
Automaatkasti probleem
Tere. Selline probleem kastiga, et vahetaba käike väääga kõrgetel pööretel. Täpsemalt 1-2 3500 pöörde pealt ja sealt edasi. Käinud igal pool nõu küsimas ja saanud igasugu vastuseid, alates kasti vahetusest - kuni mingi trossi pingutamiseni. Nüüd siis küsimus, kas on ka tarku siin(ilma pilkamata lolli küsimuse kohta) et kui vahetada õli täielikult, kas see võib probleemi lahendada või oleks midagi veel mida saaks ise ära teha, kontrollida, et asi muutuks. Viimane võimalus muidugi kasti vahetus, aga äkki saaks ka teisiti. 

Ôlivahetusega ei remondita suurt midagi, see vôib käest lastud detaili(de) eluiga vaid pikendada. Trossi pingutamine kôlab môistlikult, tegu peaks siis olema kickdown trossiga.
Aga vii Troosti, saad kindlasti vähemalt vastuse, mis viga on.
EDIT: Ei pannud kohe tähele, et tegu mulgimaa inimesega. Sel juhul Troost vähe kaugel. Aga ju Viljandiski meistrimehi on, kes automaatkastide hingeelu tunnevad.
Aga vii Troosti, saad kindlasti vähemalt vastuse, mis viga on.
EDIT: Ei pannud kohe tähele, et tegu mulgimaa inimesega. Sel juhul Troost vähe kaugel. Aga ju Viljandiski meistrimehi on, kes automaatkastide hingeelu tunnevad.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
seda küll ma saan aru, et ega õlivahetus ei remondi, aga kas sellest võib kasu olla, kuna see õli krt teab kunas seal see ja kunas vahetatud. Kus asub see kickdown tross.
Jap, on küll mees kes teeb, aga see saatis Tartusse, kuna temal tehnikat pole, et ainult teeb lahtikokku, kas vana või uus ja remontkomplekti soovitas, a sellepärast küsingi, et kas midagi ise enne teha saaks kui kuskile kaugemale minna, sest kui ma nüüd teise käiguga Tartu või Tlna sõidan, siis motor niii
kuum, et tahab ennem pool päeva jahtumist kui keegi ültse midagi vaatama hakkab:(
Jap, on küll mees kes teeb, aga see saatis Tartusse, kuna temal tehnikat pole, et ainult teeb lahtikokku, kas vana või uus ja remontkomplekti soovitas, a sellepärast küsingi, et kas midagi ise enne teha saaks kui kuskile kaugemale minna, sest kui ma nüüd teise käiguga Tartu või Tlna sõidan, siis motor niii
Kui nüüd siit foorumist otsida sõna "kick", saab päris palju huvitavat juttu lugeda. Tundub, et seda polegi nii lihtne ise regullida. Aga asuma peaks see tross kusagil throttle body küljes.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
[IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG]
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2342
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Enda masina puhul (1996 a.) on kick downi reguleerimine füüsiliselt väga lihtne. 13 võtit läheb ainult tarvis. Throttle juurde läheb kaks trossi, üks on gaasi oma, teine läheb otse alla käigukasti. Ruum on veidi piiratud aga toimetada saab siiski suht talutavalt. Välise rüüži saab lahti lasta 13 võtmega. Mõistlik oleks gaasi tross ka lahti võtta (15 sekundit tööd), kuna vastasel juhul läheb gaasitrossi plastmassist reguleerimispolt kogemata peale surumisest katki. Kui suht õige piirkond on käes, siis rüüži liigutamine mõni kümnendik üles alla tekitab üsna märgatavaid muudatusi.
Asja juurde: trossi pingutamine (rüüži allapoole surumine) sunnib kasti vahetama käike kõrgematel pööretel ja kiiremalt - järsuma jõnksatusega. Lõdvemaks laskmine sunnib vahetama madalamatel pööretel ja pehmemalt - aeglasemalt. Väga lõdva puhul läheb üks käik välja aga järgmine sisse alles terve igaviku pärast. Nagu sidur libiseks. Ostmise järel olin sunnitud trossi pea 0,5 cm pingutama et kast vähegi normaalselt toimetaks. Praeguseks on üle 30000 kilomeetri läbimisega õli vahetatud vist juba 4 korda või rohkemgi. Võib öelda et hakkab looma. Peale igat õlivahetust tuli trossi jälle lõdvemaks lasta, ilmselt oli aju silmini täis sinna õliga viidud saasta: klappide, kuulide ja vedrude vaba liikumine oli häiritud.
