1. leht 1-st

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 13:39
Postitas andreas
Sõber mõtleb uue liikuri soetamise peale.
Oluline on, et võtaks võimalikult vähe kütust ja oleks odav ülal pidada. liiguks punktist A punkti B ning saaks pere ja kraami transporditud.
Peaks olema ka võimalikult vastupidav, kuna sõber ei kannata autoputitamist silmaotsastki :)
Hind kuskil 60-70K

Suht optimaalsed tunduvad tiisel-pesood, pidavat olema üks parimaid kulu ja vastupidavuse koha pealt.

Kummutage mu arusaamu või soovitage. Või ehk on suisa kellelgi midagi pakkuda :)

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 13:52
Postitas MadMan
toyota avensis diisel. iseasi kas selles hinnavahemikus midagi saada on.

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 13:58
Postitas suur
Niih, saabifoorumi moderaator pajatab kiidusõnu jaapani auto kohta. Anname mulle andeks :)

IMHO toodab töökindlaid ökopille tojoota. Mitmed tuttavad on omanud ja kiidavad töökindlust ning kütusekuluga pole kah probleeme. bensumootoreid pean silmas. ToYota dislade kohta ei oska midagi öelda.
Legend räägib näiteks poolemillise läbisõiduga meaheas korras Carina E'st (bensukas).

Aga Saab ei ole ökoauto - mugavus maksab noh.

Bösoo jätku kindlasti valikust välja, kuna prantslased pole küll töökindlusega hiilanud. Mõned tuttavad on käinud näiteks Renault veoautotehases (kontrastiks on nad külastanud ka Daimler Chrysleri veoauto tehaseid) ja selle koosteliini/koostajate kohta ma küll ühtegi head sõna ei kuulnud. Kõik asjad tehti üle pe**e. Usun, et sealt võib luua paraleele ka teiste prantsuse tootjatega...

EDIT: Kui kirjutama hakkasin, siis madman'i posti veel polnud, nii et tojootal juba kaks häält
EDIT2: Renootehase jutt on see, mis minu arvamuse prantsuse autode kohta kujundas. Heade isendite leidmine prantsuse autode hulgast on imho üsnagi juhuslik.

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 14:25
Postitas ivomets
arvan, et cyber võiks selle risustamise kõrvaldada

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 14:36
Postitas andreas
Algselt postitas: ivomets
arvan, et cyber võiks selle risustamise kõrvaldada

arvan, et kui loba all räägitakse moodulmajadest, Metallica kontserdist, botaanikaaiast, mõisatest...... siis äkki ei ole patt muudest autodest piiksatada. vähemalt mootorite teema või nii.

või olen millestki valesti aru saanud ? :poke:

tänud info eest igatahes :)

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 14:38
Postitas Cyber
Jätaks selle pesukoti kiitmise ja üldse sarnase teemaga asjad siit ära. Meil on ikkagi saabifoorum. Andkem nõu SAABi teemal ja ülejäänu jäägu üldistesse autofoorumitesse. Kui mingi aimdus on soovitavatest markidest, siis leiab pisut kodutööd tehes kõik head ja vead üles. Kõike ei saa ometi ette nämmutada.

EDIT (andrease postitust polnud veel kui alustasin): metallica ja mõisad käivad saabiomanike huvide alla. Kui neid teemasid poleks, oleks meil väga kuiv teemadering.
Teiste autode jaoks on teised foorumid. Ei tule siia inimesed mosseliiga autode teemat aretama ja ei lähe meie ka nende foorumisse saabiteemat aretama.

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 14:58
Postitas andreas
ok. no hard feelings :)

Samahästi oleks ju võinud keegi saabi soovitada.
Näiteks ära tõestada, milline on kõige ökonoomsem saab üldse.....

