leiab. Rohkemate lisadega kipuvad tavaliselt turbomudelid olema. Õigemini olid elektriaknad seal vaikimisi küljes. Näitena võib tuua Teageri klassiku, kõik need jubinad on seal küljes.
4. küsi-küsi, me ei hammusta, kui korralikult küsitakse..

Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: K Mai 31, 2006 14:48
Postitas Ryhkija
1000 kr/kuus keskmisena peaks üldjuhul välja tulema küll, kui arvestada vaid jubinaid. Aga sõltub täiesti konkreetse isendi seisundist, kui saad korras kerega isendi, siis ei pruugi isegi mootorivahetus kuu keskmist aastaperspektiivis üle 1000 kr viia. Kui pead aga töökotta viima, siis lähevad kulud muidugi oluliselt suuremaks ja kõike paraku ise ei tee ...
parandus: kuigi kui ma nüüd katsusin mälu järgi kokku lüüa, siis ega viimase kahe aasta jooksul pole ka tööde ja juppide maksumus Tupsul kokku siiski 24 tuhandet ületanud (peaks seal 15-17k kandis olema). Ja tema sai soetatud sugugi mitte parimas seisus, aga kahjuks on ta seisund siiani ideaalist kaugel

Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: K Mai 31, 2006 18:48
Postitas tarmiit
Omasin klassikut alates aastast 2002 talv kuni 2006 märts,minu läbisõit 60 000 km. Tähtis on saada korralik masin,see kehtib ju kõikide markide juures,raibet osta on lihtne ja odav,aga edasine teeb asja keeruliseks! Minu mälestused igati positiivsed,nii hea vastupidamise,juhitavuse ja kõige muu osas. Tehnilisest poolest pole seal üle mõistuse midagi,lihtne ja loogiline,kuid on asju,millega peavad kaasnema eelnevad teadmised.Mina ei toppinud kah käsi igale poole,lähtusin sellest,et kui ei tea,siis ära näpi,kuid filtrid,rihmad,vedelikud,sillad,nendega asi lihtne! Minul ei tulnudki ette võtta suuri töid modra,käigukasti jne. kallal,sest sain korraliku masina ja kulutused selle aja jooksul koos vedelike vahetuste,uue aku ja veel ninni nänni jaoks ei ületanud 11000eeki.
Lõpetuseks võib öelda,et kui korralikult hooldatud ja hoitud ja ise korralikult hoolt kandma hakkad,siis sõidulusti kuhjaga!
Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: K Mai 31, 2006 20:32
Postitas ivomets
Algselt postitas: tarmiit
Omasin klassikut alates aastast 2002 talv kuni 2006 märts,minu läbisõit 60 000 km. Tähtis on saada korralik masin,see kehtib ju kõikide markide juures,raibet osta on lihtne ja odav,aga edasine teeb asja keeruliseks! Minu mälestused igati positiivsed,nii hea vastupidamise,juhitavuse ja kõige muu osas. Tehnilisest poolest pole seal üle mõistuse midagi,lihtne ja loogiline,kuid on asju,millega peavad kaasnema eelnevad teadmised.Mina ei toppinud kah käsi igale poole,lähtusin sellest,et kui ei tea,siis ära näpi,kuid filtrid,rihmad,vedelikud,sillad,nendega asi lihtne! Minul ei tulnudki ette võtta suuri töid modra,käigukasti jne. kallal,sest sain korraliku masina ja kulutused selle aja jooksul koos vedelike vahetuste,uue aku ja veel ninni nänni jaoks ei ületanud 11000eeki.
Lõpetuseks võib öelda,et kui korralikult hooldatud ja hoitud ja ise korralikult hoolt kandma hakkad,siis sõidulusti kuhjaga!
sellel mehel ju lausa päevik- kuhu kõik kulud kopikapealt kirja lähevad!
11000 : 91 =121 kr/kuus.
nii, et härrased näete

ja täpselt sama siin :
kristi auto
Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: K Mai 31, 2006 21:03
Postitas SoS
Paraku peab roostetõrjet ka aegajalt tegema ja ka see maksab...
[size=-2]No ei pea, aga siis kunagi võib juhtuda see, mis paljud masinad aianurka jätnud on...[/size]
Olenevalt masina seisukorrast ja tõrje põhjalikkusest võib sinna päris palju kuluda ja siis tuleks ka see hoolduskulude hulka arvata
OT:
Algselt postitas: ivomets
11000 : 91 =121 kr/kuus.
Selle summa sees rooste tõkestamist ja kontrolli allhoidmist ei ole?
a mis krdi asi see 91 on?? 91 kuud on ju ~7 pool aastat minu matemaatika järgi...
Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: K Mai 31, 2006 21:24
Postitas ivomets
mina pole matemaatikas tugev. arvasin siiani, et aastas 24 kuud. korrutada tuled see summa 2 ga, vist??
siis tuleb ca 250 kr/ kuu.
ikkagi hea!
Abi ja küsimused elu esimese Classicu kohta
Postitatud: N Juun 01, 2006 7:50
Postitas tomm
Rõõm kuulda seda kõike

. Eks pean plaani ja veeretan EW valuutat näppude vahel. Seniks jällekirjutamiseni. Ilmselt kui midagi kunagi välja valitud saab siis tulen siia oma saabialast lollust demonstreerima ja nõus saama.