Käik vahetub õieti kui väga rahulikult kiirendades kolmas läheb sisse ca 50km/h lähedal ja neljas kuskil 70-75 lähedal.
Seega õlivahetusega ei remondita tõesti mitte midagi aga kuna tonnise automaatkast ei ole elektrooniline (käigud vahetuvad ainult õlirõhkude, vastusurvete ja kickdowni trossi asendist sõltuvalt), siis õli puhtusest ja ajju sadestunud saastast sõltub kasti töö sujuvus. Näiteks kunagise Iisaku Griffini käigud vahetusid väga sujuvalt, st. pehmelt. Selle saavutamiseks kulus aga lugematu arv õlivahetusi ja veelgi enam reguleerimisi.
Samas sujuv käiguvahetus ei ole kasti elueale ka hea, sujuvus saavutatakse siduripakettide libistamisega. Väike jõnksatus tugeval kiirendamisel ei tee sugugi paha. Kuskil on kuldne kesktee.
Kuid kuna kogu loogika baseerub õlil, siis vahel võib trossi kerge pingutamine hoopis töö sujuvamaks muuta. Kannatust peab olema. Seda muidugi juhul kui kast ja õli on puhas ning kast ise korras, vastasel juhul pole loogikaga midagi teha.
Õli vahetus on automaadi puhul komplitseeritud kuna kõik ei voola välja, turbiini tavameetoditega tühjaks ei saa. Võiks toimida näiteks nii, vahetada palju vahetada saab (kuni 3 liitrit), sõita mõnisada kilomeetrit ja vahetada uuesti jne jne jne.
Kui kõik see tehtud siis kast kestab veel kaua kaua, sama kasti kasutati edukalt bemmi ja vist ka tsitrööni peal. Töökindlus on väga hea.
Asja juurde: trossi pingutamine (rüüži allapoole surumine) sunnib kasti vahetama käike kõrgematel pööretel ja kiiremalt - järsuma jõnksatusega. Lõdvemaks laskmine sunnib vahetama madalamatel pööretel ja pehmemalt - aeglasemalt. Väga lõdva puhul läheb üks käik välja aga järgmine sisse alles terve igaviku pärast. Nagu sidur libiseks. Ostmise järel olin sunnitud trossi pea 0,5 cm pingutama et kast vähegi normaalselt toimetaks. Praeguseks on üle 30000 kilomeetri läbimisega õli vahetatud vist juba 4 korda või rohkemgi. Võib öelda et hakkab looma. Peale igat õlivahetust tuli trossi jälle lõdvemaks lasta, ilmselt oli aju silmini täis sinna õliga viidud saasta: klappide, kuulide ja vedrude vaba liikumine oli häiritud.
Käik vahetub õieti kui väga rahulikult kiirendades kolmas läheb sisse ca 50km/h lähedal ja neljas kuskil 70-75 lähedal.
Seega õlivahetusega ei remondita tõesti mitte midagi aga kuna tonnise automaatkast ei ole elektrooniline (käigud vahetuvad ainult õlirõhkude, vastusurvete ja kickdowni trossi asendist sõltuvalt), siis õli puhtusest ja ajju sadestunud saastast sõltub kasti töö sujuvus. Näiteks kunagise Iisaku Griffini käigud vahetusid väga sujuvalt, st. pehmelt. Selle saavutamiseks kulus aga lugematu arv õlivahetusi ja veelgi enam reguleerimisi.
Samas sujuv käiguvahetus ei ole kasti elueale ka hea, sujuvus saavutatakse siduripakettide libistamisega. Väike jõnksatus tugeval kiirendamisel ei tee sugugi paha. Kuskil on kuldne kesktee.
Kuid kuna kogu loogika baseerub õlil, siis vahel võib trossi kerge pingutamine hoopis töö sujuvamaks muuta. Kannatust peab olema. Seda muidugi juhul kui kast ja õli on puhas ning kast ise korras, vastasel juhul pole loogikaga midagi teha.
Õli vahetus on automaadi puhul komplitseeritud kuna kõik ei voola välja, turbiini tavameetoditega tühjaks ei saa. Võiks toimida näiteks nii, vahetada palju vahetada saab (kuni 3 liitrit), sõita mõnisada kilomeetrit ja vahetada uuesti jne jne jne.