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 15:10
Postitas krss
Asja point jääb natukene arusaamatuks: mis mõte on osta 60-70K eest ökopill, kui 50K eest võiks selle ostuhinnavahe arvelt osta auto ja sõita aasta aega mõtlemata kütusekulule? Arvuta läbi, kui suur tuleks nende 6L/100km ja 8L/100km kulude VAHE aasta jooksul - on sellise hinnaklassi auto puhul üldse mõtet rääkida ökonoomsusest pikemas perspektiivis? Ainuüksi mingi 10K pisiremont sööks juba ära aasta jooksul kütuse arvel säästetud raha, rääkimata muudest püsikuludest (rehvid, rihmad jne) auto puhul.

Kui rääkida ökonoomsusest, siis just sel põhjusel ostsin naisele B2 kerega TD Audi. See on sõitnud üle 600tkm sama omaniku käes nii, et Eesti varuosade hindasid arvestades on olnud remondirahad suurusjärgus 10K kr. Isegi turbo on originaal veel ja täiesti korras. Kütusekulu maanteel Soome kütusega isegi alla 4L/100km, Eestis ivake rohkem, linnakulu alla 6. Varuosad on odavad, nt ukse ostsin 50kr-ga (nt B3 uks maksab juba 10x rohkem), purukssõidetud tuled 80kr-ga (Eestist, romulast, 3kuud tagasi). Ei ole mingeid kolkse, ülevaatuse läbis sisuliselt puhtalt (mõlk roostetab). Auto ise maksis 240 EUR, kusjuures sama hinnaga pakuti ka mitut B3 diisel-Audit. Ma ei austa muidu eriti VAGi autosid (kvaliteet jätab tõsiselt soovida, Eestis esindused müüvad kallite A-varuosade pähe rämpsu, mõttetult keeruline remontida jne), kuid see oli mõeldud lihtsalt näitena, kuidas saab hoida täiesti korras auto pidamise kulud võimalikult madalal.

Prantslastest olen sõitnud pikemalt nii Peugeoti, Citroeni kui Renaultiga - kõik nad on omas klassis mugavuselt teistest üle (prantsuse autode peamine ühine joon) kestavad igal juhul paremini kui need hinnatud sakslased (audid-mersud jms), kuid Eestis neid millegipärast eriti ei hinnata ja need, kes ise omanud pole, räägivad igasuguseid kuulujutte. Mu mõlema Peugeoti läbisõit (mõlemad Rootsist toodud) oli juba poole miljoni kandis ning mingist äraväsimisest veel rääkida ei saanud. Tegelikult olen uuemate (käesoleva aastatuhande) prantslaste suhtes hoopis skeptilisem, sest nendega on hädas nii mõnedki tuttavad, pean silmas just uuena ostetud autosid, millel algab sillajuppide pidev vahetamine juba enne 200tkm täissaamist, pidevad elektroonikavead jne.

Japside kogemused pärinevad peamiselt Soomest ja sellepärast ei oska eriti kommenteerida nende kestvust Eestis soolatud ja auklikel teedel. Küll aga võin tuua näitena mitu autot tutvusringkonnas, millel ilma mootori remondita miljoni piir ületatud, seda nii Mitsubishi, Toyota, Nissani kui ka Honda märgi all. Kuna üks parimaid sealseid sõpru on hetkel Subaru/Daihatsu ametlik edasimüüja (oma firma) ja varem müüs pikalt Mitsusid, olen saanud imestada palju selle üle, et isegi esinduses pole aastakümnete jooksul läinud kordagi tarvis pihustitestendi, on pidanud elu jooksul vahetama vaid mõne üksiku roolilati-roolivõimupumba, starteri jms, mis on nendel nn "kvaliteetmarkidel" üsna sage kulu.