Kui kõik see tehtud siis kast kestab veel kaua kaua, sama kasti kasutati edukalt bemmi ja vist ka tsitrööni peal. Töökindlus on väga hea.
Tänud ma proovin seda toimetust teostada, olen nõus muidugi, et ka sellega, et õliga ei saa remontida, aga see mis seal sees oli oli ika väga must ja vedel, seega loogiline, et seda tuleb teha.
Samas üks loll jõuab ika rohkem küsida kui sada tarka vastata: kus see throttle asuda võib, mul salongist tuleb üks tross ja see gaasi oma??:wall:
AA, leidsin üles quasimotor-i lehelt ja ka siin oli üks pilt, kuigi minul nagu käigukasti sealt küll ühtegi trossi ei lähe:fight:
Samas üks loll jõuab ika rohkem küsida kui sada tarka vastata: kus see throttle asuda võib, mul salongist tuleb üks tross ja see gaasi oma??:wall:
AA, leidsin üles quasimotor-i lehelt ja ka siin oli üks pilt, kuigi minul nagu käigukasti sealt küll ühtegi trossi ei lähe:fight:
ja jälle siis küsin, kas selleks, et sedatrossi pingutada ja leida pean samuti toimuma , et kõik lahti võtma, nagu siin näitab
http://www.quasimotors.com/breaker_gud_buddy.htm
Samas minul on see pilt teist moodi
http://www.quasimotors.com/breaker_gud_buddy.htm
Samas minul on see pilt teist moodi
ja jälle siis küsin, kas selleks, et sedatrossi pingutada ja leida pean samuti toimuma , et kõik lahti võtma, nagu siin näitab
http://www.quasimotors.com/breaker_gud_buddy.htm
Samas minul on see pilt teist moodi
see pealmine on gaasitross. sul näeb äkki selline välja: http://www.saabnet.com/tsn/class/050222ultimsm.jpg
Algselt postitas: qdwin
Enda masina puhul (1996 a.) on kick downi reguleerimine füüsiliselt väga lihtne. 13 võtit läheb ainult tarvis. Throttle juurde läheb kaks trossi, üks on gaasi oma, teine läheb otse alla käigukasti. Ruum on veidi piiratud aga toimetada saab siiski suht talutavalt. Välise rüüži saab lahti lasta 13 võtmega.
aha. ahsoo. mõnda aega tagasi kruttisin ka mina oma throttle body maha ja saatsin mööda ilma ringi rändama.
a minu omasse läks/läheb kyll nt ainult 1 tross, mis on gaasitross (või õigupoolest limphome tross - ets throttlega tegu) . kraam aastast 1993.
Pärast pikki seiklusi kaugel ameerikamaal jõudis throttle uues kuues minuni ka tagasi - suurimad tänud

Homme kruvib külge ja vaatab mis SAAB.
Homme kruvib külge ja vaatab mis SAAB.
Üks küsimus ka tegelt - kas Tech-iga sebimine on hädavajalik throttle vahetuse puhul - tohib näiteks üldse mootorit käivitada enne? või võib nt käivitada ja sõita kellegi juurde kel tester on - või kuidas oleks mõistlik toimida?
sry. pikk offtopik sai

Algselt postitas: qdwin
Enda masina puhul (1996 a.) on kick downi reguleerimine füüsiliselt väga lihtne. 13 võtit läheb ainult tarvis. Throttle juurde läheb kaks trossi, üks on gaasi oma, teine läheb otse alla käigukasti. Ruum on veidi piiratud aga toimetada saab siiski suht talutavalt. Välise rüüži saab lahti lasta 13 võtmega.
Sul läheb throttle juurde 3 trossi-"cruise control" on kolmandaks.
Algselt postitas: Andeas
Üks küsimus ka tegelt - kas Tech-iga sebimine on hädavajalik throttle vahetuse puhul - tohib näiteks üldse mootorit käivitada enne? või võib nt käivitada ja sõita kellegi juurde kel tester on - või kuidas oleks mõistlik toimida?
Võta mõneks minutiks aku - maha ja siis anna tuld.Võimalikud mällu jäänud vead võib ka hiljem kustutada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
No niipalju ika oli, et hakkasin asja teist poolt nägema, sest olin juba lootust kaotamas, kuna siinmail (spetsialistid) rääkisid mingist 6000-10000, seda siis kasti vahetus või remontkomplekt. Ja õivahetus muidugi kah õige, et ei saa ühe korraga. Aga minu omal seda trossi sealt ei lähe kus sul mul ikka vana mudel ja hoopis teise kohapealt. Aga tänud sullegi, sest olid valgus mu taevas:notworthy:
Algselt postitas: qdwin
No oli siis põhjus ainult trossi regullis? Ja kas Sinu masina puhul minu jahumine oli veidigi tõepärane?
ETS`ga masinatel on hoopis teised teemad,throttlesse ei tule peale limp-home trossi midagi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
No vat seda ma ju ei teadnud ennem, et kas mul kast katki või mitte, aga igatahes tahtsin proovida mis saab ja seepärast ma siin teema algatasin. Niisiis kui sain targemaks mida teha, siis proovisin ja tuleb välja, et aitas. Aga jah mul see nn. ETS' ga masin nigu Trionic ütles ja seega minul on see trosside teema hoopis teristmoodi. A ega ka mina seda ennem teadnud.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Selline küsimus palju õli aut kasti mahub kui vahetus plaanis Sinna pidi ju mingi kogus sisse jääma kui ma ei eksi.
Küsimus siis 9000 kohta.
ja õliks on ikka too (dextron 2) ?????või võib ka 3 kasutada.
ja mäluvärskenduseks küsiks mis õli käib 97 a 9000 de. roolivõimus.
Küsimus siis 9000 kohta.
ja õliks on ikka too (dextron 2) ?????või võib ka 3 kasutada.
ja mäluvärskenduseks küsiks mis õli käib 97 a 9000 de. roolivõimus.
Kastist saad kätte3-5 liitrit.
Roolivõimus käib spets. õli(originaal ainult).
Roolivõimus käib spets. õli(originaal ainult).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 49
- Liitunud: E Aug 07, 2006 23:46
- Asukoht:
- Auto:
qdwin kirjutas:
Õli vahetus on automaadi puhul komplitseeritud kuna kõik ei voola välja, turbiini tavameetoditega tühjaks ei saa. Võiks toimida näiteks nii, vahetada palju vahetada saab (kuni 3 liitrit), sõita mõnisada kilomeetrit ja vahetada uuesti jne jne jne.
Tegelt saab kastis õli ka paari tunniga ära vaheteda so. välja loputades!
tuleb radiaatorisse minev voolik ühendada voolikuga ja otsapidi tühja kanistrisse (mida suurem seda parem) siis valada ala 2L kasti õli sisse ja mootor käima kuni kanistrisse mõni liiter välja jookseb siis mootor seisma ja 2L õli juurde, jälle mootor tööle paar litra kankusse ja mootor seisme jne. jne. jne.
kui käima panna siis ise olen veel vaikselt kõik käigud läbi lapand, sellise meetodiga saab ka turbiinist õli kätte, loputada tuleb kuni hakkab voolikust tulema sama puhast õli nagu sissegi valate (voolik võiks olla läbipaistev) õli peaks kuluma ca. 12-15L.
Õli vahetus on automaadi puhul komplitseeritud kuna kõik ei voola välja, turbiini tavameetoditega tühjaks ei saa. Võiks toimida näiteks nii, vahetada palju vahetada saab (kuni 3 liitrit), sõita mõnisada kilomeetrit ja vahetada uuesti jne jne jne.
Tegelt saab kastis õli ka paari tunniga ära vaheteda so. välja loputades!
tuleb radiaatorisse minev voolik ühendada voolikuga ja otsapidi tühja kanistrisse (mida suurem seda parem) siis valada ala 2L kasti õli sisse ja mootor käima kuni kanistrisse mõni liiter välja jookseb siis mootor seisma ja 2L õli juurde, jälle mootor tööle paar litra kankusse ja mootor seisme jne. jne. jne.
kui käima panna siis ise olen veel vaikselt kõik käigud läbi lapand, sellise meetodiga saab ka turbiinist õli kätte, loputada tuleb kuni hakkab voolikust tulema sama puhast õli nagu sissegi valate (voolik võiks olla läbipaistev) õli peaks kuluma ca. 12-15L.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Algselt postitas: simpson005
qdwin kirjutas:
Õli vahetus on automaadi puhul komplitseeritud kuna kõik ei voola välja, turbiini tavameetoditega tühjaks ei saa. Võiks toimida näiteks nii, vahetada palju vahetada saab (kuni 3 liitrit), sõita mõnisada kilomeetrit ja vahetada uuesti jne jne jne.