Mulle ei meeldi tegelikult üldistamine - nii japside, prantslaste, itaallaste kui sakslaste seas on nii pärle kui tõelisi ämbreid. Kusjuures ämber võib tähendada ainult näiteks 1998 esimesel poolel valmistatud mingit konkreetset mudelit, ja sedagi vaid teatud kindla mootoriga (kuna koos sellega kaasnevad sageli ka teised silladetailid jms) ja teiste mootoritega sama mudel võis olla ikkagi väga hea auto. Kuna meist enamusel ei ole nii laialdasi kogemusi, siis ükskõik kui arukas siin kirjutatud jutt ka ei paista, on sellest reaalselt vähe kasu ning üldistamine viib ostja tõest veelgi kaugemale. Furthermore, Saabnetis ei jõua Sa iialgi tõele piisavalt lähedale, sest näiteks auto24.ee foorumis on analoogilisi teemasid juba üle tuhande, ja kuigi ma olen vast need kõik läbi lugenud (kuulub adminni kohustuste hulka), ei tee see otsustamist karvavõrdki lihtsamaks või mind ennast targemaks, kuna ostma minnes tuleb vaadata ikkagi konkreetset autot, mitte üldistusi selle margi-mudeli kohta. Sellepärast on teemaalgataja postituse olulisim lause see viimane - ehk on kellelgi midagi pakkuda;)

EDIT peale Cyberi jt postitusi:
Algselt postitas: andreasSamahästi oleks ju võinud keegi saabi soovitada. Näiteks ära tõestada, milline on kõige ökonoomsem saab üldse.....
Kõige ökonoomsem Saab on mistahes odavalt ostetud ja hästi hoitud/hooldatud Saab, kuna kütusekulu on nende üldiste kulude juures kõike muud kui määrava tähtsusega. Ka mina ise olen selliseid asju siin mitmeid kordi müüa pakkunud, kuid selliste vastu millegipärast huvi puudub

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 15:44
Postitas suur
Algselt postitas: krss
Mulle ei meeldi tegelikult üldistamine - nii japside, prantslaste, itaallaste kui sakslaste seas on nii pärle kui tõelisi ämbreid.
Üldistamisel on tõesti piirid. Põhjendan oma üldistamist töökultuuriga. Olen töötanud ühes veoautodele-traktoritele elektroonikaseadmeid valmistavas ettevõttes ning suhteliselt tihedalt kokku puutunud autotööstustele (ning nende tarnijatele) esitavate kvaliteedinõuetega (ning nõuetega kvaliteedisüsteemile). Kvaliteedi tagamine on üsnagi otseselt seotud töökultuuriga. Kvaliteedi tagamise osas on jaapanlased üsnagi liidrid. Eurooplastest on väga heal tasemel näiteks rootslased. Ameerika on kuskil tagapool. Paraku pole kõikides euroopa riikides töökultuur sama kõrgel tasemel kui Jaapanis. Üks pisut madalama töökulturiga riikidest on ka prantsusmaa. Kui Rootsis on näiteks sigaret suus autode koostamine üsnagi mõeldamatu, siis Prantsusmaal on see üsnagi tavaline. Ei imesta kui mõne prantsuse auto polstri vahelt leiab näiteks suitsukoni. Või kujutage ette, et üks tehasetööline läeb lõunale ning joob lõuna jooksul ära ühe väikese pudeli veini ja siis läheb koostab autosid edasi - tahes tahtmata eelistaks ennelõunal toodetud autosid :)
Renoo tehas olla üsna räpane välja näinud (suitsukonid põrandal jne.). Renoo materjalide laos käituti tarnitud seadmetega üsna hooletult. Kõik viitab S**le lõpptulemusele.
Jah, räägin siin halvustavalt renoo veoautode tehasest, ning näiteid teiste tootjate tehaste kohta pole. Kõlab üsnagi nõmeda üldistamisena, kuid töökultuur sõltub üsnagi töötajatest ja nende kultuurist.

Tean kui raske (kuid mitte võimatu) oli muuta "nõukogude inimeste" töökultuuri. Harjumuse jõud on suur ning paljud pole siiamaani "kolhoosist" välja saanud.

Ehk pika jutu lühike lõpp - eelistage saabi kuni seda veel rootsis toodetakse :P

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 15:45
Postitas Executive
TOYOTA ?!?

MITTE MINGIL JUHUL !

Ise sõitsin muretult 4 aastat vana tonnisega ja üks päev mõtlesin endale peavalu.
Otsustasin osta Corollat (aasta vana) - Täielik plekkvanker
Liikuda sellega võib, sõita ei tohi, sest on eluohtlik.
Võibolla need kes pole SAABi proovinud räägivad, et Toyota on hea.
Olen täiega selle vastu.
Hinnata SAAB ainult võrreldes.
Las jaapanlased sõidavad oma Toyotadega, SAAB ruulib:headbang:

Nüüd ei tea mis selle Corollaga teha:wall:
:eureka:äkkist keegi tahab osta?

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 16:07
Postitas Tan
Algselt postitas: Executive
TOYOTA ?!?

..
Otsustasin osta Corollat (aasta vana) - Täielik plekkvanker
..

Eks sa võrdled ka võrreldamatuid, tonnise võiks ehk Camryga kõrvuti panna kui mitte päris Lexusega..

Aga Krss ütles taaskord kuldsed sõnad: "odav on sõita korras autoga". Veel odavam ühistranspordi või jalgrattaga. Auto ostmine ei ole 90% juhtudest majanduslikult põhjendatud, ikka mugavuse vms-ga.

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 16:13
Postitas MadMan
Kõige ökonoomsem Saab on mistahes odavalt ostetud ja hästi hoitud/hooldatud Saab, kuna kütusekulu on nende üldiste kulude juures kõike muud kui määrava tähtsusega. Ka mina ise olen selliseid asju siin mitmeid kordi müüa pakkunud, kuid selliste vastu millegipärast huvi puudub

Kui ka naised asjast nii aru saaks...
Isegi olen arvestanud siin, et kui disla peale üle minna, siis palju säästaks - sittagi ei säästa vaid kulud hoopis suurenevad autode vahetamisel tekkivate maksude, "uue" vana auto kordategemise jne tõttu.

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 16:21
Postitas Tan
Algselt postitas: MadMan

Kui ka naised asjast nii aru saaks...
Isegi olen arvestanud siin, et kui disla peale üle minna, siis palju säästaks - sittagi ei säästa vaid kulud hoopis suurenevad autode vahetamisel tekkivate maksude, "uue" vana auto kordategemise jne tõttu.

Enamgi veel, kuna küttekulu hind on tõesti väiksem, siis hakkad ka rohkem sõitma (see vist iga uue auto ostuga niikuinii kaasneb), kokkuvõttes tuleb Pearuga kahasse ikka kallim, kui klassikuid tsiteerida :P

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 22:27
Postitas Arno
Ei tea, kas Mitsu on hea :evil: Vaatasin, et kui Evo 9't ei jaksa, võtaks tavalise Lanceri ...

Optimaalne ökopill?

Postitatud: T Juun 06, 2006 23:57
Postitas vanasaab
Ütleks ka paar sõna... Ma ei tea, kas soovitakse liisida või kohe välja osta aga liising+kasko ei ole kuidagi väiksem summa kui mõne odavama auto nats suurem bensukulu ja vahel tehtav väiksem remont. Ise sõidan oma ´89 aasta karpa 900 -ga, sügisest siiani olen lasknud vaid siduri pumba mansette vahetada ja sumpat keevitada. Benssu läheb maanteel umbes 7,5 sajale , linnas kuskil 13 ja kuus kokku minu sõidu juures 1000 - 1500 eeku. Ei usu, et mu kulutused SAAB-ile suuremad on kui paljukiidetud öko-Toyotal koos liisingu-kaskoga. Aga see siin on minu arvamus ja rehkendus asjast, eks igaüks pea ise otsustama...

Optimaalne ökopill?

Postitatud: K Juun 07, 2006 1:10
Postitas stennadi
Auto ost oleneb muidugi ka läbisõidust mis tehakse. Kui pensionäri kombel 10 tuhat aastas töristada siis pole väga vahet, palju see auto võtab. Seljuhul võib endale muidugi Saabi lubada.

Optimaalne ökopill?

Postitatud: K Juun 07, 2006 8:42
Postitas Cyber
10-15 tuhhi aastas on keskmine eesti läbisõit, mitte penskari oma..;)

Aga no äkki aitaks ökapullidest???