Tegelt saab kastis õli ka paari tunniga ära vaheteda so. välja loputades!
tuleb radiaatorisse minev voolik ühendada voolikuga ja otsapidi tühja kanistrisse (mida suurem seda parem) siis valada ala 2L kasti õli sisse ja mootor käima kuni kanistrisse mõni liiter välja jookseb siis mootor seisma ja 2L õli juurde, jälle mootor tööle paar litra kankusse ja mootor seisme jne. jne. jne.
kui käima panna siis ise olen veel vaikselt kõik käigud läbi lapand, sellise meetodiga saab ka turbiinist õli kätte, loputada tuleb kuni hakkab voolikust tulema sama puhast õli nagu sissegi valate (voolik võiks olla läbipaistev) õli peaks kuluma ca. 12-15L.
kas on tolle tehnikaga ka teatud riske ja kumb radika ots lahti ühendada, kas ülemine või alumine loogika järgi alumine või mis.
ja nagu aru saan lasen ikka vana löga algul välja ,filter puhtaks ja siis paar litra sisse ja käiama
Algselt postitas: simpson005
qdwin kirjutas:
Õli vahetus on automaadi puhul komplitseeritud kuna kõik ei voola välja, turbiini tavameetoditega tühjaks ei saa. Võiks toimida näiteks nii, vahetada palju vahetada saab (kuni 3 liitrit), sõita mõnisada kilomeetrit ja vahetada uuesti jne jne jne.
Tegelt saab kastis õli ka paari tunniga ära vaheteda so. välja loputades!
tuleb radiaatorisse minev voolik ühendada voolikuga ja otsapidi tühja kanistrisse (mida suurem seda parem) siis valada ala 2L kasti õli sisse ja mootor käima kuni kanistrisse mõni liiter välja jookseb siis mootor seisma ja 2L õli juurde, jälle mootor tööle paar litra kankusse ja mootor seisme jne. jne. jne.
kui käima panna siis ise olen veel vaikselt kõik käigud läbi lapand, sellise meetodiga saab ka turbiinist õli kätte, loputada tuleb kuni hakkab voolikust tulema sama puhast õli nagu sissegi valate (voolik võiks olla läbipaistev) õli peaks kuluma ca. 12-15L.
saab ka starteriga käiates,kasutades kasti õlipumpa turbiini tühjaks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
tsitaat:kas on tolle tehnikaga ka teatud riske ja kumb radika ots lahti ühendada, kas ülemine või alumine loogika järgi alumine või mis.
ja nagu aru saan lasen ikka vana löga algul välja ,filter puhtaks ja siis paar litra sisse ja käiama
pmst pole vahet,kas kasutad sisend-,või väljundtoru.Risk on mitte ära tabada momenti,kui pump kuivale jääb.Ise kasutan väga harva seda meetodit ja seda just siis,kui üritan oluliselt kallima-parema õli sisse panna. Parim viis sisepesuks ikkagi tihedad vahetused,vahepeal sõites.
ja nagu aru saan lasen ikka vana löga algul välja ,filter puhtaks ja siis paar litra sisse ja käiama
pmst pole vahet,kas kasutad sisend-,või väljundtoru.Risk on mitte ära tabada momenti,kui pump kuivale jääb.Ise kasutan väga harva seda meetodit ja seda just siis,kui üritan oluliselt kallima-parema õli sisse panna. Parim viis sisepesuks ikkagi tihedad vahetused,vahepeal sõites.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kas selle ülesandega saab suvaline võhik hakkama?
hetkel vahetab käike liiga kõrgetel pööretel ja jube ebamugav on sõita.
Ma saan aru, et pean trossi lõdvemaks laskma aga kus-mida kruttida? Olen siin otsinud erinevaid teemasi sellega seonduvalt kuid täit selgust ikkagi pole.
hetkel vahetab käike liiga kõrgetel pööretel ja jube ebamugav on sõita.
Ma saan aru, et pean trossi lõdvemaks laskma aga kus-mida kruttida? Olen siin otsinud erinevaid teemasi sellega seonduvalt kuid täit selgust ikkagi pole.